$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Nie odpala/ rozładowuje akumulator Scorpio 2.0 95'
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala/ rozładowuje akumulator Scorpio 2.0 95'
Autor Wiadomość
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 13:48   Nie odpala/ rozładowuje akumulator Scorpio 2.0 95'

Jako nowa osoba na forum, witam wszystkich i każdego z osobna.
Od niedawna nabyłem praktycznie za darmo forda scorpio 2.0 kombi, więc nie wiem czy jest sens się bawić w naprawy i mam nadzieje, że koledzy i koleżanki (jak są) pomożecie w ocenie sytuacji.
Samochód nabyłem w stanie jeżdżącym, ale też dostałem informacje o dodatkowym wyłączniku prądu (odcinającym całkowicie aku od instalacji), ponieważ wcześniej właściciel miał problemy z uciekającym prądem.
Samochodem przejechałem jakieś 300km, wszystko było niby ok, aż przedwczoraj się zakopałem (wiejska droga, konieczność zatrzymania + błoto). Trochę się namęczyłem, żeby wyjechać, bo musiałem to zrobić o własnych siłach, ale się udało, akumulator był troszkę słabawy po tej akcji.
Mimo wszystko przejechałem obwodnicą jakieś 10km, no i tutaj niespodzianka.
Jadąc 90km/h, pierw 'cykanie' pod maską, które stawało się coraz głośniejsze (tutaj zwolniłem w razie co), po czym trzask/uderzenie pod maską i samochód zgasł. Zjechałem na pobocze, ale odpalić się już nie dało, bo w tym samym momencie zaświeciła się kontrolka akumulatora.
Samochód próbuje kręcić, ale też bardzo szybko rozładowuje przy tym akumulator, oczywiście bez skutku...
Stąd też nie wiem czy dobry dział, bo z jednej strony wygląda jakby ewidentnie był problem z prądem, a z drugiej... Ten trzask/uderzenie może świadczyć o uszkodzeniu silnika.
Poza tym autko zadbane, wymienione błotniki, zderzaki i ogólnie wszystko porobione.
Jest jakikolwiek sens zagłębiania się w przyczynę i robienia go? Czy po prostu gra nie warta świeczki?
Sam samochód wyniósł mnie tysiąc złotych, z czego dodatkowo dostałem sporo części typu maska, koła zimowe z felgami, filtry, zestaw regeneracji do reduktora (autko w gazie) itp..
Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informacje, to proszę pisać co dokładnie, bo to dopiero mój drugi ford i do tej marki chyba mam pecha jakiegoś ;)
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 14:32   

Z jednej strony na pewno aku umarł, a z drugiej to: a) coś co pożerało prąd całkowicie umarło (wiązki kaput, a dostały jeszcze mokrego błota) i stąd mimo ładowania zrobił się deficyt prądu, przez co auta stanęło, b) coś w tym błocie naruszyłeś/urwałeś, może się np. zblokował rozrusznik, wyrwało go stąd objaw a) i łoskot. Bez weryfikacji pod maską/ pod autem trudno wróżyć.
W każdym razie ten "awaryjny" wyłącznik nie wróży dobrze instalacji elektrycznej. Jeśli chcesz zachować auto na dłużej/ zacząć przygodę ze Scorpio, to z pewnością czeka Cię akcja wiązki/ skrzynki elektryczne.
Potem to już z górki, bo silnik masz raczej bezproblemowy.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 14:49   

Z tego opisu nie wynika, że auto jest zadbane, a zdrutowane.
W pierwszej kolejności masz do obejrzenia i najprawdopodobniej wymiany wiązkę elektryczną znajdującą się w komorze silnika plus na deser wyjmij skrzynki elektryczne i je rozbierz na części pierwsze.
Druga sprawa to silnik, który trzasnął i zgasł. Na początek zbadaj czy możesz kluczem obrócić wał korbowy o 360 st.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |25 Paź 2016|, 2016 14:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 16:23   

Akumulator ogólnie ma rok czasu (dostałem nawet kartę gwarancyjną), w innym samochodzie normalnie działa, w tym po naładowaniu do pełna po prostu chwila moment i nic na nim nie ma. To samo z drugim aku, z drugiego samochodu - włożony do scorpio i później znów do właściwego auta = odpalanie na popych, bo aku padło. Z prądem z tego co czytałem jeszcze przed rejestracją przy tym wieku auta będzie trochę roboty, ale na trochę by chyba starczyło, jakby porządnie zrobić? Mam ogólnie całą dokumentację samochodu z rachunkami za naprawy itp.. i wszystko było robione na bieżąco, olej czyściutki. Jeśli coś z silnikiem, to chyba tylko rozrząd by mógł właśnie takie objawy dać, chociaż to nie tłumaczy problemów z aku. Dysponuje ktoś jakimiś schematami, bo tak patrząc na te kable i wiązki w nim... Cóż. Może i był, ale u "elektryka", bo wyłącznik zamontowali "w razie co", a prąd brało ponoć radio. Dodatkowo odłączone ogrzewanie foteli, zapalniczka i pewnie znajdzie się kilka innych rzeczy. Dziś jak sprawdzałem to dodatkowo przy próbie po sprawdzeniu kilku rzeczy, wyskoczył (bardziej go ciśnienie wypchnęło) jeden wężyk z lewej strony silnika (patrząc stojąc przed maską). Nie wiem od czego dokładnie, w wolnej chwili zrobię zdjęcie, będzie prościej. A próbę obrotu w najbliższym czasie postaram się zrobić, chociaż obawiam się, że dopiero ok. soboty znajdę chwilę..
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 16:41   

Na moje oko - zakopałeś się, zalało alternator, padł regulator albo też szczotki szlag trafił, więc ładowania nie było. Tak czy inaczej na początek mała skrzynka (prawa) do przeglądu, potem duża skrzynka (lewa), a pewnie potem wiązki....
Schematu całości nie ma, oficjalne oprogramowanie techniczne ze schematami poszczególnych obwodów nazywa się TIS i kosztuje trochę (o ile w ogóle jest dostępne dla ludzi)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 16:59   

A może lpg pod tą maską w kolektorze mu wybuchło (oprócz problemów z elektryką oczywiście) ? Zwaliło wężyk podciśnienia więc obstawiam na lpg jeżeli chodzi o hałas pod maską. Jaką masz tam instalację lpg? Wtryski czy palnik?
To że kupiłeś "zadbane" scorpio prawie za darmo to znaczy że kupiłeś szrot który ma do wymiany wiązki silnika i podłużnicy, skrzynki do remontu i pewnie braki w tylnych podłóżnicach ;-)
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 17:10   Re: Nie odpala/ rozładowuje akumulator Scorpio 2.0 95'

sighard89 napisał/a:
Jadąc 90km/h, pierw 'cykanie' pod maską, które stawało się coraz głośniejsze (tutaj zwolniłem w razie co), po czym trzask/uderzenie pod maską i samochód zgasł.


obstawiam rozrząd
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 17:32   

sighard89 napisał/a:
w tym po naładowaniu do pełna po prostu chwila moment i nic na nim nie ma
= szczotki na alternatorze się skończyły = brak ładowania/ ew. tak jak Trzypion pisze, ale to byś musiał ładnie go zalać...
sighard89 napisał/a:
Dodatkowo odłączone ogrzewanie foteli, zapalniczka i pewnie znajdzie się kilka innych rzeczy.
= wiązki/ skrzynki umarły
sighard89 napisał/a:
Dziś jak sprawdzałem to dodatkowo przy próbie po sprawdzeniu kilku rzeczy, wyskoczył (bardziej go ciśnienie wypchnęło) jeden wężyk z lewej strony silnika
= to kręci się wał, skoro piszesz o próbie? Wężyk jak Lukas wspomniał - LPG, zapewne jak nie było momentami iskry na świecy, to było bum i się cofnęło w kolektorze
Darek_Police napisał/a:
obstawiam rozrząd
wg mnie nie, tylko LPG się buntowało ;)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 17:35   

