Kontrola prawidłowego zamknięcia maski - ważne! |
Autor |
Wiadomość |
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |30 Lip 2013|, 2013 19:54
|
|
|
Julian- u mnie maska sie nie rusza- to po wykreceniu tych kolkow bocznych |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |1 Sie 2013|, 2013 15:52
|
|
|
Julek napisał/a: | Czyli co, trzeba by wkręcić śrubę regulacyjną maski na tyle mocno, żeby nie pracowała ona góra-dół praktycznie wcale po zamknięciu.
Niestety z reguły oznacza to konieczność demontażu zamka od maski i kąpiel w wd40/podgrzanie, bo inaczej nie idzie jej przekręcić. |
U mnie po zluzowaniu tej blaszanej nakrętki kontrującej, trzpień wkręca/wykręca się praktycznie od samego patrzenia.
W tej masce co mi się ugina jest talerzyk jakieś ~45mm od blachy, w tej zatrzaskującej się na sztywno ~ 35mm. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |3 Sie 2013|, 2013 10:06
|
|
|
Reader, dobrze czasem zapytać:) nie wiedziałem, że ta duża nakrętka to kontra do trzpienia - myślałem, że ona jest połączona z główną blachą i próbowałem kręcić samym trzpieniem. Rzeczywiście - po zluzowaniu dużej nakrętki, trzpień obraca się bez oporów. Wkręciłem go około 3mm głębiej - teraz odstaje od głównej blachy na odległość ok. 37mm. Do tego wykręciłem nieco kołki boczne. Maska jak przymurowana - testy przy 150 wypadły pomyślnie, dziś jadę autostradą to jeszcze się upewnię...
Tak więc namawiam wszystkich do 'wychylenia' się w przód podczas szybszej jazdy i kontrolę, jak zachowuje się maska - ja zauważyłem to przez przypadek, bo rzadko kiedy ogląda się koniec własnej maski przy 150km/h. Obawiam się, że takie machanie maską przez pęd powietrza może kiedyś skończyć się źle...
Ogłaszam miesiąc sierpień, miesiącem kontroli maski przy wyższej prędkości, pod honorowym patronatem pepiego wyedytuję temat wątku i może z czasem przydałoby się go w warsztat wrzucić. |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |3 Sie 2013|, 2013 12:23
|
|
|
dobrze jest się upewnić że nie odczepi się i lekko szarpnać do góry za grilla . bo bywa tak ze podniesione słupki na rogach utrudniają zatrzaśnięcie się . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Sie 2013|, 2013 08:20
|
|
|
ja bym oba tematy scaił wobec tego |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |6 Sie 2013|, 2013 08:28
|
|
|
wracajac z sokolowa spojrzalem na maske srebrnego przy 180km/h
plywa jak szalona- trzeba bedzie to poustawiac |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Sie 2013|, 2013 08:32
|
|
|
Moje testy przy 170 wyszły poprawnie - maska ani drgnie, tak więc regulacja samego trzpienia i lekkie wykręcenie plastikowych grzybków przyniosły pożądany efekt. |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Sie 2013|, 2013 08:32
|
|
|
w mk2 raz mi pofalowała maska oprzy prędkości - ale nie domknąłem, YaKuZ lub Vaux powinni pamiętać
a znowu vołovina ma np podwójne zatrzaski maski - nie na środku, ale po brzegach, na pasie przednim przy lewym i prawym błotniku |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
Ostatnio zmieniony przez Zysio |6 Sie 2013|, 2013 08:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |6 Sie 2013|, 2013 08:36
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | wracajac z sokolowa spojrzalem na maske srebrnego przy 180km/h
plywa jak szalona- trzeba bedzie to poustawiac | Kurde, zapomniałem wczoraj w swoim srebrnym spojrzeć. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |6 Sie 2013|, 2013 08:50
|
|
|
U mnie przy 237 km/h ani drgnie |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
|