$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Chyba znowu EBJ
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chyba znowu EBJ
Autor Wiadomość
rufus-1975
[Usunięty]

Wysłany: |29 Kwi 2007|, 2007 10:40   Chyba znowu EBJ

Witam,
znowu chyba padł mi EBJ :sad: . Mam wolne obroty na poziomie 400, jednak stabilne. Jak odepne EBJ to nie ma żadnej różnicy, więc raczej to jest winowajca. Powiedzcie mi czy ktoś już podłączał EBJ od 2.0 DOHC 16V do 2.0 DOHC 8V - np. taki ? Można to podłączyć i normalnie działa? Chyba o czymś takim czytałem, ale nie mogę znaleźć.
 
 
Miszcz 
2.0 Team



Auto: '94, 2.0 DOHC EFI, lift., without lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2006
Skąd: Zd-Wola / Łódź
Wysłany: |29 Kwi 2007|, 2007 11:03   

rufus-1975 napisał/a:
Jak odepne EBJ to nie ma żadnej różnicy

Zdaje się, że to jest objaw tzw. "lewego powietrza", z tego co tu czytałem.
_________________
Jest:
- Scorpio '94 2.0 EFI DOHC,NO LPG
- Sierra '91 2.0 EFI DOHC+LPG+BLOS

Tel. 697-977-363
Pozdrawiam, Piotr.
 
 
 
grzechu913 



Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Gru 2005
Skąd: Chrzanow
Wysłany: |29 Kwi 2007|, 2007 11:43   

jestem ciekaw czy te EBJ za 100zl sa dobre bo troche mieszane opinie byly na forum ,pare osob sie skarzylo a tez mysle na kupnem bo musialem podniesc obr do 1000 bo jak sprezara sie wlaczy to mam 850, wiec moze sie ktos wypowie czy jest sens dac te 100zl czy lepiej nie bawic sie w podrobki i kupic za 300zl
_________________
Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG
 
 
 
rufus-1975
[Usunięty]

Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 20:45   

Miszcz napisał/a:
Zdaje się, że to jest objaw tzw. "lewego powietrza", z tego co tu czytałem.


Raczej odpada "lewe powietrze".

Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie. W czym jeszcze może być problem? Zaczynam już rozważać zakup EBJ w ASO, ale nie chciałbym się rozczarować po jego zamontowaniu. Czy podłączenie do komputera da mi 100% odpowiedź w czym jest problem?
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 20:58   

a czemu odpada "lewe powietrze" ????????? bo właśnie DOHC powinien zgasnąć po jego odpięciu, chyba 2,9 nie musi ale tutaj to nie jestem pewien
_________________
Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:24   

2.9 tez musi
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:31   

ale nie jest tak czasem, że jak nieszczelny dolot to będzie mieć wysokie obroty ? a nie za niskie ?
_________________
Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:35   

u mnie to zalezne od rodzaju paliwka- na benzynie podnosi, na lpg sa wtedy niskie
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:39   

czyżbyś Kev miał nieszczelny dolocik
_________________
Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4
 
 
 
1Bodzio 



Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy
Wiek: 64
Dołączył: 17 Kwi 2006
Skąd: Sobótka
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 21:45   

irek napisał/a:
jak nieszczelny dolot to będzie mieć wysokie obroty ? a nie za niskie ?

Zawsze jak zdejmowałem jakiś wężyk z podciśnienia podczas pracy silnika , to obroty znacznie spadały. Tak że raczej stawiam na lewe powietrze.
rufus-1975 napisał/a:
Zaczynam już rozważać zakup EBJ w ASO,

Jak będziesz pewny że nie ma lewizny to wtedy zmiana EBJ. Albo sprawna używka od 2.0, albo nówka z serwisu od 2.0. Tego z Allegro to bym nie brał. Ryzykowna zabawa. Jak coś jest do wszystkiego to pewnie jest do niczego.
_________________
Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 22:02   

irek napisał/a:
czyżbyś Kev miał nieszczelny dolocik

to akurat wiem po strzalach gazowych- wyskakuje wtedy taka rurka z komory powietrznej
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
rufus-1975
[Usunięty]

Wysłany: |5 Maj 2007|, 2007 23:45   

1Bodzio napisał/a:
Tak że raczej stawiam na lewe powietrze


OK, to które dokładnie przewody muszę sprawdzić (które są od podciśnienia) w DOHC? Dajcie jakąś "instrukcję" jak dokładnie sprawdzić to lewe powietrze.
 
 
1Bodzio 



Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy
Wiek: 64
Dołączył: 17 Kwi 2006
Skąd: Sobótka
Wysłany: |6 Maj 2007|, 2007 00:05   

Zdejm gumowe rury doprowadzające powietrze do przepustnic, odpal silnik, a następnie kawałkiem tektury przysloń wlot powietrza do przepustnic. Jeśli silnik zgaśnie od razu to będzie znaczyło że masz szczelny dolot. Jeśli choć przez chwilę silnik będzie pracował to trzeba po kolei sprawdzać wszystkie rurki wychodzące i wchodzące do kolektora ssącego i wyeliminować miejsce nieszczelności. To tak po krótce.
_________________
Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |7 Maj 2007|, 2007 12:42   

irek napisał/a:
2,9 nie musi ale tutaj to nie jestem pewien
jak ma nawiercone dziury w przepustnicach to nie musi :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
rufus-1975
[Usunięty]

Wysłany: |20 Cze 2007|, 2007 11:29   

Dalszy ciąg historii. Układ dolotowy szczelny, bez lewizny, kupiłem w ASO nowiutki EBJ. Montaż z odpiętym aku, adaptacja i obroty na jałowym cały czas deczke powyżej 1000, nie ma znaczenia czy się toczę czy stoję, obroty na jałowym cały czas lekko powyżej 1000. Czy może być to kwestia jakiejś regulacji przepustnicy? Gdzie jeszcze szukać przyczyny?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group