|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Światła dzienne na 2 sposoby - co i jak . |
Autor |
Wiadomość |
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:41
|
|
|
wiadomo ,mozna to w inne sposoby rozwiazac ,ja akurat tak zrobilem bo mialem taki automacik,z swiatlami drogowymi tez bedzie fajny efekt,sprawdzalem w espero jak swieca w szeregu zarowki i dobrze to wyglada,w skorpio pewnie tez bedzie ,szczegolnie gdy rozwiazanie drogowych jest w osobnych lampach ,bo rozne wersje byly z zarowkami 2 włóknowymi i pojedynczymi zarowkami |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 17:54
|
|
|
grzechu913 napisał/a: | mozna tylko wiecej dlubaniny bo trzeba zarowki w szereg laczyc | ano nie jest taki koleś w kraku co robi takie moduliki, które powodują ćwiecenie "długimi" w szeregu, ale bez dodatkowej instalacji łączącej je w szereg.
To wykorzystuje część wiązki auta, wpina się w obwód masy i jakoś magicznie toto powoduje, że świeci w szeregu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 18:28
|
|
|
mozliwe ,ale w moim przypadku przy zarowkach 100W nie wiele to da ,bo pewnie i tak za mocno by swiecily w szeregu. |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 18:41
|
|
|
Tak czy inaczej cel wyznaczony: długie w szereg i autostart po wykryciu wyższych obrotów.Pablo szukaj lutownicy... |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 18:58
|
|
|
grzechu913 napisał/a: | przy zarowkach 100W nie wiele to da ,bo pewnie i tak za mocno by swiecily w szeregu. | mniej więcej połowa, czyli tak jakby w serii na długich masz 100-ki ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 19:05
|
|
|
Przepraszam ale czy setki nie wypalają odbłyśników? |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 19:31
|
|
|
Adam, czy mógłbyś odświeżyć ten schemat?
http://ford-scorpio.pl/fo...der=asc&start=0 |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 19:56
|
|
|
Sorry, ale ja nie mam materiałów, które mógłbym wrzucić na ogólnodostępne forum ;/ |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Lut 2014|, 2014 22:19
|
|
|
Struna napisał/a: | grzechu913 napisał/a: | mozna tylko wiecej dlubaniny bo trzeba zarowki w szereg laczyc | ano nie jest taki koleś w kraku co robi takie moduliki, które powodują ćwiecenie "długimi" w szeregu, ale bez dodatkowej instalacji łączącej je w szereg.
To wykorzystuje część wiązki auta, wpina się w obwód masy i jakoś magicznie toto powoduje, że świeci w szeregu. |
Dość prosto - zamiast masy na jednej żarówce od długich dajesz 12V - i prąd popłynie przez tą żarówkę, potem do drugiej i przez druga do masy. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 00:52
|
|
|
No jakoś tak to gość tłumaczył - jak widać da się w mega prosty sposób. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 01:08
|
|
|
No więc posiedziałem i zainspirowany schematem podłączenia wiatraków spłodziłem takie oto coś:
Postanowiłem podłączyć się do świateł mijania/krótkich, bo we wszystkich MKII i wielu MKI mamy lampy z "dopalaczami", a wtedy odpalanie czterech żarówek na pół gwizdka mijało by się trochę z celem.
Do tego układu potrzebne są trzy najzwyklejsze przekaźniki za ~7zł/szt. i cztery diody prostownicze np. wylutowane z popsutej żarówki energooszczędnej
trzeba włączyć przekaźniki w kable idące:
- od lewej lampy do masy (to ten przekaźnik po prawej),
- od skrzynki do prawej lampy (to ten przekaźnik po lewej) (nie pamiętam, czy ten kabel idzie od lewej lampy, czy od samej skrzynki, jeśli od lewej lampy to trzeba wpiąć się między lampami).
Górny przekaźnik to nowość w aucie i trzeba mu dorobić wszystkie kable.
Sygnał "engine run" to sygnał jaki mamy w Scorpio bodajże na wyjściu czarnych przekaźników z grubymi stykami. W innych autach trzeba sobie coś takiego namierzyć, albo oprzeć się o zgaśnięcie kontrolki ładowania.
Idea jest taka, że po włączeniu silnika wszystkie przekaźniki zaczynają pracę i mamy światła mijania podłączone szeregowo, czyli na obu żarówkach mamy po ~7V.
Po włączeniu świateł mijania za pomocą włącznika, nasz układ zostanie wyłączony za pomocą górnego przekaźnika. Przy włączeni lub mignięciu długimi stanie się to samo.
Na ten przewód od "engine run" można by dać jakiś mały bezpiecznik, tak na wszelki wypadek
Teraz zacząłem się zastanawiać co się stanie gdy włączymy światła pozycyjne podczas pracy tego układu. Wygląda na to, że lewe przednie światło pozycyjne powinno świecić na pół gwizdka, a prawe normalnie. żeby temu zapobiec, trzeba by było podłączyć drugą oddzielną masę do lewej żarówki pozycyjnej, albo może nie ma potrzeby tego ruszać, bo nie będzie to przeszkadzało.
Kolejny znak zapytania to jak poradzi sobie z tym nasz komputerek od "choinki" Czy będzie świecił, że mamy coś nie tak z żarówkami, czy np. coś mu się spali?
Na te pytania nie znam odpowiedzi.
Podsumowując jest to schemat wielce testowy, którego nie wykonałem w rzeczywistości, a jedynie w głowie, na kartce i w paincie
Każdy kto chce go wykorzystać, robi to na własne ryzyko! Ja tu nic nie gwarantuje, łącznie z tym, że auto nie spłonie!
Ja może go kiedyś wykonam, ale na pewnie nie w zimę |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |15 Lut 2014|, 2014 01:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 01:19
|
|
|
Za chęci i czas poświęcony - szacun, ale ogólnie... No trochę lipton, zwłaszcza że patent z odpieciem masy jest banalny i działa niezawodnie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 01:23
|
|
|
Struna napisał/a: | Za chęci i czas poświęcony - szacun, ale ogólnie... No trochę lipton, zwłaszcza że patent z odpieciem masy jest banalny i działa niezawodnie. | Przecież tu właśnie jest odpięcie masy, to o czym pisałeś Ty i trzypion. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
grzechu913
Auto: Ford C-MAX 1.5 EB200 17r
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Gru 2005 Skąd: Chrzanow
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 07:31
|
|
|
Struna napisał/a: | grzechu913 napisał/a: | przy zarowkach 100W nie wiele to da ,bo pewnie i tak za mocno by swiecily w szeregu. | mniej więcej połowa, czyli tak jakby w serii na długich masz 100-ki ? |
wiem ze byloby podobnie jak w seri ,moze troche slabiej musialbym sprawdzac ,tak mam 100 ,ogolnie fajnie swieci ,nie wypala odblysnikow bo przeciez nie jezdzi sie na dlugich godzinami jak na mijania
[ Dodano: |15 Lut 2014|, 2014 07:38 ]
jedyny plus tego ze mijania pracuja jako powiedzmy dzienne ze policja sie nie dopala do tego,z daleka widac ze normalnie to swieci ,a drogowe to nie wiem czy moga spelniac taka funkcje w tych autach co nie sa homologowane ze moga byc jako dzienne ,pewnie podobna sprawa jak z ksenonami ,tez mozna bylo zakladac i swiecilo niezle ,ale za duzo policjantow teraz wie ze to dokladane na sile i nie tylko w skorpio tylko innych samochodach ,wiec bardziej na to uczuleni,tak samo jak 100 w drogowych nie legalne ,ale to juz by musial wyciagac zarowke aby to sprawdzic ,bo na pierwszy rzut oka to ciezko stwierdzic ,ze sa mocniejsze
[ Dodano: |15 Lut 2014|, 2014 08:10 ]
mozna zrobic cos takiego
http://www.fotosik.pl/pok...b0d6b1e2e3.html
wiadomo zasilanie do drogowych idzie z 2 bespiecznikow ale to i tak sie obw zamyka na nich wiec narysowalem z jednym powinno dzialac z jednego przekaznika .Do zasilania glownego mozna wziac ze stacyjki lub dolozyc jakis automat co wykrywa wyzsze napiecie i wtedy wlacza.Na D2 podawanie napiecia z pozycji lub mijania aby to gaslo. Na D1 z drogowych aby mozna bylo blindowac (mrugac) . |
_________________ Bylo scorpio 2.0 16V 95r LPG |
Ostatnio zmieniony przez grzechu913 |15 Lut 2014|, 2014 08:17, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |15 Lut 2014|, 2014 10:02
|
|
|
Niby tak, tylko po co aż tak komplikować życie? Dwa przekaźniki wystarczają Jeden, który jest wpięty pomiędzy na +12 engine run i na zmianę podaje na jednej lampie masę, lub +12, oraz drugi, którego styk rozwierny jest w obwodzie cewki pierwszego, zaś dostaje zasilanie przez diody z pozycyjnych i zza przełącznika mrugnięcia długimi. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |