Odparowanie LPG |
Autor |
Wiadomość |
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 08:07
|
|
|
Aro napisał/a: | wydarłem parownik - część wodna wygląda jak nowa - więc gaz nie przymarza od syfu w układzie: | W Goldzie zamula zaworek na wejściu fazy ciekłej. No chyba, że sprawdziłeś w odczytach, że to chodzi jednak o temperaturę LPG. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 09:42
|
|
|
No właśnie to ta temperatura spada - to stara sprawa. Pisaliśmy o tym ponad pół roku temu. Nawet latem, przy butowaniu temperatura gazu spadała poniżej 6st.C, mądry pan z Alexa kazał mi obniżyć próg przełączania na benzynę z 6 na 0 st.C. Tylko jak go zapytałem ile ustawić zimą, jak na podwórku będzie nie plus 30 a minus 20 to nie odpowiedział. Wtedy Struna wykminił, że prawdopodobnie jest zasyfiony obieg wodny nagrzewnica - parownik i reduktor się nie dogrzewa. No ale jest jak widać. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 09:48
|
|
|
tam ktos mowil o nawierceniu czegos w srodku tego reduktora,aby obieg plynu byl lepszy. A w zimie z tym reduktorem u mnie byla tragedia, przy bucie w kilkanascie sekund robilo sie -20 i mega zamuła auta. |
|
|
|
|
Piotr
Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 12 Lip 2007 Skąd: Gorzow Wlkp
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 10:03
|
|
|
a w którym miejscu masz wpięty parownik ?? przed czy za nagrzewnicą ?? Ja kiedyś po wymianie chłodnicy zalałem płyn chłodniczy z marki no -name tak dobrze magazynował ciepło że ogrzewanie w kabinie zginęło |
_________________ Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 10:04
|
|
|
Ale tak popatrzyć na konstrukcję reduktora to przy założeniu że ma siedzieć króćcami od dołu a EZ na górze to to siedlisko powietrza, dlatego założę odpowietrznik.
[ Dodano: |19 Paź 2016|, 2016 10:08 ]
Parownik za nagrzewnicą i wolałbym tak zostawić. Tylko jeszcze się muszę upewnić, czy na nagrzewnicy nie mam zamianki we-wy, bo tam też by się zapowietrzało.
Jadę rzeźbić. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 15:38
|
|
|
Ja mam za nagrzewnicą i zero problemów. Jak masz w tym swoim wynalazku króćce na dół, to moze sie faktycznie zapowietrzać. Mierzyłeś temperaturę płynu na wlocie i wylocie? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 17:42
|
|
|
Aro, niewiele temu reduktorowi pomożesz, gold po prostu jest mierny jeśli chodzi o grzanie gazu, więc żeby wogóle jako-tako robił to musi mieć bdb przepływ gorącej cieczy.
Możesz go nieco wspomóc montując w kanały gazowe zrobioną z miedzianego druta spiralę - zwiększysz powierzchnię wymiany cieplnej. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 17:52
|
|
|
Aro napisał/a: | Ale tak popatrzyć na konstrukcję reduktora to przy założeniu że ma siedzieć króćcami od dołu a EZ na górze to to siedlisko powietrza, dlatego założę odpowietrznik.
[ Dodano: |19 Paź 2016|, 2016 10:08 ]
Parownik za nagrzewnicą i wolałbym tak zostawić. Tylko jeszcze się muszę upewnić, czy na nagrzewnicy nie mam zamianki we-wy, bo tam też by się zapowietrzało.
Jadę rzeźbić. |
Pisałem o tym pól roku temu |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 18:02
|
|
|
Ten patent z drutem widzialem na grafikach googla. Zrobilem odpowietrzenie i zobaczę co będzie.
Na razie parownika nie będę wywalał, bo przecież na początku tych problemów nie było.
[ Dodano: |19 Paź 2016|, 2016 18:05 ]
gufer-posepny, paniendam, paniendam |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 18:22
|
|
|
Aro, jak coś, to będe miał stara parownicę od mistrala na zbyciu. Dasz przed reduktor i z bańki |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Paź 2016|, 2016 18:22
|
|
|
może jak się porządnie odpowietrzy to będzie lepiej . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 10:21
|
|
|
Dopasuj małe radiatorki i wsadź w komorę wodną, zaraz będzie się lepiej grzał |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 10:21
|
|
|
trzypion napisał/a: | Dasz przed reduktor i z bańki | no way - to nie zadziała na gazie już rozprężonym. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 11:11
|
|
|
Struna, na jakim rozprężonym? Ciśnienie dostanie takie same, tylko nie płynu, a fazy lotnej. Toż w klasycznym reduktorze masz tak samo - najpierw odparowanie w komorze, a potem już faza lotna leci na zawór utrzymujący ciśnienie. Jedyna różnica to ta, że do komory wleci już faza lotna, ew. spadek ciśnienia może się objawić z tego powodu, że parownica jest długa I cienka, więc troche może przydławić. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:20
|
|
|
trzypion napisał/a: | na jakim rozprężonym? | chodziło mi o zmieniony stan skupienia. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|