$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - zerowe ciśnienie w klimatyzacji?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zerowe ciśnienie w klimatyzacji?
Autor Wiadomość
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2005|, 2005 14:23   zerowe ciśnienie w klimatyzacji?

Od początku jak kupiłem auto nie działa mi klimatyzacja, i ostatnio z ciekawości nacisnąłem na ułamek sekundy te dwa wentyle, jeden przy chłodnicy a drugi na tej aluminiowej rurce biegnącej po prawej stronie silnika pierwszy zrobił od niechcenia "pss" a drugi nawet nie zareagował, czy to właśnie tędy jest wpuszczany ten czynnik R12, i to tutaj powinno byc ciśnienie? bo jeżeli tak to mam tam ciśnienie zerowe
Drugą sprawą jest brak tego dużego wentylatora do klimatyzacji, mam tylko te dwa mniejsze które przy odpaleniu klimy załączają się na dość wolne obroty, jak to jest czy tamten duży wiatrak jest niezbędny? chyba na forum kiedyś czytałem że ktoś tez miał klime i tylko te dwa wentylatorki.
 
 
fructon
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2005|, 2005 14:56   

jezeli nie ma cisnienia wiec nie ma czynnika w ukladzie co do wentylatorow jesli wlaczaja sie po wlaczeniu klimy to moze tak byc widocznie masz dokladana klime lub ktos wczesniej przerobil
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2005|, 2005 15:29   

Na tej przedniej belce mam ładną tabliczkę że klima jest z koloni i jaki czynnik itp więc raczej była z autem, pewnie ktoś grzebał.
A więc tymi dwoma zaworami się napełnia klimę, a czemu są dwa a nie jeden? :P
 
 
borey
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2005|, 2005 16:01   

U mnie też nie ma tego przedniego wentylatora, i też niestety klima nie działa :( . Wiem tylko że mam nieszczelną chłodnice od klimy i naprawe musze zacząć od wymiany tejże
 
 
fructon
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2005|, 2005 17:20   

zawory obslugowe sa po stronie niskiego i wysokiego cisnienia niektore pojazdy wykorzystuja tylko jeden zawor ale to rzadkosc zawory sluza oprocz napelniania do sprawdzania wydajnosci ukladu sluzy do tego specjalny algorytm cisnien za pomoca ktorego dosc dokladnie okresla sie wiele parametrow ukladu klimatyzacji co do wentylatorow to tak jak napisalem jesli dzialaja to wszystko w porzadku nie mozna wykluczyc ze ktos w niemczech to tak zrobil lub twoj model wyszedl z takim systemem
 
 
Drmax
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2005|, 2005 17:23   

Hej! A ja mam sprawną klimę, chociaż w zimie marne to pocieszenie. Jej regeneracja kosztowała mnie sporo ponad 1000 PLN i później tego żałowałem. Ja mam 91 r i na chłodnicy klimy mam trzeci wiatrak, który włącza się gdy jest za wysokie ciśnienie w klimie. Dwa pozostałe załłłączją się w momencie włączenia klimy. Na obu wentylach jest ciśnienie. Mam nabitą oryginalnym R12 z białej butli. Uwaga na zamienniki i podróby doskonale rozpuszczają uszczelki. Latem klima to super sprawa. Polecam ale nie za taką kasę
 
 
lancer
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2005|, 2005 17:35   

wentylatory załączą się nawet jak masz niesprawną klimę nie załączy się tylko sprężarka dlatego w że wraz z czynnikiem jest mieszany olej i jak nie ma czynnika to nima smarowania więcej tlumaczyć nie trzeba
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2005|, 2005 18:34   

No właśnie u mnie sie zalączają wiatraki a sprężarka nie, ale jak mam zerowe ciśnienie to nie dziwne raczej. Dziwne jest ze jak włączę klime to sie zapala ta lampka AC a jak wyłącze to zazwyczaj mruga i gaśnie aż dodam gazu, wtedy znika.

PS
Nie wiecie jak sprawdzić obwód który załącza wiatraki? np jak bym wyjął wtyczkę z czujnika temperatury i zwarł styki to teoretycznie wiatraki powinny opalić obydwa z max mocą, dobrze myślę?
 
 
fructon
[Usunięty]

Wysłany: |31 Sty 2005|, 2005 18:50   

w obwodzie wlaczajacym sprzeglo kompresora znajduje sie zespolony czujnik niskiego i wysokiego cisnienia ktory steruje tym procesem i tak gdy cisnienie spada ponizej ustalonej granicy jest to sygnal ze nastapil wyciek czynnika i nie nastapi zazbrojenie sprzegla tak samo gdy cisnienie wzrosnie do ustalonego stanu czujnik je wylacza aby nie nastapilo przekroczenie limitu cisnienia dlatego tez sprezarka pracuje w roznych stanach okresowo wlacza sie i wylacza co zapewnia jej prace w okreslonym zakresie cisnien co do oleju to oprocz smarowania ukladu spelnia jeszcze role uszczelniacza ukladu dlatego wazne jest aby niezaleznie od warunkow okresowo wlaczac klime na pare minut co zapewni jej bezawaryjna prace na dlugi czas wentylatory mozna sprawdzic mostkujac styki czujnika w termostacie
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |1 Lut 2005|, 2005 03:06   

hmm coiekaweostka, to mowicei ze 2 wentylatory od chlodnicy zalaczaja sie? razem z klimą? kurde , mnie zalaczal sie tylko ten 3 centralny, po przekroczeniu cisnienia w układzie
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |1 Lut 2005|, 2005 08:26   

U mnie było tak że w jednym 92 rok mialem 3 wiatraki, a w 93 mialem 2 tylko te od chłodnicy. Jeśli przycisk AC miga to oznacza to właśnie niesprawną klimę. Włączeniem klimy steruje czujnik ciśnieniowy na chłodnicy od klimy. Myślę że po sprawdzeniu szczelności i nabiciu klimy bedzie spokój i będzie normalnie funkcjonować. W wielorybie też są tylko wentylatory od strony chłodnicy.
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |1 Lut 2005|, 2005 11:12   

no ale coś czuje że jeżeli mam zupełnie zerowe ciśnienie w klimie to niestety jakaś nieszczelność jest. Czy ten olej też się jakoś wymienia, bo zrozumiałem że tam jest jeszcze jakiś olej w układzie, ile taka przyjemnośc może kosztować tzn. spr szczelności i nabicie +ew zatkanie jednej nieszczelności ;)
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |1 Lut 2005|, 2005 11:27   

U mnie taka przyjemność to około 200 zł. Zależy jeszcze czy gaz uciekł przez jakąś dziurk czy np. jest sprężarka padnięta.
 
 
lancer
[Usunięty]

Wysłany: |1 Lut 2005|, 2005 12:32   

olej jest wraz czynnikiem
 
 
klinu
[Usunięty]

Wysłany: |1 Lut 2005|, 2005 14:39   

a powracając do włącznika wentylatorów, da się go jakoś sprawdzić omomierzem? ma jakąś płynną zmianę oporności?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group