Szarpie po puszczeniu nogi z gazu w czasie jazdy - dlaczego |
Autor |
Wiadomość |
Anthrax [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:11 Szarpie po puszczeniu nogi z gazu w czasie jazdy - dlaczego
|
|
|
WItam.
Autko odpala od strzału, wolne obroty lux, żadnego falowania itp (nawet troche za wysokie - nieco powyżej 1000 przy zamknętych całkowicie przpeływomierzach - btw jak zmniejszyć kiedyś miałem 800??)
No i tak:
Przy ruszaniu, jeździe daje wszytsko jak należy.
Przy prędkości np 60 km/h i puszczeniu nogi z gazu czasem lekko czasem mocniej szarpnie. Normalnie nie da się jechać na biegu z puszczonym pedałem gazu, trza wrzucać na luz.
Gdy dodam gazu przy nidskich obraotach np 1300 obr na 4-5 biegu (oczywiście jadąc z odpowiednia prędkością) zaczyna szarpać strasznie, pomaga wysprzęglenie i puszzcenioe go z wyższych obrotów jak pójdzie dalej idzię ok ( aż znowu nie puścimy pedału)
Dawniej jechałem 50 km/h na 5 biegu i sobie dodawałem gazu i puszczałem zbierał się elegancko żadnego walenia i rabania czy szarpania tak więc lux jazda, teraz jest inaczej...
No i trochę jakby power mniejszy jak zauważyłem, bo się zbiera wolniej.
Jakieś sugestie?????
Pozdrawiam, Grzegorz.
Scorpio 2.4 V6 1989 r.
Oczywiscie gaz |
|
|
|
|
Księgowy [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:14
|
|
|
1300 obr 5 bieg i przyspieszanie to nie najlepszy pomysł. Maja sugestia: utrzymuj jednak wyższe obroty tak min. 2000 będzie to zdrowiej dla silnika (o ile już nie jest za późno) |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:17
|
|
|
Zgadzam się z Księgowym, dobrze by było żebys jeszcze popatrzał na podpore wału i poduchy silnika |
|
|
|
|
Anthrax [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:21
|
|
|
Księgowy napisał/a: | 1300 obr 5 bieg i przyspieszanie to nie najlepszy pomysł. Maja sugestia: utrzymuj jednak wyższe obroty tak min. 2000 będzie to zdrowiej dla silnika (o ile już nie jest za późno) |
Nie zrozumieliśmy się.
Ja nie przyspieszam na 5 od 1300 obr !!!!!
Autko mam 6 lat tak więc technika jazdy jest odpowiednia i dla niego i dla mnie.
NIe mówcie że jak jedzie przed wami sznur aut na drodze i sunie 50-70 km/h to jeżdzicie na 3 biegu.
Poza tym mówię o czymś co się zmieniło skoro cały czas było ok to nagle musiało coś się zepsuć/rozregulować itp.
Grzegorz |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:27
|
|
|
Cytat: | dobrze by było żebys jeszcze popatrzał na podpore wału i poduchy silnika | sprawdź to, przyczyn może być wiele. Mój jak jest zimny na beni też tak robił, przyczyna było właśnie rozwalone poduchy silnika |
|
|
|
|
Anthrax [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:31
|
|
|
Acha no i żebyśmy sie dobrze zrozumieli.
To szarpanie występuję ZAWSZE po puszceniu nogi z gazu, niezależnie od prędkości.
Np jadę 80-90 km/h puszczam gaz przed zakrętem i szarpanina się zaczyna.
Tyle że jest to również odczuwalne w cyklu miejskim.
Ale uciążliwe w zasadzie cały czas przeciez nie mogę za każdym razem zrzucac na luz.
G. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 09:35
|
|
|
Jazda na 4, czy 5 biegu i tak niskich obrotach jest bardzo niewskazana i prędzej, czy później odbije się właśnie na elementach napędu (sprzęgło, wał napędowy) i zawieszenia silnika i skrzynki biegów. Nie masz właściwie żadnego hamowania silnikiem.
Poza tym nie podałeś, czy to występuje na gazie, czy benzynie
Możliwe, że urwana jest poduszka pod skrzynią. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
DobryZiom [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 10:11
|
|
|
[quote="Anthrax"]
NIe mówcie że jak jedzie przed wami sznur aut na drodze i sunie 50-70 km/h to jeżdzicie na 3 biegu.
no napewno nie na 5 ja 5 w miescie wogole nie wrzucam chyba ze na jakis szybkich dlugich odcinakch gdzie da sie jechac kolo 160 i wyzej ale jazda na 5 przy 50-70 to porazka samochod placze |
|
|
|
|
Anthrax [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 10:25
|
|
|
Hm, no kurcze nie wiem, mój normalnie sunie sobie spokojnie.
Z uwagi na różńe techniki jazdy zaweźmy temat do następującego:
- Zawsze przy hamowaniu silnikiem - niezależnie od prędkości - szarpie.
I tak te pytanie zostawmy.
Jakieś pomysły? |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 10:28
|
|
|
Już pisałem... poduszka skrzyni biegów |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 10:46
|
|
|
Moze z przepustnica cos nie halo ? Jakies luzy czy cus i jak puscisz noge z gazy to ona sobie wachluje i szarpie ? |
|
|
|
|
Anthrax [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:28
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Już pisałem... poduszka skrzyni biegów |
Wymiana kłopotliwa będzie tego?
Sposób na sprawdzenie - wleźć pid auto i będzie widac czy jest strzelona czy inaczej jakoś zbadać ten temat?
G. |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:35
|
|
|
Wymiana bardzo prosta. Dwie czy trzy śruby. Z kanału powinno być wszystko widać. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 11:54
|
|
|
... dokładnie tak jak wspomniał Zbyszek.
Jak odkręcisz wspornik, to będziesz wiedział, czy poducha trzyma się mocno. Jeżeli nie, to wymień całość |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Maj 2005|, 2005 13:40
|
|
|
sadze ze to szarpanie to jest powodem roznej regulacji paliwa/ gazu napisz czy na benzynie i na LPG tak jest i jaka instalacja ( z komputerem czy na srubie) wyglada na to jak by TPS dawał głupawe sygnały, albo jak by regulator wolnych obrotow krzeczył i robił zabke (cały samochod) jak dobrze zrozumiłem, bo efekt jest jak rozumiem jak puscisz zupełnie ppedał gazu? noi z tym przyspieszaniem, to jest taka normalna czkawka, jak by wypadały zapłony?
A w jakim stanie sa przewody i swiece. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
|