Płyn chłodniczy ubywa ta luźną rurką |
Autor |
Wiadomość |
Stefen [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 17:13 Płyn chłodniczy ubywa ta luźną rurką
|
|
|
Witam. Kolejny problem z wielorybkiem, opisze o co chodzi.
Wczoraj pojechałem na spot do Wawy i kiedy stanąłem wyłączyłem silnik, temperatura silnika była normalna, odszedłem kawałek od auta i widzę ze cos kapie z pod niego okazało się ze to plyn chłodniczy uciekła tą luźna rurka, wyrównaliśmy poziom i wracając do domu nagle znowu kontrolka sie zaświeciła i kiedy sie zatrzymaliśmy to rurka była mokra znowu wyrównałem poziom i w drogę dzis jeżdżąc po mieście nadal tak samo sie dzieje ale do tego doszedł problem ze jak hamuje to wskazówka temperatury spada drastycznie w dół a jak jadę to podnosi sie do normalnego poziomu.
Panowie o co chodzi??Proszę o rady.
Ps. podmieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego na 100% sprawny i nadal jest to samo |
|
|
|
|
gw21
Grzesiek
Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Sie 2006 Skąd: w-wa
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:15
|
|
|
Stefen napisał/a: | jak hamuje to wskazówka temperatury spada drastycznie w dół | Sprawdz przewod na czujniku (poruszaj nim delikatnie itp.). Obejrzyj szyjke zbiorniczka (czy nie ma zadr). Zobacz tez na postoju jak zacznie leciec czy poziom plynu wzrasta ponad max, czy plyn sie gotuje (bo innej opcji na lecenie z tego weza nie ma). |
_________________ sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA |
|
|
|
|
Stefen [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:28
|
|
|
A gdzie ten czujnik jest??
wlasnie jeszcze nie zaobserwowałem na postoju jak ucieka ta rurką, tylko jest tak ze jak doda sie gazu tak ok 4 tys to płyn ze zbiorniczka wsysa do układu i wtedy sie zapala kontrolka, jeśli wsysa ten płyn, nie powinno go z powrotem tymi dwoma rurkami podawać do zbiorniczka?? |
|
|
|
|
Waldi_L_N
VM pa,pa!
Auto: Na szczęście bez Forda :D
Pomógł: 3 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Wrz 2006 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:34
|
|
|
A ta luźna rurka w Kosłorcie to gdzie jest? Bo w VM była od pompy wody i ciekło nią wtedy kiedy było po pompie. |
_________________ Waldi |
|
|
|
|
Stefen [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:38
|
|
|
luźna rurka jest przy zbiorniczku |
|
|
|
|
gw21
Grzesiek
Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Sie 2006 Skąd: w-wa
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 20:56
|
|
|
Stefen napisał/a: | nie powinno go z powrotem tymi dwoma rurkami podawać do zbiorniczka | Powinno o ile nie masz gdzies jeszcze dziury. A jak tam olej? Zajrzyj w jakim jest stanie/czy go nie przybylo? Wiesz do zbiorniczka wchodzi okolo 2l wiec jak je wciagnie to nie w nieskaczonosc, dolewaj az przestanie wciagac. Czujnik od wskaznika jest na tym rozgalezieniu co wchodzi miedzy glowice (dochodzi do niego tylko jeden przewod) drugi jest od kompa i jest wiekszy. Zobacz dla czego wywala plyn (czy go gotuje, czy jest nadmiar od cisnienia)wtedy bedziemy myslec co z tym zrobic. |
_________________ sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA |
|
|
|
|
Stefen [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:06
|
|
|
nieszczelności niema na bank, wywala płyn ta rurka bo zawsze ona jest mokra, gotować to sie nie gotuje na pewno, wlasnie w układzie nie stwarza sie ciśnienie bo jak trochę pochodzi/pojeżdżę to jak odkręcę korek to nie syczy, a jak zatykam palcem ta rurkę to czuje jak stwarza sie ciśnienie, i zawsze ubywa płynu do trochę poniżej kreski minimum nigdy jeszcze nie ubyło na tyle żeby nie było nic w zbiorniczku.
Szkoda ze wczoraj tego na zlocie "spece" nie obejrzeli |
|
|
|
|
Jason
Member 099
Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Gt Harwood
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:21
|
|
|
Moze korek do zbiorniczka szlag trafił |
_________________ ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00 |
|
|
|
|
Stefen [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:41
|
|
|
niby podmieniłem na chwile korek od 2.0 ale było to samo, ponoć korki sie różnią 2.0 a coss |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:52
|
|
|
Korek oglądałem na spocie i niby wyglądał dobrze, sprężyna mocna, ale Stefen, może jednak poszukaj drugiego... |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
gw21
Grzesiek
Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Sie 2006 Skąd: w-wa
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 21:59
|
|
|
Stefen napisał/a: | jak odkręcę korek to nie syczy, a jak zatykam palcem ta rurkę to czuje jak stwarza sie ciśnienie | Do momentu przekroczenia cisnienia granicznego, nie powinienes go czuc, a skoro czujesz to albo korek (uszczelki na nim albo zbiorniczek). Jako ze czujesz cisnienie na wezyku to nie syczy po odkreceniu (korek nie trzyma cisnienia i wywala do wezyka). |
_________________ sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA |
|
|
|
|
Stefen [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 22:00
|
|
|
mam ten drugi ze starego zbiorniczka ale on jest trochę taki... dziś podmieniłem od 2.0 i było to samo ale ponoć korki sie różnią, podjadę po nowym roku do anzy i kupie nowy korek
Boni, jak się z tym uporam będę miał do Ciebie sprawe
[ Dodano: 2007-12-31, 22:02 ]
gw21 napisał/a: | Do momentu przekroczenia cisnienia granicznego, nie powinienes go czuc, a skoro czujesz to albo korek (uszczelki na nim albo zbiorniczek). |
jak zbiorniczek?? |
|
|
|
|
gw21
Grzesiek
Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Sie 2006 Skąd: w-wa
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 22:03
|
|
|
Sprawdz dokladnie zbiorniczek !!! Skoro na innym korku jest to samo (moga sie roznic tylko cisnieniem przy jakim puszczaja) to bardziej bym obstawial zbiorniczek i to ze cisnienie "omija" korek i idzie w rurke. |
_________________ sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA |
|
|
|
|
Stefen [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 22:06
|
|
|
ale jak sprawdzić zbiorniczek mam teraz na kolanach stary zbiorniczek to w nim jest pełno jakby komór w ogóle dziwne są te zbiorniczki |
|
|
|
|
gw21
Grzesiek
Auto: '96 2.3 sedan ASB + lpg
Pomógł: 20 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Sie 2006 Skąd: w-wa
|
Wysłany: |31 Gru 2007|, 2008 22:29
|
|
|
No sama szyjke (to w co wkladasz korek), czy nie ma zadr, czy jest okragla (czy nie zlapala owalu), czy uszczelki dobrze przylegaja (sciagnij je z korka i przymierz). Jak dla mnie to prawie na bank cos ze zbiorniczkiem. |
_________________ sierra 2.9 24V MSB,
Elektryka i elektronika pojazdowa...692-102-431
Również auta z USA |
|
|
|
|
|