Różnice we wtryskiwaczach i ECU pomiędzy 2,4 a 2,9 12V |
Autor |
Wiadomość |
flisbudwb
Alter ego - KubusWariat
Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 08:18 Różnice we wtryskiwaczach i ECU pomiędzy 2,4 a 2,9 12V
|
|
|
Czy wtryskiwacze benzynowe i ecu silnika są zamienne? |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |29 Paź 2016|, 2016 12:05
|
|
|
Mają takie same numery. Różnice są w kolorach i listwach, w zależności od rocznika.
[ Dodano: |29 Paź 2016|, 2016 12:07 ]
Przy listwie paliwowej aluminiowej są zielone, przy metalowej, starszego typu są brązowe/białe/szare. Wydatek 108g/min. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |30 Paź 2016|, 2016 12:33
|
|
|
VIK napisał/a: | Wydatek 108g/min. |
Masz gdzieś dane do innych wtrysków do Forda (czy też innych Boschowskich) ? Z podaniem ciśnienia rzecz jasna ...
Ja zawsze testowałem na impulsatorze, na jednakowy wydatek, i dobre rozpylanie. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |1 Lis 2016|, 2016 19:30
|
|
|
Z tego co pamiętam to wtryski w 2.4 i 2.9 sa takie same, inne jest ciśnienie na listwie (w 2.4 niższe) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |1 Lis 2016|, 2016 20:16
|
|
|
Struna napisał/a: | Z tego co pamiętam to wtryski w 2.4 i 2.9 sa takie same, inne jest ciśnienie na listwie (w 2.4 niższe) |
Hmmm, w tego typu wtryskiwaczach ciśnienie nie powinno być niższe - sprawdzę, ale o ile dobrze pamiętam, na regulatorze w 2,4 V6 jest 2,5 bara. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 12:05
|
|
|
Grześ napisał/a: | na regulatorze w 2,4 V6 jest 2,5 bara. | a w 2.9 bodaj 2.8 bara |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 12:11
|
|
|
Oj tam wytrysk to wytrysk |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 12:31
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | na regulatorze w 2,4 V6 jest 2,5 bara. | a w 2.9 bodaj 2.8 bara |
2,5 - miałem takie autko. Do dziś mam listwę. I tester też mam, o czym najlepiej sam wiesz |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 13:13
|
|
|
Struna napisał/a: | Z tego co pamiętam to wtryski w 2.4 i 2.9 sa takie same, inne jest ciśnienie na listwie (w 2.4 niższe) |
Ciśnienie zawsze było takie same |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 13:26
|
|
|
2.4 w idlu z podpiętym podciśnieniem ma mieć 2.1 bara, a 2.9 w tych samych warunkach ma mieć 2.4 bara
Ze zdjętym podciśnieniem: 2.4 ma 2.7 bara, 2.9 - 3.0 bara.
Czyli generalnie różnica o 0.3 bara między tymi silnikami.
[ Dodano: |2 Lis 2016|, 2016 13:26 ]
ford2fast napisał/a: | Ciśnienie zawsze było takie same | nie, nie było. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 13:41
|
|
|
Struna napisał/a: | 2.4 w idlu z podpiętym podciśnieniem ma mieć 2.1 bara, a 2.9 w tych samych warunkach ma mieć 2.4 bara
Ze zdjętym podciśnieniem: 2.4 ma 2.7 bara, 2.9 - 3.0 bara. |
A skąd masz te informacje ??? |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 15:51
|
|
|
CAPS |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |2 Lis 2016|, 2016 18:06
|
|
|
Czyli ?
Bo wiesz, ciśnienia paliwa generalnie nie mierzy się w czasie pracy silnika .... To tylko bardzo przybliżona informacja, czy regulator ciśnienia ma połączenie z kolektorem. Ciśnienie sprawdza się wyłącznie na silniku niepracującym .... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 10:10
|
|
|
taki program z danymi do starszych aut
Grześ napisał/a: | Bo wiesz, ciśnienia paliwa generalnie nie mierzy się w czasie pracy silnika . | a co Ci po pomiarze na niedziałającym silniku ? Grześ napisał/a: | To tylko bardzo przybliżona informacja | ? tzn ? to bardzo dokładna informacja o ciśnieniu jakie realnie jest na listwie.
Podane są obie wartości, przy dostarczonym podciśnieniu z silnika ( obniżone ciśnienie na listwie ) oraz przy odpiętym wężyku - czyli max ciśnienie ( takie jak będzie na WOT ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Lis 2016|, 2016 10:27
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
To tylko bardzo przybliżona informacja
? tzn ? to bardzo dokładna informacja o ciśnieniu jakie realnie jest na listwie.
Podane są obie wartości, przy dostarczonym podciśnieniu z silnika ( obniżone ciśnienie na listwie ) oraz przy odpiętym wężyku - czyli max ciśnienie ( takie jak będzie na WOT ) |
Pomyśl ... wtryskiwacz pracuje optymalnie wtedy, gdy różnica ciśnień po stronie paliwa i na wyjściu jest taka jak w katalogu.
Jak mierzysz na listwie w czasie pracy silnika, to musiałbyś dodać wartość podciśnienia - mierzyłeś to ?
Natomiast spadek ciśnienia na listwie w czasie pracy silnika informuje o prawidłowej pracy regulatora ciśnienia, który kompensuje to ciśnienie w zależności od podciśnienia w kolektorze (a to jest bardzo bardzo różne) tak, aby na wtryskach było zawsze to co trzeba.
W niektórych samochodach nie ma kompensacji ciśnienia w kolektorze, wtedy ECU sam sobie przelicza co trzeba. Ale to wymaga odpowiednich wtryskiwaczy.
[ Dodano: |3 Lis 2016|, 2016 10:28 ]
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a:
Bo wiesz, ciśnienia paliwa generalnie nie mierzy się w czasie pracy silnika .
a co Ci po pomiarze na niedziałającym silniku ? |
Bo w kolektorze jest ciśnienie atmosferyczne. Po załączeniu pompy paliwa na tą 1-2 sekundy ciśnienie powinno dojść do właściwego poziomi, i co ważne - nie spadać ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|