$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Płyn chłodniczy ubywa ta luźną rurką
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn chłodniczy ubywa ta luźną rurką
Autor Wiadomość
Stefen
[Usunięty]

Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 17:13   Płyn chłodniczy ubywa ta luźną rurką

Witam. Kolejny problem z wielorybkiem, opisze o co chodzi.

Wczoraj pojechałem na spot do Wawy i kiedy stanąłem wyłączyłem silnik, temperatura silnika była normalna, odszedłem kawałek od auta i widzę ze cos kapie z pod niego okazało się ze to plyn chłodniczy uciekła tą luźna rurka, wyrównaliśmy poziom i wracając do domu nagle znowu kontrolka sie zaświeciła i kiedy sie zatrzymaliśmy to rurka była mokra znowu wyrównałem poziom i w drogę dzis jeżdżąc po mieście nadal tak samo sie dzieje ale do tego doszedł problem ze jak hamuje to wskazówka temperatury spada drastycznie w dół a jak jadę to podnosi sie do normalnego poziomu.

Panowie o co chodzi??Proszę o rady.

Ps. podmieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego na 100% sprawny i nadal jest to samo
 
 
gw21 
Grzesiek



Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Sie 2006
Skąd: w-wa
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:15   

Stefen napisał/a:
jak hamuje to wskazówka temperatury spada drastycznie w dół
Sprawdz przewod na czujniku (poruszaj nim delikatnie itp.). Obejrzyj szyjke zbiorniczka (czy nie ma zadr). Zobacz tez na postoju jak zacznie leciec czy poziom plynu wzrasta ponad max, czy plyn sie gotuje (bo innej opcji na lecenie z tego weza nie ma).
_________________
sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA
 
 
 
Stefen
[Usunięty]

Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:28   

A gdzie ten czujnik jest??

wlasnie jeszcze nie zaobserwowałem na postoju jak ucieka ta rurką, tylko jest tak ze jak doda sie gazu tak ok 4 tys to płyn ze zbiorniczka wsysa do układu i wtedy sie zapala kontrolka, jeśli wsysa ten płyn, nie powinno go z powrotem tymi dwoma rurkami podawać do zbiorniczka??
 
 
Waldi_L_N 
VM pa,pa!



Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Wrz 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:34   

A ta luźna rurka w Kosłorcie to gdzie jest? Bo w VM była od pompy wody i ciekło nią wtedy kiedy było po pompie.
_________________
Waldi
 
 
 
Stefen
[Usunięty]

Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:38   

luźna rurka jest przy zbiorniczku
 
 
gw21 
Grzesiek



Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Sie 2006
Skąd: w-wa
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:56   

Stefen napisał/a:
nie powinno go z powrotem tymi dwoma rurkami podawać do zbiorniczka
Powinno o ile nie masz gdzies jeszcze dziury. A jak tam olej? Zajrzyj w jakim jest stanie/czy go nie przybylo? Wiesz do zbiorniczka wchodzi okolo 2l wiec jak je wciagnie to nie w nieskaczonosc, dolewaj az przestanie wciagac. Czujnik od wskaznika jest na tym rozgalezieniu co wchodzi miedzy glowice (dochodzi do niego tylko jeden przewod) drugi jest od kompa i jest wiekszy. Zobacz dla czego wywala plyn (czy go gotuje, czy jest nadmiar od cisnienia)wtedy bedziemy myslec co z tym zrobic.
_________________
sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA
 
 
 
Stefen
[Usunięty]

Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:06   

nieszczelności niema na bank, wywala płyn ta rurka bo zawsze ona jest mokra, gotować to sie nie gotuje na pewno, wlasnie w układzie nie stwarza sie ciśnienie bo jak trochę pochodzi/pojeżdżę to jak odkręcę korek to nie syczy, a jak zatykam palcem ta rurkę to czuje jak stwarza sie ciśnienie, i zawsze ubywa płynu do trochę poniżej kreski minimum nigdy jeszcze nie ubyło na tyle żeby nie było nic w zbiorniczku.

Szkoda ze wczoraj tego na zlocie "spece" nie obejrzeli
 
 
Jason 
Member 099



Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Maj 2004
Skąd: Gt Harwood
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:21   

Moze korek do zbiorniczka szlag trafił
_________________
ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00
 
 
 
Stefen
[Usunięty]

Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:41   

niby podmieniłem na chwile korek od 2.0 ale było to samo, ponoć korki sie różnią 2.0 a coss
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:52   

Korek oglądałem na spocie i niby wyglądał dobrze, sprężyna mocna, ale Stefen, może jednak poszukaj drugiego...
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
gw21 
Grzesiek



Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Sie 2006
Skąd: w-wa
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:59   

Stefen napisał/a:
jak odkręcę korek to nie syczy, a jak zatykam palcem ta rurkę to czuje jak stwarza sie ciśnienie
Do momentu przekroczenia cisnienia granicznego, nie powinienes go czuc, a skoro czujesz to albo korek (uszczelki na nim albo zbiorniczek). Jako ze czujesz cisnienie na wezyku to nie syczy po odkreceniu (korek nie trzyma cisnienia i wywala do wezyka).
_________________
sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA
 
 
 
Stefen
[Usunięty]

Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 22:00   

mam ten drugi ze starego zbiorniczka ale on jest trochę taki... dziś podmieniłem od 2.0 i było to samo ale ponoć korki sie różnią, podjadę po nowym roku do anzy i kupie nowy korek

Boni, jak się z tym uporam będę miał do Ciebie sprawe

[ Dodano: 2007-12-31, 22:02 ]
gw21 napisał/a:
Do momentu przekroczenia cisnienia granicznego, nie powinienes go czuc, a skoro czujesz to albo korek (uszczelki na nim albo zbiorniczek).


jak zbiorniczek??
 
 
gw21 
Grzesiek



Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Sie 2006
Skąd: w-wa
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 22:03   

Sprawdz dokladnie zbiorniczek !!! Skoro na innym korku jest to samo (moga sie roznic tylko cisnieniem przy jakim puszczaja) to bardziej bym obstawial zbiorniczek i to ze cisnienie "omija" korek i idzie w rurke.
_________________
sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA
 
 
 
Stefen
[Usunięty]

Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 22:06   

ale jak sprawdzić zbiorniczek ;) mam teraz na kolanach stary zbiorniczek to w nim jest pełno jakby komór w ogóle dziwne są te zbiorniczki
 
 
gw21 
Grzesiek



Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Sie 2006
Skąd: w-wa
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 22:29   

No sama szyjke (to w co wkladasz korek), czy nie ma zadr, czy jest okragla (czy nie zlapala owalu), czy uszczelki dobrze przylegaja (sciagnij je z korka i przymierz). Jak dla mnie to prawie na bank cos ze zbiorniczkiem.
_________________
sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group