Wymiana wahacza w Mk1 |
Autor |
Wiadomość |
Luk26
cossi power
Auto: '91, 2.9 ASB 24v Ghia, sedan + lpg
Wiek: 41 Dołączył: 09 Lis 2009 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:06 Wymiana wahacza w Mk1
|
|
|
Witam,
jestem w trakcie wymiany wahacza i mam problem, wszystko ładnie pięknie ale nie mogę trafić na otwór w belce wahaczem, brakuje mi kliku centymetrów.
Czy istnieje jakiś sposób montażu tego cholerstwa, czy odkręcenie/poluzowanie kolumny Macprersona coś mi pomoże, jestem sam i na chwilę obecną nikt mi nie może pomóc.
Dajcie znać jak Wam to idzie. |
_________________ '92, 2.9 ASB 24v, sedan + lpg.... trup
Alfa 156 2.0 JTS SW Selespeed |
|
|
|
|
Waski
FST Member 000
Auto: FF '94 1.3 hitleredyszyn NO LPG
Pomógł: 14 razy Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Lubin
|
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:10
|
|
|
ja dałem radę sobie to nagiąć breszką ale z tego co pamiętam to mój kolega sciskał stabilizator pasem i jakoś szło
może się inni wypowiedzą którzy mają większe doświadczenie bo ja to tylko na ogół rozbierałem |
_________________ Uwaga! Zwracaj uwagę na treść i formę swojej wypowiedzi ! Zanim wciśniesz "Wyślij", przeczytaj i przemyśl co napisałeś !
Posty nie wnoszące absolutnie nic do tematu, a także obraźliwe i nietaktowne, mogą zostać usunięte bez podania przyczyn !
------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:12
|
|
|
Jak masz nie ruszony stabilizator, to załóż koło i opuść go na glebę delikatnie, powinien wsunąć się na miejsce, najwyżej trochę trzeba mu pomóc, napierając na dół koła. Ogólnie, wykrzystać ciężar budy, opuszczać, podnosić, z drugiej strony unieść kapkę drugim podnośnikiem itd itp kombinacje.
Jak rozbabrałeś mocno stabilizator i/lub próbujesz w powietrzu, no to się nie da bez pomocnego pudziana. Albo pasów czy ścisków, jw. Wąski pisze. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
Ostatnio zmieniony przez Boni |4 Mar 2011|, 2011 23:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:13
|
|
|
ano druga osoba zapiera sie o ziemię i ciśnie piastę w stronę silnika i wtedy siada . niemniej ciężko jest . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
|
|
|
|
Luk26
cossi power
Auto: '91, 2.9 ASB 24v Ghia, sedan + lpg
Wiek: 41 Dołączył: 09 Lis 2009 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:18
|
|
|
stabilizator mam odkręcony od strony wymienianego wahacza, ale mogę go skręcić z powrotem, czyli rozumiem że metodą siłową to trzeba złożyć. Zrobię tak jak piszesz Boni, najwyżej poczekam do jutra na wsparcie bo dziś to chyba nic z tego.
Dzięki Wam za szybką odpowiedź |
_________________ '92, 2.9 ASB 24v, sedan + lpg.... trup
Alfa 156 2.0 JTS SW Selespeed |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:23
|
|
|
Jak mam niezruszony stab (w sensie, nie przesunięty / odkręcony z obu stron, itp) to na płaskim betonie wymiana gum jednej strony zajmowała mi ostatni raz z pół godziny na stronę, z łomkiem tylko i kluczami... no ale to są lata praktyki, po czwartym scorpio i -nastym wahaczu też będziesz dawał radę |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Vaux
FSTMember073
Auto: Jumper 2.2 HDi 2007
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Mar 2005 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |4 Mar 2011|, 2011 23:29
|
|
|
Ja sobie hydraulicznym lewarkiem i breszką pomagam... |
_________________ V6 Team
Jest: 12V3 i 12V6
Był: Sedan Ghia 2.9 12V6 '93 ASB BLOS
Był: Ghia 2.9 12V6 '90 MSB & Lift 2.0 DOHC '91 |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 00:13
|
|
|
taa i mna najczesciej naginamy zazwyczaj ze dwoch ale samemu da rade zrobic jak wyzej lewarek i pret do naciagania. |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 01:28
|
|
|
Najprościej jest ścisnąć stabilizator łańcuchem i śrubą rzymską
Można to również zrobić dobrym pasem do mocowania ładunków |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 02:01
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Można to również zrobić dobrym pasem do mocowania ładunków |
Sprawdza się. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Luk26
cossi power
Auto: '91, 2.9 ASB 24v Ghia, sedan + lpg
Wiek: 41 Dołączył: 09 Lis 2009 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 06:38
|
|
|
na szczęście dysponuje kanałem więc dostęp do wszystkiego mam dobry, pasy do ładunków też mam. Będę dziś próbował ale poczekam na brata, wierze wam ze wymiana zajmuje maks 30 min przy dobrych wiatrach tylko ten otwór w belce mnie powala, bo tak wszystko jest ok |
_________________ '92, 2.9 ASB 24v, sedan + lpg.... trup
Alfa 156 2.0 JTS SW Selespeed |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 08:03
|
|
|
Ja pierwszego wymienialem z 4godz a drugi poszedl jak po masle ,jak opanujesz "sposob" to dasz rade spokojnie sam... |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
Luk26
cossi power
Auto: '91, 2.9 ASB 24v Ghia, sedan + lpg
Wiek: 41 Dołączył: 09 Lis 2009 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 11:51
|
|
|
Właśnie jestem już po wymianie, śruba założona
Mój sposób to druga śruba tej samej długości bądź dłuższa, o mniejszej średnicy, gwint dookoła zeszlifowany, czubek śruby lekko zaostrzony na szpikulec tak żeby miał jak wejść choć trochę w tulejkę, wbijać młotkiem aż przejdzie na wylot, później to samo ale już śrubą właściwą od drugiej strony. Wszystko ładnie wchodzi, teraz druga strona zajmie mi jakieś 30min. Jeśli oczywiście nie będzie niespodzianek |
_________________ '92, 2.9 ASB 24v, sedan + lpg.... trup
Alfa 156 2.0 JTS SW Selespeed |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |5 Mar 2011|, 2011 20:24
|
|
|
Aa, zapomniałem ci tego podpowiedzieć, ja sobie pomagałem czasem wielkim gwoździem jak był jakiś pod ręką, w czasach budowy tego czy owego domu... |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
|