|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
A teraz YGHowóz ;] |
Autor |
Wiadomość |
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |30 Maj 2008|, 2008 19:14 A teraz YGHowóz ;]
|
|
|
Scorpio 2.0 8V data prod. 18.10.1994r.
kolor: ciemny bakłażan (dark aubergine)
Autko kupione w lutym 2006r. (z komisu )
Wiem tyle, że poprzedni właściciel to była kobieta ze Szczecina,
która po sprowadzeniu auta z Niemiec mało nim jeździła ponieważ
auto się jej niepodobało.
Historia auta w moim posiadaniu:
Dwa tyg. po zakupie samochodu autko zostało rozbite.
Gołoledź, kiepskie opony i bliskie spotkanie z drzewem.
Wyposarzenie:
- silnik 2.0 8V (bez LPG)
- podgrzewana przednia szyba (do wypadku)
- 2x el. szyby
- fotochromatyczne lusterko (do wypadku)
- el. siedzenie kierowcy
- klima manualna
- halogeny
- felgi alu z Mondeo 15"
- radio 2004 (już zamienione)
Dokonane modyfikacje:
car audio było:
- radio JVC MP3
- wzmacniacz Mac Audio 600W
- Tylne głośniki JBL GTO 937 6x9" (na kablach 2,5mm2)
- Przód seryjne (2 drożne)
- Tuba Blaupunkt przerobiona na skrzynie (kable 6mm2)
- kondensator TOXIC 1F
- zasilanie na kablach 16mm2
inne:
- lampy przednie zrobione na poliftowe
- skóra
Planowane modyfikacje:
- felgi 16" lub 17" fordowskie
- SWAP na 2.3 16V?
Zdjęcia:
-niedawno
-teraz
|
Ostatnio zmieniony przez YGH |7 Wrz 2010|, 2010 13:26, w całości zmieniany 25 razy |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |22 Maj 2010|, 2010 16:42
|
|
|
No to nadszedł czas na update
Wszystko co było robione przy aucie, udokumentowane po 12.12.2007r.
A więc:
12.12.2007r. Scorpionowi puknęło 188000km
03.03.2008r.
otrzymałem sprzęt Car audio i w przeciągu 3 tyg. pozklejałem wszystko do kupy i zamontowałem (aktualnie jest radio JVC i seryjne głośniki)
następnie od dnia 27.05 - 14.06.2008r. zabrałem się za rzeźbienie. Przyszła strumienica więc pozbyłem się katalizatora (na jednym foto widać dlaczego), po tym zabiegu przybyło troszkę mocy (odzyskanej):
w międzyczasie (03.06.2008r.) zabrałem się za przeróbkę lamp na poliftowe:
w czerwcu (29.06.2008r.) był także spot FST, na którym to rybacy zastawili sidła na nas; ja w nie wpadłem dzięki Bogu auto nie ucierpiało:
lipiec 2008r. to przegląd instalacji elektrycznej, regeneracja skrzynek, wymiana żarówek itp.
następnie rozleciał mi się tłumik drgań na wale, wymiana dnia 26.09.2008r.:
na przełomie listopada i grudnia 2008r. Scorupka trafiła na wymianę progów i nadkoli. Przy okazji powychodziły inne blacharskie rzeczy, ale źle nie było:
2009r. zacząłem od reanimacji ABSu, zakupiłem nowy modulator i wymieniłem (stary od wypadku troszkę połamany i prąd doił):
w maju (05.05.2009r.) CB radio poszło w miejsce popielniczki (aktualnie jest oryginalnie, CB poszło z malcem):
2 dni potem, wymieniałem filtry, płyny, oleje. Przy okazji wymiany filtra paliwa "wtyczka" przewodu paliwowego rozleciała się konieczna była rzeźba
następnie 1.07.2009r. wizyta u x00x'a plastiki, duży podłokieć, chłodnica klimy itp.
