$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - zegary z MK3 do MK1 adaptacja
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zegary z MK3 do MK1 adaptacja
Autor Wiadomość
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 21:32   

zbyszek, wielki ukłon za linka :)

Rozmawiałem z Nikim na gg. Okazuje się, że najwięcej rzeźbił nad podłączeniem modułu "samochodzika" (kontrolki drzwi itd.).

Ja będę montował do mojej CL`ki najbiedniejsze zegary od wieloryba i tak na prawde mam do podłączenia prędkościomierz, obrotomierz, paliwo, temperatura i kontrolki. Po konsultacjach z Nikim (wielkie dzięki chłopie!) myślę, że mam szanse powodzenia.

BTW, obrotomierz podłącza się do ECU do pinu, którym wchodzi sygnał z czujnika halla a nie do alternatora :)

Myślę, że jeszcze przez jakiś czas zatrzymam się na etapie zbierania informacji, zanim zabiorę się do rzeźby mojego staruszka :)
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 21:39   

Choinka to moim zdaniem najprostsze . W orygiale to jest pakiecik zaróweczek . Tu mamy Ledy . buła z masłem . A skoro obrotek leci z ECU to też pikuś , prędkościomiesz z VSS . Temp i paliwo chyba są odwrócone . I po temacie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 21:44   

gufer-posepny napisał/a:
Choinka to moim zdaniem najprostsze . W orygiale to jest pakiecik zaróweczek . Tu mamy Ledy . buła z masłem . A skoro obrotek leci z ECU to też pikuś , prędkościomiesz z VSS . Temp i paliwo chyba są odwrócone . I po temacie .


No właśnie Niki pisał, że do choinki jest odwrotna polaryzacja sygnałów...

Temperatura jest tak samo, jak u nas. Z paliwem Niki walczy do dzisiaj - ze względu na kompa, z tego co zrobumiałem :)
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:01   

To wystarczy wszystkie diody wylutować i wlutować odwrotnie i po temacie . Z paliwem to może być meksyk Bo nasze to nawet "pamiętają" stan paliwa jak licznik wyjmiesz . ja będę miał do badań zegary bez choinka niestety ale jak obmyślę je to kupię z choinką .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |14 Wrz 2008|, 2008 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:06   

moje zegary po wyjęciu nic nie pamiętają (prócz przebiegu i tripa). Ja nie mam nawet obrotomierza.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:10   

Darek_Police napisał/a:
moje zegary po wyjęciu nic nie pamiętają (prócz przebiegu i tripa). Ja nie mam nawet obrotomierza.


A wskaźnik paliwa ? Swoje wyjmowałem celem regeneracji i wskaźnik został w połowie . A jeśli będzie z nim problem to wpakuję mechanizm z starych zegarów tylko wskazówkę podmienię .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Niki
[Usunięty]

Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:23   

gufer-posepny napisał/a:
To wystarczy wszystkie diody wylutować i wlutować odwrotnie i po temacie . Z paliwem to może być meksyk Bo nasze to nawet "pamiętają" stan paliwa jak licznik wyjmiesz . ja będę miał do badań zegary bez choinka niestety ale jak obmyślę je to kupię z choinką .


Nie bylbym taki pewien jakie Ty chcesz ledy odwracac skoro do modulu w liczniku maja isc prawidlowe sygnaly?? Pamietaj ze licznik wieloryba to nie jest plyteczka z kabelkami tylko sa uklady cyfrowe na plycie drukowanej i sygnal DO LICZNIKA musi wchodzic wlasciwy bo albo nie bedzie dzialac albo z dymem pojdzie licznik....niestety jak mowilem tu potrzeba troszke wiedzy lub jak nie wiesz zapytaj bo narobisz jedynie sobie strat a nic nie zdzialasz :-)Pozdrawiam
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:31   

Niki napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
To wystarczy wszystkie diody wylutować i wlutować odwrotnie i po temacie . Z paliwem to może być meksyk Bo nasze to nawet "pamiętają" stan paliwa jak licznik wyjmiesz . ja będę miał do badań zegary bez choinka niestety ale jak obmyślę je to kupię z choinką .


Nie bylbym taki pewien jakie Ty chcesz ledy odwracac skoro do modulu w liczniku maja isc prawidlowe sygnaly?? Pamietaj ze licznik wieloryba to nie jest plyteczka z kabelkami tylko sa uklady cyfrowe na plycie drukowanej i sygnal DO LICZNIKA musi wchodzic wlasciwy bo albo nie bedzie dzialac albo z dymem pojdzie licznik....niestety jak mowilem tu potrzeba troszke wiedzy lub jak nie wiesz zapytaj bo narobisz jedynie sobie strat a nic nie zdzialasz :-)Pozdrawiam


nie takie rzeczy się robiło . W starych zegarach jest wspólny plus i poszczególne minusy zapalają żarówki . Jeśli w nowych steruje tym kąsek układu to ja przetnę ścieżki i sosobno kabelki wypuszczę . jak nie drzwiami to oknem . idę spać chyba , przyśni mi się znów wizja jakaś :) Gdyby nie to zimno juro bym swoje zegary wyszarpał .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |14 Wrz 2008|, 2008 22:59   

Darek_Police napisał/a:
moje zegary po wyjęciu nic nie pamiętają

W Twoim modelu to normalne
Zmiana była dopiero w 1989 roku
Do 1989 wskaźnik paliwa opadał po wyłączeniu stacyjki , masz zewnętrzną pompę paliwa , osobny zbiorniczek spryskiwacza tylnej szyby i inne szczegóły różniące od następnej wersji Scorpio :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 08:09   

ford2fast napisał/a:
i inne szczegóły
np manetki przy kierownicy z wystającymi kablami zamiast z wpinanymi kostkami ;)
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
Niki
[Usunięty]

Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 11:57   

gufer-posepny napisał/a:
nie takie rzeczy się robiło . W starych zegarach jest wspólny plus i poszczególne minusy zapalają żarówki . Jeśli w nowych steruje tym kąsek układu to ja przetnę ścieżki i sosobno kabelki wypuszczę . jak nie drzwiami to oknem . idę spać chyba , przyśni mi się znów wizja jakaś Gdyby nie to zimno juro bym swoje zegary wyszarpał .


Kolego powiem tak:Nie sadze ze wiesz o czym piszesz wiec proponuje rozebrac zegary wieloryba i zobacz jak to wyglada a potem napisz akurat diody nie maja nic wspolnego z polaryzacja!!!! Jezeli nie masz pojecia to naprawde nie polecam sie zabierac bo raczej nic nie zdzialasz:-) Pozdrawiam.
 
 
Damian_Lisu
[Usunięty]

Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 12:21   

gufer-posepny napisał/a:
Jeśli w nowych steruje tym kąsek układu to ja przetnę ścieżki i sosobno kabelki wypuszczę


He, he, he, wybacz mi ale nie mogłem się powstrzymać. Czy zdajesz sobie sprawę że diody są sterowane +3V ? A ty czym chcesz je wysterować 12 ? Powodzenia w tej rzeźbie i jak kolega Niki napisał daj sobie lepiej spokój bo sfajczysz się jeszcze.
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 12:23   

Wielki elektronik da rade, spokojna głowa ;)
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
Damian_Lisu
[Usunięty]

Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 12:26   

A nie prościej byłoby po prostu zostawić tylko obudowę z zegarów a środek swój wyrzeźbić w takiej sytuacji ?
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |15 Wrz 2008|, 2008 14:03   

Damian_Lisu napisał/a:
A nie prościej byłoby po prostu zostawić tylko obudowę z zegarów a środek swój wyrzeźbić w takiej sytuacji ?


dla mnie łatwiejsze jest przelutowanie kostki do zegarów wieloryba i zamontowanie takowych.

Nie mam zamiaru rzeźbić z przekładaniem mechanizmów, dorabianiem części składaniem itd.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group