$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 11 pytan na temat FS - POMOCY!!
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
11 pytan na temat FS - POMOCY!!
Autor Wiadomość
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lip 2004|, 2004 14:03   

Rafał A.(antek) napisał/a:
nono oknstruujcie ten kabelek... dojakich instalacji pasuje , chetnie bym pogrzebal tez w moim gazie...


Przypomnij mi Rafal jaka masz instalacje - Lovato?

Ten ktorego poszukuje pasuje tylko do Autronika ale podobne schematy moge sie postarac odczytac rowniez do innych instalacji (zdjecie z ktorego to spisalem nie jest zbyt wyrazne) ale teraz po wstepnej dekrypcji to juz zaden problem ;)

Obawiam sie jednak ze program A-mon, ktory dostalem moze pasowac tylko do Autronika ale mozna sprobowac i ewentualnie moze GANTAN ma jeszcze cos innego na zapleczu ;)

Narazie musze pozyczyc notebooka od kumpla, poniewaz jak sie okazuje w moim nie ma RS232 tylko PS/2 ... lipa.

Pozdrawiam
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |22 Lip 2004|, 2004 18:16   

1. Ma piszczeć, nawet na 2ce-jak czytałeś, czynników wiele.
2. Czujnik ma być sprawny, inaczej głupieje komp, szarpie na benzynie, i inne historie, na spalanie też ma wpływ.
3. 1991 rok, pewnie napęd elektroniczny, może coś w połączeniu, albo czujniku prędkości w skrzyni.
4. Regulacja, i sprawdzenie wszystkiego co się z tym wiąże. Spalanie dla scorpio-duze miasto i korki-16/100 w zimie wiecej, trasa 9-13/100.
5. Bezpiecznik lub przekaźnik. Książkę kup.
6. Napełnią, jakieś 140zł wzwyż.
7. Wywal oba.
8. Regulacja wolnych obrotów-jedna śruba, 2ga-pod przepystnicą, pod skosem u dołu-składu mieszanki. Potrzebny analizator, albo bdb węch i znajomość tematu.
9. Nie ma silniczka krokowego w DOHC EFI, a ZAWÓR BIEGU JAŁOWEGO-załóż z powrotem, a gaziarzowi urwij co trzeba za głupotę stosowaną.
10. Jest OK, sygnał do kompa o obciążeniu.
11. Ważna jest oporność, skorzystaj z opcji SZUKAJ na forum.



DO WEGUSA:
sprzęgło sierra/scorpio DOHC jest idento, i LUK kpl. kosztuje ze 400zł.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
qantan
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lip 2004|, 2004 18:47   

odebrałem sprzęgło (zaksa)wstawiłem i jest super.do 2,9 są dwa rodzaje tarcz i ja mam tą droższą (niestety)sama tarcza to 650 zł a komplet 860(tarcza,docisk,wycisk) dziwne co??do a-mona podłączałem się interfejsem a samym kablem nie próbowałem,to niewiem czy się połączy.a inne programy :wink:
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |22 Lip 2004|, 2004 19:31   

VIK napisał/a:
1. Ma piszczeć, nawet na 2ce-jak czytałeś, czynników wiele.
2. Czujnik ma być sprawny, inaczej głupieje komp, szarpie na benzynie, i inne historie, na spalanie też ma wpływ.
3. 1991 rok, pewnie napęd elektroniczny, może coś w połączeniu, albo czujniku prędkości w skrzyni.
4. Regulacja, i sprawdzenie wszystkiego co się z tym wiąże. Spalanie dla scorpio-duze miasto i korki-16/100 w zimie wiecej, trasa 9-13/100.
5. Bezpiecznik lub przekaźnik. Książkę kup.
6. Napełnią, jakieś 140zł wzwyż.
7. Wywal oba.
8. Regulacja wolnych obrotów-jedna śruba, 2ga-pod przepystnicą, pod skosem u dołu-składu mieszanki. Potrzebny analizator, albo bdb węch i znajomość tematu.
9. Nie ma silniczka krokowego w DOHC EFI, a ZAWÓR BIEGU JAŁOWEGO-załóż z powrotem, a gaziarzowi urwij co trzeba za głupotę stosowaną.
10. Jest OK, sygnał do kompa o obciążeniu.
11. Ważna jest oporność, skorzystaj z opcji SZUKAJ na forum.



DO WEGUSA:
sprzęgło sierra/scorpio DOHC jest idento, i LUK kpl. kosztuje ze 400zł.


1. Juz wiem co - sprzeglo sprzeglo i jeszcze raz sprzeglo - testowalem z Rafalem
2. Ponadto dowiedzialem sie, ze komputer przechodzi w tryb awaryjny i podaje bogatsza mieszanke ... po podlaczeniu wszytkiego sprawnego bede musial go zresetowac.
3. Bycmoze przy pradniczce cos nie lapie masy, lub zwarcie itp (by Antek)
4. Bede sie bawil jak juz wszytko doprowadze do ladu i zaczne wtedy od poczatku ... ile mnie to bedzie kosztowalo (gazu) nie wiem.
5. Ksiazka by sie przydala ale poki co 50zl przyda siena inny cel aczkolwiek mam to w planach (co polecacie?). Co do ABS, to narazie wyjme bezpiecznik a przed zima naprawie i przeprowadze test ABSu - ponoc jest komputer oddzielny co go testuje i rowniez wywala co jest nie tak.
6. Mam juz support u Rafala, takze w swoim czasie bede pytal.
7. Po prostu zostanie wspawana w srodek rura jak w jednym tak i w drugim
8. Musze zatem poszukac tej od spodu bo w zyciu bym nie wpadl na to ze tam siedzi aczkolwiek jesli ta od gory jest od wolnych obrotow, to po co bylby .... zawor .... ?
9. Qrcze a wszycy mowia na to silniczek krokowy ... skoro ma iglice i cewke oraz podlacza sie do komputera to nie jest to on?? To bym chcial zprecyzowac.
10. Tak zciekawosci - dzieki temu sygnalowi zmieniany jest sklad mieszanki (nie sadze) czy po prosztu przyspieszany zaplon (tak mi mowil znajomy mechanik) ... a jak na gazie?
11. Wiem juz ze na srodkowym przewodzie ma byc od ~ 0.6V do ~ 5V a dwa pozostale to stale napiecie i masa - SPRAWDZONE.

Co do sprzegla to jesli tak jest to teraz podchwytliwie zapytam w sklepie ile zaplace za sprzeglo nowe do Sierrki ... ciekawe czy bedzie taniej.

THX

Pozdro!
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Lip 2004|, 2004 09:40   

Ad.9 To ma tyle wspólnego z silnikiem krokowym co świnia z niebem. Silnik krokowy wymaga całego modułu do sterowania nim a nie jak w przypadku ( i tu moim zdaniem właściwa nazwa ) ELEKTROZAWORU, któremu wystarczą tylko dwa. No i właśnie dwa przewody dochodzą do tegoż ustrojstwa. Ostatnio to rozebrałęm na czynniki pierwsze, zresztą TPS-a też. To jest najzwyklejszy elektromagnes z iglicą, która popycha kolejny element, który z kolei otwiera "bypas" powietrza do kolektora dolotowego.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |23 Lip 2004|, 2004 09:44   

Dokładnie tak, pal sześć sterowanie, krokowy(skokowy) działa SKOKOWO, a zawór biegu jałowego(elektrozawór-również słuszna nazwa, bo w końcu sterowany elektrycznie) działa liniowo.
Uważam temat za wyczerpany :wink:
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |23 Lip 2004|, 2004 09:48   

Struna napisał/a:
Ad.9 To ma tyle wspólnego z silnikiem krokowym co świnia z niebem. Silnik krokowy wymaga całego modułu do sterowania nim a nie jak w przypadku ( i tu moim zdaniem właściwa nazwa ) ELEKTROZAWORU, któremu wystarczą tylko dwa. No i właśnie dwa przewody dochodzą do tegoż ustrojstwa. Ostatnio to rozebrałęm na czynniki pierwsze, zresztą TPS-a też. To jest najzwyklejszy elektromagnes z iglicą, która popycha kolejny element, który z kolei otwiera "bypas" powietrza do kolektora dolotowego.



