zegary z MK3 do MK1 adaptacja |
Autor |
Wiadomość |
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 21:32
|
|
|
zbyszek, wielki ukłon za linka
Rozmawiałem z Nikim na gg. Okazuje się, że najwięcej rzeźbił nad podłączeniem modułu "samochodzika" (kontrolki drzwi itd.).
Ja będę montował do mojej CL`ki najbiedniejsze zegary od wieloryba i tak na prawde mam do podłączenia prędkościomierz, obrotomierz, paliwo, temperatura i kontrolki. Po konsultacjach z Nikim (wielkie dzięki chłopie!) myślę, że mam szanse powodzenia.
BTW, obrotomierz podłącza się do ECU do pinu, którym wchodzi sygnał z czujnika halla a nie do alternatora
Myślę, że jeszcze przez jakiś czas zatrzymam się na etapie zbierania informacji, zanim zabiorę się do rzeźby mojego staruszka |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 21:39
|
|
|
Choinka to moim zdaniem najprostsze . W orygiale to jest pakiecik zaróweczek . Tu mamy Ledy . buła z masłem . A skoro obrotek leci z ECU to też pikuś , prędkościomiesz z VSS . Temp i paliwo chyba są odwrócone . I po temacie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 21:44
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | Choinka to moim zdaniem najprostsze . W orygiale to jest pakiecik zaróweczek . Tu mamy Ledy . buła z masłem . A skoro obrotek leci z ECU to też pikuś , prędkościomiesz z VSS . Temp i paliwo chyba są odwrócone . I po temacie . |
No właśnie Niki pisał, że do choinki jest odwrotna polaryzacja sygnałów...
Temperatura jest tak samo, jak u nas. Z paliwem Niki walczy do dzisiaj - ze względu na kompa, z tego co zrobumiałem |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:01
|
|
|
To wystarczy wszystkie diody wylutować i wlutować odwrotnie i po temacie . Z paliwem to może być meksyk Bo nasze to nawet "pamiętają" stan paliwa jak licznik wyjmiesz . ja będę miał do badań zegary bez choinka niestety ale jak obmyślę je to kupię z choinką . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |14 Wrz 2008|, 2008 22:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:06
|
|
|
moje zegary po wyjęciu nic nie pamiętają (prócz przebiegu i tripa). Ja nie mam nawet obrotomierza. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:10
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | moje zegary po wyjęciu nic nie pamiętają (prócz przebiegu i tripa). Ja nie mam nawet obrotomierza. |
A wskaźnik paliwa ? Swoje wyjmowałem celem regeneracji i wskaźnik został w połowie . A jeśli będzie z nim problem to wpakuję mechanizm z starych zegarów tylko wskazówkę podmienię . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Niki [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:23
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | To wystarczy wszystkie diody wylutować i wlutować odwrotnie i po temacie . Z paliwem to może być meksyk Bo nasze to nawet "pamiętają" stan paliwa jak licznik wyjmiesz . ja będę miał do badań zegary bez choinka niestety ale jak obmyślę je to kupię z choinką . |
Nie bylbym taki pewien jakie Ty chcesz ledy odwracac skoro do modulu w liczniku maja isc prawidlowe sygnaly?? Pamietaj ze licznik wieloryba to nie jest plyteczka z kabelkami tylko sa uklady cyfrowe na plycie drukowanej i sygnal DO LICZNIKA musi wchodzic wlasciwy bo albo nie bedzie dzialac albo z dymem pojdzie licznik....niestety jak mowilem tu potrzeba troszke wiedzy lub jak nie wiesz zapytaj bo narobisz jedynie sobie strat a nic nie zdzialasz :-)Pozdrawiam |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:31
|
|
|
Niki napisał/a: | gufer-posepny napisał/a: | To wystarczy wszystkie diody wylutować i wlutować odwrotnie i po temacie . Z paliwem to może być meksyk Bo nasze to nawet "pamiętają" stan paliwa jak licznik wyjmiesz . ja będę miał do badań zegary bez choinka niestety ale jak obmyślę je to kupię z choinką . |
Nie bylbym taki pewien jakie Ty chcesz ledy odwracac skoro do modulu w liczniku maja isc prawidlowe sygnaly?? Pamietaj ze licznik wieloryba to nie jest plyteczka z kabelkami tylko sa uklady cyfrowe na plycie drukowanej i sygnal DO LICZNIKA musi wchodzic wlasciwy bo albo nie bedzie dzialac albo z dymem pojdzie licznik....niestety jak mowilem tu potrzeba troszke wiedzy lub jak nie wiesz zapytaj bo narobisz jedynie sobie strat a nic nie zdzialasz :-)Pozdrawiam |
nie takie rzeczy się robiło . W starych zegarach jest wspólny plus i poszczególne minusy zapalają żarówki . Jeśli w nowych steruje tym kąsek układu to ja przetnę ścieżki i sosobno kabelki wypuszczę . jak nie drzwiami to oknem . idę spać chyba , przyśni mi się znów wizja jakaś Gdyby nie to zimno juro bym swoje zegary wyszarpał . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:59
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | moje zegary po wyjęciu nic nie pamiętają |
W Twoim modelu to normalne
Zmiana była dopiero w 1989 roku
Do 1989 wskaźnik paliwa opadał po wyłączeniu stacyjki , masz zewnętrzną pompę paliwa , osobny zbiorniczek spryskiwacza tylnej szyby i inne szczegóły różniące od następnej wersji Scorpio |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 08:09
|
|
|
ford2fast napisał/a: | i inne szczegóły | np manetki przy kierownicy z wystającymi kablami zamiast z wpinanymi kostkami |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
Niki [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 11:57
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | nie takie rzeczy się robiło . W starych zegarach jest wspólny plus i poszczególne minusy zapalają żarówki . Jeśli w nowych steruje tym kąsek układu to ja przetnę ścieżki i sosobno kabelki wypuszczę . jak nie drzwiami to oknem . idę spać chyba , przyśni mi się znów wizja jakaś Gdyby nie to zimno juro bym swoje zegary wyszarpał . |
Kolego powiem tak:Nie sadze ze wiesz o czym piszesz wiec proponuje rozebrac zegary wieloryba i zobacz jak to wyglada a potem napisz akurat diody nie maja nic wspolnego z polaryzacja!!!! Jezeli nie masz pojecia to naprawde nie polecam sie zabierac bo raczej nic nie zdzialasz:-) Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Damian_Lisu [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 12:21
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | Jeśli w nowych steruje tym kąsek układu to ja przetnę ścieżki i sosobno kabelki wypuszczę |
He, he, he, wybacz mi ale nie mogłem się powstrzymać. Czy zdajesz sobie sprawę że diody są sterowane +3V ? A ty czym chcesz je wysterować 12 ? Powodzenia w tej rzeźbie i jak kolega Niki napisał daj sobie lepiej spokój bo sfajczysz się jeszcze. |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 12:23
|
|
|
Wielki elektronik da rade, spokojna głowa |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
Damian_Lisu [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 12:26
|
|
|
A nie prościej byłoby po prostu zostawić tylko obudowę z zegarów a środek swój wyrzeźbić w takiej sytuacji ? |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 14:03
|
|
|
Damian_Lisu napisał/a: | A nie prościej byłoby po prostu zostawić tylko obudowę z zegarów a środek swój wyrzeźbić w takiej sytuacji ? |
dla mnie łatwiejsze jest przelutowanie kostki do zegarów wieloryba i zamontowanie takowych.
Nie mam zamiaru rzeźbić z przekładaniem mechanizmów, dorabianiem części składaniem itd. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
|