także w lipcu wymieniłem tylny zacisk hamulcowy:
4.07.2009r. drobne problemy z nawiewem:
w lipcu byłem także u ford2fasta, ponieważ bak mi się przetarł. f2f miał idealny więc go kupiłem od niego (i tak go jeszcze pomalowałem i zakonserwowałem). Przy okazji zakupiłem też żarówki do podświetlenia zegarów
Tuż po Woodstock'u (04.08.2009r.) spotkałem się pod Tesco z kolegą (Mirek), który swoim scorpionkiem był na woodstocku (ten po prawej). Znaleźliśmy go na woodstocku, opisaliśmy paluchami, potem kupa znajomych znalazła fotke z tym scorpionem na onecie (w fotkach woodstokowych) myśleli że to ja tam byłem bo auto na wodzisławskich blachach
31.10.2009r. stuknęło 198000km , nieźle nalatane przez prawie 2 lata zaledwie 10 000 km
22.11.2009r. wizyta u gufera i montaż skóry
23.04.2010r. wypad w góry, auto dostało dawkę paliwa jakiej nigdy nie miało, przy okazji puknęło 200 000km, auto zastane bo rozpędzał się długo do ok. 180km/h i drogi brakło. Ale i tak spalanie w trasie wyszło od 7,1 do 5,5l/100km !!
maj 2010r. to wymiana EBJa (dostał nówkę), oryginalny pilot (od guferka), poprawienie mocowań zderzaka przedniego (powyrywane od krawężników) oraz zakup nowych opon na przód (22.05.2010r.)
dnia 25.05.2010 dałem felgę do prostowania,
27.05.2010r. to ustawienie geometrii kół przednich.(Mechanicy mówili, że nie widzieli tak suchego silnika i tak zadbanej skóry w Scorpio )
07.06.2010r. - wymiana łączników stabilizatora (Delphi - 60zł/szt.)
22.06.2010r., samochód przeszedł przegląd bezproblemowo
16.08.2010r., przebieg 202 300 km - mycie, odkurzanie, konserwacja skóry, wymiana żarówki lewego światła mijania oraz żarówki lewego pozycyjnego w klapie, wymiana oleju (Shell Helix HX7 10W-40 API: SM), wymiana filtra oleju (Mann Filter), wymiana filtra powietrza (Filtron).
20.08.2010r. - czyszczenie komory silnika, rozebranie, czyszczenie, smarowanie wkładki zamka tylnej klapy, montaż
W ciągu tych lat zostały jeszcze powymieniane/ ponaprawiane rzeczy których fotek nie posiadam ale są to:
oleje, płyny, filtry, gumy w zawieszeniu, tarcze, klocki, łożyska w kołach, konserwacja podwozia, zamontowano poduszki powietrzne, poduszka pod silnikiem, 2 sprężarki klimy (i tak teraz jest zatarta), gaz klimy, chłodnica klimy, kable i świece MC, cewka, EDIS, klapa bagażnika, tłoczki w masce, nowy akumulator Bosch 70Ah, wiązka silnika, naprawiony rozrusznik (automat i bendix), przełącznik wycieraczek z 6 biegową regulacją, lampka w podsufitce z soczewkami. Więcej rzeczy nie pamiętam.
Aktualnie samochód przechodzi badania techniczne bez problemu, pomimo braku katalizatora spełnia normy pozwalające na poruszanie się po centrach niemieckich miast.
Auto jest cudne i ma dożywocie u nas |
Ostatnio zmieniony przez YGH |20 Sie 2010|, 2010 20:26, w całości zmieniany 13 razy |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |4 Paź 2010|, 2010 19:38
|
|
|
no to przybyło parę nowych rzeczy
02.09.2010r dostarczono mi od Julka sprężarkę klimy ...za kilka dni zamontowana
11.09.2010r. wymiana płynu hamulcowego
13.09.2010r. wymieniłem tylne klocki hamulcowe; odgrzybiłem sobie klimę oraz zamontowałem filtry kabinowe
16.09.2010r. poczyściłem oraz wkleiłem reperaturki do pilota
24.09.2010r. wymiana przepalonych żarówek podświetlenia zegarów oraz zamontowanie led'ów w przyciski podgrzewania szyb oraz podgrzewania foteli
04.10.2010r. czyszczenie komory silnika, sprawdzanie płynów itp. (jesienny przegląd przy 203 300km)
05.10.2010r. zamontowanie osłony pod silnik
06.10.2010r. uszczelnienie znalezionych wycieków czynnika z klimatyzacji (wymiana oringów przy osuszaczu oraz przy chłodnicy), sprawdzenie szczelności oraz nabicie układu czynnikiem
11.10.2010r. byłem pospawać rurę wydechową ponieważ urwało się mocowanie rury na środku i powstała wielka dziura, przy okazji pospawane zostało rozwidlenie rur bo też była mała szpara.
