Chyba znowu EBJ |
Autor |
Wiadomość |
rufus-1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Kwi 2007|, 2007 10:40 Chyba znowu EBJ
|
|
|
Witam,
znowu chyba padł mi EBJ . Mam wolne obroty na poziomie 400, jednak stabilne. Jak odepne EBJ to nie ma żadnej różnicy, więc raczej to jest winowajca. Powiedzcie mi czy ktoś już podłączał EBJ od 2.0 DOHC 16V do 2.0 DOHC 8V - np. taki ? Można to podłączyć i normalnie działa? Chyba o czymś takim czytałem, ale nie mogę znaleźć. |
|
|
|
|
Miszcz
2.0 Team
Auto: '94, 2.0 DOHC EFI, lift., without lpg
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2006 Skąd: Zd-Wola / Łódź
|
Wysłany: |29 Kwi 2007|, 2007 11:03
|
|
|
rufus-1975 napisał/a: | Jak odepne EBJ to nie ma żadnej różnicy |
Zdaje się, że to jest objaw tzw. "lewego powietrza", z tego co tu czytałem. |
_________________ Jest:
- Scorpio '94 2.0 EFI DOHC,NO LPG
- Sierra '91 2.0 EFI DOHC+LPG+BLOS
Tel. 697-977-363
Pozdrawiam, Piotr. |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |29 Kwi 2007|, 2007 11:43
|
|
|
jestem ciekaw czy te EBJ za 100zl sa dobre bo troche mieszane opinie byly na forum ,pare osob sie skarzylo a tez mysle na kupnem bo musialem podniesc obr do 1000 bo jak sprezara sie wlaczy to mam 850, wiec moze sie ktos wypowie czy jest sens dac te 100zl czy lepiej nie bawic sie w podrobki i kupic za 300zl |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
rufus-1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 20:45
|
|
|
Miszcz napisał/a: | Zdaje się, że to jest objaw tzw. "lewego powietrza", z tego co tu czytałem. |
Raczej odpada "lewe powietrze".
Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie. W czym jeszcze może być problem? Zaczynam już rozważać zakup EBJ w ASO, ale nie chciałbym się rozczarować po jego zamontowaniu. Czy podłączenie do komputera da mi 100% odpowiedź w czym jest problem? |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 20:58
|
|
|
a czemu odpada "lewe powietrze" ????????? bo właśnie DOHC powinien zgasnąć po jego odpięciu, chyba 2,9 nie musi ale tutaj to nie jestem pewien |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:24
|
|
|
2.9 tez musi |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:31
|
|
|
ale nie jest tak czasem, że jak nieszczelny dolot to będzie mieć wysokie obroty ? a nie za niskie ? |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:35
|
|
|
u mnie to zalezne od rodzaju paliwka- na benzynie podnosi, na lpg sa wtedy niskie |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:39
|
|
|
czyżbyś Kev miał nieszczelny dolocik |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
1Bodzio
Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy Wiek: 64 Dołączył: 17 Kwi 2006 Skąd: Sobótka
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:45
|
|
|
irek napisał/a: | jak nieszczelny dolot to będzie mieć wysokie obroty ? a nie za niskie ? |
Zawsze jak zdejmowałem jakiś wężyk z podciśnienia podczas pracy silnika , to obroty znacznie spadały. Tak że raczej stawiam na lewe powietrze. rufus-1975 napisał/a: | Zaczynam już rozważać zakup EBJ w ASO, |
Jak będziesz pewny że nie ma lewizny to wtedy zmiana EBJ. Albo sprawna używka od 2.0, albo nówka z serwisu od 2.0. Tego z Allegro to bym nie brał. Ryzykowna zabawa. Jak coś jest do wszystkiego to pewnie jest do niczego. |
_________________ Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356 |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 22:02
|
|
|
irek napisał/a: | czyżbyś Kev miał nieszczelny dolocik |
to akurat wiem po strzalach gazowych- wyskakuje wtedy taka rurka z komory powietrznej |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
rufus-1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 23:45
|
|
|
1Bodzio napisał/a: | Tak że raczej stawiam na lewe powietrze |
OK, to które dokładnie przewody muszę sprawdzić (które są od podciśnienia) w DOHC? Dajcie jakąś "instrukcję" jak dokładnie sprawdzić to lewe powietrze. |
|
|
|
|
1Bodzio
Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy Wiek: 64 Dołączył: 17 Kwi 2006 Skąd: Sobótka
|
Wysłany: |6 Maj 2007|, 2007 00:05
|
|
|
Zdejm gumowe rury doprowadzające powietrze do przepustnic, odpal silnik, a następnie kawałkiem tektury przysloń wlot powietrza do przepustnic. Jeśli silnik zgaśnie od razu to będzie znaczyło że masz szczelny dolot. Jeśli choć przez chwilę silnik będzie pracował to trzeba po kolei sprawdzać wszystkie rurki wychodzące i wchodzące do kolektora ssącego i wyeliminować miejsce nieszczelności. To tak po krótce. |
_________________ Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |7 Maj 2007|, 2007 12:42
|
|
|
irek napisał/a: | 2,9 nie musi ale tutaj to nie jestem pewien | jak ma nawiercone dziury w przepustnicach to nie musi |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
rufus-1975 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Cze 2007|, 2007 11:29
|
|
|
Dalszy ciąg historii. Układ dolotowy szczelny, bez lewizny, kupiłem w ASO nowiutki EBJ. Montaż z odpiętym aku, adaptacja i obroty na jałowym cały czas deczke powyżej 1000, nie ma znaczenia czy się toczę czy stoję, obroty na jałowym cały czas lekko powyżej 1000. Czy może być to kwestia jakiejś regulacji przepustnicy? Gdzie jeszcze szukać przyczyny? |
|
|
|
|
|