zegary z MK3 do MK1 adaptacja |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 10:46
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | W MK1 nie wiem, chyba nie ma krokowego, tylko woltomierz (jak w obrotomierzu starszym).
| nie ma krokowego. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 11:00
|
|
|
Impulsy maksymalnie równe napięciu zasilania bo to hallotron a nie czujnik indukcyjny.
Rodzaj przebiegu nie powinien mieć wpływu na stabilność wskazań prędkościomierza.
Podejrzewam że, impulsator daje impulsy o stałej szerokości ale to trzeba by sprawdzić.
Jak masz laptopa to podepnij się w samochodzie w sygnałowy VSS to zobaczysz jak on wygląda nawet jakąś prostą aplikacją . |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 11:09
|
|
|
Reader napisał/a: | Rodzaj przebiegu nie powinien mieć wpływu na stabilność wskazań prędkościomierza. | tyle że zegary w mk3 maja mikroprocka a on już z tym sygnałem może robić cuda. W mk1 masz jeszcze "analoga" i tu może być różnica. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 11:43
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | I wciąż pozostaje kwestia wskaźnika paliwa. |
A co w tej kwestji mówi cyfrowy wyświetlacz? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 13:21
|
|
|
Reader napisał/a: | Darek_Police napisał/a: | I wciąż pozostaje kwestia wskaźnika paliwa. |
A co w tej kwestji mówi cyfrowy wyświetlacz? |
Cyfrak wyświetla mi: FUEL O-C. Co to oznacza? |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 13:57
|
|
|
open connect ? że nie podpięte może, tak zgaduje. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |15 Wrz 2009|, 2009 13:58
|
|
|
Znaczy to obwód otwarty.
[ Dodano: |15 Wrz 2009|, o 14:02 ]
Oprócz normalnego wskazania może pokazać FUEL S-C czyli obwód zwarty. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 10:30
|
|
|
Reader, pobawiłem się tymi oscyloskopami, fajna sprawa, w sam raz do tematu. Teraz u mnie krucho z czasem, ale na pewno zabiorę do domu na badania zegary mk1 i mk3. Mam dwa laptoki, więc jeden będzie generatorem, drugi oscyloskopem.
co do napisu FUEL O-C to może open circuit? Pozostały mi tylko dwa piny w zegarach mk3. I żaden z nich nie zmienia nic w sprawie wskazania paliwa. Ani po podaniu napięcia, ani po podaniu masy - jedno i drugie na żywca oraz przez rezystancję. I nic. Ostatecznie nie jest mi to potrzebne, bo i tak susza w baku. Ale fajnie by było to rozpracować. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |16 Wrz 2009|, 2009 10:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 12:25
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | co do napisu FUEL O-C to może open circuit? |
Nie może , a napewno.
Cytat: | Pozostały mi tylko dwa piny w zegarach mk3. I żaden z nich nie zmienia nic w sprawie wskazania paliwa. Ani po podaniu napięcia, ani po podaniu masy - jedno i drugie na żywca oraz przez rezystancję. I nic. |
Może wskaźnik uszkodzony? Po włączeniu zapłonu, podczas testu kontrolek zaświeca się kontrolka od rezerwy? Ewentualnie sprwadzić czy po podłączeniu rezystancji, napięcia, zmienia się wskazanie "FUEL O-C" bo jeśli tak to problem nie leży na doprowadzeniu sygnałów do procka.
U mnie np. nie działa kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego, jednak diagnostyka zegarów pokazuje prawidłowo parametr "L0 C" - 28 dla normalnego poziomu i 255 dla niskiego. Z tego wynika że problem u mnie leży w samych zegarach.
Czy takie parametry jak:
"TYPE" 0 lub 2
"Pulses" ~ 26 (dla obrotów jałowych)
pokazuje prawidłowo?
Cytat: | Ostatecznie nie jest mi to potrzebne, bo i tak susza w baku. Ale fajnie by było to rozpracować. |
Ale zawsze można zatrudnić go do wskazywania poziomu LPG. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 13:05
|
|
|
PULSE to częstotliwość w Hz z obrotomierza o ile dobrze pamiętam i u mnie działa. Kontrolka rezerwy i poduszek zapala się na chwile po zapłonie i potem gaśnie.
Reader tu filmik moich mk3 zegarów podłączonych w aucie, ale bez podpiętego obrotomierza, paliwa i na postoju. Zobacz, co tam mi pokazują na poszczególnych parametrach. Co to REL1 i REL2? |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 14:58
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Co to REL1 i REL2? |
Sam sobie poczytaj . |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 16:58
|
|
|
wow, co za fart, że trafiły mi się TYPE 0. Czyli kolejny mit o jakimś "rezystorze dopasowującym" zegary do silnika został obalony.
Swoją drogą jak sobie poczytam ten wątek od początku, to niektórzy niezłe farmazony głosili |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 17:07
|
|
|
to co pokazują zegary to odczyt z wielu miejsc w aucie, mam wrażenie, że jak włożysz takie zegary do np. kosa to pokażą że sa w kosie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 17:42
|
|
|
Struna napisał/a: | to co pokazują zegary to odczyt z wielu miejsc w aucie, mam wrażenie, że jak włożysz takie zegary do np. kosa to pokażą że sa w kosie. |
Niby jak? Po czym te zegary mają to stwierdzić? Ktoś pisał, że wsadził z V6 do R4 i kłamały z obrotami. Czyli się wcale nie zczaiły, że są teraz w DOHCu. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |16 Wrz 2009|, 2009 17:57
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Niby jak? Po czym te zegary mają to stwierdzić? | choćby po tym że gadają po części z kompem silnika, wiec mogą się "z niego" dowiedzieć że to taki lub inny motor.
Darek_Police napisał/a: | Ktoś pisał, że wsadził z V6 do R4 i kłamały z obrotami | no w mk1/2 na pewno - w mk3 nie mam pewności, nie testowałem. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|