Światła dzienne na 2 sposoby - co i jak . |
Autor |
Wiadomość |
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 11:39
|
|
|
JORZO napisał/a: | No to ciepło można wykorzystać do ogrzewania skrzynki | W lato też? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 11:40
|
|
|
No skrzynka lubi ciepełko
A tak w sumie to masz rację-zmieni się tylko efekt wizualny a strata będzie stratą. |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 11:46
|
|
|
Chyba jedynym sensownym rozwiązaniem jest zrobienie układu, który załącza tylko żarniki od świateł długich, ale w układzie szeregowym. Wtedy mamy po ~6V na żarówce, cała lampa jest rozświetlona i nie przetwarzamy gdzieś na boku prądu na ciepełko.
Dlaczego od świateł długich? Dlatego, że częściej wymieniamy żarówki z powodu przepalenia się żarnika od krótkich niż od długich, a wtedy wyrzucamy w 50% sprawną żarówkę, co jest dosyć beznadziejne. Oczywiście piszę o MKI/MKII, bo w MKIII chyba są oddzielnie oba światła. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 11:53
|
|
|
No to Pablo bier sie za robotę i zapodawaj instrukcję dla potomności.
Choć dla mnie to by było ważne żeby światła takowe zapalały się po "wyczuciu" większego napięcia. Chodzi o to że jak coś dłubać przy zapalonym silniku żeby nie paliły się światła. |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
Ostatnio zmieniony przez JORZO |14 Lut 2014|, 2014 11:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 11:54
|
|
|
Dobra, dopisze to w kolejkę rzeczy do zrobienia |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 12:08
|
|
|
Mokra skrzynka + cieplutko = szybka korozja. Cieplutko <> suchutko. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 16:06
|
|
|
zrobilem jak bylo fabrycznie bo tak chcialem ,wczesniej byl zwykly mostek na wtyczce i swiecily pelna moca,ogolnie w miejsce przekaznika niebieskiego mam uklad wpiety ktory bo zwiekszeniu napiecia (wykryciu ladowania) wlacza te swiatla ,dalej odbywa sie juz wszsytko tak jak fabrycznie ,wlacza sie postoje to gasnie i dalej mijanai swieca jak swiecily fabrycznie.Dodatkowo zalozylem wylacznik ,aby je mozna wylaczyc jakby cos dlubal przy aucie ,wtedy swieci sie tylko panel klimatronika,w mk3 akurat sterowanie tego niebieskiego przekaznika jest przybrane z tego obwodu.
Jedyne sensowne wytlumaczenie dlaczego maja nizsze napiecie ,to pewnie aby dluzej zarowka swiecila ,bo napewno 13V jej nie wydluzy zycia . MIalm zalozyc sterownik PWM do dlugich jak to realizowane jest w audi ,ale narazie sie tym naciesze ,jak nie bedzie co robic to sie z nudow zalozy pewnie kiedys. |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
Ostatnio zmieniony przez grzechu913 |14 Lut 2014|, 2014 16:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 16:19
|
|
|
grzechu913 napisał/a: | mam uklad wpiety |
Skąd się bierze takie cudo? |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 16:57
|
|
|
JORZO napisał/a: | grzechu913 napisał/a: | mam uklad wpiety |
Skąd się bierze takie cudo? |
tzn. ? |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:03
|
|
|
No ten "układ" To fabryczne czy jakoś dorabiałeś takie cudo. |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:11
|
|
|
grzechu913 napisał/a: | MIalm zalozyc sterownik PWM do dlugich jak to realizowane jest w audi ,ale narazie sie tym naciesze ,jak nie bedzie co robic to sie z nudow zalozy pewnie kiedys. | można banalny przekaźnikowy układ zamontować i będzie podobny efekt. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:28
|
|
|
Cytat: | No ten "układ" To fabryczne czy jakoś dorabiałeś takie cudo. |
nie fabryczny,takie cudo co idzie na allegro kupic tylko wielkosci zwyklego przekaznika.
[ Dodano: |14 Lut 2014|, 2014 17:29 ]
Struna napisał/a: | grzechu913 napisał/a: | MIalm zalozyc sterownik PWM do dlugich jak to realizowane jest w audi ,ale narazie sie tym naciesze ,jak nie bedzie co robic to sie z nudow zalozy pewnie kiedys. | można banalny przekaźnikowy układ zamontować i będzie podobny efekt. |
mozna tylko wiecej dlubaniny bo trzeba zarowki w szereg laczyc,a ja mam akurat 100W wiec lepszy bylby PWM bo mozna regulowac |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:34
|
|
|
grzechu913 napisał/a: | takie cudo co idzie na allegro kupic tylko wielkosci zwyklego przekaznika. |
oo oo właśnie - dysponujesz jakimś linkiem,nazwą? |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:36
|
|
|
ja mam zalozone cos podobnego http://allegro.pl/automat...2784.html,wiesz miesci sie w skrzynce i tyle w te piny od orginalu podlaczyc trzeba i gra,minus tego automatu podlaczasz w miejsce plusa sterowania cewka orginalnego przekaznika ,aby wylaczalo swiatla w chwili wlaczenia postojowych,plus sterujacy i wejscie pradowe na przekaznik w miejsce stalego plusa co jest na pinach pradowych przekanika orginalu,i wyjsie pradowe z automatu w miejsce drugiego pinu pradowego przekaznika orginalnego. |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:40
|
|
|
Kurde-fajne. To może Pablo nie będzie już się mordował bo takie coś już istnieje. |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
|