$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Amortyzatory przód do mk3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory przód do mk3
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Sie 2016|, 2016 20:56   

Kolega trzypion napisał, że skoro w samochodach, pomimo różnych wersji silnikowych, a co za tym idzie różnych mas nad przednią osią amortyzatory są takie same, to znaczy, że masa samochodu nie jest czynnikiem krytycznym dla doboru amortyzatora.
Powyższa teza jest prawdziwa, a jeśli uważasz, że nie jest, to chętnie posłucham argumentacji, dlaczego nie.
Natomiast Twoja teza o pisaniu bzdur jest fałszywa. Istotnie, istniał Mk3 z BOA. A że nie fabryczny....
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
konar 


Auto: '97 2.3 ASB kombi + LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Sie 2016|, 2016 22:21   

Straszna bzdura, bo amortyzatory wcale nie są te same.
Wystarczy sięgnąć do katalogu (no chyba, że płytka z nim upadła na podłogę a ściągnąć nie ma skąd - https://s3.postimg.org/7x1bvlycz/Ill_Download_It_Again.jpg ): są odrębne amory dla 2.9 i VM-a, i odrębne - dla DOHC-ów, czyli podział jednak po masie motoru.

Przy takim poziomie niewiedzy jak Twój to raczej powstrzymałbym się od dalszego uczestnictwa w tym wątku, bo tylko wprowadzasz zamieszanie do rzeczowej dyskusji.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 12:00   

Cóż, widać masz inne katalogi, te, którymi dysponuję nie rozróżniają.
Możesz powiedzieć czym sie różnią amory z wersji cięższych, znaczy - jakie parametry mają inne?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 12:33   

a Ty mozesz napisac jakie parametry maja te niby jedne jedyne do mk3 ?
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 12:47   

Pewnie jakis blad, bo rożne to sa sprężyny a nie amory...
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 13:00   

WieSiu napisał/a:
a Ty mozesz napisac jakie parametry maja te niby jedne jedyne do mk3 ?

Jakbym miał dane, to bym nie pytał - sam bym chętnie poznał parametry, ułatwiłoby to szukanie wkładów etc.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 13:46   

aviator napisał/a:
bo rożne to sa sprężyny a nie amory...
rozwiązania są dwa - albo sprężyny z Mk3 uwzględniają wyższą masę i pooprzez twardość kompensują różnice wagowe z Mk1/2 (gdzie różnice między Mk1 a 2 są jeszcze subtelniejsze i pewnie tu nie ma róznicy wcale) więc amory są TAKIE SAME. Albo jednak są inne, bo patrząc logicznie, to powinny mieć trochę większą siłę tłumienia aby poradzić sobie z wyhamowaniem tejże wyższej masy pojazdu. Innej drogi nie ma :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 14:02   

No własnie odwrotnie ;) Większa masa - mniejsze drgania. To koła drgają, auto nad nimi leci. Zrób sobie taki eksperyment myślowy, wrzuc na scorpio 10 ton i wzmocnij sprężyny. Teraz mamy dziurę. I co, zauważysz ją?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 15:02   

Masa to masa, jak koła jadą po równym, to też trza ją (nadwozie) wygasić, a na dziurach znaczenie ma MASA NIERESOROWANA, a ta jest większa w MK3 z racji potężniejszych elementów zawieszenia.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 15:19   

https://www.youtube.com/watch?v=-Pt5ynwnpg4 filmik poglądowy . nawet też ford .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 18:53   

jaroz napisał/a:
Masa to masa, jak koła jadą po równym, to też trza ją (nadwozie) wygasić, a na dziurach znaczenie ma MASA NIERESOROWANA, a ta jest większa w MK3 z racji potężniejszych elementów zawieszenia.

No własnie nie trza. Ba. wygaszanie drgań to pikuś i jesli nie masz amortyzatora, to mniej przenosi sie na nadwozie.
Masa nieresorowana? Hm... Nie widze specjalnej różnicy. Najwięcej masy to zwrotnica, zacisk i samo koło. Praktycznie to samo.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 19:44   

trzypion napisał/a:
No własnie nie trza
już pisałem jak to wygląda - wyjmij amory i jedz nawet po równym, a zobaczysz co się dzieje :D Jak kutrem w sztormie :d
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
konar 


Auto: '97 2.3 ASB kombi + LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Sie 2016|, 2016 22:53   

aviator napisał/a:
Pewnie jakis blad, bo rożne to sa sprężyny a nie amory...


Są dwie pary FINISów dla amortyzatorów w Mk3 - w zależności od silnika:


Co więcej: istniała kiedyś jeszcze trzecia para FINISów (czyli trzeci rodzaj amortyzatorów) - 5030216/5030219 bo ich ślad jest w katalogach zamienników. Któreś kolejne wydanie katalogu części wprowadziło zamienność i ta trzecia para znikła.

Sprężyn jest dużo więcej odmian:
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |16 Sie 2016|, 2016 09:18   

trzypion napisał/a:
jaroz napisał/a:
Masa to masa, jak koła jadą po równym, to też trza ją (nadwozie) wygasić, a na dziurach znaczenie ma MASA NIERESOROWANA, a ta jest większa w MK3 z racji potężniejszych elementów zawieszenia.

No własnie nie trza. Ba. wygaszanie drgań to pikuś i jesli nie masz amortyzatora, to mniej przenosi sie na nadwozie.
Masa nieresorowana? Hm... Nie widze specjalnej różnicy. Najwięcej masy to zwrotnica, zacisk i samo koło. Praktycznie to samo.


Po raz kolejny wymyślasz bzdury , których nikt trzeźwo myślący nie odważyłby się upubliczniać
Przeczytaj przynajmniej raz w życiu do końca jakąkolwiek książkę z zakresu mechaniki
Postaraj się jeszcze zrozumieć to co jest tam zawarte :)

[ Dodano: |16 Sie 2016|, 2016 09:21 ]
Jacek12 napisał/a:
Więc kolega Trzypion napisał głupotę,proszę to sprostować i nie wprowadzać ludzi w błąd.


Robi to regularnie :)
Brak wiedzy chce nadrobić ilością postów :):
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |16 Sie 2016|, 2016 10:41   

ford2fast napisał/a:

Po raz kolejny wymyślasz bzdury , których nikt trzeźwo myślący nie odważyłby się upubliczniać


Zatem przedstaw swą wiedzę, a nie tylko swoje wizje podtrzymywane oparami etanolu.


Amortyzator w aucie ma dwa zadania - pierwsze - nie dopuścić do utraty kontaktu opony z podłożem , oraz drugie - wygasić drgania harmoniczne układu nadwozie-podwozie.

To pierwsze jest najważniejsze i najtrudniejsze. Drugie jest stosunkowo proste.

Teraz jak krowie na rowie - nierówność + podwozie powodują, że przez sprężynę (zasady dynamiki Newtona, akcja i reakcja) siła działa przez jakiś czas na nadwozie (wartość ta to impuls, jednostka N*s). Ta siła razy czas spowoduje przekazanie nadwoziu określonej energii i co za tym idzie prędkości (całka po czasie z siły przez masę). Co ciekawe, energia ta nie zalezy od masy - po prostu, jesli mamy lekkie nadwozie, czyli małą masę, to prędkość uzyska większą, a jesli mamy dużą masę, to prędkość bedzie mniejsza.
Gdyby nie amortyzator, to układ ten zacząłby drgać (czyli klasyczne bujanie) - energia kinetyczna ruchu nadwozia przechodzi cyklicznie w energię sprężystości sprężyn i na odwrót.
Aby to wygasić, a najlepiej nie dopuścić ta energia jest przez amortyzatory pochłaniana (a dokładniej - przetwarzana na ciepło). I teraz to, co najciekawsze - ponieważ ilość przekazywanej energii nie zależy od samej masy, tylko od tego, jak zawieszenie ją 'kopie', to nie ma znaczenia sama masa, przy założeniu, że amortyzator pochłania więcej energii niż jest w stanie dostarczyć zawieszenie.
Dlatego też nie ma większego znaczenia jaki jest pod maską silnik (czyli ile mamy masy) dla amortyzatora. Ma natomiast znaczenie rodzaj sprężyn, bo jesli mamy twardsze sprężyny, to przeniosą one większą siłę, co spowoduje przeniesienie większej ilości energii i co za tym idzie amortyzator powinien mieć ciut więcej zdolności do jej pochłaniania.
Stąd pewnie przewidywane różne amortyzatory na pierwszym montażu.

A teraz wracamy do rzeczywistości i poszukiwania czegoś zastępczego do Mk3 - oryginałów nie ma, są używki, które jak to używki maja już zmniejszone tłumienie. Zastąpienie zużytego amortyzatora nowym, nawet o charakterystyce z nieco lżejszego pojazdu i tak da przyrost zdolności pochłaniania energii, czyli poprawę parametrów tłumienia.

A teraz uprzejmie proszę osoby, które o podstawach mechaniki maja pojęcie o ewentualna merytoryczna dyskusję, zaś osoby mające jedynie imperatyw wynoszenia sie ponad innych swoją udawaną 'wiedzom' o oddanie się ulubionym ich zajęciom gdzieś indziej.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group