$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Maross - Czerwone 1994 Sedan Ghia 2.9 12V6
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Maross - Czerwone 1994 Sedan Ghia 2.9 12V6
Autor Wiadomość
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |18 Gru 2010|, 2010 18:56   Maross - Czerwone 1994 Sedan Ghia 2.9 12V6

Mój nowy nabytek:
Rocznik : 1994 (styczeń)
Silnik : 2.9 12V6 107Kw
Skrzynia :Automat
Nadwozie :Sedan
Kolor : Czerwony Nouveau '92
Przebieg: 353tyś KM na chwilę obecną (przy zakupie 350 z końcówką)
Wnętrze : granatowy welur
Wersja : Ghia
W Polsce od 2004 ( w Niemczech dwóch właścicieli ) ( W Polsce dwóch , ja jestem trzecim) , książka serwisowa , ostatni wpis w 1996 roku przy przebiegu 106tyśkm . po sprowadzeniu do Polski wg. kartki prowadzonej przez pierwszego właściciela w PL miał 249 tyś i wtedy wstawiono Gaz z butlą w kole 40L , reduktor Tomasseto , układ sterujący KME , mam do niej wszystkie papiery , z homologacjami butli włącznie , wydruki z pierwszych przeglądów , hak i gaz wbity w dowód . 2004-2008 używany jako Taxi
Na wyposażeniu :
-Tempomat
-el. lusterka i szyberdach
-4x El szyby z odcięciem na tył
-Podgrzewana przednia i tylna szyba
-Welurowa tapicerka ciemny granat
-Fotele przednie w pełnej elektryce podgrzewane
-Alarm fabryczny z czujnikami ruchu + podwójny rygiel (odłączona syrena)
-Pełne podświetlenie Ghia
-Komputer Spalania
-2x Airbag
-Alufelgi 15-stki przejściówkowe na oponach 195


Historia zakupu:
Po odzyskaniu funduszy na zakup samochodu zacząłem gorączkowo przeglądać allegro w poszukiwaniu Scorpiaka - w założeniu miało to być MK1 lub MK2 DOHC w automacie najlepiej Ghia - moją uwagę jednak przykuł temat 2.9 , po sprzedaniu sie jednego dość fajnego MK1 z okolicy zacząłem przeglądać autogiełdę , wertując ogłoszenia rzucił mi się w oczy bordowy kolor sedana -kliknąłem , po obejrzeniu zaledwie dwóch zdjęć i przeczytaniu krótkiej treści ogłoszenia powiedziałem , że nie ma co czekać , męska decyzja , zadzwoniłem , głównie chodziło o to żeby silnik a przede wszystkim automat był wporządku , po długiej dość rozmowie z właścicielem , który przyznał że jest kilka rzeczy do roboty , głównie blacharskich ale skrzynia o.k a w sprawie ceny się dogadamy (1700 wyjściowo) , okazało się że nazajutrz Pan wstawił auto do komisu , który chciał za niego 2300 , jednak zapewnił że jak na razie dostawał tylko propozycję sprzedaży samego silnika i można spokojnie przyjeżdzać . Parę razy już zwlekałem , więc nie było innej opcji niż jechać . Po jeżdzie próbnej i obejrzeniu go z zewnątrz wyszło że oprócz tego co mówił właściciel (nadkola , gumy w zawieszeniu , poprawki na zderzakach , błotnik przedni lewy , ) wyszedł parownik uszczelki pod klawiaturą , które były nawiasem mówiąc w tragicznym stanie , silnik wprost zarzygany olejem ale postanowiłem że dam radę i to zrobię bo ogólnie fajne autko do doinwestowania , skrzynia ok , zbiera się , układ paliwowy ok , z elektryki wszystko działa ,żadnej rzeźby oprócz instalacji do koguta taxi i zewnętrznej pompy paliwowej , słowem ma potencjał . Zapłaciliśmy za niego całe 1400 zł spisaliśmy umowę i do domu , w trasie ładnie sie zbierał , skrzynia przerzucała biegi bez szarpnięć .
Zrobione/wymienione zostało:
-Gumy w przednim zawieszeniu
-Olej w silniku + Filtry
-Uszczelki pod klawiaturą (koszt 200 z robocizną)
-Olej , filtr , uszczelka w skrzyni automatycznej (koszt 320pln)
-Lampa tylna lewa (60)
-Kierunkowskaz przedni lewy (20)
-Lampa przednia prawa (po incydencie drogowym)
Do zrobienia:
Szyba przednia pęknięta (ale grzeje)
-Nadkola (Prawe dość znacznie zeżarte )
-Progi
-Zderzak przedni do poprawek , tylny też
-Błotnik przedni lewy do wyklepania
-Parownik LPG
-Wahacz przedni prawy
-Podłączyć syrenę alarmu
Blachę i szybę przednią i ten wachacz robię jakoś teraz albo w styczniu , potem LPG i nic tylko się cieszyć fajnym Scorpiakiem













