Wąż układu chłodzenia - "nobel" dla projektanta!!! |
Autor |
Wiadomość |
jendrek [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Sie 2008|, 2008 22:33
|
|
|
zbyszek napisał/a: | cybanty o których piszesz to zaciski na termostacie |
to by wiele wyjasniało musi sie chyba zacinać bo płynu ubywa ciurkiem zaraz po zatrzymaniu rozgrzanego auta iwyłączeniu silnika spod któregoś z tych cybantów najciekawsze że zawsze tylko 3-3,5litra nigdy więcej ,wielce wdzięczny za foto będe |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 07:53
|
|
|
Julek napisał/a: | Struna napisał/a: | Sprężynę modyfikujesz |
Na czym ma polegać ta modyfikacja? Rozciąganie, przycinanie? |
Przycinasz, jako że ścisnąć się nie da. Już pisałem, Teraz ma 24 mm i 2,5 aktywnych zwoi.
http://ford-scorpio.pl/fo...ed1db274#352280
pzdrw.
[ Dodano: 2008-08-21, 07:55 ]
jendrek napisał/a: | zbyszek napisał/a: | cybanty o których piszesz to zaciski na termostacie |
to by wiele wyjasniało musi sie chyba zacinać bo płynu ubywa ciurkiem zaraz po zatrzymaniu rozgrzanego auta iwyłączeniu silnika spod któregoś z tych cybantów najciekawsze że zawsze tylko 3-3,5litra nigdy więcej ,wielce wdzięczny za foto będe |
Takich miejsc do cieknięcia jest wiele ...
Najlepiej na zimnym podłącz kompresor ok. 1 bar i przy zdjętej dolnej pokrywie popatrz, gdzie cieknie. Ew. szlauch ogrodowy, jak by mocno sikało ! I nie przekraczaj 2 bar, bo może węże porozwalać ...
Możesz mieć początek pęknięcia węża ... tego przechodzącego przez głowicę.
pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Orzel666 [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 10:38
|
|
|
przycinanie zdecydowanie
pół sprężyny chlaśniesz połowa siły odpada
tak z 1/4 można obciąć ale to niech wypowiedzą się inni co mają większe doświadczenie |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 10:42
|
|
|
Orzel666 napisał/a: | pół sprężyny chlaśniesz połowa siły odpada |
Ech, PÓŁ aktywnej części sprężyny, a nie całej !!!!!! Czyli połowę skoku. Tak mniej więcej mierzyłem i mam ok. 1 do 1,2 bara.
pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 11:15
|
|
|
Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |21 Sie 2008|, 2008 11:17
|
|
|
Julek napisał/a: | Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA |
OIDP w BOA termostat jest na wyjściu z głowicy i nie ma tak dużego efektu rozdymania węży i chłodnicy. W BOBie jest gorzej ...
pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |22 Sie 2008|, 2008 07:14
|
|
|
Julek napisał/a: | Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA | -oby nie bezczelka |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:12
|
|
|
Julek napisał/a: | Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA | nie znajdą. BOA ma całkiem inny korek. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:15
|
|
|
Struna napisał/a: | Julek napisał/a: | Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że znajdą właściwie zastosowanie także w BOA | nie znajdą. BOA ma całkiem inny korek. |
Korek inny, ale zasada działania taka sama. Ale też chyba i ciśnienie otwarcia tak wysokie nie było ....
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:16
|
|
|
Grześ napisał/a: | Korek inny, ale zasada działania taka sama | tak, taka sama ale on zdaje się nie rozbiera się tak łatwo i skutecznie jak z mk3. Grześ napisał/a: | Ale też chyba i ciśnienie otwarcia tak wysokie nie było .... | też mam takie wrażenie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:23
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
Korek inny, ale zasada działania taka sama
tak, taka sama ale on zdaje się nie rozbiera się tak łatwo i skutecznie jak z mk3. |
Rozbiera się łatwo (próbowałem), ale za to bardzo trudno go zmontować tak, aby nie trzeba było zakręcać w częściach !
No i w BOA termostat jest na wylocie z głowicy.
Tak się zastanawiam, czy mojego BOBa nie przerobić na taki właśnie układ - byłoby mniejsze ryzyko rozdęcia chłodnicy.
pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:26
|
|
|
Grześ napisał/a: | No i w BOA termostat jest na wylocie z głowicy.
Tak się zastanawiam, czy mojego BOBa nie przerobić na taki właśnie układ - byłoby mniejsze ryzyko rozdęcia chłodnicy. | ja zupełnie nie kumam po jakiego grzyba dali termostat poza silnikiem, zwłaszcza że korpus termostaty po BOA pozostał w magistrali wodnej. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:31
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | No i w BOA termostat jest na wylocie z głowicy.
Tak się zastanawiam, czy mojego BOBa nie przerobić na taki właśnie układ - byłoby mniejsze ryzyko rozdęcia chłodnicy. | ja zupełnie nie kumam po jakiego grzyba dali termostat poza silnikiem, zwłaszcza że korpus termostaty po BOA pozostał w magistrali wodnej. |
I ja nie kumam .... niby zagwarantowana jest min. temperatura bloku, ale po kiego grzyba ? No i "normalny" zakres temperatur, to teraz od 80 do 105 ^C .... Ale przeróbka nie jest taka trudna, tylko parę węży trzeba by pociągnąć. I termostat nawet ten sam !
pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:33
|
|
|
do BOA wchodził termostat od zwykłego 2.9 ( zresztą takie same były ) a różnice w koszcie w porównaniu do termostaty BOB-a są ogromne. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Sie 2008|, 2008 13:51
|
|
|
Struna napisał/a: | do BOA wchodził termostat od zwykłego 2.9 ( zresztą takie same były ) a różnice w koszcie w porównaniu do termostaty BOB-a są ogromne. |
Ale w BOBie nie ma już odpowiedniej obudowy termostatu i bocznika .
A co to BOBowskiego termostatu - po rozgięciu można środek wymienić, choć średnica termostatu jest dość duża. Ale zawsze można coś prowizorycznie sklecić pod kompresorem z klimy, tam jeszcze trochę miejsca zostało.
pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|