|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Regeneracja listw wtryskowych lpg Valtek |
Autor |
Wiadomość |
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 18:47 Regeneracja listw wtryskowych lpg Valtek
|
|
|
Hej. Pewnie wielu z Was ma w swojej gazowni listwy Valtek, po blizej nieokreślonym przebiegu zaczynają się pewnie problemy z gazem, nierówna praca silnika, głośne listwy, zaczyna byc czuć gaz itp. a winą tego sa wyklepane tłoczki w listwie gazowej, poniżej przedstawię opis regeneracji:
Będą potrzebne nam:
-zestaw do regeneracji(na allegro od 14-20zł za szt)
-klucz płaski 14
-klucz plaski 13
-mały płaski śrubokręt
-benzyna lub rozpuszczalnik
-pędzelek
Zaczynamy
tak wyglądają listwy wyjęte z mojego auta.
tak wygląda zestaw regeneracyjny do jednej sekcji listwy.
od listew odkręcamy dysze, klucz 13.
następnie, ściągamy płaskim śrubokrętem, zawleczkę przytrzymującą cewkę i ściągamy ją do góry.
potem odkręcamy, klucz 14, trzon w którym jest tłoczek i sprężynka, który za kilka chwil wymienimy na nowy.
tak rozebrana listwę, myjemy dokładnie za pomocą pędzelka z rozpuszczalnikiem, płuczemy i na końcu przedmuchujemy sprężonym powietrzem.
teraz bierzemy się za składanie listwy na nowych częściach, na trzpień zakładamy nowy oring który był w zestawie, do tłoczka wkładamy sprężynkę, a tłoczek ze sprężynką wkładamy do trzonka cewki, sprężynką do środka i skręcamy, dość mocno.
przykręcamy dysze do listwy, tam też warto wymienić oring.
zakładamy cewkę i zabezpieczamy ją zawleczką.
tak wyglądają listwy po regeneracji, a w torebce leżą stare tłoczki.
Warto po takim zabiegu, podjechać do gazownika niech sprawdzi i w razie czego podda kalibracji listwy.
Tu jest opis http://lpg.info.pl/viewtopic.php?t=759 zaczerpnięty z forum lpg jak kalibrować Valteki za pomocą urządzenia, ale wiadomo, nie każdy posiada takie coś, więc to robota dla gazownika, z mojego doświadczenia wynika, ze gazownicy biorą za regeneracje jednej sekcji listwy od 25-30zł plus kalibracja, a tym sposobem sporo zaoszczędzamy.
Można przymurować i przenieść do Warsztatu, może się przyda. |
Ostatnio zmieniony przez Jankes |30 Sty 2009|, 2009 20:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
karollo82x [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 19:01
|
|
|
Właśnie się zabierałem za tą operację - a tu proszę
profesjonalna robota i opis - za to lubię to forum
pozdrawiam |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 19:19
|
|
|
Jankes, bardzo ładnie, gratuluję! |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
pawko24 [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 20:03
|
|
|
po wymianie kompletu naprawczego konieczna jest kalibracja |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 20:10
|
|
|
pawko24 napisał/a: | po wymianie kompletu naprawczego konieczna jest kalibracja |
owszem, ale znam przypadki, ze po wymianie, było ustawione idealnie. |
|
|
|
|
tomicobra [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 20:10
|
|
|
Gdzies to wrzucic zeby nie zaginelo . |
|
|
|
|
pawko24 [Usunięty]
|
Wysłany: |30 Sty 2009|, 2009 20:12
|
|
|
koszt niewielki,u mnie robi za 20 pln,a masz pewność że tłoczki mają ten sam skok
a ogólnie to spoko opis |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |