$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Maross - Czerwone 1994 Sedan Ghia 2.9 12V6
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Maross - Czerwone 1994 Sedan Ghia 2.9 12V6
Autor Wiadomość
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |19 Maj 2011|, 2011 19:44   

Ojciec właśnie był u Scorpiaka i od wczoraj został wspawana reperaturka lewa + położenie zabezpieczenia na nią :

Zdemontowany zderzak tył i widok pasa tył :




Ogólnie , ruda się wżera od dołu ale spodziewaliśmy się większej masakry ale jak widać nie jest tragicznie :) . Pan Stanisław twierdzi że tak jak już wcześniej wspomniałem pokazany wieloryb wypada gorzej i jest bardzo zaskoczony . Więcej fot będzie w pakiecie , gdyż obiecał udokumentować mi wszystko sam przy robocie.
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Maj 2011|, 2011 08:51   

No. I to się nazywa rzeczowe podejście do sprawy. Zakładasz jakiś pakiet na koniec?
_________________
pozdrawiam, Seba
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |23 Maj 2011|, 2011 23:02   

Tak się złożyło że potrzebowałem klucza od domu a był on przypięty do kluczyków od Scorpiaka więc ... :D
Są nowe foty z prac , pas tylni został naprawiony , zabezpieczony i pomalowany lakierem podkładowym koloru czerwonego :


W jednym z poprzednich postów pokazywałem pęknięcia na zderzaku tył , więc zostało to zrobione i wygląda tak:

To była robota na piątek/sobotę bo w niedziele dzień wolny od pracy i się nie pracuje ;)
Na dzisiaj : wspawano reperaturkę nadkola prawą i porobiono już pewne zaprawki , nadkole prawe wyglądało tak:

Jak go kupowałem było lepiej , zima mocno dała mu w kość

_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |13 Lip 2011|, 2011 15:26   

Dziś mija dokładnie rok odkąd mam krokodyla w kolorze czerwonym :) Z remontu blacharskiego odebrałem go jakoś dwa tygodnie temu , troszeczkę dłużej stał bo musiałem dopłacić resztę kasy .
Ogólny kosztorys :
Reperaturki nadkoli : 60 za dwie (kupione na forum)
Progi z hurtowni : ok.200zł
Lakier 800ml Czerwony dobierany na podstawie elementu i nazwy lakieru/kodu - ok.300 zł (trochę zostało)
podkładówki/inne materiały/robocizna , ogółem wyszło 1700
Dalszej dokumentacji fotograficznej niestety brak , zakres prac był spory , w praniu doszło kilka rzeczy , m.in podłużnice w pasie przednim , tylna belka , ale mam filmiki pokazujące coś niecoś , potem wrzucę.
Teraz ogólnie co zrobiłem po odebraniu/co zrobię
Zrobiłem :
-Wstępna polerka ręczna (maska została nie ruszana , więc ją trzeba elektryczną pojechać )
-Wymieniłem szybę czołową - zielona Nordglass , niestety bez grzania - 360
-Naprawiłem tłumik bo miał dość sporą dziurę
-Zmieniłem opony na letnie , niestety dwie odpadły bo wylazły druty , ale dostałem drugie
-Oddałem zmieniarkę 2050 do naprawy bo się zacięła , w piątek powinienem mieć ją z powrotem
-wymieniłem aku na większy i lepszy z 50Ah na 75Ah
Zrobię :
-Hamulec ręczny
-Regeneracja Parownika /regulacja
-wymiana filtrów
-Nowy przegląd i zarejestruję już na siebie , nowe OC
i pojedziemy nim z rodzicami w trasę :)
Zaraz po przywiezieniu od blacharza , wymyciu i wstępnej polerce wyglądał tak:




















Miałem mu wrzucać alu Cosworth lub RS ale na mk2-kowych piętnastkach też źle nie wygląda , więc póki co zostają .