OK, grunt ze to ustrojstwo musze podlaczyc z powrotem i to jest juz postanowione.

Mnie nie udalo sie rozebrac TPSa bo jest zalany plastikiem. Jak udalo ci sie to zrobic - wydlubales go? Moim zdaniem jest to cos w podobie do potencjometra ... czy mozna to naprawic?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |23 Lip 2004|, 2004 10:02   

Otóż dokładnie jest to potencjometr i nie jest zalany plastikiem, ma zatrzaski z boku i ważna rzecz - trzeba wybić tulejki z miejsc na śruby - one też trzymają. W środku jest ścieżka ( jak w potencjometrze ) i ślizgacze złożone z dużej ilości cienkich drucików.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |29 Lip 2004|, 2004 13:51   

czyli generalnie TPS do naprawaialnych nienalezy raczej.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Lip 2004|, 2004 13:59   

No generalnie nie, ale jak sie jakiś tam syf dostał to może zafałszowywać odczyt i będzie lipa. Z drugiej strony, jakby się już tak strasznie ktoś uparł i ponownie ścieżkę nałożył - to jest naprawialne - ale chyba nieopłacalne :D :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |29 Lip 2004|, 2004 23:20   

witam wszystkich
chcialbym zdementowac opinie jako 2.0 OHC ledwo co piszczal, ktora to zaistniela na tym temacie moj 2.0 OHC potrafi palic gume w miejscu tak jak to czasami na filmach robia:) czy na pokazach palenia gumy, a piszczy przy tym niemilosiernie nie mowiac juz o smrodzie palonej gumy:D
pozdrowienia dla wszystkich OHC-owcow i nie tylko:)
p.s. ciekawe czy cosi daje rade palic 4 kapcie na raz...
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |29 Lip 2004|, 2004 23:24   

a zapomnielem dodac ze smazylem u siebie na gazie a na benzynce nawet nie probowalem...
jeszcze raz pozdrawiam
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |29 Lip 2004|, 2004 23:31   

Matth napisał/a:
witam wszystkich
chcialbym zdementowac opinie jako 2.0 OHC ledwo co piszczal, ktora to zaistniela na tym temacie moj 2.0 OHC potrafi palic gume w miejscu tak jak to czasami na filmach robia:) czy na pokazach palenia gumy, a piszczy przy tym niemilosiernie nie mowiac juz o smrodzie palonej gumy:D
pozdrowienia dla wszystkich OHC-owcow i nie tylko:)
p.s. ciekawe czy cosi daje rade palic 4 kapcie na raz...


Hmm, no ciekawe - niektorzy to dopiero umieja czytac miedzy wierszami :)
Czy ktos wspominal tu o tym, ze OHC nie zapiszczy kolami?

Pisalem o DOHC ale okazalo sie, ze problem mam ze sprzeglem a co do samego piszczenia, to potrafi nawet moj fiat 125p :) ... czasami nie tylko kolami ;)

... chyba ze to nie ten temat.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |30 Lip 2004|, 2004 22:53   

witam
miedzy wierszami to ja nie czytam:) ale przegladajac temat zauwazylem ze w ktoryms poscie Rafal napisal cyt: "nawet ohc przy odrobinie staran na benzynie zapiszczy" i troszke mnie to rozawilo wiec postanowilem napisac sprostowanie...:)
pozdrawiam
 
 
Gierap
[Usunięty]

Wysłany: |31 Lip 2004|, 2004 00:15   

Zgadzam się z przedmówcą widziałem jak 2.0 ohc bez problemu piszczał(na gazie)wiec to nie stanowi dla tego silnika czegoś niemożliwego :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group