26.10.2010r. zakup i montaż chlapaków. Do ich kupna zainspirował mnie mój były maluszek, w którym z jednej strony wisiał chlapak i próg był zdrowy, a z drugiej strony nie miał, śnieg z solą się odkładał i próg zgnił. Wpis ten dodałem 21.01.2011r. i muszę powiedzieć, że chlapaki zdają egzamin. Śnieg w ogóle nie osiada na progu i auto tak szybko się nie brudzi
...długo długo nic. Po jakimś czasie straciły się przeciwmgielne z przodu i z tyłu. Obadałem wszystkie możliwe przyczyny i nic. Została tylko regeneracja skrzynki. Dnia 19.04.2011r. Zregenerowałem dużą skrzynkę. W sumie niepotrzebnie bo była ok ale przy okazji odkryłem że uchwyt bezpiecznika się ułamał i nie było styku - przyczyna niedziałających przeciwmgielnych. Lekka rzeźba i jest OK |
Ostatnio zmieniony przez YGH |5 Cze 2011|, 2011 14:21, w całości zmieniany 8 razy |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |14 Kwi 2012|, 2012 18:22
|
|
|
No to kolejny mini update
13.07.2011 - są części od ford2fast'a Mechanizm wycieraczek (musiałem wymienić bo cięgno się wyrobiło i wypadało) oraz oprawki żarówek do zegarów.
18.07.2011 - zakupiłem żaróweczki do zegarów i taśmę do tłumików bo wydech przedmuchał się na wszystkich spawach.
25.09.2011 - przyszła jesień - trzeba zrobić nawiew - nowy (używany) silnik dmuchawy
+ wymiana
05-08.10.2011 - idzie zima, konserwacja podwozia i regeneracja tylnych zacisków
...do tego nowiuśkie wycieraczki.
02.11.2011 - dotarł nowy wydech, po kupieniu taśmy do tłumików i zejściu do kanału,
okazało się, że nie ma zbytnio do czego przykleić tej taśmy - wydech jeszcze fabryczny
...przyszła zima - wymiana wydechu na wiosnę ale w międzyczasie wydech zakonserwowałem różnymi środkami
07.02.2012 - aaa czas na zmianę żarówek z przodu - tungsramy zamieniono na
Osram Night Breaker Plus - żarówki przetestowane na trasie Wodzisław - Stalowa Wola w środku nocy - 100% zadowolenia, żarówka daje dużo lepsze światło - polecam
(na fotkach po lewej tungsramy zwykłe - po prawej Osramy, także 55W)
10.04.2012 - wiosna, wymiana opon na letnie - na tył powędrowały "nowe" gumy
- używane TOYO 195/65 R15
14.04.2012 - wymiana skorodowanego wydechu
22.06.2012 - przegląd, zaliczony bez problemu
23.06.2012 - przebieg ok. 213 500km - wymiana oleju (Mobil Super 2000 10W-40), filtra oleju (Knecht OC606), Filtra powietrza (JCpremium), filtra paliwa (Bosch), mini rzeźba przy wymianie filtra paliwa - złączka plastikowa z jednej strony nie wytrzymała, trzeba było zastosować przewód paliwowy - zbrojony.