W sumie dopiero teraz krokodyl wygląda jak na to zasługuje , można powiedzieć że to taki mój
prezent z okazji tej rocznicy ;) , Panu Stanisławowi-wykonawcy całego remontu blacharskiego ,
powiedziałem że uratował od śmierci kawał historii motoryzacji a on sam "celebrował" przekazanie
kluczyków do rąk własnych , ojciec będąc tam chwile wcześniej nie dostał :P . Przez ten rok Scorpio
nie zawiódł ani razu , nie zepsuł się , zawsze odpalał , no chyba że rozładował się aku i dla kogoś to może
być tylko zwykłe stare Scorpio - ale dla mnie to mk2 z drugiego miesiąca produkcji z poduchami
Ghia nie full ale Ghia no i to V6 ... Coraz mniej chyba takich a patrząc po jego stanie blacharskim
w momencie kupna pewnie skończyłby jako kolejny dawca organów , więć smiało można powiedzieć
ze został wyrwany spod siekiery i dałem mu tą szansę powrotu do świetności .Stary Ford potrafi się
odwdzięczyć i patrząc z perspektywy -nie takie to mk2 straszne jak je malują a sam mając na tapecie
stare mk1 bałem się przejścia w mk2 (skrzynki itepe.) , odpukać nic się nie dzieje

Małe podsumowanie po roku posiadania :

Przez rok czasu zrobiłem nim 4tyś km , może to sie wydawać naprawdę mało ale teraz będę nadrabiał :)
Co robiłem to z grubsza opisałem , no może poza wymianą altka i paska klinowego u tego samego elektryka
u którego chciałem założyć orginalne audio , raz miałem nieszczelność na chłodnicy i gubił wodę ale i to udało
się opanować (u góry była dziura i kapało ciurkiem)- skutek pechowej stłuczki a skoro o tym mówimy udało mi
się go uchować w całości (w sztłuczce ucierpiała lampa prawa , grill i trochę maska) , mandatów zero , incydent jeden
, mianowicie na śliskiej drodze staranowałem lekko matiza hakiem , poza tym nic , żadnych przycierek
parkingowych , trochę minęło jak wyczułem to wielkie i szybkie bydle i bliscy przestali się bać ze mną
jeżdzić . Gdy przyszło do pierwszej jazdy celem zaprezentowania nowej gabloty dziadkom , czułem lekki
strach gdyż przyzwyczajony że jadąc czy DOHCem a co dopiero Astrą z Asb trochę minęło za nim to się
rozpędziło a tu , lekko mu buta a on jak wyrwał.... :) i odtąd już tak lubię sobie nim "wyrwać" jak
są warunki , w zimie raz po raz zdarzyło się jechać bokiem , kilka razy nie zamierzenie , zamierzenie śmigaliśmy
po takim fajnym pustym placyku w lesie na miejscówce u kumpla :) . Przy normalnej jeździe w lato odnotowane
spalanie 2.9 12V6 ASB to 11-13l/100 PB (mega emeryt udało się spalić 10) / 14-16/100 PB Zima , o LPG nie mówię bo pali ile nie powinień jeszcze :)
ale tak do 23/100 chyba dobiłem w zimie . Oleju silnikowego nie bierze , jedynie trochę ścieka ATF ze skrzyni na łączeniu
silnik-skrzynia , zrobię to przy następnej wymianie oleju w ASB , kupując auto skrzynka pracowała idealnie
, jednak wiedziałem że olej nie był zmieniany , więc miałem to w planie , jednak gdy zauważyłem pierwsze
nieprawidłowości w jej pracy , kupiłem olej , filtr i uszczelkę i zaholowałem go na wymianę , to co spuścili na
moich oczach ze skrzyni w każdym razie nie przypominało oleju tylko czarną wodę co raczej pozwalało
przypuszczać że olej był zmieniany x tyś km jeszcze w Niemczech , w każdym razie stwierdzono że
wymieniłem na ostatnią chwilę , oleju kupiłem 10L , Książkowo chyba wchodzi 8,5 do pustego układu , do mnie
weszło 5l (kilka litrów zostaje w układzie) , na dolewki przez rok zużyłem chyba 3L , Cały czas pilnując
odpowiedniego stanu , , , stall testu nie robiłem bo się boje :P . Więcej grzechów ani ja ani krokodyl nie pamiętamy
teraz pasiło by go przywdziać w forumowe ramki pod tablice ale to jak już dostanie nowe blachy :)
Jedyne czego mi brakuje w mojej Ghii to klima (że też niemiaszek nie odhaczył) , oprócz tego nie ma
chyba jeszcze tylko sprysków lamp z wycierakami (nad tym myślę) ele kanapy tył (nad tym też) i skór co
przy braku AC odpada , i tak wole welury , ale da się przeżyć , oby tak służył dobrze jak służy przez ten rok
dalej to będzie super .
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
Ostatnio zmieniony przez Maross |13 Lip 2011|, 2011 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Vaux 
FSTMember073



Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2005
Skąd: Puławy
Wysłany: |13 Lip 2011|, 2011 21:23   

Brawo Maross, tak trzymaj :D
_________________
V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91
 
 
Shogun 


Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lip 2011|, 2011 09:53   

Maross napisał/a:
oprócz tego nie ma chyba jeszcze tylko sprysków lamp z wycierakami (nad tym myślę) ele kanapy tył (nad tym też) i skór co przy braku AC odpada

Cię pieron, ależ zagadkę miałem z tym zdaniem. A w zasadzie ze związkiem skór z AC :)

Dobra robota Maross, świetnie się prezentuje.
_________________
pozdrawiam, Seba
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |19 Lip 2011|, 2011 16:27   

Powyższa lista "Zrobię" została spełniona , wczoraj odebrałem go z warsztatu z działającym hamulcem ręcznym , wymienionym wahaczem (210zł) - Muszę się nauczyć teraz ze mam ręczny :P , Dzisiaj rano trafił do gazowników na wymianę/regenerację parownika Tomasetto AGC 01 - Nareszcie jeździ na LPG normalnie - obroty trzyma elegancko i wreszcie ma buta :) , spalanie odnotuję niebawem , po tym przegląd -przeszedł bez problemów - zawieszenie i wszystko inne ok , dostałem tylko info że cieknie trochę ze skrzyni (to wiem) i wspomy (tego nie wiedziałem) - reszta ok . Za ciosem pojechałem do WK zarejestrować , a wczoraj poczyniliśmy umowę darowizny i oficjalnie stałem się jego właścicielem a ojciec współ . Przy rejestracji pojawił się problem wpisu TAXI sprzed 4 lat , mimo że auto już taksówką nie jest , musiałbym jechać do diagnosty po zaświadczenie że zdemontował on koguta i taksometr co kosztowało by 50zł , także Taxi zostało . Jeszcze tylko nowe OC bo stare się kończy , odbiór zmieniarki 2050 , sprzątanko i w piątek pierwsza traska :)
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |2 Sie 2011|, 2011 20:03   

No i Scorpiakowi przybył kolejny tysiak na liczniku , przejechał bezproblemowo pierwszą trasę , a więc już mogę podać spalanie na LPG w trasie 13-14l/100 , Myślę że jest już w porządku ze spalaniem , lecz okazało się że parownik i tak nie działa jak powinien (musi być większy)- mówili to mi już przy regeneracji ale przed wyjazdem szybko potrzebowałem zrobić LPG . Przed wyjazdem zakupiłem również pompkę spryskiwaczy (czeka na montaż) , zamontowałem na powrót zmieniarkę w bagażniku -tym razem dokręcając stelaż ;) przetestowane na dziurach i wybojach mazowieckich bezdroży i jest w porządku . Jest już nowe OC w Alianz ale z tym wiąże się papierkologi ciąg dalszy , z wpisem Taxi odmówiono mi ubezpieczenia i tak czy inaczej musiałem lecieć po ten kwit za 50pln a gdy już ubezpieczyłem nie zwróciłem uwagi , że na czasowym pozwoleniu (miękki dowód) są trzy podpunkty , data pierwszej rejestracji w PL , data przerejestrowania i data ważności a nie ma roku produkcji , tym sposobem mam w polisie rok produkcji:2004 :): , po odbiorze "twardego" mam nadzieję da się to skorygować . Jakieś foty wrzucę jak go umyję bo po powrocie z urlopowych wojaży za czysty nie jest , ponadto chce czy nie chce muszę poprawić robotę po swoim blacharzu i po prawej stronie wstawić oryginalne mocowania zderzaka przedniego i grilla
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Tomek Z 



Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54
Dołączył: 29 Maj 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: |3 Sie 2011|, 2011 21:52   

bardzo ładnie wygląda ta Twoja scorupka!!
_________________
~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!!
 