Pozdrawiam Maross
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
Ostatnio zmieniony przez Maross |13 Lip 2011|, 2011 19:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |18 Gru 2010|, 2010 18:59   

No no gratulki, odpowiedni kolor, ale nieodpowiednie MK...jednak automat ;)
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |19 Gru 2010|, 2010 11:54   

Emka jak najbardziej właściwe , fajne autko :)
Cieszę się , że wróciłeś na forum :)
_________________
Scorpio forever
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |20 Gru 2010|, 2010 11:19   

witamy :) ale nie napisałeś kto cie przekonał żebyś kupił odpowiedni motor...
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |20 Gru 2010|, 2010 12:14   

gdzies w jakims ogloszeniu go widzialem
uratowales go przed zyletkami,bo juz bylem bliski zakupu tego gada
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Gru 2010|, 2010 12:46   

Super! Daj jeszcze foty ze środka i spod maski.
_________________
pozdrawiam, Seba
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |22 Gru 2010|, 2010 16:44   

YaKuZ napisał/a:
witamy :) ale nie napisałeś kto cie przekonał żebyś kupił odpowiedni motor...

Racja , To Yakuz dostarczył mi bardzo wielu argumentów ukazujących wyższość Vki nad DOHC :) . Za co mu dziękuję :)
kat napisał/a:
gdzies w jakims ogloszeniu go widzialem
uratowales go przed zyletkami,bo juz bylem bliski zakupu tego gada

Auto było najpierw na stronie autogiełdy gdzie je znalazłem , potem na otomoto wystawił je komis z Opola . Sam właściciel mówił że ludzie dzwonili z propozycjami kupna głównie silnika z tego auta . Myślę że warto było go uratować bo mechanicznie jest super a blacha , no cóż standardowe bolączki naszych Scorup , zrobi się aby cieszył oko :)
Shogun napisał/a:
Super! Daj jeszcze foty ze środka i spod maski.

Spod maski fota będzie jak powtórzę proces czyszczenia , wnętrze cyknę jakoś przy okazji .

Scorpio dziś dostało właściwie nowe zimówki na wszystkie cztery kółka . Pozdrawiam
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |22 Gru 2010|, 2010 22:55   

Maross napisał/a:

kat napisał/a:
gdzies w jakims ogloszeniu go widzialem
uratowales go przed zyletkami,bo juz bylem bliski zakupu tego gada

potem na otomoto wystawił je komis z Opola

no wlasnie
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Sikor22 



Auto: 88 liftback 2.0 OHc EFI +LPG; 95 sedan 2.9cos
Dołączył: 31 Sty 2010
Skąd: Goczałków
Wysłany: |23 Gru 2010|, 2010 08:15   

Witam po długiej nieobecności :) Gratuluje zakupu i nawołuje do wstawienia reperaturek tuż po zimie bo szkoda ładnej skorpuki. Nie dopuść do tego by zjadł ją czas:P
_________________
Sikor22
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |18 Mar 2011|, 2011 16:53   