Szklane kule macie? Bez oględzin kogos kumatego sie nie obejdzie...
A braku paliwa nikt ne proponował :-D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 17:47   

aviator napisał/a:
A braku paliwa nikt ne proponował
no wiesz, ktoś kto interesuje się motoryzacją, raczej zauważy brak paliwa :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 17:48   

aviator napisał/a:
Szklane kule macie? Bez oględzin kogos kumatego sie nie obejdzie...
A braku paliwa nikt ne proponował :-D

Nie szklane kule a najczęściej udzielane odpowiedzi w zestawie pytań "Czemu mój wieloryb nie odpala" ;) :D

[ Dodano: |25 Paź 2016|, 2016 17:54 ]
Ja osobiście zacząłbym od małej skrzynki skoro jest pominięta i zrobił dużą ,reszta jak wyżej koledzy napisali
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Paź 2016|, 2016 22:38   

Ja od diagnostyki, ale zawsze mi mówili, że ja dziwny jestem, mówie, że 2.9 na bingo i mikserach jeździć będzie... ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 09:14   

ale jak chcesz diagnozowac, jak pacjenta (scorpio) nikt nie widzial, nie wie co jest porobione i nikt nie zna wszystkich danych potrzebnych do diagnozy ? Ja zrobie swoja diagnoze w takim razie: auto jest zepsute i to jest na pewno trafna diagnoza ;) To rzeczywiście wróżenie ze szklanej kuli. A brak paliwa jak najbardziej moze byc ;) a czy ktos jest pewnym ze plywak w zbiorniku dziala poprawnie ? Albo, ze paliwo dochodzi do listwy ? W tym aucie moze byc prawie każda część związana z praca silnika przyczyną awarii.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 09:56   

Ja? Niech właściciel diagnozuje. Ja tam mogę podpowiedziec co sprawdzać ;) Sam zresztą napisałeś co - czy paliwo dochodzi, czy mamy ciśnienie na listwie, czy mamy zasilania - najpierw dojść do tego CO jest nie tak, potem dlaczego (jaka jest tego przyczyna), potem usunąć przyczyną.
Miernik w dłoń, manometr w dłoń i do dzieła. W sumie jeszcze - interfejs OBDII+ForScan również ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
sighard89 


Auto: '95 2.0 kombi +LPG
Dołączył: 24 Paź 2016
Skąd: Kalisz
Wysłany: |26 Paź 2016|, 2016 11:48   

LPG - wtryski, przy próbie odpalenia po ładowaniu aku - coś tam próbuje kręcić.
Samochód tego dnia był zatankowany - lpg + pb, więc brak benzyny nie wchodzi w grę.
W trakcie usterki zasilany gazem.
Przy próbach odpalenia na biegu, samochód po kawałku przesuwa się do przodu, byłoby to możliwe po uszkodzeniu rozrządu?
(wiem, że pierw powinienem sprawdzić czy się nie przesunął, ale jeśli przy tej prędkości faktycznie by poszedł rozrząd, to i tak silnik na złom, więc różnicy to nie robi)
Manometru nie posiadam, a na holowanie do mechanika nie mam teraz czasu (godziny pracy nie pozwalają).
Miernikiem mogę coś tam posprawdzać.
Co do skrzynek z bezpiecznikami, koło akumulatora - powinny być przekaźniki luźno na kablach? Czy to po prostu "elektrycy" zaszaleli? :)
Bo szczerze się jeszcze z czymś takim nie spotkałem, zawsze wszystko ładnie w skrzynkach, ewentualnie jak ktoś coś przerabiał/dorabiał to jakiś tam bezpiecznik na kabelku, ale nie 3-4 przekaźniki koło siebie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group