$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - zegary z MK3 do MK1 adaptacja
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zegary z MK3 do MK1 adaptacja
Autor Wiadomość
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 00:01   zegary z MK3 do MK1 adaptacja

Jak w temacie.

Od jakiegoś czasu myślę o takim przeszczepie. Potrzebował bym zegary z jakiegoś wieloryba dwulitrowego. Dysponuje ktoś rozpiską/schematem wielorybich zegarów?

W moim Mk1 mam licznik elektroniczny, więc chyba mam szanse?

rzeźbę kształtów pomijam narazie, bo jeśli się nie da elektrycznie dopasować, to porzucę projekt.

Głównie interesuje mnie, czy prędkościomierz będzie alblał, a także wskaźnik temp. i fuel. Z obrotomierzem chyba najmniej problemów by było. Kontrolki też podejrzewam, że dałoby radę podpiąć.

Najlepiej, jakbym dostał zegary od MK3 ze wszystkimi kostkami do nich wyprutymi z auta.


__________________________________________________________________________
dodano 12.04.2011

Temat ten prowadzi do udanej adaptacji Licznika z MK3 do MK1. Miłej lektury.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |12 Kwi 2011|, 2011 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 09:56   

W dziale Hyde park ktoś zaimplantował całą dechę z oczatka do MK2 także jest to wykonalne i sam myślę nad tym . Tylko nie wiem jak spasuje w obecną dechę .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 12:22   

Darek_Police napisał/a:
Z obrotomierzem chyba najmniej problemów by było.
Wlaśnie chyba nie :) Bo oczat bierze z alternatora obroty, przynajmniej mój. Jak mu odepnę ten drugi cienki kabelek (nie od kontrolki), to obrotek nie bangla. Na dowód mogę podać, ze kazdy oczat benzynowy ma te same zegary, i przekładając z r4 do v6 i na odwrót obrotka pokazuje zawsze dobrze, więc nie zalezy to od ilości cylindrów jak w mkI i mkII.
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 12:26   

wow. W ostateczności zamontuję sobie też alternator z oczatego :P

Kurcze, sprawa się komplikuje, ale wciąż się łudzę, ze jest to do zrobienia.

Zegary od oczatego na allegro dość tanie, można dostać już za 50 PLN.
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 12:56   

musisz przełożyć deske i kablowanie całe od MK3, są inne sterowniki
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 13:28   

Mysza napisał/a:
Na dowód mogę podać, ze kazdy oczat benzynowy ma te same zegary, i przekładając z r4 do v6 i na odwrót obrotka pokazuje zawsze dobrze, więc nie zalezy to od ilości cylindrów jak w mkI i mkII.

Za to odpowiada tzw. ETR (Engine Type Resistor), który jest w wiązce podłączonej do zegarów.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 15:07   

bingo napisał/a:
musisz przełożyć deske i kablowanie całe od MK3, są inne sterowniki


inne sterowniki? Sterowniki czego? Jak mam to rozumieć?

Czy prędkościomierz w MKIII jest tak samo podłączony do prądniczki (czy też impulsatora) w skrzyni biegów?
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 12:43   

zegary, komputer, itp.
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 13:39   

Darek_Police, zegary w oczatym są na silnikach krokowychm, zawiaduje nimi mikroprocesor - to już nie ceweczki i druciki jak w mk1 i mk2 :) więc chyba będą problemy.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 14:04   

Jeżeli byłbyś zainteresowany , mogę Ci wysłać bezpłatnie zegary do MkIII 2,9 12V , wyślij mi PW z adresem
Zegary troszkę niekompletne , brakuje wskaźnika temperatury , żarówek , śrubek , szybka pęknięta
Wtyczek nie mam , ale może uda mi się na dniach zdobyć
Nawet bez wtyczek mógłbyś na nich poeksperymentować
Jestem za rozwojem polskiej myśli technicznej :)
_________________
Scorpio forever
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 14:42   

Wymagana rozpiska wtyczek . Bo może do zegarów docierają zwykłe sygnały a w zegarach dopiero jest zmieniane .

W starych to jest tylko zasilanie i impulsy sygnału albo dla wskaźnika paliwa i temp napiecie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |13 Wrz 2008|, 2008 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 15:51   

gufer-posepny napisał/a:
Wymagana rozpiska wtyczek . Bo może do zegarów docierają zwykłe sygnały a w zegarach dopiero jest zmieniane .

W starych to jest tylko zasilanie i impulsy sygnału albo dla wskaźnika paliwa i temp napiecie .


Wystarczy rozpiska wtyczek do MkIII :)
W MkI i MkII można wszystkie ścieżki odszukać bez problemu - z rozpiską byłoby tylko łatwiej
_________________
Scorpio forever
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 17:09   

TO ma ktoś schemacik ? :027: Bo bym sobie coś wyrzeźbił fajnego .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 17:35   

W MkII to nawet takie zegary z MkIII mieszczą się bez problemu w desce :)
I dolne otwory mocowania też pasują !
Sprawdzałem dzisiaj :)
Wynika z tego , że w MkI też powinny wejść
_________________
Scorpio forever
 
 
Mysza 
508303797



Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2006
Skąd: Płock
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 19:09   

Adam_2000 napisał/a:
Za to odpowiada tzw. ETR (Engine Type Resistor),
No to jak to jest? Po co w takim razie obrotomierzowi sygnał z alternatora zamiast z komputera/modułu/cewki ?
_________________
2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94
Ostatnio zmieniony przez Mysza |13 Wrz 2008|, 2008 19:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group