|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
MK1-centralny na pilota i domykanie szyb |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |21 Maj 2007|, 2007 09:21 MK1-centralny na pilota i domykanie szyb
|
|
|
Mój wszystkomający skorpionek stał się ostatnio więcejmającym
Założyłem mu sterowanie pilotem i domykanie szyb (bez szybra niestety – za dużo przeróbek). Sporo czasu spędziłem na dochodzeniu co i gdzie – więc pewnie komuś przydadzą się moje doświadczenia. Dla jasności: temat dotyczy modelu MK1.
Wykorzystałem:
http://remotronix.com/?id=3&kat=24&prod=4 i
http://remotronix.com/?id=3&kat=20&prod=42
Moduł zdalnego sterowania: dwa bardzo ładne piloty
Urządzenie bez zbędnych wodotrysków, troszkę niezgodne z opisem.
1. Sygnał do sterowania siłownikiem bagażnika ma potencjał „+” a nie masy, żeby wykorzystać go do włączania klaksonu musiałem dołożyć przekaźnik.
2. Sygnał dla domykania szyb albo nie istnieje, albo też ma „+”, a nie jak piszą masę. Domyślam się tylko, bo nie sprawdziłem. Nie działało i do domykania wykorzystałem masowy impuls dla centralnego.
3. Dla świętego spokoju poprawiłem na płytce luty przy kołkach złącza urządzonka. Podczas lutowania na automacie nie zalało dokładnie i obawiałem się złych styków. Widać, że to tylko przeoczenie, bo w domykaczu szyb kołki były już poprawione.
Połączenia wykonałem wykorzystując szczelinowe szybkozłączki do 1,5mm kw.
Stałego plusa podkradłem z czerwonego przewodu z żółtą złączką, zakreślonego na niebiesko
Przewody sterujące centralnym wyłuskałem z grubej wiązki w miejscu zakreślonym na czerwono
Wciąłem się w cienki żółty przewód – zamykanie i cienki biały przewód – otwieranie. Ze sterownika odpowiednio biały i biało-czarny.
Wykorzystałem fabryczny alarm, tzn. wciąłem się masami w przewody od pierścienia na wkładce zamka przednich drzwi.
Z wiązki modułu alarmu w miejscu zakreślonym na niebiesko wyłuskałem przewód brązowo biały i brązowo żółty(trzeba ustalić który, bo jest kilka). Masa ze sterownika jednym załącza a drugim wyłącza alarm. Nie zapisałem którym co
Sterownik domykania : cwane urządzono z własnym układem przeciwprzeciążeniowym.
W załączonym schemacie podłączenia, domykanie następuje od dołu rozpiski (dopisane numerki) – warto wiedzieć, jeśli się chce domykać w określonej kolejności, np. LF, RF, RR, LR.
Stałego plusa wziąłem z tego samego kabla, co wcześniej. Plusa od zapłonu z przewodu czarno-cośtam z wiązeczki zakreślonej na zielono
W przewody tylnych drzwi wciąłem się w podłokietniku, bo wiązki nie idą pod dechę. Prawy niebiesko-żółty, lewy niebieski.
W zamykanie przedniej prawej szybki wciąłem się pod dechą w niebiesko-żółty przewód
Najgorsze były przednie lewe drzwi.
Zdjąłem boczek, delikatnie odkleiłem przednią część wyciszenia.
Wyjąłem wewnętrzną osłonę progu, rozłączyłem złącze drzwi, wyjąłem gniazdo ze słupka do wewnątrz.. Na obwodzie gniazda wypiłowałem brzeszczotem szczelinę na kable. To samo we wcześniej wyjętym pierścieniu zabezpieczającym gniazdo; w pierścieniu tym zlikwidowałem dwie kryzy dzięki którym nakręcany był na gniazdo i je zabezpieczał (teraz jest tylko nasadzany). Dwa przewody do drzwi poprowadziłem istniejącą rurą gumową wyprowadzając je otworkiem na dole rury. Przez słupek przełożyłem przewody, złożyłem gniazdo nie szczędząc silikonu. Zakręciłem wtyk. To on teraz a nie pierścień trzyma gniazdo w słupku.
Przewody poprowadziłem do góry przy słupku, dalej jak resztę.
Przy włączniku lewych drzwi wciąłem się w niebieski przewód.
Regulacji przeciążeń nie robiłem. Przytrzasnąłem sobie tylko rękę, by sprawdzić, czy nie obetnie
Fajne bajerki, ładnie działają.
Zapomniałem dopisać, że masy do sterowania centralem i alarmem puściłem przez diody prostownicze. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
Ostatnio zmieniony przez Aro |21 Maj 2007|, 2007 09:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Maj 2007|, 2007 09:30
|
|
|
No piknie... tos Ty Arus jest elktromontarzysta Moze mi pomozesz intalacje elektryczna do klimy pociagnać? |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |21 Maj 2007|, 2007 09:34
|
|
|
Pociągniem Dżeju, pociągniem |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |21 Maj 2007|, 2007 10:46
|
|
|
No to przenosimy gdzie trzeba |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |