swieci się kontrolka akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |31 Paź 2004|, 2004 00:48
|
|
|
no coz, moze i swirowalo wszystko z powodu spadku napięcia... a moze - czy ja nie sugerowałem już skrzynki bezpieczników?
Choc faktem jest ze ABS ponizaj 10V powinien sie wyłaczyc. Ale zegary? to tak ja by lapało mase przez jakies obwody, hmm no nie wiem, jesli nie alternator i cos kolo niego to raczej wadpie zeby uszkodziła sie jakaś wiązka, a jak nie wiązka to - skrzynka bezpieczników? moze poruszaj od dołu wiązkami, czy coś sie bedzie zmieniało. Ew czy po podładowaniu akumulatora ustępują objawy. Nie było ostatniu u ciebie jakis obfitych opadów? |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |31 Paź 2004|, 2004 09:10
|
|
|
Witam
Rafał nie zgodzę się z Tobą nie będzie żadnego zwarcia lub skrzynka bezpieczników. Po zapaleniu silnika nastepuje diagnostyka zegarów i w momencie jak prędkościomierz poleci do samego końca to już oznacza jakiś problem z akumulatorem, więc u naszego kolegi jest problem z alternatorem lub padniętym akumulatorem.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
norbiwolow [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Paź 2004|, 2004 11:28
|
|
|
a moze problem tkwi w tych przepieciach ( iskrach) które przeskakują w okolicy koła pasowego wału korbowego ( tam na dole w nocy widać jak kręci sie silnik jak przeskakuje od czasu do czasu iskra _ czy jest to moze objaw elektryzowannia sie paska klinowego - tak mi kolega podpowiedział.
apropo pytania od Antka - po naładowaniu akumulatora podejrzewam ze ustąpią objawy bo bedzie akumulator dawał na początku tyle prądu ile trzeba a potem to juz pisałem co się dzieje.
moze nie jestem elektrykiem ale dla mnie to wygląda następująco na mój chłopski rozum:
elektryk naprawia alternator - ładuje w miedzyczasie akumulator - wszystko składa podłącza - sprawdza - akumulator ładuje -
potem gdzieś na trasie robi sie jakies zwarcie co uszkadza alternator i wtedy już tylko czekac jak padnie akumulator.
zaraz idę się dobrać chyba do skrzynki bezpieczników - spróbuję ją rozkręcić i wyczyścić choć do końca nie wiem jak a na forum nie jest to dokładnie opisane - nie widzę nigdzie koło niej śrub aby ją odkręcić - moze jest na zatrezaski - zdejme górną klapkę przykrywającą beszpieczniki i bede się głowił.
ale wrócę tu i powiem jak było |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |31 Paź 2004|, 2004 11:55
|
|
|
Hej
Kiedyś pamiętam któryś z kolegów idealnie opisał rozbiurkę skrzynki ale to bylo chyba na tamtym forum z przed awarii. Nie pamiętam ale do niej chyba mozna się dobrać od strony wenętrznej deski rozdzielczej - chyba mógłby ktoś to opisać, kto to już robił i wie z czym się to je
Irek |
|
|
|
|
norbiwolow [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Paź 2004|, 2004 12:08
|
|
|
no właśnie potrzebuje czarno na białym jak to zrobic bo stoje w miejscu gdzie otworzyłem maskę silnika, zdjąłem denko zakrywające i odpiołem te dużą wtyczkę ( coś jak euro złączę w tv ) a dalej to nie wuiem co robić - chyba napiszę nowego posta - najwyzej mnie zbluzgają ze jestem lamerem ale kto nie pyta ten błądzi |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |5 Lis 2004|, 2004 21:39
|
|
|
no i stalo sie;)
jak pisalem wczesniej kontrolka tylko mi sie lekko tliła jak jezdzilem, ale ostatnio zaczynala mi sie coraz bardziej rzucac w oczy;)
dzisiaj sie zaniepokoilem bo palila sie juz dosc mocno, przytargalem miernik no i okazalo sie ze przy wlaczonych swiatlach, dmuchawie, ogrzewaniu tylnej szyby, ladowanie zaczyna spadac do 12,5 V pewnie zeszlo by nawet mniej.
wykrecilem regulator(swoja droga wykrecenie dolnej srobki graniczy z cudem, srubokret nie miesci sie bo go poduszka pod silnikiem blokuje !!) no i wlasciwie nie mam szczotek;)
pozatym wygrzebalem ze srodka jakiegos klaka(podejrzana sypiaca sie mata wyciszajaca na klapie silnika)
jutro kupie jakies szczotki, przelutuje i dam znac czy pomoglo. swoja droga moze ktos wie z czego mi szczotki podejda. raczej jakas polska mysl techniczna typu polonez czy cus, bo takim sklepem dysponuje kolo siebie ktory bedzie w sobote otwarty;)
jak by byli chetni to moge popstrykac zdjecia;)
ale to raczej latwa robota, jak bede zmieniac lozysko dolne kolumny kierownicy to porobie zdjecia;)) co by sie inni na bledach uczyli
jak zawsze pozdrawiam;) |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Lis 2004|, 2004 15:45
|
|
|
Śruby od skrzynki są w środku auta pod tapicerką. Zaglądnij to znajdziesz. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lis 2004|, 2004 09:26
|
|
|
sobolaqe napisał/a: | no i stalo sie;)
jutro kupie jakies szczotki, przelutuje i dam znac czy pomoglo. swoja droga moze ktos wie z czego mi szczotki podejda. raczej jakas polska mysl techniczna typu polonez czy cus, bo takim sklepem dysponuje kolo siebie ktory bedzie w sobote otwarty;)
jak zawsze pozdrawiam;) |
...i jak po naprawie! Przestała się palić!??? ps.
proszę opisz doświadczenia! Bo mnie chyba czeka coś podobnego!
dzieki |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |9 Lis 2004|, 2004 09:28
|
|
|
sobolaqe napisał/a: | no i stalo sie;)
jutro kupie jakies szczotki, przelutuje i dam znac czy pomoglo. swoja droga moze ktos wie z czego mi szczotki podejda. raczej jakas polska mysl techniczna typu polonez czy cus, bo takim sklepem dysponuje kolo siebie ktory bedzie w sobote otwarty;)
jak zawsze pozdrawiam;) |
...i jak po naprawie! Przestała się palić!??? ps.
proszę opisz doświadczenia! Bo mnie chyba czeka coś podobnego! |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Lis 2004|, 2004 11:24
|
|
|
Witaj, jak potoczyły sie losy z kontrolką!??? Padł alternator??? |
|
|
|
|
norbiwolow [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Lis 2004|, 2004 01:19
|
|
|
od dzis mówcie do mnie elektryk dałem sobie rade sam z tym moim problemem elektrycznym - wykręciłem alternator - rozkręciłem go zaczołem dokładnie oglądac i znalazłem pęknięcie przewodu na wirniku zaraz przy koncu ( tam gdzie się go zaciska przypierścieniach do szczotek - no to go skręciłem mocno polutowałem - wsio złozyłem i działa ze aż miło. ( szkoda ze nie ze wszystkim da sie samemu coś naprawić ).
tak wiec u mnie problem stanowiło mechaniczne uszkodzenie alternatora - dziwi mnie jedynie to jak do tego mogło dojść - zwarcie tak mocne i przepalenie drutu czy siła odsrodkowa , zmeczenie materiału - może kros zna odpowiedz na to ???? |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |12 Lis 2004|, 2004 08:40
|
|
|
skorza napisał/a: | sobolaqe napisał/a: | no i stalo sie;)
jutro kupie jakies szczotki, przelutuje i dam znac czy pomoglo. swoja droga moze ktos wie z czego mi szczotki podejda. raczej jakas polska mysl techniczna typu polonez czy cus, bo takim sklepem dysponuje kolo siebie ktory bedzie w sobote otwarty;)
jak zawsze pozdrawiam;) |
...i jak po naprawie! Przestała się palić!??? ps.
proszę opisz doświadczenia! Bo mnie chyba czeka coś podobnego! |
witam
sorry ze nie napisalem wczesniej ale cos nie zauwazylem tego posta;)
nie przelutowalem szczotek bo byl juz wieczor, a ja na drugi dzien jechalem w trase i wolalem nie rozgrzebywac samochodu.
w sumie to kontrolka juz sie nie swieci, niewiem co pomoglo.
moze poprostu ten "kłak" co tam bym cos blokowal.
docelowo czeka mnie przelutowanie szczotek, ale to w ciagu najblizszych dniach zrobie. |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
|