Podłużnice tylne - kombi krokodyl .... |
Autor |
Wiadomość |
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |16 Sty 2007|, 2007 01:06 Podłużnice tylne - kombi krokodyl ....
|
|
|
Tak wyglada, że moje podłużnice sa bardzo słabiutkie, troche dziurawe.....itp
Jak to najlepiej odtworzyc ? macie jakies pomysły ?
Z tego co czytałem w różnych miejscach to sa trzy metody:
- naprawic istniejące poprzez obspawanie/dospawanie blachy - jest jeszcze do czego spawać
- wyciecie tego co tam jest i wstawienie odpowiedniego kształtownika
- wymiana na nowe gdzieś kiedys widziałem to w necie , robi jakas duńska firma ale koszt chyba byłby znaczny ?
Przerabiał ktoś ten temat ? |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |18 Sty 2007|, 2007 19:24
|
|
|
Opcja nr 2. Wstawione. Zabezpieczone. Eleganckie. Speedo napisał/a: | tu musi być palnik w robocie | A?! Palnik? Strasznie hardcorowe podejscie do tematu. |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |18 Sty 2007|, 2007 19:29
|
|
|
ale palnik lepiej spawa, to juz jest bardzo pewne połączenie |
_________________ Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4 |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |18 Sty 2007|, 2007 21:35
|
|
|
Owszem, migomatem robione. Speedo napisał/a: | wolalbym miec ulepione z plasteliny chyba | ...sa gusta i gusciki. |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Sty 2007|, 2007 10:30
|
|
|
Speedo napisał/a: | pewnie migiem robione | ale w czym problem ? jak dobry spawacz to będzie git. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Czacza [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Sty 2007|, 2007 21:19
|
|
|
To nie maszynka spawa, a człowiek. Fachowiec to i elektroda dobrze zrobi. A jak nie umie, to palnik blache tak poprzegrzewa, ze spaw zostanie, a okolica zniknie za kilka miesięcy.
Ale w temacie - ja mam u siebie podłuznice stworzone z grubej blachy. Nie wiem czym spawane, ale to jedna ze sztywniejszych Sierr kombi. A trzyma sie toto nieźle. I nie mów, że Sierra to nie Scorpio, jeśli nie widziałes obydwu od dołu |
|
|
|
|
tadek [Usunięty]
|
Wysłany: |19 Sty 2007|, 2007 21:32
|
|
|
irek napisał/a: | ale palnik lepiej spawa, to juz jest bardzo pewne połączenie |
palnikiem spawa sie na szczelność a nie łaczy blach i po palniku szybko korozja dorwie się do reszty |
|
|
|
|
1Bodzio
Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy Wiek: 64 Dołączył: 17 Kwi 2006 Skąd: Sobótka
|
Wysłany: |19 Sty 2007|, 2007 21:44
|
|
|
tadek napisał/a: | po palniku szybko korozja dorwie się do reszty |
To akurat jest pewne na 100% |
_________________ Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356 |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |19 Sty 2007|, 2007 23:31
|
|
|
jutro jadę do "Mistrza" , zobaczymy jaka bedzie jego teoria
ja osobiście skłaniam się ku "obspawaniu" |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
|
|
|
|
wegus
Auto: '95 2.9 12V ASB SEDAN LPG jeden bieg
Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Maj 2004 Skąd: Piła
|
Wysłany: |20 Sty 2007|, 2007 00:06
|
|
|
Speedo napisał/a: | do końca życia nim jeździł chyba nie będziesz to nie musisz budować od podstaw |
no dokładnie tak jak napisałeś .......
ma sie usztywnić i ruda musi być trochę zakryta i przegoniona.. |
_________________ Scorpio MK III 2.9 V6 12V
Subaru G3X Justy
Grand C Max 1,6 EB 150 KM |
Ostatnio zmieniony przez wegus |20 Sty 2007|, 2007 00:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
1Bodzio
Auto: 2002 chrysler 300m 3,5 V6 LPG
Pomógł: 25 razy Wiek: 64 Dołączył: 17 Kwi 2006 Skąd: Sobótka
|
Wysłany: |21 Sty 2007|, 2007 15:24
|
|
|
Speedo napisał/a: | widze ze zagadnienie znacie tylko z opowiesci pana mariana - starego fachury, mistrza siekiery i szpadla |
Niestety. Przećwiczone na własnej dupie i podłużnicach Sierry, którą miałem wcześniej. |
_________________ Pozdrawiam 1Bodzio
Auto DWR 73356 |
|
|
|
|
tadek [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Sty 2007|, 2007 17:07
|
|
|
Niestety. Przećwiczone na własnej dupie i podłużnicach Sierry, którą miałem wcześniej.[/quote]
mądrze prawisz
mam spawarke gazową i umię nią spawać, napewno nie spawałbym nią podłużnic bo poco rozgrzewać 10 cm blachy dookoła ,no ale po dobrym zespawaniu i zalaniu to by trzymało |
|
|
|
|
Stefan [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Sty 2007|, 2007 17:38
|
|
|
Witam! Nadwozie (nowe) jest TYLKO zgrzewane PUNKTOWO. I jezdzi! Migomat (potocznie zwany spawarka dla glupich) tak jak wszystkie narzedzia w reku malpy zamienic sie moze w bron niebezpieczna! Jednak odrobina wprawy czyni z TEGO wspaniale narzedzie.I o ta WPRAWE wlasnie chodzi. Pozdrawiam.Stefan. |
|
|
|
|
Czacza [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Sty 2007|, 2007 23:14
|
|
|
Stefan napisał/a: | Nadwozie (nowe) jest TYLKO zgrzewane PUNKTOWO |
Są spawy!! Zawiasy są spawane do drzwi I tyle |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Sty 2007|, 2007 00:27
|
|
|
nadwozie tak, ale podłuznice to juz nie dokonca , gruboscienne elementy spawa sie po rozgrzaiu czyli spaw elektroda lub gazowy tylko , blache to se mozna migiem spawac a wlasciwie lutowac. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
|