$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi
Autor Wiadomość
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |13 Lut 2009|, 2009 11:20   MK III, 2,0, 16V, 136KM, oczaste kombi

Cześć,
przyszedł czas i na mnie by się pochwalić swoim wielorybkiem:)
Kupiłem go 4.II tego roku od gościa spod Częstochowy. Urodził się on, wieloryb 29.IX.1995

Jest to wersja GHIA, jak się okazało w październiku 2009 przeznaczona na rynek Azji Płd. i Oceanii zaopatrzona firmowo w ASB i wyposażona w następujące rzeczy:
- ABS
- Klimatronik
- czarne zydle w prosiakach
- regulowana elektrycznie wysokość fotela kierowcy
- el. szyby z przodu
- wsteczne lusterko ściemniające (wylane niestety) - cza będzie kupić nowe
- radio 6000 CD z pilotem na kolumnie kierownicy i zmianą głośności w zależności od prędkości jazdy
- el. i podgrzewane lusterka boczne
- silnik 2,0 dohc 16V, 136KM
- MSB
- ciemna zieleń (Turmallard), metalik
- kombibuda (najważniejsze)
- alusy zimowe 15 z oponami 195/65 regenerowanymi z firmy glob-gum (lekko śliskawe)
- alusy letnie 16 z oponami 225/55 z oponami GT champiro - były, aktualnie są też 16 na Yokohama C drive 205/55/16
- hak
- podgrzewana tylna szyba

Przebieg ssaka przy zakupie wynosił 178 kkm - ponoć oryginalny. Poprzedni właściciel kupił go na jesień 2007 od polskiego pośrednika. Samochód przywieziony był z Niemiec. Jego wcześniejsza historia jest słabo znana. Buda w bardzo dobrym stanie, brak rdzy, spód też w porządku. Zawieszenie raczej niewypracowane, poza łącznikami stabilizatorów (prawdopodobnie). Środek zadbany, skóra niespecjalnie zużyta.
pozdrawiam wszystkich,
wieloryb :)

Jak się okazało w październiku 2009, samochód wychodząc z fabryki miał ASB.

Zrobione są aktualnie:
wiązki trzy
przepływomierz na sprawną używkę
oba wahacze na zregenerowane - pracują od kwietnia 2010 i przejechały już koło18kkm
wymieniony i polutowany modulator ASB - od wakacji 2010 nadaje się do naprawy
wymieniona prądniczka (VSS)
wymienione żarówki w zegarach
wymienione półosie wraz z przegubami
założony przedni zderzaka poliftowego z halogenami i spryskami - srebrny :D
wymieniona uszczelka dekla zaworów
w czerwcu 2010 uruchomiona klimatyzacja
wymienione kable WN, cewki i świece
rzecz najważniejsza: 13 czerwca 2010 zamontowana instalacja LPG IIgen, która od początku maja została wzbogacona/skorygowana o BLOS'a.

Chciałbym:
wyeliminować pływanie obrotomierza
skompletować i uruchomić instalację do sprysków lamp
uruchomić tempomat
zamontować instalację el. szyb w tylnych drzwiach
wkrótce wymienić dyfer, bo się strasznie już tłucze
muszę pogrzebać w wiązce świateł, bo mi lewe mijania nie chce działać


pozdrawiam,
michał
Ostatnio zmieniony przez wieloryb |23 Maj 2011|, 2011 22:38, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |16 Wrz 2011|, 2011 19:00   

Uwaga, uwaga!
Samochód przeszedł drobny SWAP. Wymieniono mu jednostkę centralną. Aktualnie śmigam na 2.3l Czuć różnicę. Szybciej wchodzi w obroty i jest te ok. 30 Nm więcej momentu, co też jest zauważalne. Poza tym jest ciszej w stosunku do 2.0. Może chodzi o to, że tamten coś się tłukł, czy młócił, czy też wydawał jakieś inne mruczenia. Kolejną przeróbką będzie zamontowanie na przedzie całego zestawu hamulcowego od kosiarki.
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
Ostatnio zmieniony przez wieloryb |16 Wrz 2011|, 2011 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |16 Wrz 2011|, 2011 19:16   

..opisz krótko co poza silnikiem uległo wymianie/modyfikacji :)
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
Ostatnio zmieniony przez TomiGra |16 Wrz 2011|, 2011 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |17 Wrz 2011|, 2011 10:05   

TomiGra napisał/a:
..opisz krótko co poza silnikiem uległo wymianie/modyfikacji :)
TomiGra, przecież wyżej jest napisane co zrobiono od zakupu samochodu :)
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |17 Wrz 2011|, 2011 10:06   

Ja to rozumiem jako zmiany towarzyszące przekładce motorka.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |17 Wrz 2011|, 2011 10:31   

Zysio napisał/a:
Ja to rozumiem jako zmiany towarzyszące przekładce motorka.

nie, nie i jeszcze raz nie, wystarczy spojrzeć choćby na datę edycji pierwszego wpisu, a datę posta z info o silniku.
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |18 Wrz 2011|, 2011 07:53   

wieloryb, chciałbym się dowiedzieć co poza motorem musiałeś zmienić by swap zagrał?
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |19 Wrz 2011|, 2011 09:37   

Z tego co mówił VIK, to prawie nic. Oczywiście dolot z puszką rezonatora, jakieś dystanse pod stabilizator, bo silnik 2.3 ma od spodu język, który uniemożliwia zamontowanie go ze zwykłym, normalnie montowanym stabilizatorem 2,0. To tyle co pamiętam z głowy. Reszta jest na kartce od VIKa. Ponad to VIK wymienił tarczę sprzęgła, bo była uszkodzona, uprościł obieg wody w związku z instalacją LPG i chyba to tyle. Samochód jeździ. Trzeba by go jeszcze podpiąć pod kompa, ale to w międzyczasie. W domu poszukam kartki, to opiszę co tam jeszcze było.
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |19 Wrz 2011|, 2011 10:09   

wieloryb napisał/a:
W domu poszukam kartki, to opiszę co tam jeszcze było.

..byłbym bardzo wdzięczny bo jestem właśnie w fazie planowania 2.3 do swojego..
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
k_maro01 



Auto: '97 2.3 MSB sedan +LPG
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lis 2009
Skąd: Szczecinek
Wysłany: |23 Wrz 2011|, 2011 22:55   

co to znaczy uprościć obieg wody, przy lpg?
_________________
Smoke tires not drugS ;]
 
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |23 Wrz 2011|, 2011 23:09   

Tzn - jeśli był parownik wpięty równolegle, na trójnikach - wpiąć go szeregowo, przed lub za nagrzewnicą.

Tak ja to rozumiem.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |27 Wrz 2011|, 2011 21:24   

wieloryb, a jak ze spalaniem po swap-ie?
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |28 Wrz 2011|, 2011 15:12   

TomiGra napisał/a:
wieloryb napisał/a:
W domu poszukam kartki, to opiszę co tam jeszcze było.
..byłbym bardzo wdzięczny bo jestem właśnie w fazie planowania 2.3 do swojego..
- kartę żem wyciepł na hasiok, więc nie potrafię więcej powiedzieć. Pytałem VIKa, on ponoć ci wszystko napisał, więc możesz z tego korzystać.
k_maro01 napisał/a:
co to znaczy uprościć obieg wody, przy lpg?
- nie wiem, cza by pytać VIKa
Zysio napisał/a:
Tzn - jeśli był parownik wpięty równolegle, na trójnikach - wpiąć go szeregowo, przed lub za nagrzewnicą.
- być może właśnie tak
TomiGra napisał/a:
wieloryb, a jak ze spalaniem po swap-ie?
a z półlitra więcy :)
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
TomiGra 
eMkaCZ ver.M



Auto: BMW E61 550i, 735i 89r ASB
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2009
Skąd: Wejherowo^Piła
Wysłany: |29 Wrz 2011|, 2011 08:31   

wieloryb napisał/a:
TomiGra napisał/a:
wieloryb napisał/a:
W domu poszukam kartki, to opiszę co tam jeszcze było.
..byłbym bardzo wdzięczny bo jestem właśnie w fazie planowania 2.3 do swojego..

- kartę żem wyciepł na hasiok, więc nie potrafię więcej powiedzieć. Pytałem VIKa, on ponoć ci wszystko napisał, więc możesz z tego korzystać.

..no tak w oczekiwaniu na Twoja odpowiedz skierowałem się do źródła..

wieloryb napisał/a:
TomiGra napisał/a:
wieloryb, a jak ze spalaniem po swap-ie?

a z półlitra więcy

..no to tragedii niema..
_________________
BMW 735i 89r+STAG300 Inj.BARRACUDA
był ESCORT 1.6 16V 94r+lpg BRC II
SCORPIO 2.3 16V 95r+STAG300

SCORPIO to nie tylko AUTO to HOBBY to STYL
 
 
 
wieloryb 
KR 501 HU



Auto: '95 2,3 16V, MSB, Ghia, kombi + LPG
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: |5 Paź 2011|, 2011 11:57   

TomiGra napisał/a:
wieloryb, a jak ze spalaniem po swap-ie?

Ostatnią trasę Kraków-Dobczyce-Tymbark-Kamienica-Ochotnica-Kamienica-Tymbark-Krasne Lasocice-Dobczyce-Koźmice Wielkie-Kraków pokonałem w 4 osoby po tych krętych i w 80% górskich drogach i spalanie wyjszło 16l/100km. Chyba dużo.
_________________
Pozdrawiam,
wieloryb :)

KOBI Mobilny Serwis Rowerowy www.kobiserwis.pl
606-857-942
Team 4 Gary
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group