Mała aktualizacja :
Wiosna nadchodzi wielkimi krokami więc trzeba się zabrać za blacharkę , kupiłem już reperaturki nadkoli (dokupie jeszcze progi) i lakier i ugaduje sobie blacharza na Kwiecień , oprócz tego do roboty będzie błotnik lewy (trzeba wyklepać) i pokleić oraz podlakierować przedni i tylny zderzak , reszta to jakieś tam drobne wgniotki i ryski . Pod koniec miesiąca wstawiam szybę przednią niegrzaną (chce mieć więcej $$$ na blacharkę ) W ostatnim czasie Scorpio dostało oryginalny pakiecik audio (Wielkie Dzięki dla Zysia za doradztwo ) FORD 2008 +Wzmak + sterownik Ford 2050 ze zmieniarką 10CD , Wszystko na full oryginalnej kabelkowni (tutaj Dzięki Wielkie dla Pepicosi) . Wszystko już zamontowane w aucie i ładnie gra ale muszę kupić nowe głośniki na tył bo dopiero teraz na oryginalnym audio słychać że tylne sobie lekko charczą (będzie "bogata seria" z niskotonowymi na przód lub coś lepszego) . Zmieniarka póki co z uchwytem montażowym jeszcze luzem w bagażniku. W moim wypadku potrzebowałem zestawu ze wszystkimi kablami i wiązką fabryczną , gdyż miałem zmodzone ISO na nieoryginalnych kablach (poprzedni właściciel miał prawdopodobnie spięte na krótko "radio droższe od tego auta" więc wymontował wycinając )-także zastałem gołe przewody , dzięki ładnie wyjętej przez Pepiego całej fabrycznej wiązce od audio włącznie z kawałkami przewodów głośnikowych i zasilania udało się wszystko zamontować i uruchomić . Najpierw pojechałem z tym do tutejszego auto elektryka , który reklamował się też jako "serwis car audio montaż" , pokazałem facetowi całą kablownie w bagażniku , objaśniłem co i jak i kazał czekać , czekałem z pół godziny aż wjechałem na warsztat , Pan Sobie powpinał wtyczkę do wzmaka i zaczął przeglądać przewody , rozpoznał tylko te od głośników ale miał problem z tymi od zasilania , wysiadał z tego auta gdzieś chodził coś kminił , później zaczęły się powątpiewania jak to ugryżć (drewienko nad schowkiem chciał ściągać nożykiem) i co to za kable konkretnie (zasilanie) elektryk samochodowy... , zadzwoniłem więc do Zysia , po krótkiej rozkmince że to są przewody do zasilania (co ja sam wiedziałem ale które konkretnie od czego to w necie rozpiska) sie zaczęły gadki "skoro kolega wie to czemu nie zamontuje" i że on "nie jest pewny tych przewodów" , no to ja zaproponowałem że skoro tak to przecież ma już wyprowadzone zasilanie na tych od ISO jeśli już , znów popatrzył na te zasilanie i zarządzał żebym mu wyłożył który konkretnie od czego bo on nie wie i sie w ogóle nie podejmie bo to pół dnia itd. (to po kiego wała mnie wprowadzał na warsztat i straciłem w sumie z półtorej godziny..) . Ślicznie podziękowałem i pojechałem do gościa od Car Audio do Świebodzic , on od razu wiedział że te niewiadome przewody to są dwie masy , różowy od wzmaka takie tam i zamontował bez problemu . Oczywiście jak ktoś ma czas i warunki bez problemu założy to sobie sam . Dla potomnych zrobiłem foty sprzętu i kompletnej wiązki (może się komuś przyda) zestaw wygląda tak
1. Radio FORD 2008 AVC
2.Wzmacniacz FORD ze stelażem montowany pod drewienko nad schowkiem:

3.Sterownik Zmieniarki FORD 2050 montowany w półeczkę pod radiem:

4.Zmieniarka FORD 10 CD z kieszenią na CD i stelażem do montażu w bagażniku :


5.Wtyczka do Wzmacniacza + kabel sterujący :

6. Wtyczka do radia FORD 2008 + wtyczka sterownika prędkości żółta (AVC) , Wtyczka z czerwonym + kabel sterujący do sterownika zmieniarki FORD 2050 :

7. Przewody głośnikowe (8) + przewody zasilania (masy itd.) :

8.Przewód zmieniarki idący od sterownika do bagażnika :

Po blacharce Scorpio czeka Druga składka OC rejestracja na Wałbrzyskie blachy , przegląd i ogarnięcie LPG (Parownik , filtry , regulacje) Na Sezon letni zamierzam obuc Scorpiaka w 16 calowe alu (Cosworth lub "RS")
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
Ostatnio zmieniony przez Maross |19 Mar 2011|, 2011 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Mar 2011|, 2011 18:19   

Brawo, topowe audio założyłeś.

Ale historyjka z elektrykiem niezła :): ;)
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Mar 2011|, 2011 07:19   

No no Maross, ładnie zaszalałeś, chyba się muszę wziąć za moje HiEdnowe Audio MKI :D
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |19 Mar 2011|, 2011 10:37   

Do pełni szczęścia brakuje przednich głośników z syczkami i na tył też te lepszejsze , zastanawiałem się coprawda nad HERTZami ale standard jest standard :) , po wstawieniu szyby coś trzeba będzie pomyśleć nad tematem :)
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Mar 2011|, 2011 10:47   

:rofl:

I szafa gra :D
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Mar 2011|, 2011 19:24   

Speedo napisał/a:
pablo19 napisał/a:
HiEdnowe Audio MKI


...
Łooo, brakujący bubelement, poproszę link do aukcji ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group