05.09.2012 - pomiar ciśnienia na cylindrach:
1. cylinder __________ 2. cylinder __________ 3. cylinder __________ 4. cylinder
|
Ostatnio zmieniony przez YGH |5 Wrz 2012|, 2012 16:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |19 Gru 2012|, 2012 22:31
|
|
|
update
02.11.2012 - wymiana opon na zimowe ...chyba są ostatni sezon bo już się kończą
03.12.2012 - zakup gumowych dywaników w Auchan Żory
07.12.2012 - wymiana baterii w pilocie
15.12.2012 - zakup nowego akumulatora - BOSCH S4 60Ah 540A + nowa klema (-)
15.12.2012 - rozciekł się kolektor dolotowy po 5 latach od poklejenia. Zamówione u ford2fast
18.12.2012 - zakupiony kolektor dolotowy oraz ramię prawej wycieraczki ...oczywiście u ford2fast'a
19.12.2012 - montaż kolektora dolotowego, mini reanimacja wiązki przy przepustnicy, przeczyszczenie EBJ'a i wymiana płynu chłodzącego
19.01.2013 - wymiana termostatu i kolejne "łatanie" wiązki, tym razem poleczone 5 kabli i po 6 latach powrócił działający wskaźnik temperatury ...i w aucie w końcu ciepło ...a i do tego wymieniłem sobie żarówkę we włączniku świateł i zmieniłem podświetlenie w przedniej lampce
|
Ostatnio zmieniony przez YGH |19 Sty 2013|, 2013 14:41, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |22 Gru 2012|, 2012 17:30
|
|
|
Pięknie |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
pepe
Auto: granada mk1 '77
Dołączył: 03 Paź 2012 Skąd: Jasło
|
Wysłany: |3 Sty 2013|, 2013 17:22
|
|
|
O kurde, czytam oglądam i... solidna robota! Gratulacje! |
|
|
|
|
artur.k
Auto: BOB,Chevy Tahoe
Dołączył: 11 Lut 2011 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: |3 Sty 2013|, 2013 23:01
|
|
|
no w Twoich rękach to to jeszcze długo pochodzi gratuluje wytrwałości |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |4 Sty 2013|, 2013 20:18
|
|
|
no na pewno do końca, ale kiedy to nastąpi to nie wiem.
...prędzej czy później
coś tam dłubie się, dłubie ale czasami już chęci brak. |
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |4 Sty 2013|, 2013 20:56
|
|
|
Oj nie marudź....
Naprawdę masz super autko, nie marudź |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
artur.k
Auto: BOB,Chevy Tahoe
Dołączył: 11 Lut 2011 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: |4 Sty 2013|, 2013 21:02
|
|
|
nie poddawaj się,a satysfakcja nie do opisania jak się coś robi samemu |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |3 Wrz 2013|, 2013 22:18
|
|
|
no i cały czas walczę, walczę i nie poddaję się ...niestety to już walka z wiatrakami
luty/marzec 2013 - wymiana przednich elastycznych przewodów hamulcowych
marzec 2013 - zakup przyborów do naprawy blacharskiej progów i nadkoli
czerwiec 2013 - wymiana tylnych klocków hamulcowych oraz "reanimacja" prawego tylnego zacisku hamulcowego.
sierpień 2013 - "remont blacharki"
...byle przetrzymał zimę |
|
|
|
|
Kasia
Auto: Scorpio :)
Wiek: 39 Dołączyła: 11 Lut 2011 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |4 Wrz 2013|, 2013 10:33
|
|
|
YGH napisał/a: |
coś tam dłubie się, dłubie ale czasami już chęci brak. |
Wielu po spotkaniu z drzewem oddało by samochód do pocięcia (i nie chodzi tutaj tylko o posiadaczy Scorpio) a ze zdjęcia można się domyślać ile było pracy aby doprowadzić auto to takiego świetnego stanu
Bardzo ładne Scorpio, w moim ulubionym kolorze |
_________________ Gdy ci smutno gdy ci źle, wsiądź do Scorpio, przejedź się.
MKI 2.0 HB (żegnaj mój pierwszy i jedyny)
MKI 2.4 HB
MKI 2.9 HB |
|
|
|
|
YGH
Jaco
Auto: Laguna II 1.9dCi, Golf II GTD
Dołączył: 12 Paź 2007 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: |12 Paź 2013|, 2013 14:48
|
|
|
Dzisiejsza niespodzianka pod blokiem
|
|
|
|
|
playandwin24
Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2011 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: |12 Paź 2013|, 2013 15:42
|
|
|
Jakiś monitoring jest? |
_________________ Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |