$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - zegary z MK3 do MK1 adaptacja
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zegary z MK3 do MK1 adaptacja
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 10:46   

Darek_Police napisał/a:
W MK1 nie wiem, chyba nie ma krokowego, tylko woltomierz (jak w obrotomierzu starszym).
nie ma krokowego.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 11:00   

Impulsy maksymalnie równe napięciu zasilania bo to hallotron a nie czujnik indukcyjny.
Rodzaj przebiegu nie powinien mieć wpływu na stabilność wskazań prędkościomierza.
Podejrzewam że, impulsator daje impulsy o stałej szerokości ale to trzeba by sprawdzić.
Jak masz laptopa to podepnij się w samochodzie w sygnałowy VSS to zobaczysz jak on wygląda nawet jakąś prostą aplikacją .
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 11:09   

Reader napisał/a:
Rodzaj przebiegu nie powinien mieć wpływu na stabilność wskazań prędkościomierza.
tyle że zegary w mk3 maja mikroprocka a on już z tym sygnałem może robić cuda. W mk1 masz jeszcze "analoga" i tu może być różnica.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 11:43   

Darek_Police napisał/a:
I wciąż pozostaje kwestia wskaźnika paliwa.


A co w tej kwestji mówi cyfrowy wyświetlacz?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 13:21   

Reader napisał/a:
Darek_Police napisał/a:
I wciąż pozostaje kwestia wskaźnika paliwa.


A co w tej kwestji mówi cyfrowy wyświetlacz?


Cyfrak wyświetla mi: FUEL O-C. Co to oznacza?
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 13:57   

open connect ? że nie podpięte może, tak zgaduje.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 13:58   

Znaczy to obwód otwarty.

[ Dodano: |15 Wrz 2009|, o 14:02 ]
Oprócz normalnego wskazania może pokazać FUEL S-C czyli obwód zwarty.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 10:30   

Reader, pobawiłem się tymi oscyloskopami, fajna sprawa, w sam raz do tematu. Teraz u mnie krucho z czasem, ale na pewno zabiorę do domu na badania zegary mk1 i mk3. Mam dwa laptoki, więc jeden będzie generatorem, drugi oscyloskopem.

co do napisu FUEL O-C to może open circuit? Pozostały mi tylko dwa piny w zegarach mk3. I żaden z nich nie zmienia nic w sprawie wskazania paliwa. Ani po podaniu napięcia, ani po podaniu masy - jedno i drugie na żywca oraz przez rezystancję. I nic. Ostatecznie nie jest mi to potrzebne, bo i tak susza w baku. Ale fajnie by było to rozpracować.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |16 Wrz 2009|, 2009 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 12:25   

Darek_Police napisał/a:
co do napisu FUEL O-C to może open circuit?

Nie może , a napewno. :)

Cytat:
Pozostały mi tylko dwa piny w zegarach mk3. I żaden z nich nie zmienia nic w sprawie wskazania paliwa. Ani po podaniu napięcia, ani po podaniu masy - jedno i drugie na żywca oraz przez rezystancję. I nic.

Może wskaźnik uszkodzony? Po włączeniu zapłonu, podczas testu kontrolek zaświeca się kontrolka od rezerwy? Ewentualnie sprwadzić czy po podłączeniu rezystancji, napięcia, zmienia się wskazanie "FUEL O-C" bo jeśli tak to problem nie leży na doprowadzeniu sygnałów do procka.
U mnie np. nie działa kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego, jednak diagnostyka zegarów pokazuje prawidłowo parametr "L0 C" - 28 dla normalnego poziomu i 255 dla niskiego. Z tego wynika że problem u mnie leży w samych zegarach.

Czy takie parametry jak:
"TYPE" 0 lub 2
"Pulses" ~ 26 (dla obrotów jałowych)

pokazuje prawidłowo?

Cytat:
Ostatecznie nie jest mi to potrzebne, bo i tak susza w baku. Ale fajnie by było to rozpracować.

Ale zawsze można zatrudnić go do wskazywania poziomu LPG.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 13:05   

PULSE to częstotliwość w Hz z obrotomierza o ile dobrze pamiętam i u mnie działa. Kontrolka rezerwy i poduszek zapala się na chwile po zapłonie i potem gaśnie.

Reader tu filmik moich mk3 zegarów podłączonych w aucie, ale bez podpiętego obrotomierza, paliwa i na postoju. Zobacz, co tam mi pokazują na poszczególnych parametrach. Co to REL1 i REL2?
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 14:58   

Darek_Police napisał/a:
Co to REL1 i REL2?


Sam sobie poczytaj . :)
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 16:58   

wow, co za fart, że trafiły mi się TYPE 0. Czyli kolejny mit o jakimś "rezystorze dopasowującym" zegary do silnika został obalony.

Swoją drogą jak sobie poczytam ten wątek od początku, to niektórzy niezłe farmazony głosili :P
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 17:07   

to co pokazują zegary to odczyt z wielu miejsc w aucie, mam wrażenie, że jak włożysz takie zegary do np. kosa to pokażą że sa w kosie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 17:42   

Struna napisał/a:
to co pokazują zegary to odczyt z wielu miejsc w aucie, mam wrażenie, że jak włożysz takie zegary do np. kosa to pokażą że sa w kosie.


Niby jak? Po czym te zegary mają to stwierdzić? Ktoś pisał, że wsadził z V6 do R4 i kłamały z obrotami. Czyli się wcale nie zczaiły, że są teraz w DOHCu.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 17:57   

Darek_Police napisał/a:
Niby jak? Po czym te zegary mają to stwierdzić?
choćby po tym że gadają po części z kompem silnika, wiec mogą się "z niego" dowiedzieć że to taki lub inny motor.

Darek_Police napisał/a:
Ktoś pisał, że wsadził z V6 do R4 i kłamały z obrotami
no w mk1/2 na pewno - w mk3 nie mam pewności, nie testowałem.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group