obrotomierz - za niskie wskazania |
Autor |
Wiadomość |
Matth [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Cze 2004|, 2004 22:11 obrotomierz - za niskie wskazania
|
|
|
Mam taki problem z moim obrotomierzem, ze zwykle nie chodzi, ale jak dobrze deszczyk popada i sie wilgotno zrobi to zaczyna zyc i dziala bez problemu a w miare ogrzewania silnika coraz gorzej z nim zaczyna sie zacinac, zawieszczac na 2tys itp. nie wiem co z tym fatnem zrobic bo to chyba nie jest wina samego urzadzenia bo ogladfalem i calkiem calkiem mechanizm nic nie wskazuje na zepsucie tym bardziej ze jak juz dziala to dobrze a gdyby byl zepsuty to nawet po deszczu by nie zyl... Cy to moze byc czujnik obrotow?? Gdzie on sie znajduje i jak go sparawdzic?? |
|
|
|
|
Matth [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Cze 2004|, 2004 22:23
|
|
|
a i jescze jedna sprawa: jak uporac sie z trzeszczeniem tej smiesznej ramki od wskaznikow z najtanszego plastiku na swiecie;)....?? |
|
|
|
|
Jason
Member 099
Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Gt Harwood
|
Wysłany: |20 Cze 2004|, 2004 02:16
|
|
|
U mnie niestety wystepuja podobne objawy, ale na szczescie bardzo, bardzo rzadko. Nie wiem od czego to zalezy, ale czasem jest tak ze rano obrotomierz pokazuje 300obr/min a silnik chodzi normalnie. Wystarczy ze dodam mu gazu i wszystko wraca do normy. Ale tak jak mowilem sa to sporadyczne przypadki i czesciej wystepuja jednak zima.
POZDRAWIAM |
_________________ ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Cze 2004|, 2004 21:08
|
|
|
Hehe to ja mam dopiero śmieszny problem z obrotomierzem. Niby działa non-stop ale najwięcej to 2800 obr/min pokazuje i za cholere nie wiem co mu jest |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Cze 2004|, 2004 21:55
|
|
|
Jak wiadomo np. podczas naprawy nie wolno obrotomierza klasc do gory nogami. Znajduje sie w nim ciecz silikonowa, ktora moze wyplynac. Kto wie, moze podczas eksploatacji cos wycieklo i obrotomierz juz nie chce dzialac? |
|
|
|
|
hryniak [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Cze 2004|, 2004 23:35
|
|
|
a co do ramki z najtańszego plastiku
Moja też mnie trzeszczeniem wkurzała ale odkręciłem pooglądałem, przetarłem z kurzu i zakręciłem odkłądając wykonanie i założenie wytłumienia z gumy na łączeniach na później i.... przestała trzeszczeć ! Może Twoja rameczka też domaga się pieszczot ? |
|
|
|
|
Adam [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Cze 2004|, 2004 12:12
|
|
|
Podobny problem mialem w Sierrce tyle ze on zaczynal dzialac jak sie rozgrzal np jak swiecily sie swiatla (zaroweczki od podswietlenia) go ogrzewaly i zaczynal dzialac. dalem do elektronika znalazl jakas diode walnieta i zimny lut. I potem bylo OK |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Cze 2004|, 2004 12:22
|
|
|
No właśnie już gdzieś słyszałem o tej pr-ce. Chyba muszę wyjąć zegary i pokrętolić. Tylko jak to później zestroić ze stanem faktycznym obrotów Może jest jakieś napięcie wzorcowe albo coś podobnego względem czego należy zmierzyć... |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Cze 2004|, 2004 15:19
|
|
|
W sumie racja. Ale pamiętam jeszcze z technikum takie fajne urządzonko do pomiarów obrotów silnika mieliśmy. Przykładało się do osi silnika taki gumowy element ( niby sprzęgło ) i na wyświetlaczu pokazywało obroty. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
seru123 [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Cze 2004|, 2004 17:28
|
|
|
Jak sie zacina to pewnie wzkazowka za bardzo docisnieta ....jak jest nawet troszeczke krzywa oska to bedzie w pewnych momentach ocierac o tarcze....
Co do 1/2 wskazan to jest tak jak jush pisali koledzy ...winna jest podkówka a dokladniej stykologia slizgacza na sciezce ....wystarczy polac kontaktem i poruszac....oczywiscie dobrze by bylo pozniej wyskalowac
ja podlaczylem do generatora prostokatnego ...ale tak sobie mysle ze skoro komp utrzymuje wolne obroty tam gdzie trzeba to mazna podlaczyc obrotomierz i skrecic na wolne obroty
pzdr |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Cze 2004|, 2004 09:18
|
|
|
Hehe u mnie jak narazie wolne obroty ( wg. obrotomierza ) to jakies 300 - 400 obr/min Rozkręcę, poreguluję i zdam relację z wyników . |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |22 Cze 2004|, 2004 09:25
|
|
|
Jest jakies ograniczenie wskazowki w obrotomierzu ? Bo u mnie lezy bezwladnie poza skala i nawet sie nie odezwie Da rade cos z nim zrobic czy to juz trup i tylko wymiana ? I jaki jest koszt uzywki ? |
|
|
|
|
seru123 [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Cze 2004|, 2004 16:15
|
|
|
Wskazowka zawieszona jest sprezyscie ...jezeli lezy na koncu skali to zn ze sie pewnie na osce pshekrecila......rozbierz tablice (plexe) i ustaw jak nalezy :_))
pzdr |
|
|
|
|
marow [Usunięty]
|
Wysłany: |23 Cze 2004|, 2004 00:52
|
|
|
Widzę że nie tylko ja mam problem z obrotomierzem u mnie też raz działa a raz nie (tzn.sporadycznie działa). od walenia piąchą w górę deski żeby zadziałał sypią się żerówecxzki i połowe deski nie świeci:((( A no i prędkościomierz wskazuje góra do 90km/h więc jak nawet jadę ze 150 to na budziku zawsze prędkość bezpieczna:))) Jeżdże tak z rok czasu ale jak teraz temat ruszył to może ktosik ma w Białymstoku lub Warszawie i okolice zbędne zegary,które mógłbym za kaskę oczywiście rozsądną:)) wyszarpnąć??? rok "88 2.0 ohc ze świecącymi otwartymi drzwiami,uszkodzonym światłem itp.????
2.0 ohc+lpg "88 |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |23 Cze 2004|, 2004 08:19
|
|
|
Witam
Panowie dokładnie taki temat przerabiałem w swoiom obrotomierzu raz działał a raz nie. Tam gdzie pracuję jest dział elektroników dałem im to sprawdzili wszystko od a do z od pomiarów instalacji aż do samego zegara. Wina leży po układzie scalonym który jest wlutowany w płytkę przy obrotościomierzu, jedno jest pewne tego układu nie idzie dostać
Pozdrawiam
Irek |
|
|
|
|
|