|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Zacisk przedni - czyszczenie |
Autor |
Wiadomość |
Michu
GPU 94WU
Auto: Fiat Ducato 10 2.8D 2001 blaszak
Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Skąd: Leśniewo
|
Wysłany: |18 Maj 2008|, 2008 21:23 Zacisk przedni - czyszczenie
|
|
|
Jeśli telepie ci kierownica przy hamowaniu,sprawdzałęś wyważenie kół, felgi i opony i nic nie pomogło, to ten temat jest dla ciebie...
Sobota była wolna, więc wziąłem się do roboty przy aucie...
Dzisiejszy temat: Wymiana uszczelek zacisku przedniego i giętkiego przewodu hamulcowego...
Potrzebne materiały:
- reperaturka AutoFren D4099
- przewód giętki CD665
- przewód miedziany 12cm z końcówkami z zew. gwintem
- smar do tłoczków
- klucz 11
- klucz 13
- klucz 15
- WD40
- płyn hamulcowy na dolewke
- nowy odpowietrznik
- morsy
Jedziem....
ten widok pewnie wszyscy znają:
1. Zdejmujemy 2 plastikowe kapselki na osłonach prowadnic zacisku i luzujemy odpowietrznik i przewód giętki, po uprzednim popryskaniu WD40...
2. A to przyczyna kłopotów:
zapieczone prowadnice zacisku...
3. Odkręcamy zacisk i wieszamy na drucie, albo kładziemy na tarczy, żeby nie łamać przewodu... następnie idzieny do auta i ciśniemy hamulec aż tłoczek wypadnie [przy okazji przepłuczą się przewody], potem zaciskamy morsy na przewodzie, żeby płyn nie uciekł..
4. Rozbieramy zacisk na części:
i czyścimy...
5. Zwracając szczególną uwagę na mocowania [prowadnice] zacisku
6. Wyciągamy wszystkie gumy z zacisku, te od prowadnicidą ciężko i trzeba użyć sporo siły i śrubokręta:
7. Po wyczyszczeniu składamy wszystko w odwrotnej kolejności wciskając pod "harmonijkę" smar do tłoczków, ułatwi włożenie tłoczka w zacisk... smar warto też wcisnąć do prowadnic, nie niszczy gumy i nie zapieka się...
I jeszcze sprawa, która ułatwia składanie i zaoszczędzi wam wielu nerwów i bluzgów
Najpierw harmonijkę zakładamy na tłoczek, ściągamy na dół i dopiero wkładamy w zacisk...
Teraz wymiana przewodu hamulcowego:
nie opłaca się wymieniać samego przewodu, bo i tak ukręci się ten mały miedziany kawałek rurki... od razu wywala się go w całości...
Ta rureczka się ułamuje przy rozkręcaniu [koszt dorobienia 5,00 PLN]
Dokręcamy połączenia i smarujemy smarem miedziowym, albo grafitowym, bo kto wie, czy nam sie nie trafi jeszcze raz rozkręcać...
Tak wygląda poskładany zestaw:
Teraz już tylko odpowietrzyć, przepompować, sprawdzić i cieszyć się z jazdy...
A to sposób na "jednoosobowe" odpowietrzanie hamulców..w butelce musi być płyn i wężyk musi być w nim zanurzony, inaczej nie odpowietrzy się poprawnie... :
Na koniec już tylko dolewka płynu hamulcowego i koniec...
THE END.
Prośba o przeniesienie do Warsztatu... |
_________________ 793-126-511
Jest: Ducato 2.8D "01 blaszak
Było: Scorpio '93 2.0 DOHC kombi; 126p "79 0,6; Passat B1 "78 1,3; Passat B2 Syncro "89 1,8 |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |18 Maj 2008|, 2008 21:41
|
|
|
Kawał dobrej roboty |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |18 Maj 2008|, 2008 21:42
|
|
|
no oki, wszystko cacy ale nie wiem jak mozna dopuscic aby prowdnice nie pracowaly prawidlowo w ukladzie hamulcowym ?? |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Maj 2008|, 2008 13:57
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | no oki, wszystko cacy ale nie wiem jak mozna dopuscic aby prowdnice nie pracowaly prawidlowo w ukladzie hamulcowym ?? | ja też nie kumam, tyle razy kloki zmieniałem i prowadnice z przodu zawsze były OK. Z tyłu zdarzały się zapieczone owszem, a jeśli już robić regenerację to te kołku ustalające się daje nowe, kosztują grosze. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |