|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Ciśnienie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 08:24 Ciśnienie paliwa
|
|
|
Siemka.
Wyczytałem w Etzoldzie, że ciśnienie paliwa ma być między 0,27 a 0,30 MPa.
Coś mi na benzynie zaczęło granatnika mulić, to pomierzyłem. I wyszło mi, że na wolnych stoi przy 0,20Mpa a dopiero pod obciążeniem (D, hamulec i gaz - jak przy stallteście) podchodzi do 0,26. Jak z regulatora ciśnienia zdejmę podciśnienie, trzyma 0,26 cały czas. Ktoś wie, czy tak ma być?
Mierzyłem i na króćcu i na przewodzie zasilającym (przed listwą) - to samo. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 08:59
|
|
|
No troszkę mało |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 09:57
|
|
|
Mało, ostatnio jak mierzyliśmy to było ok. 0,25 na jałowych. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 10:47
|
|
|
Mało, 0.27-28 minimum na jakichś obrotach, 0.25-26 na jałowych. Chyba szukałbym pompy. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 11:15
|
|
|
A może wystarczy filtr wymienić ? |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 12:40
|
|
|
http://trzypion.oldfield.org.pl/FST/Cisnienie.avi - na jałowych może byc nisko, bez podciśnienia albo na pełnym gazie nieco ponad 2.8.
Pompa albo sam regulator. Zdejmij przewód zasilający i do niego podepnij manometr i zobacz ile pompa nabije bez odpływu.
Danek, jakby to był filtr, to by była różnica jałowe/obciążenie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 13:22
|
|
|
trzypion napisał/a: | http://trzypion.oldfield.org.pl/FST/Cisnienie.avi - na jałowych może byc nisko, bez podciśnienia albo na pełnym gazie nieco ponad 2.8.
Pompa albo sam regulator. Zdejmij przewód zasilający i do niego podepnij manometr i zobacz ile pompa nabije bez odpływu.
Danek, jakby to był filtr, to by była różnica jałowe/obciążenie. |
ŻYcie pisze różne scenariusze dwa razy w życiu tak miałem
Ul spadochroniarzy podajże i tam dziuple miał elekromen |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 13:33
|
|
|
Będę dalej mierzył. Na razie wymieniłem czujnik temp. powietrza dolotowego, bo tamten dziwnie sie zachowywał i wolno reagował. Bez zmian.
Zmierzyłem czujnik temp. cieczy - wskazuje z sensem, ale go podmienię.
Może i pompka, bo to jakaś podróbka za 110 zł. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 20:38
|
|
|
trzypion, a gdzie miałeś podpięty ciśnieniomierz? Układ po to ma regulator ciśnienia, że powinno być stałe ciśnienie - znamionowo 3 bary. Takie wahania ciśnień to kolejna niepotrzebna zmienna wprowadzająca bałagan w mapach wtrysku. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:29
|
|
|
Tak, oczywiście. A regulator ciśnienia ma podłączone podciśnienie z kolektora tak tylko dla szpanu?
Teraz małe wyjaśnienie - używamy pojęcia 'ciśnienie' w 99% mając na myśli różnice pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym, a ciśnieniem w danym miejscu. To niekiedy sprawia kłopoty tak jak w tym przypadku.
Regulator ciśnienia istotnie, utrzymuje stałą różnicę ciśnienia pomiędzy paliwem w listwie paliwowej, a ciśnieniem powietrza w kolektorze dolotowym. I ta różnica wynosi znamionowa dla DOHC 2,7 bara.
Dlatego też, jak sie podepnie manometr, który tak naprawdę pokazuje różnicę ciśnienia pomiędzy atmosferą, a paliwem w listwie, to przy zamkniętej przepustnicy wyskakuje ciśnienie około 2 barów.
Dzieje się tak dlatego, że w kolektorze wówczas masz podcisnienie (cisnienie niższe niż atmosferyczne), gdyż silnik zasysa powietrze, a przepustnica dławi przepływ. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |13 Maj 2017|, 2017 23:38
|
|
|
trzypion napisał/a: | Tak, oczywiście. A regulator ciśnienia ma podłączone podciśnienie z kolektora tak tylko dla szpanu? |
Nie dla szpanu, a dla regulacji - utrzymanie stałego ciśnienia na listwie.
Obroty jałowe czyli duże podciśnienie a mały wydatek wtryskiwaczy. dzięki temu nadmiar ciśnienia wraca do baku i mamy 3 bary.
Duże obciążenie silnika czyli duży wydatek wtrysków a małe podciśnienie w dolocie, które przymyka membrankę regulatora by utrzymać stałe ciśnienie na listwie 3 bary.
Ciśnienie ma być stałe, niezależnie od warunków pracy silnika. Względem STAŁEGO ciśnienia jest mapa wtrysków. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:15
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | trzypion napisał/a: | Tak, oczywiście. A regulator ciśnienia ma podłączone podciśnienie z kolektora tak tylko dla szpanu? |
Nie dla szpanu, a dla regulacji - utrzymanie stałego ciśnienia na listwie.
Ciśnienie ma być stałe, niezależnie od warunków pracy silnika. Względem STAŁEGO ciśnienia jest mapa wtrysków. |
Tak, tak. Tylko siadaj, pała.
Ciśnienie paliwa jest stałe względem cisnienia w kolektorze, a nie atmosferycznego.
I tak jak napisałem - problemem jest to, że właściwy parametr to różnica ciśnień, a potocznie się nazywa to 'ciśnieniem' odnosząc do atmosferycznego 1bar.
W tym przypadku chodzi o to, żeby wtryskiwacz miał stałą wydajność, czyli żeby zawsze otwarcie go na określony czas dawało taką sama dawkę paliwa. A ponieważ prędkość wypływu paliwa z wtryskiwacza zależy od różnicy ciśnienia pomiędzy dwoma stronami jego dyszy, czyli z jednej strony ciśnienia paliwa, a z drugiej ciśnienia w kolektorze dolotowym, to regulator utrzymuje stałą różnicę ciśnienia pomiędzy paliwem, a powietrzem w kolektorze dolotowym.
I dlatego też, kiedy na biegu jałowym masz w kolektorze dolotowym ciśnienie bezwzględne 0.3bara, na listwie paliwowej ciśnienie bezwzględne 3 bary, to manometr wpięty w listwę paliwową pokaże 2 bary, bo on pokazuje nie ciśnienie bezwzględne, a różnicę ciśnienia pomiędzy danym punktem (w tym wypadku: listwa paliwową), a atmosferą, która ma ciśnienie bezwzględne 1 bar.
Jeśli teraz, przyjmiemy atmosferę za ciśnienie odniesienia, to masz w kolektorze ciśnienie -0,7 bara (inaczej: podciśnienie), na listwie 2 bary. Różnica ciśnienia listwa-kolektor wynosi 2-(-0,7)=2+0,7=2,7.
Jak jedziesz z butem w podłodze, to masz w kolektorze bardzo niewielkie podciśnienie - przyjmijmy 0,01 bara.
Czyli mając atmosferę za ciśnienie odniesienia, to masz w kolektorze ciśnienie -0,01 bara , na listwie 2,69 bara. Różnica ciśnienia listwa-kolektor wynosi 2,69-(-0,01)=2,69+0,01=2,7.
Teraz jaśniej? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:24
|
|
|
trzypion, stopien Twojej ignorancji i samoubóstwienia jest przerażający. Nie masz racji. Cisnienia ma być stałe 3 bary.
https://www.youtube.com/watch?v=Kub3q1-YNZA
polecam doczytać, a w tym filmiku jasno jest to wytłumaczone. Przestań szerzyć bzdury.
A tutaj poprawnie działający regulator utrzymuje ciśnienie
https://www.youtube.com/watch?v=zTK9-DoGIVY |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:34
|
|
|
Tak, oczywiście
Pierwszy filmik 1:00 wyjaśniona zasada działania regulatora, pokazująca, że reguluje on ciśnienie względem ciśnienia w kolektorze. Dokładnie 'Futher controll is needed as fuel pressure stay in constant value above mainfold pressure. Otherwise the fuel quantity delivered wouldn't be accurate'
Powtórzone to jest w 1:27 - ciśnienie paliwa jest ciągle zmieniane w zależności od ciśnienia w kolektorze 'fuel pressure is continuosly corrected in step of pressure with changes in mainfold pressure'
Zanim zarzucisz komuś ignorancję, to poszukaj jej najpierw u siebie, a teraz siadł i wstydził się. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |14 Maj 2017|, 2017 00:41
|
|
|
hehe, on mówi po angielsku, że kontrola ciśnienia jest konieczna by utrzymać stałe ciśnienie paliwa (fuel pressure stay in constant value). W przeciwnym razie ilość paliwa dostarczona nie byłaby dokładna. Tak tam jest powiedziane. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |