|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Moje nowe Mk1 #szrot_team |
Autor |
Wiadomość |
Rumpel
Syn Grzesia
Auto: '97 2.9 ASB kombi +LPG &'89 2.4 lift+LPG
Wiek: 27 Dołączył: 29 Cze 2014 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 01:21 Moje nowe Mk1 #szrot_team
|
|
|
Witam, z tej strony Wojtek i z winy mojego ojca jestem fanem tego kretynizmu jakim jest jazda ostatnim tył napędem Forda w Europie. Moje motoryzacyjne zboczenie na tle tego samochodu zaczęło się kiedy jako prezent na 18 urodzinki dostałem zajeżdżone żelazo od mojego ojca, czyli wieloryba kombi z cossiem pod maska i 379kkm na blacie Męczyłem się z tym złomem przez zawrotne 21kkm, co zajęło mi rok, i przy okazji skutecznie zniechęciło do Mk3 - spędziłem pod maską tego auta około tyle samo czasu, ile zajęło mi wykręcenie za jego obdartą kierownicą, na wysiedzianym siedzeniu 400 000 przebiegu. Nie wiem jak to zrobiłem na łysych oponach, ze spalaniem sięgającym 20 litrów (!) gazu na 100 km, z rdzewiejącymi podłużnicami, kompozytowym tylnym (tramwaj, jeszcze jak ojciec jeździł) i przednim (fiat panda, wymusiłem) błotnikiem i brakiem kompresji na pierwszym cylindrze. W każdym razie, ze względu na stan, w jakim auto znalazło się po roku czasu w moich rękach, zapadła decyzja że trzeba kupić coś "nowego". Ponieważ w grę wchodziły tylko skorupy, a nie chciałem ani wieloryba (mam ich dość), ani krokodyla (brzydal) to padło na Mk1. Po niezliczonych godzinach spędzonych na tronie, dziesiątkach obejrzanych aut na mobilu, autoscoucie i ebayu, JEST ! Mk1, liftback, manual, GL i silnik 2.4 Decyzja - siup do kombika ojca, jedziemy po auto.
Tak wiec na chwile obecną jestem szczęśliwym posiadaczem Mk1 z '89 roku, z przebiegiem który w chwili kupna wynosił niecałe 72 000 km Poprzednim właścicielem był dziadek urodzony w AD 1922, który kupił nowego forda u dealera i tego zostawił w rozliczeniu... A teraz jego kolejnym właścicielem jestem ja
Zrobione od środy, czyli od dnia w którym zjechałem autem na plac pod dom jest :
-olej
-świece
-filtr powietrza
-prawy wahacz
-gumy stabilizatora
-uszczelki pod pokrywami zaworów
-ustawiony luz na zaworach
-zakonserwowane podwozie
-uzupełniony olej w wisko
Do zrobienia są klosze przednich lamp, czyli normalka, założenie gazu i ogarniecie nagłośnienia (moje skrzywienie).
Zdjęcia :
|
_________________ Targanie wieloryba bokiem jest jak wożenie kartofli na targ w Bentleyu. To obraza majestatu. |
|
|
|
|
Vaux
FSTMember073
Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Wiek: 47 Dołączył: 17 Mar 2005 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 08:01
|
|
|
Piękne Scorpio:) |
_________________ V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91 |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 08:02
|
|
|
a jednak,jak rozmawiałem z Grzesiem ostatnio to własnie sie chwalił,ze takie cus jedziesz oglądać |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 08:24
|
|
|
Piękny okaz że zdjęć wad na nim nie widzę, są jakieś, zwłaszcza blacharskie? |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |10 Sie 2015|, 2015 08:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 10:10
|
|
|
Rumpel napisał/a: | Tak wiec na chwile obecną jestem szczęśliwym posiadaczem Mk1 z '89 roku, z przebiegiem który w chwili kupna wynosił niecałe 72 000 km |
Nie chcę umniejszać, ale coś tu nie pasuje.
Zegary z polifta a auto przedliftowe, nawet lustra boczne ma starego typu ( tzw. łopaty ), zegary powinien mieć również przedliftowe tzn. wskaźnik paliwa skalowany w litrach a nie w samych kreskach.
A tak poza tym - fajny okaz. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 11:05
|
|
|
To taki przełom, więc może się zdarzyło takie dzieło. Trza by było zdjąć zegary i zobaczyć czy wtyczki i kabelki oryginalne, czy ktoś dłubał. Przedlift miał oddzielną wtyczkę do prędkościomierza, a polift ma wsia zintegrowane w zielonej i czerwonej. Je jeszcze takiego połączenia nie widziałem w roczniku '89.
