|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
11 pytan na temat FS - POMOCY!! |
Autor |
Wiadomość |
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Lip 2004|, 2004 23:16 11 pytan na temat FS - POMOCY!!
|
|
|
Witam.
Od pewnego czasu czytuje posty na tej grupie, jak rowniez na SIERRAFAN, jako ze od niecalych dwoch miesiecy jestem
posiadaczem Forda Scorpio ('91, 2.0 DOHC, gaz, bez komputera pokladowego, SEDAN srebrny metalic po gradobiciu ).
Zauwazylem, ze niewiele osob posiada tu taki silnik, jako ze najbardziej popularny zdaje sie tu byc 2.9V6, za nim 2.4 i na
koncu moj, ze o OHC nie wspomne. Jest to powod, dla ktorego wchodze na SierraFan ale i tez dlatego, ze sa to podobne autka i
znalazlem juz tam odpowiedzi na wiele pytan.
... pytania - niestety dreczy mnie kilka takich, ktore postanowilem tu zadac i licze na to, ze znajda sie osoby, ktore mi
pomoga (w razie czego sprobuje tez na SF).
Zaznaczam, ze przeczytalem wszystkie posty z tej grupy.
1. Dlaczego moj FS nie potrafi zapiszczec kolami na asfalcie przy ruszaniu z miejsca nawet kiedy podniose mu obroty do 5tys?
Jak juz tylko ruszy z miejsca, ma bdb przyspieszenie, jednak start w przeciwienstwie do Sierrki kombi mojego znajomego wogole
mu nie wychodzi. Zdaje sobie sprawe, ze jest tu roznica w wadze ale bez przesady!
2. Kiedy 3 tygodnie temu jechalem nim do Niemiec mialem koniecznosci kilkakrotnego odlaczenia czujnika polozenia
przepustnicy i dzieki temu sprawdzilem co w praktyce daje to urzadzenie - przyspiesza zaplon ... co faktycznie dalo sie
odcuc, poniewaz bez niego przyspieszal ale strasznie mulowato. Nie wiedziec czemu ostatnio zdesperowany spalaniem gazu
przeprowadzilem test odpinajac do urzadzenie aby sprawdzic ile spali bez niego i okazalo sie, ze: spalil duzo wiecej i przede
wszystkim co dziwne - nie bylo jak dla mnei prawie zadnej roznicy w przyspieszaniu - nie mulil sie. Dlaczego??
Dodam jeszcze, ze regulator dla sprawdzenia podmienilem z Forda Sierry znajomego i doznania na obydwu byly takie same, wiec
raczej jest sprawny.
3. Mam problem z licznikiem (predkosciomierz), poniewaz zaniza predkosc, tym samym i przebieg. Czasami wskazowka skacze np
miedzy 120 a 140km/h a czasem po prostu pokazuje 120km/h.
Prosze napiszcie mi jakie predkosci maja wasze FS z takim silnikiem jak moj (opony - 195/65/R15) przy:
3tys obrotow na 3cim biegu (moj ma niecalem 70)
3tys obrotow na 4tym biegu (moj - raz 90 a raz nie cale 100)
3,200 obr. na 5 biegu (wedlug mnie to wlasnie jest 140 ale raz pokazuje tyle a raz 120) ...
Ostatecznie - na autostradzie raz uda mi sie pojechac tylko 180km/h i jest 5000obr a raz 200km/h i jest tyle samo.
(jako ciekawostka - z lekkiej gorki poszedl 210
Co z tym zrobic???
Zaznaczam, ze licznik rozebralem po tym wszystkim, przedmuchalem sprawdzielm czy wszystko w porzadku ale nic z tego - zadnej
poprawy.
4. SPALANIE
Wracajac z niemiec autostrada (700km po autostradzie) auto spalilo 8l benzyny/100km przy sredniej predkosci 120km/h (a
jechalem tez szybciej), po Polsce zas (400km) spalil 10l - tankowalem zawsze do pelna. Nie sprawdzalem ile pali w trybie
miejskim benzyny.
Po zalozeniu instalacji gazowej (autronik) spalanie zaczelo mnie dobijac:
Po miescie srednio 15l aczkolwiek potrafi zezrec i 17 przy agresywnej jezdzie!!
W trasie ... tyle samo
Powyzej opisywalem spalanie przy dynamicznej jezdzie natomiesc co mnie najbardziej dziwi i o co pytam to spalanie przy probie
ekonomicznej jazdy tak aby nie przeciazac silnika z zamierzeniem zmniejszenia spalania nie przekraczajac 3tys obr.:
Nie wazne czy na trasie czy w miescie - 20l gazu!!!!!!
Zaznaczam, ze bylem juz na regulacji gazu i jutro udaje sie tam po raz drugi, jednak jest to 60km od mojego miejsca
zamieszkania i przeraza mnei mysl, ze bede musial jezdzic tam czesto.
I tu pytanie apropo - czy nie dysponuje czasem ktos z was programem A-MON do tej instalacji gazowej i kabelkiem? Sam bym
sprobowal znalezc optimum.
5. ABS
Ktore czujniki wypiac, zeby odlaczyc to badziewie? Z tylu odpialem juz po jednym (jeden byl urwany, wiec wyeliminowalem i
drugi) ale nie jestem pewien czy to te, bo czasem jeszcze zalacza sie jeszcze - to tragedia ... auto po prostuprzestaje
hamowac. ... zeby jeszcze wlaczal sie wtedy kiedy trzeba a on lubi sie wlaczyc najmniej odpowiednim momencie.
6. KLIMATYZACJA
Niestety moja klima jest na czynnik R12 i nie tak latwo jest trafic do osoby ktora ja napelni (mieszkam w Lodzi), nie mniej
nie o to mi chodzi - MAM ZATARTY WIATRAK od chlodnicy klimatyzacji (ani drgnie) i mimo kilku prob nie udaje mi sie go
odkrecic - nie ma dojscia do srob.
Czy musze zdejmowac cala chlodnice?
Czy mozna go jakos naprawic, kupic zamiennik, jakie ceny?
7. Mniej istotne ale dreczace mnie sprawy zwiazane z poprawieniem osiagow tego auta:
- jeden z katalizatorow juz jest pusty (wydmuchany) a drugi zdaje sie byc w porzadku, jednak nie sadze zeby kiedykolwiek byl
wymieniany, zatem moze byc juz przypchany i pogorszac osiagi - czy jest sens go wyeliminowac, a moze wstawic strumiennice?
- Czy wymiana filtra powietrza na stozkowy cokolwiek da przy tym silniku i jest sens to robic?
- Magnetyzery - czy ktos z Was tego uzywa? Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do tego tematu ale nie znam doglebnie wiec
pytam o efekty.
8. DO CZEGO SLUZY SRUBA w przepustnicy i na ile obrotow powinna byc wykrecona? U mnie jej wkrecanie i wykrecanie nie daje juz teraz praktycznie zadnych efektow a wczesniej jedynie samochod potrafil zgasnac dzieki temu, lub dusic sie przy wcisnieciu gazu ... teraz juz tego nie czyni.
9. Z racji problemow z silniczkiem krokowym zostal on ominiety przy montowaniu instalacji gazowej, jednak juz teraz po miesiacu jej uzytkowania, stwierdzam ze byl to blad. Czy mozliwe jest zeby cofnac to dzialanie? Miejsce po silniczku jest tylko zaslepione a regulacja wolnych obrotow odbywa sie przez zwykly zawor przed przepustnica.
10. Przy montazu instalacji gazowej do elektronicznego czujnika polozenia przepustnicy zostal mi podlaczony jeden kabel od komputeraz LPG ... do czego on sluzy? (jest przylutowany)
11. Czy ktos z was moze mi podac prawidlowe napiecia na sprawnym czujniku polozenia przepustnicy na kazdym z trzech kabli?
