$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Jankes-MKI '92 2.3 DOHC GHIA
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jankes-MKI '92 2.3 DOHC GHIA
Autor Wiadomość
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |5 Maj 2009|, 2009 14:50   Jankes-MKI '92 2.3 DOHC GHIA

Witam. Od dłuższego czasu zastanawiałem sie czy kupić MKI czy nie i tak borykałem sie z tym przez kilka miesiecy, pierw Boni, zakupił Merkura i zachorowałem własnie na Merkura, ale niestety ta odmiana Scorpio jest niezdobycia ;) potem Kevin XY, przewiózł mnie swoim Scorpiakiem i już wiedziałem ze MKI się pojawi, od tamtego momentu zacząłem poszukiwania, ale jak wiadomo pierwsza generacja Scorpio jest już pełnoletnia i jak to z wiekiem niestety sypie sie, więc postanowiłem, ze nie będę sie napalał na pierwsze lepsze tylko będę oglądał jak coś się pojawi w okolicy, Pablo i spółka nie dawali mi już spokoju kiedy w końcu kupie, więc na odczepnego powiedziałem ze juz nie będzie MKI, aż w końcu pewnego majowego ranka siedząc na dworze i przeglądając allegro, zobaczyłem go, ogłoszenie było marne, słabe fotki ogólnie jakieś takie, ale patrze ze w miarne blisko od działki, więc zadzwoniłem i pojechałem...a cztery godziny później już stał na podwórku, a jest to:

2.0 DOHC EFI ze stycznia 92 roku,manual, bez gazu, po przebiegu 238 tys km.
Co ciekawe 2.0 i GHIA prawie pełna, bo do pełni szczęścia brakuje klimy i skóry, ale myślę ze to tez się pojawi, ale to dalsze plany ;)

Od zakupu przejechał ok 400km i ogólnie jestem zadowolony, trzeba porobić to i owo, ale co najważniejsze, blacha jest zrobiona.

A tak do zrobienia na teraz jest, wybierak zmiany biegów, bo dwójka ciężko chodzi, wstawić jakieś radio, niby mam oryginalne audio z serii ford 2008 z equalizerem, ale poprzedni właściciel odwalił w instalacji audio jakaś rzeźbę i wymienić sprężyny z tyłu, lub amorki, bo pompowane już powiedziały dość.

Jakieś pytania, sugestie :one: Zapraszam na PW

W małej sesji zdjęciowej towarzyszył mu jego młodszy brat MKIII












Ostatnio zmieniony przez Jankes |14 Lip 2012|, 2012 10:58, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |31 Maj 2009|, 2009 16:58   

Po miesiącu od zakupu trochę się zmieniło, wiadomo trzeba zrobić wszystko po swojemu :)

Na pierwszy ogień poszedł montaż gazu, zwykła II generacja, oparta na sterowniku Binog-S4 z butla w miejscu koła zapasowego.
A tak wygląda pod maską :one:


Potem przyszedł czas na audio, trzeba było poprawić rzeźbę po poprzednim właścicielu i doprowadzić wszystko żeby było jak najbliższe oryginału, głośniki jakieś made in china, grają nawet nawet więc zostały, a napedza je radio z MKIII z serii 2006 ze wzmakiem.


Strasznie denerwowała mnie pozycja za kierowniac, jakoś tak nisko, ogólnie niewygodnie, więc zakupiłem kpl. tapicerki welurowej z wieloryba przywiezionego z wysp :) Po zamontowaniu, może i zrobiło sie mniej miejsca w środku, ale i tak jest go wystarczająco, a komfort znacznie sie poprawił.
Wygląda to tak :one:





Żeby odmłodzić(zdania sa podzielone, moim zdaniem młodziej wyglada) bryłę Scorpiaka, zamontowałem białe kierunkowskazy. Oceńcie sami :)

 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |21 Lip 2009|, 2009 18:25   

Kolejna cześć opisu, będzie poświęcona wymianie serduszka w Bordziu(takie będzie nosił imię) i kilku innym modyfikacjom.

Z powodu iż stary silnik miał dość, leżały i kwiczały uszczelniacze zaworowe, nie oszczędzałem go, aż w końcu na pierwszym, trzecim i czwartym cylindrze, zawory spotkały się z tłokami, przyszedł czas na nowy silnik, poszukiwania w sumie nie trwały zbyt długo i dzięki kol. GW21, Bordzio dostał silniczek ze sierry 4x4 po przebiegu ok 200 tys km, zmieniliśmy miskę, włożyłem silnik na miejsce, zalałem półsyntetykiem forda i odpalił od strzału, potem zrobiłem zaworek na pompie oleju, przekładając śrubę i sprężynkę od pompy z 2.3 dokręcone na klej do gwintów. Do tego silnik dostał nowy układ wydechowy, poczynając od dwururki, w miejscu kata jest rura, nie żadne strumienice itp. potem tłumik środkowy i końcowy. A tak wygląda:


Taka jedna mała fotka z prac, jakby się ktos pytał, wszystko robiłem sam, da rade zrobić samemu ;)


Następnie zająłem się wnętrzem, dołożyłem brakujące elementy tapicerki czyli boczki tylnej kanapy


i osłony szyn foteli z wieloryba, jakoś tak uzupełniają wnętrze plus z nudów obkleiłem to ghiowe popękane drewno



Pomalowałem przedni zderzak i zmieniłem atrapę na poliftową



EDIT: 27.06.09

W przypływie wolnego czasu, wymieniłem płyn hamulcowy, juz zostały wszystkie wymienione na świeże.
Zamontowałem spryskiwacze lamp które były, ale poprzedni właściciel zdemontował przednia ich cześć, ale skoro były fabrycznie to maja być i działać.


Potwierdziłem swoje przypuszczenia, Bordzio posiada pełny pakiet zimowy, podgrzewane szyby i spryskiwacze, szpera.

Mile widziane komentarze, sugestie itp :)

Ps. W kolejnej części opisze montaż sterowania centralnym z pilota lub montaż klimy, a może to i to, zobaczymy :)
Ostatnio zmieniony przez Jankes |27 Lip 2009|, 2009 20:29, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |11 Lip 2010|, 2010 16:25   

Po ponad roku, trzeba cos napisać, przez ten rok wiele się działo, raz Bordzio miał zostac na stałe, potem miałem go serdecznie dość, za bardzo mnie denerwował, ale po OZFST 2010, wiem ze zostaje na długo. Przez roczek troszke zrobiłem, min:

Z rzeczy dla przyjemności:
Założyliśmy, a raczej Boni pokazał mi jak podpiąć, centralkę od sterowania centralnym z pilota, przydatna rzecz.
Kupiłem od Kata, kiere z cossa MKI w idealnym stane, uwazam że jest to najfajniejsza kiera występująca w MKI ;)
Został zamontowany pełny zestaw audio z MKIII czyli radio ford 7000, zmieniarka plus pilocik, do tego głosniki 16,5cm na tylna półke sony i z przodu 13'ki niskotonowe, fajnie gra i dobrze wygląda ;)
Z mechaniki:
Remont zawiasu przód i tył,wahacze tenkrot z tulejami poli, gumy miedzy belke a stabilizator, amorki tył gazówki NK plus sprężyny od Ikony Myszy. Wkońcu przy większych prędkosciach jedynka jedzie tam gdzie ja chce, a nie tam gdzie ona, zaryzykowałbym ze nawet prowadzi sie podobnie jak wieloryb ;)
Wymieniłem kpl. sprzęgła Luk plus lozysko MC, do tego wybierak z wielorybowej Mt75 plus mieszek dla ozdoby.
Cos dzwoniło w silniku, okazało sie ze nic strasznego, poprostu pękł ślizg łańcucha rozrządu ten gorny pomiędzy kołami, raczej nie on pekł, a jeden z bolców ktore go mocują, oczywiście został wymieniony na oryginalny, do tego ślizg główny i napinacz. Silniczek smiga na full syntetyku forda i ma sie dobrze.
Zewnętrznie:
Zakupiłem i załozyłem felgi od Strunowozu wzór cosworth MKI plus do tego opony 205/55
Zamontowałem nowe(fabrycznie) lampy przednie, poprawa w widoczności jest spora, polecam wszystkim.
Zakupiłem po długich poszukiwaniach pakiet RS, tył i progi pozostały w klubie, przednią dokładke dokupiłem troche zmasakrowaną u znajomego rozbieracza MKI, tył i progi juz wiszą, przednia dokładka zawiśnie niebawem wraz z fabrycznie nowym zderzakiem. Brakuje mi zaslepek na śruby w progach i listewek, ale cos wymyślę :)
Zamontowałem jakies tam białe kierunki boczne i tylne lampy z blenda MKII, prawa jest pęknięta, moze ktos ma to chętnie zakupie.

Marzy mi sie nowy lakier na całości, ale obawiam sie ze będzie jak z Rzeźnickim Grubera, narazie pozostaje mi załozyc reszte rs'a, wyciac dupke pod klime i założyć resztę gratów od klimy, zestaw hamulców od 24V i blosa, wszystko leży i czeka, ąz znajdę czas po urlopie...

Na teraz wiecej nie pamiętam, z reszta widac na fotkach






A teraz pytanie do znawców jedynki, co to za dwie wtyczki dwu pinowe i ta jedna kilku pinowa
Ostatnio zmieniony przez Jankes |11 Lip 2010|, 2010 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |12 Lip 2010|, 2010 03:58   

wielopinowa do nawiewu od klimy
masz kompletny wlacznik czy jedynie pokretlo
mozesz miec tak jak u mnie- czyli gotowa instalacja pod klime
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |12 Lip 2010|, 2010 08:11   

Kevin Xy napisał/a:
masz kompletny wlacznik czy jedynie pokretlo


Chodzi Ci o pokrętło od nawiewu, założyłem juz to z obiegiem, od wersji z klimą.
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |12 Lip 2010|, 2010 10:57   

no to teraz trzeba wlacznik i kawalek wiazki i bedzie gitara
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |12 Lip 2010|, 2010 13:38   

Panelik sterowania tez juz podmieniłem, czyli wystarczy wpiąć wiązkę, częsć jej idzie pod deską, a część w komorze silnika trzeba położyć, czy tą w komorze juz miałeś gotową czy kładłeś??
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |12 Lip 2010|, 2010 13:42   

ja mialem wszystko gotowe- i pod deska i w komorze
jedynie jedna masa byla obcieta
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |12 Lip 2010|, 2010 13:45   

fajnie ze ford akurat u Ciebie przewidział, u mnie nic nie widać, moze ja nie umiem szukać ;)
Czyli jedna wtyczke mamy z głowy, a te dwie pozostałe??
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |14 Lip 2010|, 2010 17:40   

Byłbym zapomniał, założyłem ostatnio wentyle z 24V MKIII, podpiete pod fabryczna instalke, wysterowane czujnikiem z td escorta, naprawde sie sprawdzają w te upały, lepiej niz zwykłe deohacowskie.
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |19 Lip 2010|, 2010 09:47   

Założyłem Blosa, trochę porzeźbiłem dolot i siedzi, później wstawię fotkę, ale zastanawia mnie jedna rzecz, blos zamontowany jest mniej wiecej tak: filtr powietrza, rezonator, blos, ebj, kolanko gumowe oryginalne z dohca i przepustnica.
Ma ładne wolne obroty, ale jak się robi przegazówke, to jakby zasysa to gumowe kolanko, to normalne??
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Lip 2010|, 2010 22:21   

Jankes napisał/a:
jakby zasysa to gumowe kolanko, to normalne??
normalne. Zobacz co kos robi z tą harmonijkową gumą jak mu strzelisz przegazówkę :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |19 Lip 2010|, 2010 22:30   

Struna napisał/a:
Jankes napisał/a:
jakby zasysa to gumowe kolanko, to normalne??
normalne. Zobacz co kos robi z tą harmonijkową gumą jak mu strzelisz przegazówkę :)


hymm...jakos nigdy nie zwróciłem na to uwagi, czyli olac to. Ustawiłem go na sonde, tylko niewiem czy nie za ubogo, bo w okolicach 3 tys ma 0.35-0.40V
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Lip 2010|, 2010 22:43   

biednie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group