$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Sztywny hol
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sztywny hol
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 16:55   

nie, no spoko - są sytuacje wymagające doraźnych rozwiązań.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 17:33   

Akurat tu zgadzam się z Trzypionem. Można śmiało i dookoła równika holować :D Bez szkody dla ASB.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 17:36   

Kółko wzajemnej adoracji czy jak?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 20:41   

VIK napisał/a:
Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km.

Robiłeś tak kiedyś ?
I holowałeś przynajmniej kilkaset kilometrów ?
Nie wierzę :)
Znam jednego z pomyślunkiem trzypiona i nie najciekawiej się to skończyło :):

[ Dodano: |25 Paź 2016|, 2016 20:42 ]
jaroz napisał/a:
Akurat tu zgadzam się z Trzypionem. Można śmiało i dookoła równika holować :D Bez szkody dla ASB.

Powtarzanie bzdur po trzypionie i to tym bardziej przez ciebie nie zmieni nigdy rzeczywistości
A ta dla mnie rozgarniętych jest okrutna :roll:
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 23:02   

Drogi Romku, to, że Ty czegos nei robiłeś, nie oznacza, że nikt inny nie robił, a teraz to Ty robisz z siebie osobe, o przymiotach, jakimi raczyłeś mnie określić.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 23:11   

ford2fast napisał/a:
Powtarzanie bzdur po trzypionie i to tym bardziej przez ciebie nie zmieni nigdy rzeczywistości
Romku, tu już obrażasz dwie osoby (tak, tak odczytałem właściwie Twój sarkazm do mnie). Niestety, nie odzywałem się dotąd, bo Cię lubię, ale ciągłe podawanie w wątpliwość czyjejś wiedzy, doświadczenia, a jednocześnie NIC w zamian nie przeciwstawienie w postaci dowodu/ faktów obiektywnych, nie świadczy dobrze o takim wypowiadającym się. Idąc tym tokiem myślenia, jak Ty, to ASB nie można przewozić w bagażniku, bo to jej szkodzi (mimo że jest unieruchomiona siłą rzeczy leżąc na pace) :D Zgadza się?
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:17   

Julek napisał/a:
Nie chce się specjalnie mądrzyć, ale moim zdaniem zastosowany zaczep kulowy jest niewłaściwy


Bo do tego trzeba podejść jak do holu, czyli linki, czyli w holowanym pojeździe siedzi człowiek i hamuje, a sztywny hol ułatwia tylko manewry, szczególnie ruszania i trzymania dystansu. Jako hol, w sensie holowania pustego auta bez kierowcy, to trochę ryzyk fizyk :) Po 1 mamy wtedy wg mnie zespół pojazdów czyli coś jak pojazd + laweta i wg mnie wtedy B+E jeśli przekroczymy 3,5T po 2 pojazd holowany powinien mieć hamulec najazdowy inaczej jego masa powinna być do 750kg... (i wtedy taki zaczep wytrzyma) po 3 jak nie będzie miał hamulca, a nie będzie to jak byśmy ciągnęli 1,5 t przyczepę bez hamulca, raczej mała frajda w przypadku hamowania, szczególnie z prędkości >30 km/h. Wtedy jak VIK napisał, jedziemy max 30km/h no i kwestja jak wspomniałeś czy zaczep i cała konstrukcja wytrzyma przeciążenia przy prędkościach powyżej 30km/h

[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 00:21 ]
ford2fast napisał/a:
I holowałeś przynajmniej kilkaset kilometrów ?

Ja holowałem. Tam jest tak mało miejsca że wał sie ociera, może na kilka km da rade, na dłuższy dystans trzeba wał odsunąć, albo zwolnić podporę i podwiesić (złamać) albo najlepiej zdemontować żeby nie dyndał.

[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 00:22 ]
VIK napisał/a:
Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km.


ale łon tam sie troche haczy o atak...
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:25   

Rafał A.(antek) napisał/a:

ale łon tam sie troche haczy o atak...

Dlatego sie go odsuwa tak, żeby nie haczył i podwiesza.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:30   

trzypion napisał/a:
Odkręca się cztery śruby, wał wiesza na belce i holujesz ile chcesz


Nic o odsuwaniu, i demontowaniu nie pisałeś... i tego sie trzymajmy. Po odkręceniu 4 śrub nie da sie go odsunąć. Widać że nigdy tego nie robiłeś.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:43   

Cóż, widać mam inny samochód, w którym wał, dzieki temu, że do A4LDe wchodzi na wielowypuście i jest ruchomy poosiowo, a łożysko w podporze jest mocowane w gumie, jednak sie daje odsunąć od flanszy dyfra, a nastepnie odsunąc tak, aby sobie spokojnie nie kolidując z nią wisiał przymocowany do belki.
A skoro brakuje Ci wyobraźni oraz doświadczenia w tym, jak można wał odsunąć od flanszy, to cóż, polecam kanał i ćwiczenia praktyczne.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 00:57   

trzypion napisał/a:
a łożysko w podporze jest mocowane w gumie

rozumiem że u ciebie już sie w niej nie trzyma skoro sobie przesuwasz wał swobodnie :) nie traktujmy anomali jako normalia.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 07:26   

ford2fast napisał/a:
VIK napisał/a:
Jakże sie bedzie obracał, jak 4 śruby na klucz 15 odkręcamy od ataku i nic sie nie obraca poza tylnymi kołami, półosiami i "atakiem". I można se holowac 4000km.

Robiłeś tak kiedyś ?
I holowałeś przynajmniej kilkaset kilometrów ?
Nie wierzę :)

Owszem. A że nie wierzysz, cóż...
Siedlce-Kraków, jakieś 380km, na zwykłej lince i Piotrków-Kraków wieloryba na sztywnym holu. :)

[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 07:28 ]
Antek, da się jak się popuści podporę, zdejmie z ataku, i zakręci podporę z powrotem. Uscislijmy.

[ Dodano: |26 Paź 2016|, 2016 07:30 ]
No, pisałeś o tym, doczytałem.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 09:52   

Rafał A.(antek) napisał/a:
rozumiem że u ciebie już sie w niej nie trzyma skoro sobie przesuwasz wał swobodnie :) nie traktujmy anomali jako normalia.

Nie, nie swobodnie, ale też nie sztywno. 2-3mm, czyli tyle, ile jest potrzebne, aby wał zdjąć z flanszy dyfra guma się podda.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 10:10   

noo ale te szczegóły.... bo tak to dochodzimy że właściwie wał można całkiem wywalić...
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 12:00   

Rafał, wybacz, strzeliłeś babola, kilka osób, które sie z tym bawiło (w tym ja, niedawno wieszałem tak wał) mówi jak,a Ty kręcisz w kółko, że Twoje jest Twojsze. Wyluzuj. Jak trzeba skorupę (obojętnie czy MK1, 2 czy 3) z ASB przeholować kawałek dalej, to sie po prostu odłącza wał od flanszy dyfra, koniec wału wiesza do belki, tak, aby nie dotykał flanszy i można holować bez strachu. Nie ma tutaj żadnej doktoryzacji.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group