Wiem, ze jedno jest stale, drugie to masa a trzecie to zmienne z zakresu od ... do ... .
NA ZAKONCZENIE, (podkreslam, poniewaz zapewne nie wszystkich to interesuje) moje refleksje na temat tego auta:
Niesamowity komfort jazdy, rewelacyjne hamulce oraz przyczepnosc, slucha sie kierowcy , trudno o tak duzy samochod i
ilekroc przymierzam sie do wielu nowych aut to SCORPIO jest najwiekszy , wystarczajace przyspieszenia aczkolwiek nie jest
to szczyt moich marzen. Rozmawialem z kilkoma osobami, ktore mialy kiedys SCORPIO a teraz jezdza innymi autami (Mondeo, Mazda
626, Citroen Xantia, ...) i wszystkie twierdza, ze trudno porownac inne auto ze FS, z czego czesc mysli powaznie o ponownym
zakupie FS ale nie wieloryba.
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i chec pomocy, oraz przepraszam za przyglugi tekst.
Pozdrawiam.
Igor |
Ostatnio zmieniony przez IBOL |19 Lip 2004|, 2004 23:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Lip 2004|, 2004 23:53
|
|
|
Hej!
Speedo napisał/a: | nowego jeszcze nie zdazylem poszukac takze co do ceny to nie wiem |
Jak kupisz, to daj znac - ja jak znam zycie to sprobuje znalezc cos na zastepstwo o ile to wogole bedzie mozliwe.
Speedo napisał/a: | Zamiast natomiast wyrywac czujniki ABS to se lepiej wypnij komputer znajdujacy sie za schowkiem pasazera, zareczam Ci, ze przestanie dzialac |
Sek w tym, ze jeden juz byl wyrwany - wkrecil sie w kolo, zatem odlaczylem i drugi.
Chetnie odlacze ABS i jutro sprubuje dobrac sie do komputerka o ktorym pisales - tylko jedni pytanie - czy on odpowiada tylko za ABS? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 00:03
|
|
|
Wyjmij bezpiecznik od ABS - przestanie działać na 100% |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 00:11
|
|
|
Struna napisał/a: | Wyjmij bezpiecznik od ABS - przestanie działać na 100% |
Dzieki!
Pytanie nr 5 nieaktualne.
Pozdro! |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 00:19
|
|
|
Ad.3 Sprawdź połączenia pomiędzy prądniczką ( w skrzyni biegów ) a licznikiem ( o ile twoja skorupka ma elektryczny licznik ) Być może masz przytarty przewód i zwiera gdzieś do masy zafałszowując wskazania. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 00:21
|
|
|
Ad.1 Może Ci nieco sprzęgło ślizga - powinno się dać zapiskać. No chyba że dwa worki cementu masz w bagażniku albo silnik już dogorwa. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 00:22
|
|
|
Struna napisał/a: | Ad.3 Sprawdź połączenia pomiędzy prądniczką ( w skrzyni biegów ) a licznikiem ( o ile twoja skorupka ma elektryczny licznik ) Być może masz przytarty przewód i zwiera gdzieś do masy zafałszowując wskazania. |
Licznik mam elektroniczny (nie dochodzi do niego linka, czyli wczesniej jest zamieniana na impuls).
Sprobuje zrobic jak napisales, tylko jak sie tam dobrac? Poki co nie mam zielonego pojecia o tym. |
|
|
|
|
Gierap [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 00:28
|
|
|
Co do strumienic,ja nie mam katalizatoroow ale wstawilem dwie strumienice i tlumik koncowy firmy KM i czuc lepsze wkrecanie sie na obroty oraz lepsza rekacje na wcisniecie pedalu gazu,tylko ze ja mam 2.8i V6..no ale nie sadze ze by nie pomoglo w 2.0 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 00:29
|
|
|
Ad.7 Katalizator możesz śmiało wywalić. ( nawet do 5 KM więcej ) Magnetyzer - no niegłupia sprawa, pod warunkiem, że na benzynie jeździsz. Filtr stożkowy - sporo roboty a bez poprawnie dobranej i obliczonej średnicy, długości komory dolotowej tylko pogorszysz sprawę. Poza tym jak już "tuningujesz" wlot powietrza to dla poprawnego efektu należałoby i wydech odpowiednio zmodyfikować a to nie takie hop siup - wstawić i OK. Jak sie to zrobi nieumiejętnie to nie dość, że spalanie może wzrosnąć to może podpalać uszczelke pod głowicą a co za tym idzie - wiele nieciekawych usterek w silniku. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 00:35
|
|
|
Struna napisał/a: | Ad.7 Katalizator możesz śmiało wywalić. ( nawet do 5 KM więcej ) . |
Mam to w najblizszych planach, przy czym w gre wchodza 3 opcje - rura wspawana w puszke od katalizatora, sama rura bez puszki, strumiennica (najbardziej kosztowna operacja aczkolwiek nie wiem czy to nie kolejny bajer).
Struna napisał/a: | Magnetyzer - no niegłupia sprawa, pod warunkiem, że na benzynie jeździsz. . |
W 95% jezdze i bede jezdzil na gazie a slyszalem same zle opinie na temat magnetyzerow (brak efektow) ale czytalem zato wiele pochlebnych ...
Struna napisał/a: | Filtr stożkowy - sporo roboty a bez poprawnie dobranej i obliczonej średnicy[...] . |
Po tym co napisales sprawa nei jest juz tak prosta jak pisza goscie z Allegro ... wrecz przeciwnie - zaczyna sie na tyle komplikowac, ze chyba dam sobie spokoj albo dotre do zrodel z wiedza na ten temat .
THX. |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 10:33
|
|
|
1. Wiem juz ze to wina sprzegla, ktore ewidentnie sie konczy, poniewaz piszczy prawie za kazdym razem przy zmianie biegu.
Powiem szczerze, ze nabralem teraz obaw o to, czy wyruszac w dluzsza trase bez jego wymiany. Czy moze nagle zakonczyc zywot, czy tez nastapia jeszcze inne objawy i moge jeszcze troche na tym pojezdzic? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 10:43
|
|
|
może zacząć całkiem ślizgać co przy prawie 1,5 tonowym aucie praktycznie uniemożliwia dalszą jazdę. poza tym może Ci poniszczyć docisk. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 10:48
|
|
|
Zatem jaka jest orientacyjna cena sprzegla do scorpio? NOWE/UZYWANE
W Lodzi w sprawdzonym sklepie chca 650zl za kompletne nowe sprzeglo, a jesliby skladac z uzywanych czesci to wyjdzie 250zl.
Pytanie: czy nie wystarczy wymienic jednej, lub kilku czesci tego sprzegla na nowe? Przeciez cale sie chyba nie zuzylo. |
|
|
|
|
Jason
Member 099
Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Gt Harwood
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 14:47
|
|
|
Z pól roku temu wymienialem u siebie tarcze i łozysko oporowe i kosztowalo mnie to 400zł. Objawy były podobne jak u Ciebie wiec mysle ze bedziesz mial do wymiany to samo.
Pozdrawiam Łódź |
_________________ ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00 |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |20 Lip 2004|, 2004 15:52
|
|
|
Czy ktos sie orientuje czy sprzeglo kpl. do DOHC 8 V jet takie samo jak do sierry ? Bo ja np. znalazlem takie cos : Kpl. BNB Sierra - 463,0 zl, Kpl BNB Scorpio - 788,0 zł. Przeciez to jest ten sam silnik i skrzynia biegów !!!!! wiec o co chodzi ??? VIK - jak to czytasz to napisz co wiesz |
Ostatnio zmieniony przez wegus |20 Lip 2004|, 2004 21:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |