BOB i EGR |
Autor |
Wiadomość |
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 20:43 BOB i EGR
|
|
|
Witam,
Cóż, szarpało przy małych obciążeniach to wyłączyłem toto ....
Czy poza równiejszą pracą silnika (LPG szczególnie) są jakieś inne pozytywne czy negatywne objawy ? Informacji w necie mnóstwo, ale niektóre cokolwiek sprzeczne
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Julek
510 571 845
Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 20:51
|
|
|
hm co znaczy "wyłączyłem"? |
_________________ Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje... |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 20:53
|
|
|
Julek napisał/a: | hm co znaczy "wyłączyłem"? |
Ano rurkę z siłownika podciśnieniowego odłączyłem, od strony zaworka sterującego zatkałem - tak na szybciora ! W ten sposób się EGR na pewno nie otwiera ! Ale przejechałem trak dopiero jakieś 30 km. Na pewno przestał szarpać, ale nic więcej nie mogę powiedzieć.
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 21:24
|
|
|
To źle zrobiłeś . Bo ten grzybek jest nieszczelny i nawet bez tej rurki przepuszcza . na allegro nawet są gotowe blaszki do zaślepiania . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Adam73
603-820-181
Auto: Mk2 1992 2.0 DOHC,manual,Ghia lift. + LPG
Pomógł: 15 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Kwi 2006 Skąd: Zgierz EZG
|
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 21:46
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | na allegro nawet są gotowe blaszki do zaślepiania | w bankach też |
_________________ Było:
Tarpan 237 -79r.
Dacia1310-86r.
Opel Kadett 1.6D- 89r.
Vw transp.T2 -80r.
Scorpio Mk1 -91r./2.0 DOHC |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 21:54
|
|
|
1 zl ,albo 50 gr ,nie pamietam dokladnie |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |25 Lis 2012|, 2012 22:14
|
|
|
kat napisał/a: | 1 zl ,albo 50 gr ,nie pamietam dokladnie |
Za bardzo szastasz grubą gotówką
Nie pamiętam tylko czy było to 2 czy 5 groszy |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 07:29
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | To źle zrobiłeś . Bo ten grzybek jest nieszczelny i nawet bez tej rurki przepuszcza . na allegro nawet są gotowe blaszki do zaślepiania . |
Oj Kolego ... chyba za głupawego mnie uważasz - jest szczelny ! To bardzo łatwo sprawdzić - patrzysz jak szybko po wyłączeniu silnika znika podciśnienie w kolektorze.
Podejrzewam albo zacinający się EGR albo problem z zaworem sterującym albo walnięty czujnik różnicy ciśnień.
A co do 5-gr czy innych ... pomijam to że nie mam ochoty na rozkręcanie to może ktoś powie czy jest jakaś różnica w spalaniu ? Albo jakieś inne problemy ? Bo że dolot mniej się syfi - wiadomo. Że nie szarpie - też.
Cóż, najwyżej sam za kilka tys km odpowiem ....
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
Ostatnio zmieniony przez Grześ |26 Lis 2012|, 2012 07:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 07:51
|
|
|
chyba jednak jesteś bo
ty tylko zrobiłeś to aby on nie zadziałał
ale i tak może być bezszczelny przy bucie itp |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 07:58
|
|
|
pepicosi napisał/a: | chyba jednak jesteś bo
ty tylko zrobiłeś to aby on nie zadziałał
ale i tak może być bezszczelny przy bucie itp |
Wiesz, na tym zaworze największa różnica ciśnień jest przy max podciśnieniu w kolektorze, czyli przy hamowaniu silnikiem. Na jałowym już nieco mniej - i gdyby coś przepuszczał, wyszłoby to od razu. A przy bucie ... jeżeli na katalizatorze byłoby aż takie nadciśnienie - to silnik nie miałby zupełnie mocy. To akurat przeżyłem, prawy kat mi się w Hiszpanii wysypał, wygłuszenie wodą gasiłem.
Takie nieciekawe zachowanie na obrotach 1500 - 2500 to albo nieprecyzyjne sterowanie EGR-em (skoki grzybka) albo błędny pomiar przepływu na zwężce. Rurki mam OK, ale nie sprawdzałem czujnika - jak idzie za dużo spalin w recyrkulacji, też poszarpuje, i na gazie bardziej niż na benzynie.
Poza tym - ile czasu zajmuje wymontowanie EGRa ? Nie mam na razie ochoty na tą zabawę - autko ma jeździć.
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 08:03
|
|
|
mi to looto cię uświadamiać
tylko pomijasz fakt że czym więcej dajesz buta to spaliny mają większe ciśnienie a w kolektorze bardziej wsysa
no ja bym się wyrobił w 30 minut i potem demontuje się dolot w 15 min |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 08:07
|
|
|
pepicosi napisał/a: | mi to looto cię uświadamiać
tylko pomijasz fakt że czym więcej dajesz buta to spaliny mają większe ciśnienie a w kolektorze bardziej wsysa
no ja bym się wyrobił w 30 minut i potem demontuje się dolot w 15 min |
Ale ten 1 bar nadciśnienia w wylocie to hmmm, totalny muł z silnika !!!
Niedawno demontowałem barany, drugi raz na razie nie mam ochoty - autko z wyłączonym EGR jedzie OK, zero problemów, buta ma jak trza. Byle nie paliło więcej.
Jest jeszcze jeden sposób na zablokowanie - zaślepka do dziury w kolektorze. Rurka ze zwężką zazwyczaj siedzi na końcu i da się ją wytargać. Ale - po co skoro jest OK ?
Aha - ja rurkę EGRa odkręcam w max 3 minuty ! Po zdjęciu prawego barana ...
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 08:39
|
|
|
może palić o jakieś 0,5 litra więcej |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 08:59
|
|
|
Grześ napisał/a: | Takie nieciekawe zachowanie na obrotach 1500 - 2500 to | to również objaw kabli i świec, szczególnie na LPG. Sam to przerabiałem i wczoraj zakończyłem. Przy okazji, czerwone wtryski są jednak OK. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |26 Lis 2012|, 2012 09:29
|
|
|
bingo napisał/a: | czerwone wtryski są jednak OK |
Skoro tak twierdzisz |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
|