Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ??? |
Autor |
Wiadomość |
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 19:57
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | pewnie miał się mniej wyciągać | to ciekawe doświadczenie - w miejsce podwójnego dawać pojedyńczy i liczyć na mniejsze wyciąganie
Grześ napisał/a: | Podobno w BOA miał ok. 2 metry | Jasne, skąd te dane? Grześ napisał/a: | przy lekkim naciągu mogło fazy na prawym bloku nieco przestawić. | rola właśnie napinacza by likwidować luz - wówczas fazy są ok. Pod warunkiem, że łańcuch trzyma w widełkach swoją długość. Po kiego kombinowali? |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 20:48
|
|
|
jaroz napisał/a: | rola właśnie napinacza by likwidować luz - wówczas fazy są ok. |
Nie masz racji ..... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 20:57
|
|
|
jaroz napisał/a: | gufer-posepny napisał/a: | pewnie miał się mniej wyciągać | to ciekawe doświadczenie - w miejsce podwójnego dawać pojedyńczy i liczyć na mniejsze wyciąganie
|
A jednak tak jest, ponieważ dwa pojedyncze mają większą wytrzymałość niz jeden podwójny.
Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB.
Jak by nie patrzeć to sama idea ewolucji to jednak krok w przód. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 21:06
|
|
|
Reader napisał/a: | Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB. | jak to niższa, skoro w podwójnym nie ma jednego ciągu ogniw?
Grześ napisał/a: | Nie masz racji ..... | tylko w przypadku gdy zrobisz 800kto to wtedy wiadomo,że już ogniwa trochę są "większe" i może być problem. Reader napisał/a: | ponieważ dwa pojedyncze mają większą wytrzymałość niz jeden podwójny. | ciekawa teoria |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 21:31
|
|
|
jaroz napisał/a: | Reader napisał/a: | Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB. | jak to niższa, skoro w podwójnym nie ma jednego ciągu ogniw?
... Reader napisał/a: | ponieważ dwa pojedyncze mają większą wytrzymałość niz jeden podwójny. | ciekawa teoria |
Sam się z siebie śmiejesz. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 21:38
|
|
|
przyjmijmy że na metr bierzący wyciąga się 3 mm . w boa liczmy że leci od wału do lewej głowicy , mamy metr niecały , potem w dół i do drugiej głowicy , będzie z 1,5 2 metry . czyli w tej dalszej głowicy będize większy odchył . w bobie mamy ten niecały metr . w obu przypadkach . tylko czy to chcieli osiągnać ?
4,4v8 z bmw ma jak w boa rozrząd . ( swoją drogą lubi się wysypać gorzej niż w bobie )
https://www.youtube.com/watch?v=Jzi_hsPr2js
https://www.youtube.com/watch?v=qkihFnaPLYw tak to wychodzi i też się sypie |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:00
|
|
|
Rozrząd na pojedynczym łańcuchu MA się sypać. Po to został zaprojektowany.
[ Dodano: |18 Cze 2016|, 2016 22:08 ]
Mowa oczywiście o tych długaśnych łańcuchach, w mercedesach V8, bmw V8 i tego typu silnikach. Generalnie nie są to rozrządy bezobsługowe tak jak bywało dawniej. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:08
|
|
|
jaroz napisał/a: | Reader napisał/a: | Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB. | jak to niższa, skoro w podwójnym nie ma jednego ciągu ogniw? |
Piłeś alkohol pisząc na forum?
Jakby podwójny nie miał jednego ciągu ogniw to byłby pojedynczym.
jaroz napisał/a: | Reader napisał/a: | ponieważ dwa pojedyncze mają większą wytrzymałość niz jeden podwójny. | ciekawa teoria |
To nie teoria.
Wytrzymałość:
3/8" simplex - 8900N
3/8" duplex - 16900N |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:16
|
|
|
Wytrzymałość wytrzymałością nic nie mowi jesli nie wiemy jakie siły działają |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:24
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Sam się z siebie śmiejesz. | Nie zrozumiałeś Pablo...
gufer-posepny napisał/a: | będzie z 1,5 2 metry | tam w życiu nie ma 2 metrów. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:43
|
|
|
dobra żarty żartami ale temat jest fajny
można było zrobić tak jak jest w innych autach i blokować wałki a koła swobodne
wtedy wpływ długości łańcucha by nie istniał .
Ktoś tu pisał o za małym skoku napinacza można to przerobić w bardzo prost sposób ale to nie jest lekiem na tą przypadłość |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:45
|
|
|
Nie dawało mi spokoju i sprawdziłem:
a) Pablo, specjalnie dla Ciebie - podwójny łańcuch BOA jest wg mnie tak samo jak nie lepiej, wytrzymały jak dwa pojedyńcze w BOB. Raz że łączna wytrzymałość podwójnego łańcucha jest wyższa, niż łączna dwóch pojedyńczych BOBa. W lańcuchu BOA "środkowe" ogniwa łączące rzędy łańcuchów są blisko podwójnej grubości niż zewnętrzne, co rekompensuje brak jednego rzędu (w ramach dwóch pojedyńczych).
b) myliłem się - łańcuch BOA ma dokładnie 2 metry. Zmierzyłem
[ Dodano: |18 Cze 2016|, 2016 22:48 ]
VIK napisał/a: | jak bywało dawniej. | to Scorpio było dawniej Bo jeśli po 25 latach różnica pomiędzy nowym, a starym była ledwo mierzalna, to raczej bezobsługowy
[ Dodano: |18 Cze 2016|, 2016 22:55 ]
Reader napisał/a: |
Jakby podwójny nie miał jednego ciągu ogniw to byłby pojedynczym. | gdyby babka miała wąsy... Ale ma dodatkowy ciąg ogniw i do tego są blisko 2x grubsze niż zewnętrzne co równoważy dwa rzędy (po jednym w każdym pojedyńczym łańcuchu).
Reader napisał/a: | Wytrzymałość:
3/8" simplex - 8900N
3/8" duplex - 16900N | skąd te dane? Jak to się ma do faktu, że w BOA łańcuch wytrzymuje setki kilometrów, a w BOB strzelał o wiele, wiele szybciej?
bednarowski napisał/a: | jesli nie wiemy jakie siły działają | akurat wiemy to, że napęd łańcucha jest sknocony w BOBie w stosunku do BOA - mam na myśli powierzchnię styku zębów wałka napędowego rozrządu z łańcuchem. W BOBie jest o jakieś 50% mniejsza powierzchnia, a więc łańcuch jednostkowo bardziej obciążony, a więc szybciej się zużywa. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 02:26
|
|
|
jaroz, proszę cię....
[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 02:26 ]
nie wiesz to nie wypowiadaj się... |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 07:28
|
|
|
bo to prawda akurat
łańcuch taki jak w boa jest mniej podatny na rozciąganie lepiej leży na kołach
koło pompy oleju jest opasane a nie tylko 2,5 zęby
Kto twierdzi inaczej opierając się na jakiś głupawych tabelkach i nie ma za sobą doświadczeń z innymi autami w których jak były łańcuchy dwurzędowe był spokój praktycznie wytrzymywały motor
Po zmianie na te nowsze sypie się to łańcuchy potrafią przeskakiwać na kołach rozciągają się i ślizgi strzelają .
Dlatego jest powiedzenie że jak jest łańcuch to jest wieczny -tak było jak nie wprowadzili postarzania produktu . |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 09:24
|
|
|
w TSI się tak postarali że po 40 tyś łańcuch skakał po zębatkach .... zaczynało się od właśnie napinacza . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|