Nierówna praca z TPS 2.0 DOHC |
Autor |
Wiadomość |
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |24 Kwi 2019|, 2019 15:30 Nierówna praca z TPS 2.0 DOHC
|
|
|
Witajcie.
Wracając do tematu falowania na obrotach.
Z odpiętym czujnikiem położenia przepustnicy na biegu jałowym silnik pracuje stabilnie i równo (900 obr/min)
Zdobyłem dwa TPSy, kiedy już go ustawię tak, żeby odpalił to pracuje
stabilnie przez minute, potem obroty rosną do 1,5obr/min i po kilku sekundach gaśnie (muszę trzymać nogę na gazie, żeby nie zgasł)
Czy możliwe, że te 3 przewody do czujnika podłączyłem w złej kolejności?
Pozostało jeszcze sprawdzenie napięć na czujniku, moglibyście przypomnieć jakie musi być napięcie?
Co o tym myślicie? |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 09:25 Re: Nierówna praca z TPS 2.0 DOHC
|
|
|
martinus napisał/a: | ..., kiedy już go ustawię tak, żeby odpalił to pracuje
stabilnie przez minute, potem obroty rosną do 1,5obr/min i po kilku sekundach gaśnie (muszę trzymać nogę na gazie, żeby nie zgasł)
... | Co ustawiasz? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |25 Kwi 2019|, 2019 19:20
|
|
|
Co mówią kody błędów ? |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 13:02
|
|
|
W sensie czujnik montujemy w pozycji neutralnej, żeby pokrętło było w pozycji na "zero", tak?
Czyli powinien ładnie odpalać np. jak jest podłączony, ale zdjęty z przepustnicy.
Nie podłączałem pod komputer, zbytnio nie mam dostępu. |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 15:53
|
|
|
Pod atari chyba. Dioda błędy sprawdź i dopiero zacznij wymianę, bo tak po omacku to się tylko czas traci. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 15:56
|
|
|
Dioda 12V lub zwykła dioda i rezystor 1kOhm i migasz błędy.
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=1694 |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |26 Kwi 2019|, 2019 15:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |26 Kwi 2019|, 2019 18:06
|
|
|
I pamiętaj - poświęcając parę tygodni ciężkiej pracy i dużą ilość gotówki możesz zaoszczędzić tę godzinę diagnostyki. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |29 Kwi 2019|, 2019 11:54
|
|
|
Okej, kupię dzisiaj w elektronicznym diodę i rezystor.
Diagnozę robić na zapłonie czy odpalonym silniku?
Odpalić na razie mogę jedynie bez TPS, z TPS na te chwile nie odpala |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |29 Kwi 2019|, 2019 21:58
|
|
|
Podłącz TPSa i zobacz co Ci wymiga na samym zapłonie. zanotuj wszystkie błyski, i jakie przerwy były, które krótkie, które długie. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
|