$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Nie wciska mi sie guzik zamka klapy
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie wciska mi sie guzik zamka klapy
Autor Wiadomość
Wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 02:03   guzik zamka klapy

Pierwsza sprawa:] (wybaczcie ze akurat tutaj o tym pisze ale to tak na początek:)). Nie wciska mi sie guzik zamka klapy :( . Czym go popsikac najlepiej i co zrobić jeśli to nie pomoze? Jeśli otwieram pilotem klape to słychać "odtrzask" i następnie ( jak wyczytałem z instrukcji ściągniętej z forum:)) powinienem mieć możliwość otwarcie poprzez wciśnięcie zamka.
 
 
barroz
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 07:43   

Cze witam witam i gratki Wieloryba.

A ten guzik to chyba tak ma u mnie też się nie wciska albo otwieram pilotem i klapa
sama się otwiera albo przekręcam kluczyk i też otwarta ale tak jest w kombi.
A w sedanie :?: No nie wiem ale zapewne ktoś ma i wie :lol:
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 08:08   

w sedanie działa otwieranie na wcisk

popryskaj to czymś typu wd-40, a przedewszystkim sprawdź czy nie masz przetartych kabli przy lewym zawiasie od klapy,

btw. Wojtek, jak masz problem to dawaj posty w dziale problem, bo potem się burdel na forum robi, na drugi raz będzie sotrzeżenie
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
Wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 10:08   

Toć mówie ze pierwszy raz tu jestem:]] ale dizęku za wskazówki
 
 
GrzesPi
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 10:16   

Witam

Proponuję odkręcić plastik (osłonę) od spodu klapy. Tam oczom naszym ukaże się cały mechanizm zamka. Porozbieraj to wszystko i dobrze wyczyść ten przycisk i tulejkę w którym się porusza :P . W moim przypadku było tam dużo brudu z poprzedniego smarowania, smar zgęstniał i dlatego nie działało. Wszystko nasmarować dobrym smarem i niczym nie psiukać. Złożyć i po zabiegu.

Pozdrawiam
 
 
Wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 10:28   

A jeśli chodzi o otwieranie - klapa po naciśnięciu pilota powinna odskakiwać czy tylko dać sie wcisnąć guzikiem?
 
 
Marcin 
-=Marcin=-



Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 13:14   

powinna się otworzyć odrazu do góry
_________________
Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r 8)
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r 8)
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 13:29   

zatarł wam sie przycisk, rozebrac wyczyscic nasmarowac, poł godziny roboty. Dodatkowo sprawdzic elektryke jak marcin pisze, na zawiasach klapy i mikrowylacznik przy samym zamku. ma dzialc na wcisk
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 15:06   

To tak:

mikrowyłącznik/silniczek czy jak go tam zwał odpowiedzialny za odskakiwanie klapy nie ma siły wypchać trzpienia, który odhacza hak. Jeśli wyciągne sprężyne(która jest na tyle twarda że nie ma mowy o wyjechaniu trzpienia) odpowiedzialną za powrót ( tylko wtedy będe mógł otworzyć znowu) owy dynks wyjeżdża jak należy:]. Wnioski: silniczek osłabł?! za mało dostaje prądu?!

Później może uda mi sie dołączyć fotke kopułki z bebechami silniczkowo-zębatkowymi:]

Czy dostane gdziekolwiek taki moduł?

a guzik zamka na klapie jak sie nie ruszał tak sie nie rusza.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 15:12   

jedno powiazane z drugim, silniczek bo tam takowy jest nie ma sily wypychac bolca, w dodatku z kazdym przycisnienicem wypycha go slabiej az w koncu wogole ( jak naciskassz raz po raz ) a to wlasnie dlatego ze przycisk miales zablokowany (masz nadal) i spalil sie en wlasnie sliniczek od ciaglej pracy. Standardowa awarja. Dostepne sa cale silniki centralnego w ostatku mozna dopasowac od dzwiowego.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 15:13   

silniczek "na sucho" kręci w mierę szybko, jest możliwość że się "zmęczył"?
 
 
Wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 16:12   

Rafał A.(antek) napisał/a:
jedno powiazane z drugim, silniczek bo tam takowy jest nie ma sily wypychac bolca, w dodatku z kazdym przycisnienicem wypycha go slabiej az w koncu wogole ( jak naciskassz raz po raz ) a to wlasnie dlatego ze przycisk miales zablokowany (masz nadal) i spalil sie en wlasnie sliniczek od ciaglej pracy. Standardowa awarja. Dostepne sa cale silniki centralnego w ostatku mozna dopasowac od dzwiowego.


Wydaje mi sie że praca bolca odpychającego nie ma wpływu na zamkowy przycisk na klapie. Wszysto obejrzałem na tyle ile mogłem. Klapa może funkconować (wtedy oczywiście tylko z kluczykiem) bez problemów z odłączonym czy nawet wykręconym modułem. Do niego dochodzi tylko 1 pręcik który odtrzaskuje hak. Jeśli wyjme sprężyne powrotną to prawie sie udaje (czytaj: bolec wyjeżdża dość daleko).
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 22:40   

sory ale trace cierpliwosc juz. Starasz sie dorobic wlasna teorie czy chesz posluchac rady, wynikajacej z doswiadczenia praktycznego.

Tłumacze łopatologicznie: praca bolca na przycisk nie ma wpływu i tak moze zamek dzialc tylko s kluczyka bez modułu elektrycznego. Ale w 2 strone to juz niejest prawda. Przycisk i jego praca ma wpływ na bolec i jego prace. Normalnie przycisk wciskany pierscieniem naciska mikrowyłacznik i uruchamia silniczek, ktory wypycha bolec i zwalnia zaczep, jak przycisk sie zablokuje w pozycji wepchnietej powoduje ze silniczek wlacza sie co jakis czas, czego efektem jest samoczynne otwieranie klapy bagaznika (co ma inny kolega na forum, poiczytaj watek obok) tak dlugo az silniczek zmeczy sie na tyle, ze juz nie bedzie mogl otworzyc co masz ty. Taka jest geneza powstania problemu. Tak wiec naprawa polega na wymianie silniczka (lub calego modułu) i uruchomieniu przycisku zeby sie nie zacinał. KOniec.

To ze silniczek kreci na sucho nie znaczy ze z obciazenim da rade. musi krecic z obciazeniem i sprezyną. twoj sie poprostu "skonczył"

Mozna olac i otwieraqc z kluczyka (upierdliwe)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2005|, 2005 23:25   

Spokojnie, ja tylko pisze co wiem (i wiem że moge sie mylić). Zgadzam się.

"To ze silniczek kreci na sucho nie znaczy ze z obciazenim da rade. musi krecic z obciazeniem i sprezyną. twoj sie poprostu "skonczył" "

Racja, zauważyłem to już wcześniej. Tylko ciężko było mi uwierzyć, że w pełni sprawny silniczek da rade wypchnąć te sprężyne:). Rozwiałeś moje wątpliwości. Dziękuje za wyjaśnienie.

Dostać sie do mocowania zamka nie jest już tak łatwo.

A zamkowy przycisk stoi jakby był nieruchomy od wieków. Ani drgnie. Wstępne psikanie różnościami na nic sie zdało:]. Czas szukac modułu i kompletoważ narzędzia potrzebne do ostatecznej roboty:]

Na koniec dodam ze udało mi sie udrożnić tylną spryskiwaczke, podkleić tapicerke pod sufitem na tyle "paki". Trzeba jeszcze zakonserwować podwozie (troche "nalotowej" rdzy na belce pod tylnym zderzakiem, nadkola nawet ładne. Wieloryb więcej usterek nie posiada. Dodam iż ma przebieg 106000 (ponoć nie cofany):] a freon (jeśli to on jest czynnikiem chłodzącym) jest. I to mnie cieszy najbardziej, ponieważ chodziło mi głównie o to żeby klima działała. Wiecie, nigdy nie miałem przyjemności korzystać a jak już sie dorwie....
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |21 Kwi 2005|, 2005 01:12   

klima jest de best. silniczek tak dokladnie ma, choc z punktu widzenia elektryki ( a jakies tam wyksztalcenie mam) nie wiem na jakiej zasadzie to dziala :( jedyne logiczne wytlumaczenie dla mnie, to takie ze poporstu spalila sie czesc uzwojenia w tym silniczku dlatego osłabł, czyli nie jest w pełni sprawny. Sprawny spokojnie daje sobie rade, i wysuwa bolec b szybko i mocno. Z doswiadczenia, mozesz kupic od innego modelu cały siłownik (byle dzialajacy na tej smej zasadzie, i majacy taki sam silniczek) i przełozyc sam silniczek. najwyzej tzreba zmienic ten mosiezny slimak na osce silniczka, da sie. (ja tak zrobilem)

Co do zamka, to odkreca sie 2 śróby od strony wystajacej zamka (tam gdzie zalapuje zamek za bolec) i bocej 2 od strony weenetrznej klapy i eychodzi calosc. Sam zameczek ( to na kluczyk) wyciaga sie zwalniajac zawleczke na dupce zamka :) klucz do odkrecenia to najlepiej 10 nasadowa + 10 płaska w trudniej dostepne miejsce.

co do samego przycisku, jak wyjmiesz cały zamek, i zostanie sam przycisk, wyjmiesz zawleczki itp, i odkrecisz 2 srobki mocujace go to wyjdzie, jak nie to lekko puknac przez jakies drewienko i wylezie, pozniej na czesci rozlozyc i wyczyscic.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group