|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Zamienniki EBJ - refleksje, zauważone różnice itp. |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |11 Sie 2008|, 2008 18:52 Zamienniki EBJ - refleksje, zauważone różnice itp.
|
|
|
Postanowiłem sobie ostatnio kupić nowy regulator biegu jałowego ( EBJ ), wiele osób na forum pisało, że z renówki i innych aut pasuje - różnica tylko we wtyczce. Znalazłem sobie na allegro spory wybór różnych EBJ-tów do różnych marek, wizualnie podobne do scorpiowych, a nawet udało mi się znaleźć zamiennik wprost do Scorpio
http://www.allegro.pl/ite...io_tranzit.html
Akurat kumpel z pracy potrzebował też do swojej Omegi więc też mu kupiłem żeby nie płacić dwa razy za wysyłkę
http://www.allegro.pl/ite..._uszczelka.html
jak widać rozpiętość cenowa dość spora a produkt wizualnie bardzo podobny ( różnica wtyczki )
Jako że oba EBJ-ty trafiły do mnie to sobie je dokładnie obejrzałem i porównałem i sa jednak inne różnice niż tylko wtyczka.
Po pierwsze:
uszczelka pod regulator do Forda jest z o wiele lepszej jakości materiału niż ta do opla ( do opla była jakby z tektury ) do forda klingielit ( jak w oryginale )
Po drugie i zapewne bardzo istotne:
średnica otworów przepływu powietrza jest zupełnie inna w ebj do forda, otwory są sporo większe ( oczywiście to samo dotyczy uszczelek )
W sumie miałem kupić od jakiejś renówki ale skoro można z gotową wtyczką to wziąłem do forda ( ciut drożej ale mamy niejako wersje plug'n'play )
Nadeszła chwila wymiany, szybka akcja, dwie śrubki, montaż i po sprawie, odpalam auto a tu obroty na 2.5 krpm i jakoś nie mają ochoty spaść - sopre zdziwienie.
No wiec poszukiwania czy może jakas nieszczelność czy coś - nic, wszystko ok. No to jazda próbna - może się musi "ułożyć" dalej to samo, trzyma mocno wysokie obroty, spada co prawda po kilkunastu sekundach ale każde muśnięcie gazu powoduje powrót na 2500 i znowu trzyma tak kilkanaście sekund - no się nieco poirytowałem, ale sobie myślę, niby nowe, pewnie szybciej i mocniej reaguje niż stary już napewno zębem czasu nadszarpnięty ebj - konkluzja - reset kompa.
Jak pomyślałem tak zrobiłem, resecik, odpał na PB i adaptacja - obroty nadal dość dziwnie wysokie ale po chwili jazdy adaptacyjnej już widać poprawę.
PO przejechaniu około 4km z różnymi prędkościami obrotowymi samochód zgasiłem i odpaliłem ponownie pełny sukces obroty wzorcowe, ebj reaguje szybko i żwawo na zmiany obciążenia, próby z klimą, wrzucaniem biegów, kręceniem kiera na max - wszystkie testy pomyślnie - ku mojemu zadowoleniu
Ogólnie mogę polecić ten zamiennik do forda, koszt w porównaniu do oryginału jest bardzo sensowny, nie trzeba grzebać w kablowni żeby toto jakoś podpiąć, do tego w komplecie wysokiej jakości uszczelka.
Tylko trzeba pamiętać o resecie i adaptacji |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |11 Sie 2008|, 2008 18:57, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |11 Sie 2008|, 2008 20:10
|
|
|
Struna napisał/a: | Tylko trzeba pamiętać o resecie i adaptacji |
Zawsze ! |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |