Wolne obroty dohac mk2 |
Autor |
Wiadomość |
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 12:40
|
|
|
Baypas na przepustnicy też kręcony był ale nie puści bokiem tyle powietrza co by podbić obroty. Właśnie myślałem nad wyjęciem z wtyczki ECU na próbę sygnału od VSSa tylko czy przez ten manewr nic mu sie nie pomiga jeszcze bardziej? |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
Seb
Auto: 90 scorpio HB 2.0 DOHC
Wiek: 49 Dołączył: 13 Kwi 2011 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 15:24
|
|
|
Ja mialem podobny problem z wolnymi obrotami i wymiana czujnika polozenia walu korbowego ( koszt okolo 100 pln ) zalatwil sprawe. Jezeli masz mozliwosc to podmien sobie na chwile ten czujnik. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 15:56
|
|
|
Wątpię, żeby to była przyczyna. Raczej przy okazji wymiany CPWK cos sie ruszyło, bo ten czujnik albo działa, albo nie działa i nijak na wolne obroty nie może wpłynąć.
Natomiast nei wiem, czy Lukas nei walczy z wiatrakami, bo cos mi sie tak wydaje, że to jest normalne zachowanie dla DOHC 8V. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Seb
Auto: 90 scorpio HB 2.0 DOHC
Wiek: 49 Dołączył: 13 Kwi 2011 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 16:07
|
|
|
Do watpiacego kolegi: kolego piszac takie rzeczy pokazujesz ze nie masz pojecia o czujnjku polozenia walu korbowego i chyba o sterowaniu DOHCem w ogole. Ja nie opisuje historii mchem i trawą utkanych tylko tematy ktore sam osobiscie przerobilem. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 17:01
|
|
|
To w takim razie, poprosze o podanie mechanizmu, w jaki sposób uszkodzony czujnik połozenia wału korbowego wpływa na sterowanie EBJ. Chętnie się dowiem o czyms, o czym nie mam pojęcia. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 20:05
|
|
|
trzypion napisał/a: | To w takim razie, poprosze o podanie mechanizmu, w jaki sposób uszkodzony czujnik połozenia wału korbowego wpływa na sterowanie EBJ. Chętnie się dowiem o czyms, o czym nie mam pojęcia. |
Zapraszam do stworzenia nowego tematu o ww. zagadnieniu, a tymczasem nie prowokuj bałaganu w temacie lukasa. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 23:55
|
|
|
Tutaj może być również przepływomierz.Lukas,zmieniałeś go?
Oczywiście jeździsz na benzynie ok? |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |12 Lip 2016|, 2016 00:36
|
|
|
MK2 nie posiada przepływomierza
[ Dodano: |12 Lip 2016|, 2016 00:38 ]
Jeżdźe od 5 lat tylko na pb. Ostatnie co zostało do wymiany to czujnik położenia wału i cewka WN bo reszta juz zamieniana była i to w różnych konfiguracjach. |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Lip 2016|, 2016 07:36
|
|
|
CPWK bym wykluczył. Gdyby był na krawędzi działania, czyli pojawiały sie dziury w impulsach i EEC by to jeszcze kompensował, to objawiałoby się to w całym zakresie pracy, a nie tylko poprzez zmiane obrotów przy dojeżdżaniu na luzie.
Pablo napisał/a: | Zapraszam do stworzenia nowego tematu o ww. zagadnieniu, a tymczasem nie prowokuj bałaganu w temacie lukasa. |
Usiłuję własnie zapobiec bałaganowi, jaki się stworzy, gdy miast rozważań nad przyczyną problemu zacznie sie opisywanie homeopatii i doświadczeń w stylu 'miałem, dopompowałem lewe koło i przeszło'. Według mojej wiedzy o EEC IV dowolne uszkodzenei CPWK nie wpływa na to, w jaki sposób jest sterowany EBJ, aczkolwiek mogę się mylić - stąd prośba o wyjasnienie tego zagadnienia, być może pozwoli to na rozwiązanie problemu, jaki ma lukas.
Lukas, a może taki mały eksperymencik - dwa przewody podłączone do EBJ przeprowadzone do kabiny i do nich podłączaony analogowy woltomierz (cyfrowe odpadają) i sprawdzenie jakie napięcie na EBJ podaje EEC kiedy obroty spadają.
Chodzi mi o ustalenie, czy to EEC tak steruje silnikiem, czy też może EEC próbuje podnieśc, a z jakiegoś powodu silnik nie reaguje. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Seb
Auto: 90 scorpio HB 2.0 DOHC
Wiek: 49 Dołączył: 13 Kwi 2011 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: |12 Lip 2016|, 2016 12:02
|
|
|
Ostatnia moja wypowiedz w tym temacie bo nie ma sensu zasmiecac. Do kolegi Trzypion: zauwazylem ze lubisz "rozwazac" problemy. Ja lubie je poprostu rozwiazywac. Do autora tematu: jezeli sprawdziles juz wszystko to podmien czujnik o ktorym pisalem, u mnie to zalatwilo temat przygasania silnika po wrzuceniu luzu i silnik odzyskal wolne obroty. |
|
|
|
|
|