$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wąż układu chłodzenia - "nobel" dla projektanta!!!
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wąż układu chłodzenia - "nobel" dla projektanta!!!
Autor Wiadomość
jendrek
[Usunięty]

Wysłany: |20 Sie 2008|, 2008 22:33   

zbyszek napisał/a:
cybanty o których piszesz to zaciski na termostacie

to by wiele wyjasniało musi sie chyba zacinać bo płynu ubywa ciurkiem zaraz po zatrzymaniu rozgrzanego auta iwyłączeniu silnika spod któregoś z tych cybantów najciekawsze że zawsze tylko 3-3,5litra nigdy więcej ,wielce wdzięczny za foto będe
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 07:53   

Julek napisał/a:
Struna napisał/a:
Sprężynę modyfikujesz

Na czym ma polegać ta modyfikacja? Rozciąganie, przycinanie?


Przycinasz, jako że ścisnąć się nie da. Już pisałem, Teraz ma 24 mm i 2,5 aktywnych zwoi.

http://ford-scorpio.pl/fo...ed1db274#352280

pzdrw.

[ Dodano: 2008-08-21, 07:55 ]
jendrek napisał/a:
zbyszek napisał/a:
cybanty o których piszesz to zaciski na termostacie

to by wiele wyjasniało musi sie chyba zacinać bo płynu ubywa ciurkiem zaraz po zatrzymaniu rozgrzanego auta iwyłączeniu silnika spod któregoś z tych cybantów najciekawsze że zawsze tylko 3-3,5litra nigdy więcej ,wielce wdzięczny za foto będe


Takich miejsc do cieknięcia jest wiele :-( ...

Najlepiej na zimnym podłącz kompresor ok. 1 bar i przy zdjętej dolnej pokrywie popatrz, gdzie cieknie. Ew. szlauch ogrodowy, jak by mocno sikało :-D ! I nie przekraczaj 2 bar, bo może węże porozwalać ...

Możesz mieć początek pęknięcia węża ... tego przechodzącego przez głowicę.

pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Orzel666
[Usunięty]

Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 10:38   

przycinanie zdecydowanie
pół sprężyny chlaśniesz połowa siły odpada
tak z 1/4 można obciąć ale to niech wypowiedzą się inni co mają większe doświadczenie
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 10:42   

Orzel666 napisał/a:
pół sprężyny chlaśniesz połowa siły odpada


Ech, PÓŁ aktywnej części sprężyny, a nie całej !!!!!! Czyli połowę skoku. Tak mniej więcej mierzyłem i mam ok. 1 do 1,2 bara.

pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 11:15   

Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 11:17   

Julek napisał/a:
Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA


OIDP w BOA termostat jest na wyjściu z głowicy i nie ma tak dużego efektu rozdymania węży i chłodnicy. W BOBie jest gorzej ...

pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |22 Sie 2008|, 2008 07:14   

Julek napisał/a:
Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA
-oby nie bezczelka ;)
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:12   

Julek napisał/a:
Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA
nie znajdą. BOA ma całkiem inny korek.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:15   

Struna napisał/a:
Julek napisał/a:
Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA
nie znajdą. BOA ma całkiem inny korek.


Korek inny, ale zasada działania taka sama. Ale też chyba i ciśnienie otwarcia tak wysokie nie było ....

Pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:16   

Grześ napisał/a:
Korek inny, ale zasada działania taka sama
tak, taka sama ale on zdaje się nie rozbiera się tak łatwo i skutecznie jak z mk3.
Grześ napisał/a:
Ale też chyba i ciśnienie otwarcia tak wysokie nie było ....
też mam takie wrażenie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:23   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Korek inny, ale zasada działania taka sama
tak, taka sama ale on zdaje się nie rozbiera się tak łatwo i skutecznie jak z mk3.


Rozbiera się łatwo (próbowałem), ale za to bardzo trudno go zmontować tak, aby nie trzeba było zakręcać w częściach :-D !

No i w BOA termostat jest na wylocie z głowicy.

Tak się zastanawiam, czy mojego BOBa nie przerobić na taki właśnie układ - byłoby mniejsze ryzyko rozdęcia chłodnicy.

pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:26   

Grześ napisał/a:
No i w BOA termostat jest na wylocie z głowicy.

Tak się zastanawiam, czy mojego BOBa nie przerobić na taki właśnie układ - byłoby mniejsze ryzyko rozdęcia chłodnicy.
ja zupełnie nie kumam po jakiego grzyba dali termostat poza silnikiem, zwłaszcza że korpus termostaty po BOA pozostał w magistrali wodnej.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:31   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
No i w BOA termostat jest na wylocie z głowicy.

Tak się zastanawiam, czy mojego BOBa nie przerobić na taki właśnie układ - byłoby mniejsze ryzyko rozdęcia chłodnicy.
ja zupełnie nie kumam po jakiego grzyba dali termostat poza silnikiem, zwłaszcza że korpus termostaty po BOA pozostał w magistrali wodnej.


I ja nie kumam .... niby zagwarantowana jest min. temperatura bloku, ale po kiego grzyba ? No i "normalny" zakres temperatur, to teraz od 80 do 105 ^C .... Ale przeróbka nie jest taka trudna, tylko parę węży trzeba by pociągnąć. I termostat nawet ten sam :-D !

pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:33   

do BOA wchodził termostat od zwykłego 2.9 ( zresztą takie same były ) a różnice w koszcie w porównaniu do termostaty BOB-a są ogromne.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:51   

Struna napisał/a:
do BOA wchodził termostat od zwykłego 2.9 ( zresztą takie same były ) a różnice w koszcie w porównaniu do termostaty BOB-a są ogromne.


Ale w BOBie nie ma już odpowiedniej obudowy termostatu i bocznika :-( .

A co to BOBowskiego termostatu - po rozgięciu można środek wymienić, choć średnica termostatu jest dość duża. Ale zawsze można coś prowizorycznie sklecić pod kompresorem z klimy, tam jeszcze trochę miejsca zostało.

pzdrw.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group