|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Maross - Czerwone 1994 Sedan Ghia 2.9 12V6 |
Autor |
Wiadomość |
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |19 Maj 2011|, 2011 19:44
|
|
|
Ojciec właśnie był u Scorpiaka i od wczoraj został wspawana reperaturka lewa + położenie zabezpieczenia na nią :
Zdemontowany zderzak tył i widok pasa tył :
Ogólnie , ruda się wżera od dołu ale spodziewaliśmy się większej masakry ale jak widać nie jest tragicznie . Pan Stanisław twierdzi że tak jak już wcześniej wspomniałem pokazany wieloryb wypada gorzej i jest bardzo zaskoczony . Więcej fot będzie w pakiecie , gdyż obiecał udokumentować mi wszystko sam przy robocie. |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Shogun
Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |20 Maj 2011|, 2011 08:51
|
|
|
No. I to się nazywa rzeczowe podejście do sprawy. Zakładasz jakiś pakiet na koniec? |
_________________ pozdrawiam, Seba |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |23 Maj 2011|, 2011 23:02
|
|
|
Tak się złożyło że potrzebowałem klucza od domu a był on przypięty do kluczyków od Scorpiaka więc ...
Są nowe foty z prac , pas tylni został naprawiony , zabezpieczony i pomalowany lakierem podkładowym koloru czerwonego :
W jednym z poprzednich postów pokazywałem pęknięcia na zderzaku tył , więc zostało to zrobione i wygląda tak:
To była robota na piątek/sobotę bo w niedziele dzień wolny od pracy i się nie pracuje
Na dzisiaj : wspawano reperaturkę nadkola prawą i porobiono już pewne zaprawki , nadkole prawe wyglądało tak:
Jak go kupowałem było lepiej , zima mocno dała mu w kość
|
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |13 Lip 2011|, 2011 15:26
|
|
|
Dziś mija dokładnie rok odkąd mam krokodyla w kolorze czerwonym Z remontu blacharskiego odebrałem go jakoś dwa tygodnie temu , troszeczkę dłużej stał bo musiałem dopłacić resztę kasy .
Ogólny kosztorys :
Reperaturki nadkoli : 60 za dwie (kupione na forum)
Progi z hurtowni : ok.200zł
Lakier 800ml Czerwony dobierany na podstawie elementu i nazwy lakieru/kodu - ok.300 zł (trochę zostało)
podkładówki/inne materiały/robocizna , ogółem wyszło 1700
Dalszej dokumentacji fotograficznej niestety brak , zakres prac był spory , w praniu doszło kilka rzeczy , m.in podłużnice w pasie przednim , tylna belka , ale mam filmiki pokazujące coś niecoś , potem wrzucę.
Teraz ogólnie co zrobiłem po odebraniu/co zrobię
Zrobiłem :
-Wstępna polerka ręczna (maska została nie ruszana , więc ją trzeba elektryczną pojechać )
-Wymieniłem szybę czołową - zielona Nordglass , niestety bez grzania - 360
-Naprawiłem tłumik bo miał dość sporą dziurę
-Zmieniłem opony na letnie , niestety dwie odpadły bo wylazły druty , ale dostałem drugie
-Oddałem zmieniarkę 2050 do naprawy bo się zacięła , w piątek powinienem mieć ją z powrotem
-wymieniłem aku na większy i lepszy z 50Ah na 75Ah
Zrobię :
-Hamulec ręczny
-Regeneracja Parownika /regulacja
-wymiana filtrów
-Nowy przegląd i zarejestruję już na siebie , nowe OC
i pojedziemy nim z rodzicami w trasę
Zaraz po przywiezieniu od blacharza , wymyciu i wstępnej polerce wyglądał tak:
Miałem mu wrzucać alu Cosworth lub RS ale na mk2-kowych piętnastkach też źle nie wygląda , więc póki co zostają .
W sumie dopiero teraz krokodyl wygląda jak na to zasługuje , można powiedzieć że to taki mój
prezent z okazji tej rocznicy , Panu Stanisławowi-wykonawcy całego remontu blacharskiego ,
powiedziałem że uratował od śmierci kawał historii motoryzacji a on sam "celebrował" przekazanie
kluczyków do rąk własnych , ojciec będąc tam chwile wcześniej nie dostał . Przez ten rok Scorpio
nie zawiódł ani razu , nie zepsuł się , zawsze odpalał , no chyba że rozładował się aku i dla kogoś to może
być tylko zwykłe stare Scorpio - ale dla mnie to mk2 z drugiego miesiąca produkcji z poduchami
Ghia nie full ale Ghia no i to V6 ... Coraz mniej chyba takich a patrząc po jego stanie blacharskim
w momencie kupna pewnie skończyłby jako kolejny dawca organów , więć smiało można powiedzieć
ze został wyrwany spod siekiery i dałem mu tą szansę powrotu do świetności .Stary Ford potrafi się
odwdzięczyć i patrząc z perspektywy -nie takie to mk2 straszne jak je malują a sam mając na tapecie
stare mk1 bałem się przejścia w mk2 (skrzynki itepe.) , odpukać nic się nie dzieje
Małe podsumowanie po roku posiadania :
Przez rok czasu zrobiłem nim 4tyś km , może to sie wydawać naprawdę mało ale teraz będę nadrabiał
Co robiłem to z grubsza opisałem , no może poza wymianą altka i paska klinowego u tego samego elektryka
u którego chciałem założyć orginalne audio , raz miałem nieszczelność na chłodnicy i gubił wodę ale i to udało
się opanować (u góry była dziura i kapało ciurkiem)- skutek pechowej stłuczki a skoro o tym mówimy udało mi
się go uchować w całości (w sztłuczce ucierpiała lampa prawa , grill i trochę maska) , mandatów zero , incydent jeden
, mianowicie na śliskiej drodze staranowałem lekko matiza hakiem , poza tym nic , żadnych przycierek
parkingowych , trochę minęło jak wyczułem to wielkie i szybkie bydle i bliscy przestali się bać ze mną
jeżdzić . Gdy przyszło do pierwszej jazdy celem zaprezentowania nowej gabloty dziadkom , czułem lekki
strach gdyż przyzwyczajony że jadąc czy DOHCem a co dopiero Astrą z Asb trochę minęło za nim to się
rozpędziło a tu , lekko mu buta a on jak wyrwał.... i odtąd już tak lubię sobie nim "wyrwać" jak
są warunki , w zimie raz po raz zdarzyło się jechać bokiem , kilka razy nie zamierzenie , zamierzenie śmigaliśmy
po takim fajnym pustym placyku w lesie na miejscówce u kumpla . Przy normalnej jeździe w lato odnotowane
spalanie 2.9 12V6 ASB to 11-13l/100 PB (mega emeryt udało się spalić 10) / 14-16/100 PB Zima , o LPG nie mówię bo pali ile nie powinień jeszcze
ale tak do 23/100 chyba dobiłem w zimie . Oleju silnikowego nie bierze , jedynie trochę ścieka ATF ze skrzyni na łączeniu
silnik-skrzynia , zrobię to przy następnej wymianie oleju w ASB , kupując auto skrzynka pracowała idealnie
, jednak wiedziałem że olej nie był zmieniany , więc miałem to w planie , jednak gdy zauważyłem pierwsze
nieprawidłowości w jej pracy , kupiłem olej , filtr i uszczelkę i zaholowałem go na wymianę , to co spuścili na
moich oczach ze skrzyni w każdym razie nie przypominało oleju tylko czarną wodę co raczej pozwalało
przypuszczać że olej był zmieniany x tyś km jeszcze w Niemczech , w każdym razie stwierdzono że
wymieniłem na ostatnią chwilę , oleju kupiłem 10L , Książkowo chyba wchodzi 8,5 do pustego układu , do mnie
weszło 5l (kilka litrów zostaje w układzie) , na dolewki przez rok zużyłem chyba 3L , Cały czas pilnując
odpowiedniego stanu , , , stall testu nie robiłem bo się boje . Więcej grzechów ani ja ani krokodyl nie pamiętamy
teraz pasiło by go przywdziać w forumowe ramki pod tablice ale to jak już dostanie nowe blachy
Jedyne czego mi brakuje w mojej Ghii to klima (że też niemiaszek nie odhaczył) , oprócz tego nie ma
chyba jeszcze tylko sprysków lamp z wycierakami (nad tym myślę) ele kanapy tył (nad tym też) i skór co
przy braku AC odpada , i tak wole welury , ale da się przeżyć , oby tak służył dobrze jak służy przez ten rok
dalej to będzie super . |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
Ostatnio zmieniony przez Maross |13 Lip 2011|, 2011 15:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Vaux
FSTMember073
Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Wiek: 47 Dołączył: 17 Mar 2005 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |13 Lip 2011|, 2011 21:23
|
|
|
Brawo Maross, tak trzymaj |
_________________ V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91 |
|
|
|
|
Shogun
Auto: '95 BOB ASB Sedan
Dołączył: 09 Sty 2008 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Lip 2011|, 2011 09:53
|
|
|
Maross napisał/a: | oprócz tego nie ma chyba jeszcze tylko sprysków lamp z wycierakami (nad tym myślę) ele kanapy tył (nad tym też) i skór co przy braku AC odpada |
Cię pieron, ależ zagadkę miałem z tym zdaniem. A w zasadzie ze związkiem skór z AC
Dobra robota Maross, świetnie się prezentuje. |
_________________ pozdrawiam, Seba |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |19 Lip 2011|, 2011 16:27
|
|
|
Powyższa lista "Zrobię" została spełniona , wczoraj odebrałem go z warsztatu z działającym hamulcem ręcznym , wymienionym wahaczem (210zł) - Muszę się nauczyć teraz ze mam ręczny , Dzisiaj rano trafił do gazowników na wymianę/regenerację parownika Tomasetto AGC 01 - Nareszcie jeździ na LPG normalnie - obroty trzyma elegancko i wreszcie ma buta , spalanie odnotuję niebawem , po tym przegląd -przeszedł bez problemów - zawieszenie i wszystko inne ok , dostałem tylko info że cieknie trochę ze skrzyni (to wiem) i wspomy (tego nie wiedziałem) - reszta ok . Za ciosem pojechałem do WK zarejestrować , a wczoraj poczyniliśmy umowę darowizny i oficjalnie stałem się jego właścicielem a ojciec współ . Przy rejestracji pojawił się problem wpisu TAXI sprzed 4 lat , mimo że auto już taksówką nie jest , musiałbym jechać do diagnosty po zaświadczenie że zdemontował on koguta i taksometr co kosztowało by 50zł , także Taxi zostało . Jeszcze tylko nowe OC bo stare się kończy , odbiór zmieniarki 2050 , sprzątanko i w piątek pierwsza traska |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |2 Sie 2011|, 2011 20:03
|
|
|
No i Scorpiakowi przybył kolejny tysiak na liczniku , przejechał bezproblemowo pierwszą trasę , a więc już mogę podać spalanie na LPG w trasie 13-14l/100 , Myślę że jest już w porządku ze spalaniem , lecz okazało się że parownik i tak nie działa jak powinien (musi być większy)- mówili to mi już przy regeneracji ale przed wyjazdem szybko potrzebowałem zrobić LPG . Przed wyjazdem zakupiłem również pompkę spryskiwaczy (czeka na montaż) , zamontowałem na powrót zmieniarkę w bagażniku -tym razem dokręcając stelaż przetestowane na dziurach i wybojach mazowieckich bezdroży i jest w porządku . Jest już nowe OC w Alianz ale z tym wiąże się papierkologi ciąg dalszy , z wpisem Taxi odmówiono mi ubezpieczenia i tak czy inaczej musiałem lecieć po ten kwit za 50pln a gdy już ubezpieczyłem nie zwróciłem uwagi , że na czasowym pozwoleniu (miękki dowód) są trzy podpunkty , data pierwszej rejestracji w PL , data przerejestrowania i data ważności a nie ma roku produkcji , tym sposobem mam w polisie rok produkcji:2004 , po odbiorze "twardego" mam nadzieję da się to skorygować . Jakieś foty wrzucę jak go umyję bo po powrocie z urlopowych wojaży za czysty nie jest , ponadto chce czy nie chce muszę poprawić robotę po swoim blacharzu i po prawej stronie wstawić oryginalne mocowania zderzaka przedniego i grilla |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Tomek Z
Auto: Toyota Avensis 1600 VVTI 110 KM
Wiek: 54 Dołączył: 29 Maj 2005 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: |3 Sie 2011|, 2011 21:52
|
|
|
bardzo ładnie wygląda ta Twoja scorupka!! |
_________________ ~~ Lubiłem swoją scorupkę ~~
była scorupka 12V6 fajna!
była cytrynka ZX
była scorupka '93 2,5 TD VM
był poldek z gazem
i 125 p, pomarańczowy!! |
|
|
|
|
qhen
Auto: Toyota Avensis 2.0 D4D. 2015r/MK3 2.0 dohc
Wiek: 54 Dołączył: 22 Lut 2011 Skąd: Zgorzelec
|
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |24 Sie 2011|, 2011 19:37
|
|
|
małe poremontowe video
http://www.youtube.com/watch?v=CTPW0KIoWb0 |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |11 Paź 2011|, 2011 16:31
|
|
|
Scorpio na co dzień , nie myte ze 3 tygodnie
Mocowania grilla i zderzaka po prawej dalej do zrobienia , obecnie wygląda to tak:
, z daleka nie widać ale z bliska owszem i mnie to wkurza , ale już jestem umówiony na poprawki , przy okazji autko dostanie polerkę elektryczną (100zł) , kwestia kasy na którą czekam
Ponadto do zrobienia :
-Klocki hamulcowe tył (przód też chyba wymienię razem z tarczami bo mam nówki)
-Ręczny znów się rozsypał (chyba trzeba będzie zregenerować zaciski)
-LPG nadal do zrobienia , o dziwo ostatnio ma bardzo ładne obroty na wolnych , wręcz idealne (1100)
-Uszczelniacz do A4LD (skrzynia->silnik) , myślę przy tym olejum również sobie zmienić , na zaś przed zimą
-Podłączenie halogena prawego
Zamyślam też nad zmianą oleju silnikowego na lepszy , wcześniej podobno był Castrol ale ciekło spod klawiatury to nie wiadomo czym uzupełniali , mi ojciec wlał Lotosa City 15W40 , Oleju nie bierze , nie dymi , nie poci się , stan na bagnecie cały czas o.k , myślę o przejściu na półsyntetyk Elfa (taniej wychodzi) + zapodać ori filtr by MC . Na tym oleju przejechałem jakoś 5tyś km , jak sądzicie , zmieniać czy dać sobie spokój i pozostać przy tym co jest ? .
Dalsze plany :
Nadchodzi czas w którym trzeba będzie zmienić opony , zbieram się by na alu z MK2 zostawić zimówki a na nowy sezon postawić Scorpio na alu RS takich jak TE . Z przyczyn takich że 16-stki w tym wzorze to rzadkość prawdopodobnie wejdzie 15-stka na oponach 195 które mam |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
Ostatnio zmieniony przez Maross |11 Paź 2011|, 2011 16:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |11 Paź 2011|, 2011 18:17
|
|
|
Maross napisał/a: | ... ma bardzo ładne obroty na wolnych , wręcz idealne (1100) ... | Gdzie masz te "bardzo ładne", "idealne" obroty? Jakoś nie widzę. Wskazówka powinna nieco opaść pod 1000 i wtedy jest malina. Książkowo to chyba 900 rpm. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |11 Paź 2011|, 2011 18:19
|
|
|
950 chyba pablo uprzedziłeś mnie bo miałem pisać jakie "ładne" |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |11 Paź 2011|, 2011 19:46
|
|
|
YaKuZ napisał/a: | 950 chyba pablo uprzedziłeś mnie bo miałem pisać jakie "ładne" |
, normalnie trzymał 850-900 , ostatnio coś wyżej trochę , na benzynie trzyma tak jak być powinno . Na LPG , jak chce , raz dobrze raz źle , dziś np. 2x zgasł . Po wymianie parownika trzeba go jeszcze raz porządnie wyregulować i tyla |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |