Układ chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 11:46 Układ chłodzenia
|
|
|
Jak jest rozwiązany układ chłodzenia (ogrzewania) w cossim z klimą? Chodzi mi o to czy między nagrzewnicą a silnikiem są jakieś zawory? czy tylko nadmuchem cieplego powietrza regulują klapki?
Nie wiem co za przyczyna ale ostatnio zaczął mi się bardzo grzać (wskazówka prawie na N). Czy parownik można wpiąć w szereg w układ? Mam wpięty na trójnikach (czy to może być przyczyną grzania?). |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 11:58
|
|
|
Jeżeli byłby zawór i wepniesz parownik w szereg i zamkniesz ogrzewanie to ci zamarznie parownik - więc niewskazane. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 13:18
|
|
|
Właśnie dlatego się pytam czy jest.
W mojej poprzedniej scorupce nie było żadnych zaworków, a nie wiem czy jak jest klima to może jest to jakoś inaczej rozwiązane. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 13:31
|
|
|
Ogólnie wpinanie w szereg nie jest wskazane. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 19:00
|
|
|
dlaczego nie wskazane ? ja mam wpięte w szereg i nie mam problemów. |
|
|
|
|
seru123 [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Cze 2004|, 2004 23:22
|
|
|
Zalezy jaki jest silnik i jak rozwiazany jest uklad.....jak masz jakis smieszny silnik w aucie to po zalozeniu reduktora szeregowo przed nagrzewnica znacznie pogorszy sie grzanko ........itd
generalnie tak jak moovi Struna robi sie na 3nikach rownolegly obieg do nagrzewnicy .
p.s.
Nie mooviac o autach gdzie po wylaczeniu ogrzewania zamyka sie zawor przed nagrzewnica ....no bo to oczywiste ze wtedy musi byc rownolegle
pzdr |
|
|
|
|
sierars1 [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Cze 2004|, 2004 01:17
|
|
|
W moim jest to samo temperatura podchodzi do ostatniej kreski ale jak włącze klime to mam spokój.I zauważyłem że jak temperaturka stoi na połowie to przy włączeniu klimy wskażnik wskakuje odrazu na ostatnią kreske potem opada do połowy i jest ok.,ale jak trochę podepcze to temperatura spowrotem skacze i nawet klima nie pomoże.
Czy na to może mnieć wpływ termostat?
Bo nie wiem czy mam kupować oryginalny termostat czy nie bo troszkę kosztuje 300zł.
Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96" |
|
|
|
|
seru123 [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Cze 2004|, 2004 22:06
|
|
|
Sierars1:
Wyglada na to ze nie dziala wisco albo elektrowentylatory (u Ciebie sa chyba 2 elektrosmigla nie wisco)
Jak wlaczysh klime to wiatrak klimy pcha powietrze i chlodzi .....
Jak nie zyje wisko albo nie chodza smigla to 3 litrowy motor w korkach musi sie zagotowac ...nie ma sily
Sprawdz czy dzialaja smigla jak sie motor zagrzewa
p.s.
Termostat 300 zl ??? do normalnego 2.9 oryginal kosztuje max 60zl ...do cosiego jest taki strasznie drogi ???? |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Cze 2004|, 2004 19:11
|
|
|
czekaj,czekaj jeśli zrozumiałem to przy połączeniu przez 3niki (równolegle) część płynu nie przepływa przez nagrzewnicę ale przez reduktor.a ponieważ reduktor ma mniejsze opory przepływu to nagrzewnica jest niedogrzana i z ogrzewania wnentrza nici.ja mam wpięte w szereg i cały płyn przepływa najpierw przez nagrzewnice a pózniej przez reduktor. |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |1 Lip 2004|, 2004 00:25
|
|
|
Właśnie w poprzedniej scorupce miałem założone tak jak pisze Qantan (instalacja holenderska) i w samochodzie było cieplutko choć wskazówka dochodziła tylko do M. Teraz mam na trójnikach i w zimie marzłem . |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |1 Lip 2004|, 2004 09:35
|
|
|
Takie rozwiązanie jest nienajgorsze do momentu kiedy nagzrzewnica się nie zapcha jakimś syfem. Wtedy pojedziesz ze 2km i Ci parownik zamarznie - a to nic ciekawego :D |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |3 Lip 2004|, 2004 21:26
|
|
|
reduktore wpina sie szeregowo, bop rownolegle ominie sie nagrzewnice, chyba ze jako bocznik, ale to nie ma sensu. CO do zaworków, to mysle ze cossie nie roznie sie od 2.0 dohc z klima, a w takowym nie ma zadnych zaworkow, sterowanie za pomoca klamki nawiewu, nagrzenica caly czas grzeje, a co do termostatu orginal do 2.0 kosztuje 70 zł, wiec do cossie pewno podobnie, a co do grzania to alb termostat, albo wentylatory nie dzialaja, bo scorpio sie nie grzeja a to ze jak zalaczysz klime to mozliewe ze ten od klimy chlodzi... choc u mie w 2.0 jets tak, ze nawet jak nie zalacze klimy to on chlodzi... silnik, a doppiero jak nie styknie to zie pozostale zalaczja. |
|
|
|
|
sierars1 [Usunięty]
|
Wysłany: |3 Lip 2004|, 2004 23:33
|
|
|
Seru123
Niestety do zwykłego jest tani a do cossiego aż 300zł a co do wentylatorów to chodzą obydwa bo sprawdzałem i jeszcze co zauważyłem że jak jest zagrzany i przygazuję to rury zaczynają pęcznieć i są strasznie twarde czy to normalne zjawisko bo już dwa razy wymieniałem tą grubą na wejściu do chłodnicy i cieńka która idzie do zbiorniczka,filtra oleju i bloku.
Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH 96" |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |4 Lip 2004|, 2004 00:03
|
|
|
U mnie z grzaniem przeszło . Przepłukałem dwa razy układ, wymieniłem termostat i na razie cacy .
Cena termostatu do mojego cossiego to 80 PLN - jakaś francuska podróba, ale działa .
A parownik jak będzie w zimie w samochodzie zimno to włączam w szereg |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Lip 2004|, 2004 20:29
|
|
|
Twardniec weze napewno nie moga, moze cos z korkiem nie tak? |
|
|
|
|
|