Na pierwszy rzut oka wygląda nieźle, ile taki szrot kosztował? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Rumpel
Syn Grzesia
Auto: '97 2.9 ASB kombi +LPG &'89 2.4 lift+LPG
Wiek: 27 Dołączył: 29 Cze 2014 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 13:23
|
|
|
Blacharsko było kilka dziur w progach, m. in. przez to, że niemiaszki wspawali je trochę na odwal się, na końcu lewego progu były dwie dziury zalepione jakimś lepikiem. Poza tym wahacze tylne, a szczególnie lewy, były okropnie zardzewiałe, ale tylko powierzchownie. Generalnie auto stało gdzies długo, bo pod tylną klapą, pod listwami od drzwi była niesamowita ilość brudu. A co do zegarów - nie wiem, nie znam się, ale mam książkę z tego ozu, miał przeglądy robione w ASO, i tu książka oidp jest wypełniona do okolic 50kkm przebiegu, a na słupku drzwi kierowcy jak naklejka z datą bad technicznego z 2003 roku i przebiegiem około 53kkm... Albo jakos tak, zaraz rusze tyłek i sprawdzę. I jeszcze odnośnie tych zegarów - auto miało padnięty czujnik temperatury, wisko się słabo kręciło i wyrzucał płyn ze zbiornika. Może ktoś myślał, że padnięty jest wskaźnik, i go wymienił.... |
_________________ Targanie wieloryba bokiem jest jak wożenie kartofli na targ w Bentleyu. To obraza majestatu. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 13:35
|
|
|
Rumpel napisał/a: | ...I jeszcze odnośnie tych zegarów - auto miało padnięty czujnik temperatury, wisko się słabo kręciło i wyrzucał płyn ze zbiornika. Może ktoś myślał, że padnięty jest wskaźnik, i go wymienił.... | Zegary przedlift-polift różnią się głębokością, Więc mógł być zmieniony cały zestaw zegarów, a co za tym idzie mogła być mała rzeźba w kabelkach |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 14:10
|
|
|
Struna napisał/a: | Zegary z polifta a auto przedliftowe, nawet lustra boczne ma starego typu ( tzw. łopaty ), zegary powinien mieć również przedliftowe tzn. wskaźnik paliwa skalowany w litrach a nie w samych kreskach. |
Być może, ale ja w starym MK1 miałem takie same zegary, tylko rzeczywiście paliwo w litrach (a raczej tylko dwa napisy : 70 i 35) - chyba ... Poza tym są pewne małe różnice względem MR87, np. siatka pod wycieraczkami na wlocie powietrza.
Poza tym jeszcze olej we wspomie czarny, dziś do wymiany. I kontrola oleju w MT75, w dyfrze jest OK.
Cóż, taki "rodzynek". Ze wszystkimi opłatami jazdą i tymi małymi naprawami wyjdzie niemało (jak nic 6 tys), ale na moje oko warto.
Jak by co, to miałem niezłe przeboje w niemieckim Landratsamcie. Jak ktoś chce szczegóły na co uważać - to pytać. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 14:16
|
|
|
całkiem ładny |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 14:30
|
|
|
Z którego miesiąca on jest?
Czy ma boczne kratki z możliwością puszczenia powietrza na boczne szyby, czy tylko zamknij-otwórz? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 14:32
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Z którego miesiąca on jest?
Czy ma boczne kratki z możliwością puszczenia powietrza na boczne szyby, czy tylko zamknij-otwórz? |
I rejestracja czerwiec. A te małe kratki - muszę popatrzeć. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 15:03
|
|
|
Coś mnie się zdaje, że w maju był przełom. Jeden nasz jest z marca i jest "przed" drugi z sierpnia i jest "po" chociaż maskę ma ze znaczkiem.
Oto i one: |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 23:41
|
|
|
Zacny. Ja akurat nigdy nie pobrałbym manuala 2.4, w imię zasad ale tak ogólnie, zacny. Dbaj, oszczędzaj, nie obijaj, bo wiela takich nie zostało. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |10 Sie 2015|, 2015 23:58
|
|
|
kolorek ładny i zawsze to jedyneczka
W Twoim wieku sam taką miałem , tylko zieloną i z Dełohacem , nie przegraj jej jak ja swojej
bo będziesz załował jako i ja żałuję |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
Ostatnio zmieniony przez Maross |11 Sie 2015|, 2015 00:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |