zegary z MK3 do MK1 adaptacja |
Autor |
Wiadomość |
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 00:01 zegary z MK3 do MK1 adaptacja
|
|
|
Jak w temacie.
Od jakiegoś czasu myślę o takim przeszczepie. Potrzebował bym zegary z jakiegoś wieloryba dwulitrowego. Dysponuje ktoś rozpiską/schematem wielorybich zegarów?
W moim Mk1 mam licznik elektroniczny, więc chyba mam szanse?
rzeźbę kształtów pomijam narazie, bo jeśli się nie da elektrycznie dopasować, to porzucę projekt.
Głównie interesuje mnie, czy prędkościomierz będzie alblał, a także wskaźnik temp. i fuel. Z obrotomierzem chyba najmniej problemów by było. Kontrolki też podejrzewam, że dałoby radę podpiąć.
Najlepiej, jakbym dostał zegary od MK3 ze wszystkimi kostkami do nich wyprutymi z auta.
__________________________________________________________________________
dodano 12.04.2011
Temat ten prowadzi do udanej adaptacji Licznika z MK3 do MK1. Miłej lektury. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
Ostatnio zmieniony przez Darek_Police |12 Kwi 2011|, 2011 22:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 09:56
|
|
|
W dziale Hyde park ktoś zaimplantował całą dechę z oczatka do MK2 także jest to wykonalne i sam myślę nad tym . Tylko nie wiem jak spasuje w obecną dechę . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 12:22
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Z obrotomierzem chyba najmniej problemów by było. | Wlaśnie chyba nie Bo oczat bierze z alternatora obroty, przynajmniej mój. Jak mu odepnę ten drugi cienki kabelek (nie od kontrolki), to obrotek nie bangla. Na dowód mogę podać, ze kazdy oczat benzynowy ma te same zegary, i przekładając z r4 do v6 i na odwrót obrotka pokazuje zawsze dobrze, więc nie zalezy to od ilości cylindrów jak w mkI i mkII. |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 12:26
|
|
|
wow. W ostateczności zamontuję sobie też alternator z oczatego
Kurcze, sprawa się komplikuje, ale wciąż się łudzę, ze jest to do zrobienia.
Zegary od oczatego na allegro dość tanie, można dostać już za 50 PLN. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 12:56
|
|
|
musisz przełożyć deske i kablowanie całe od MK3, są inne sterowniki |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 13:28
|
|
|
Mysza napisał/a: | Na dowód mogę podać, ze kazdy oczat benzynowy ma te same zegary, i przekładając z r4 do v6 i na odwrót obrotka pokazuje zawsze dobrze, więc nie zalezy to od ilości cylindrów jak w mkI i mkII. |
Za to odpowiada tzw. ETR (Engine Type Resistor), który jest w wiązce podłączonej do zegarów. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |12 Wrz 2008|, 2008 15:07
|
|
|
bingo napisał/a: | musisz przełożyć deske i kablowanie całe od MK3, są inne sterowniki |
inne sterowniki? Sterowniki czego? Jak mam to rozumieć?
Czy prędkościomierz w MKIII jest tak samo podłączony do prądniczki (czy też impulsatora) w skrzyni biegów? |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 12:43
|
|
|
zegary, komputer, itp. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 13:39
|
|
|
Darek_Police, zegary w oczatym są na silnikach krokowychm, zawiaduje nimi mikroprocesor - to już nie ceweczki i druciki jak w mk1 i mk2 więc chyba będą problemy. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 14:04
|
|
|
Jeżeli byłbyś zainteresowany , mogę Ci wysłać bezpłatnie zegary do MkIII 2,9 12V , wyślij mi PW z adresem
Zegary troszkę niekompletne , brakuje wskaźnika temperatury , żarówek , śrubek , szybka pęknięta
Wtyczek nie mam , ale może uda mi się na dniach zdobyć
Nawet bez wtyczek mógłbyś na nich poeksperymentować
Jestem za rozwojem polskiej myśli technicznej |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 14:42
|
|
|
Wymagana rozpiska wtyczek . Bo może do zegarów docierają zwykłe sygnały a w zegarach dopiero jest zmieniane .
W starych to jest tylko zasilanie i impulsy sygnału albo dla wskaźnika paliwa i temp napiecie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
Ostatnio zmieniony przez gufer-posepny |13 Wrz 2008|, 2008 14:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 15:51
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | Wymagana rozpiska wtyczek . Bo może do zegarów docierają zwykłe sygnały a w zegarach dopiero jest zmieniane .
W starych to jest tylko zasilanie i impulsy sygnału albo dla wskaźnika paliwa i temp napiecie . |
Wystarczy rozpiska wtyczek do MkIII
W MkI i MkII można wszystkie ścieżki odszukać bez problemu - z rozpiską byłoby tylko łatwiej |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 17:09
|
|
|
TO ma ktoś schemacik ? Bo bym sobie coś wyrzeźbił fajnego . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 17:35
|
|
|
W MkII to nawet takie zegary z MkIII mieszczą się bez problemu w desce
I dolne otwory mocowania też pasują !
Sprawdzałem dzisiaj
Wynika z tego , że w MkI też powinny wejść |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Mysza
508303797
Auto: mk1 h-b 2.9 GL '88 MT75 + Blos
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2006 Skąd: Płock
|
Wysłany: |13 Wrz 2008|, 2008 19:09
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Za to odpowiada tzw. ETR (Engine Type Resistor), | No to jak to jest? Po co w takim razie obrotomierzowi sygnał z alternatora zamiast z komputera/modułu/cewki ? |
_________________ 2.0 CL '87
2.0 GL '89
2.9 GL '90
2.9 CLX '96
2.8 GL '85
2.9 24v Ghia '96
2.9 Ghia '96
2.0 CLX '95
2.0 16v Ghia '95
2.0 DOHC '94 |
Ostatnio zmieniony przez Mysza |13 Wrz 2008|, 2008 19:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|