A4ld 94' problem z overdrive |
Autor |
Wiadomość |
gumeleon
gumeleon
Auto: '93 2.0 asb sedan +lpg
Dołączył: 13 Lis 2014 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 12:31 A4ld 94' problem z overdrive
|
|
|
A więc przekopując forum dowiedziałem się że jeden z ez w skrzyni jest do sterowania 3,4 bieg, drugi od overdrive właśnie a samo zapięcie overdrive ma miejsce w konwerterze na 3 po osiągnięciu jakiejś tam prędkości lub 4 biegu (jeżeli mylę się to poprawcie mnie), zawory same w sobie działają były wyjęte i sprawdzone.
Przechodząc do sedna jadąc na 3 gdy overdrive ( czuć i widać) jest zapięty i przychodzi do hamowania auto szarpie jak przy hamowaniu manułalem bez wciśniętego sprzęgła aż przy samym zatrzymaniu odpuszcza i teraz tak skoro ovd jest starowany ez to DLACZEGO po odpięciu wiązki skrzyni od auta ovd działa jak z podpiętą wiązką??? |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 12:34
|
|
|
Bo EZ jest zacięty w pozycji 'otwarte'? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gumeleon
gumeleon
Auto: '93 2.0 asb sedan +lpg
Dołączył: 13 Lis 2014 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |16 Lis 2016|, 2016 23:51
|
|
|
No ok a czy wtedy nie było by ovd na 1 i 2? bo niema. |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 01:46
|
|
|
Zaraz, zaraz. Overdrive czyli nadbieg to właśnie czwórka. A Ty piszesz prawdopodobnie o lockupie, czyli jakby spięciu napędu "na sztywno". Jeżeli coś trzyma napęd do może nie koniecznie lockup. Ale niech się wypowiedzą automaciarze... |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 08:06
|
|
|
a mozna to napisac bardziej zrozumiale? bo zdaje sie,ze kolega myli lock up z czwórka i jeszcze kilka innych rzeczy |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 09:01
|
|
|
Z tego co się orientuję, to overdrive to właśnie czwórka jak Aro napisał i tym steruje jeden zawór, drugi zapina lockup czyli spięcie "na sztywno" konwertera.
Jak masz hamowanie na wszystkich biegach z odpiętą wiązką i zawsze to może EZ lockup, a może konwerter coś nie tego, a może zablokowany EZ od 4/overdrive powoduje takie cuda.
Moim zdaniem 3 powyższe do diagnozy poprzez podmiankę, proponuję zacząć od łatwiej dostępnych czyli EZ-ów. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 09:08
|
|
|
zeby wymienic EZ trzeba sciagac płytę głowną,wiec takie proste to nie jest
poza tym EZ sterują tłoczkami w płycie głownej,ktore tez mogły sie przyblokowac |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:16
|
|
|
Moim zdaniem łatwiej zdjęć i założyć miskę, niż skrzynię |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:19
|
|
|
kat, bo Ty przeglądałeś materiały , w tym pdfie ode mnie jest demontaż płyty i elektrozaworów nie?
może by koledze podesłać ? |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
gumeleon
gumeleon
Auto: '93 2.0 asb sedan +lpg
Dołączył: 13 Lis 2014 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:24
|
|
|
Oj krw.. chodzi o lockupa oczywiście, zaspany byłem jak pisałem |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:30
|
|
|
Mam zupelnie inne materiały do A4LD gdzie są zdjecia i rozpiska dokładna,cała dokumentacja techniczna do A4LD
Te od ciebie mają tylko opis działania itp.
Moze probować sciagnąc płytę głowną i sprawdzic jak zachowują sie faktycznie EZ i tłoczki,przy okazji zaopatrzyc sie w duzą doze cierpliwosci,aparat do dokumentacji i w uszczelki płyty głownej,bo na bank są do wymiany
Jakby co to mam zdjecia z rozbiórki plyty głównej ze wskazaniem gdzie są kuleczki,zaworki sprezynkowe,zaslepki i kliniki.
EZ mozna wyczyscic,raczej nierozbieralne. |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
gumeleon
gumeleon
Auto: '93 2.0 asb sedan +lpg
Dołączył: 13 Lis 2014 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 10:39
|
|
|
Lockup jest na 3 biegu z wiązka czy bez a zawory były zdjęte i sprawdzone nawet dmuchałem powietrzem i sterowałem i działały. Rozcinałem kiedyś konwerter ale już nie pamiętam jak to w środki wyglądało, może wewnątrz coś się blokuje. |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 14:30
|
|
|
kat napisał/a: | Mam zupelnie inne materiały do A4LD gdzie są zdjecia i rozpiska dokładna,cała dokumentacja techniczna do A4LD
Te od ciebie mają tylko opis działania itp. |
w tym drugim co ci podesłałem zdjęcia i opis napraw są ,wystarczy , że klikniesz plik pod tytułem indeks skopiowany do folderu na kompa |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |17 Lis 2016|, 2016 19:00
|
|
|
Jak coś, to też mam. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
1Bodzio
Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy Wiek: 64 Dołączył: 17 Kwi 2006 Skąd: Sobótka
|
Wysłany: |18 Lis 2016|, 2016 21:21
|
|
|
Patrząc na rocznik auta (profil, avatar) wygląda że jest to skrzynia A4Lde , która posiada odśrodkowy regulator ciśnienia. Z opisu zachowania się auta ( odpuszczenie lock up po znacznym zwolnieniu prędkości ) obstawiałbym zacinający się regulator ciśnienia. |
_________________ Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356 |
|
|
|
|
|