 
 
qhen 



Auto: Toyota Avensis 2.0 D4D. 2015r/MK3 2.0 dohc
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lut 2011
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: |6 Sie 2011|, 2011 09:15   

fajna furka
_________________
Moje aukcje na allegro ;)
http://allegro.pl/listing...172878&order=bd
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |24 Sie 2011|, 2011 19:37   

małe poremontowe video
http://www.youtube.com/watch?v=CTPW0KIoWb0
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |11 Paź 2011|, 2011 16:31   

Scorpio na co dzień , nie myte ze 3 tygodnie ;)




Mocowania grilla i zderzaka po prawej dalej do zrobienia , obecnie wygląda to tak:


, z daleka nie widać ale z bliska owszem i mnie to wkurza , ale już jestem umówiony na poprawki , przy okazji autko dostanie polerkę elektryczną (100zł) , kwestia kasy na którą czekam
Ponadto do zrobienia :
-Klocki hamulcowe tył (przód też chyba wymienię razem z tarczami bo mam nówki)
-Ręczny znów się rozsypał (chyba trzeba będzie zregenerować zaciski)
-LPG nadal do zrobienia , o dziwo ostatnio ma bardzo ładne obroty na wolnych , wręcz idealne (1100)
-Uszczelniacz do A4LD (skrzynia->silnik) , myślę przy tym olejum również sobie zmienić , na zaś przed zimą
-Podłączenie halogena prawego
Zamyślam też nad zmianą oleju silnikowego na lepszy , wcześniej podobno był Castrol ale ciekło spod klawiatury to nie wiadomo czym uzupełniali , mi ojciec wlał Lotosa City 15W40 , Oleju nie bierze , nie dymi , nie poci się , stan na bagnecie cały czas o.k , myślę o przejściu na półsyntetyk Elfa (taniej wychodzi) + zapodać ori filtr by MC . Na tym oleju przejechałem jakoś 5tyś km , jak sądzicie , zmieniać czy dać sobie spokój i pozostać przy tym co jest ? .
Dalsze plany :
Nadchodzi czas w którym trzeba będzie zmienić opony , zbieram się by na alu z MK2 zostawić zimówki a na nowy sezon postawić Scorpio na alu RS takich jak TE . Z przyczyn takich że 16-stki w tym wzorze to rzadkość prawdopodobnie wejdzie 15-stka na oponach 195 które mam
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
Ostatnio zmieniony przez Maross |11 Paź 2011|, 2011 16:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |11 Paź 2011|, 2011 18:17   

Maross napisał/a:
... ma bardzo ładne obroty na wolnych , wręcz idealne (1100) ...
Gdzie masz te "bardzo ładne", "idealne" obroty? Jakoś nie widzę. Wskazówka powinna nieco opaść pod 1000 i wtedy jest malina. Książkowo to chyba 900 rpm.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |11 Paź 2011|, 2011 18:19   

950 chyba :) pablo uprzedziłeś mnie bo miałem pisać jakie "ładne"
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |11 Paź 2011|, 2011 19:46   

YaKuZ napisał/a:
950 chyba :) pablo uprzedziłeś mnie bo miałem pisać jakie "ładne"

, normalnie trzymał 850-900 , ostatnio coś wyżej trochę , na benzynie trzyma tak jak być powinno . Na LPG , jak chce , raz dobrze raz źle , dziś np. 2x zgasł . Po wymianie parownika trzeba go jeszcze raz porządnie wyregulować i tyla :)
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group