Wyczesana A4LDE |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |28 Sie 2017|, 2017 21:50 Wyczesana A4LDE
|
|
|
No siemka bąbelki
To ja, Wasz ulubiony ASB-killer
Sprawa sprzed ok. miesiąca, ale jak wiecie zawsze muszę trochę po takich akcjach ochłonąć.
Po kolejnej ekstra ścigance (jeździe 0-1) w trasie ucieka czwórka, za jakieś 30km wypada 3. Ostatnie 60km do pauzy robię na 2.
Te żelazo stygnie ze 40 min i jedzie wszystkimi biegami, ale już bez ściganek. Lecę z Giżycka do Gdańska, postój i z powrotem do Łomży, ale też bez ściganek.
Forscan w temacie asb wyrzygal mi takie cóś:
===PCM DTC P0732===
Kod: P0732 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #2 przekładni.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidłowe przełożenie biegu #2 przekładni.
wybór nieodpowiedniego biegu
Przerwa w obwodzie.
Zwarcie
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Możliwe przyczyny:
zawór elektromagnetyczny (zawory elektromagnetyczne)
Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw
===END PCM DTC P0732===
===PCM DTC P0733===
Kod: P0733 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #3 przekładni.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidłowe przełożenie biegu #3 przekładni.
Przerwa lub zwarcie w obwodach zaworów elektromagnetycznychwybierania przełożeń.
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego (zaworów) wybieraniaprzełożeń.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.
===END PCM DTC P0733===
===PCM DTC P0734===
Kod: P0734 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #4 przekładni.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidłowe przełożenie biegu #4 przekładni.
wybór nieodpowiedniego biegu
Przerwa w obwodzie.
Zwarcie
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Możliwe przyczyny:
zawór elektromagnetyczny (zawory elektromagnetyczne)
Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.
===END PCM DTC P0734===
===PCM DTC P1751===
Kod: P1751 - Usterka w funkcjonowaniu zaworu elektromagnetycznego wybieraniaprzełożeń #1.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Wydajność zaworu elektromagnetycznego zmiany biegów A
Przyczyną tego kodu DTC może być:
wewnętrzna usterka mechaniczna/hydrauliczna
Możliwe przyczyny:
SSA
Wewnętrzne elementy/podzespoły skrzyni biegów
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.
===END PCM DTC P1751===
===PCM DTC P1701===
Kod: P1701 - Błąd przy włączaniu biegu wstecznego.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Błąd przy włączaniu biegu wstecznego.
Nieprawidłowa regulacja cięgna lub czujnika TR.
Przerwa w obwodzie sygnału TR na masę.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Przerwa w obwodzie sygnału TR.
===END PCM DTC P1701===
===PCM DTC P1749===
Kod: P1749 - Usterka zaworu elektromagnetycznego A sterowania cisnieniem (niskie napiecie)
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka zaworu elektromagnetycznego A sterowania cisnieniem (niskie napiecie)
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Zwarcie
Możliwe przyczyny:
PCA
Przewody wiązki
PCM
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
===END PCM DTC P1749==
Teraz niby traski na Warmię czy do GD nim robię , ale w Bieszczady i dalej to tym gównem nie pojadę.
Wiązka skrzyni i jej montaż na 99,9% ok. Olej po ostatniej naprawie pod koniec kwietnia ładny i nie capi, ale może po zabiegach powinien być wymieniony?
Inwestować w świeży olej do tego toto, czy zakładać następną skrzynię, którą na pewno znów zajeżdżę.
A może jaki automat od zetora albo od Kamilowego MAN-a zapodać
Sorki, że tyle tego |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |28 Sie 2017|, 2017 21:56
|
|
|
Cytat: | Po kolejnej ekstra ścigance (jeździe 0-1) w trasie ucieka czwórka, za jakieś 30km wypada 3. Ostatnie 60km do pauzy robię na 2.
Te żelazo stygnie ze 40 min i jedzie wszystkimi biegami, ale już bez ściganek. Lecę z Giżycka do Gdańska, postój i z powrotem do Łomży, ale też bez ściganek. |
Ktoś nad Tobą czuwa i ogranicza jeśli zbytnio szalejesz na drodze.
To oczywiste.
[ Dodano: |28 Sie 2017|, 2017 22:06 ]
Aro, a tak poza tym zmieniał biegi poprawnie, żadnych poślizgów, itp. ? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 07:14
|
|
|
Aro, nie |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:37
|
|
|
Reader, Zaraz po założeniu czasem trzeba było chwilę poczekać aż załapie D, ale długo leżała w pokrzywach i się zaraz rozchodziła. Było cacy. Biegi zmieniała elegancko, nie przeciągała - aż się dziwiliśmy, że taka zleżała...
Te skrzynie zabija dynamika i częste kickdowny. Jak się jedzie szybko, ale stabilnie, bez gwałtownych przyspieszeń to da się żyć, ale co to za życie
W chwili obecnej jak się dobrze nagrzeje to trzeba poczekać na spięcie przy D.
1 i 2 łapie zdecydowanie sprawniej.
Jankes, hehe, ja tam się z tego śmieję, nie bierz do dyni
Dzisiaj po robocie wyskoczę gdzieś za miasto i jej wstawię, bo przez ostatnie dni traski robiła tylko Krycha. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:38
|
|
|
A jakieś dodatkowe, zewnętrzne chłodzenie oleju jest? A jeśli nie ma, to czy założenie takowego może pomóc w przedłużeniu egzystencji skrzyni?
Pytam, bo nie wiem, jak to w BOBku wygląda. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 08:40
|
|
|
Tam juz jest chlodnica skrzyni dodatkowa. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 09:21
|
|
|
W mojej opinii dodatkowa niefabryczna chłodnica to doskonały pomysł. Nawet byłbym skłonny stwierdzić że warto zamienić oryginalna malutka na coś dużego uniwersalnego za okolo 300zl. Miałem takie coś w windstarze gdzie wiadomo skrzynie padają jak muchy i sprawowalo się to doskonałe. Olej chłodny prawie zawsze. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 09:41
|
|
|
ta w cosie az taka mała nie jest |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 09:50
|
|
|
kat napisał/a: | ta w cosie az taka mała nie jest | ja sobie drugą dołożyłem - to był dobry pomysł. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 09:53
|
|
|
Struna napisał/a: | kat napisał/a: | ta w cosie az taka mała nie jest | ja sobie drugą dołożyłem - to był dobry pomysł. |
To najlepsze co można zrobić, albo dać druga albo całkiem nowa duża. Ja swoją skrzynie w Boniek usmazylem bo nie chciało mi się dokładać chłodnicy. Jak ktoś lubi poszalec to jest to najważniejsza czynność przy aucie do wykonania przed szalenstwami. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 09:56
|
|
|
Błędy wyświetlone sugerują raczej elektrykę. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 09:56
|
|
|
a czy ewentualne złe chlodzenie nie wynika tez czasem z umiejscowienia tej chlodnicy? |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 09:57
|
|
|
w volvo niektórzy to pomijają obieg przez chłodnicę płynu, żeby dodatkowo nie podgrzewać oleju - różnica w temperaturze oleju znaczna. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |29 Sie 2017|, 2017 09:58
|
|
|
Raczej jest dobrze umiejscowiona. W mojej opinii wydajność tej oryginalnej chłodnicy jest dużo nizsza niż dużych uniwersalnych montowanych przed wszystkimi chlodnicami. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
|
|
|
|
|