Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Sonda lambda

MarcinK - |25 Wrz 2004|, 2004 19:27
Temat postu: Sonda lambda
Padly mi obie sondy lambda (2.9 v6 12v kat 92 rok). Czy ktos wie gdzie (w internecie lub w Warszawie) i za ile mozna kupic nowe? Czy pasuja jakies uniwersalne, a jesli tak to ile i w jakim kolorze powinny miec kabli?
qantan - |25 Wrz 2004|, 2004 19:51

sondy od 0 do 1 volta.dwa kable białe to podgrzewanie,a czarny to sygnał.
COSSY - |25 Wrz 2004|, 2004 20:00

Zerknij aby, czy jest sonda jest na 3 lub 4 kabelki.
MarcinK - |25 Wrz 2004|, 2004 21:18

i jeszcze moze powiedzcie gdzie one sie znajduja. To znaczy gdzie jest druga, bo jedna widac po prawej stronie silnika, ponizej akumulatora. Dostep do niej wydaje sie dosc latwy, a druga?
MarcinK - |26 Wrz 2004|, 2004 21:48

Moje sa trzy kablowe. A po ile bys mogl zalatwic?
MarcinK - |27 Wrz 2004|, 2004 12:42

A co to znaczy ze sprawne? Jest jakas gwarancja rozruchowa? Wiesz po jakim sa przebiegu?
MarcinK - |27 Wrz 2004|, 2004 20:09

I jeszcze mam jedno pytanie: dowiedzialem sie od sprzedawcy ze mozna zastosowac zamiast troj przewodowej - cztero przewodowa sonde uniwersalna dajac drugi z szarych kabli na mase.
Czy ktos moze to potwierdzic?

COSSY - |27 Wrz 2004|, 2004 21:13

Mozna. Nie zalecam tego robic jak sie ma na sonde cztery kable a kupuje na trzy. Druga masa jest po to, zeby bylo mniej zaklocen spowodowanych przez zla mase.
MarcinK - |27 Wrz 2004|, 2004 23:17

A powiedz jak polaczyc: u mnie sa trzy kable 1. bialy, 2. czarny, 3. szary. W tej uniwersalnej 1. czarny, 2. szary, 3. bialy, 4. bialy (czyli dwa biale)., czyli jak bym polaczyl kolorami zostanie mi jeden bialy. I co z nim? Czy to jest wlasnie masa?
MarcinK - |28 Wrz 2004|, 2004 20:38

naprawde nikt mi nie potrafi pomoc w sprawie ew. polaczenia??? Blagam o pomoc bo na benzynie nie da sie jezdzic!
COSSY - |29 Wrz 2004|, 2004 17:58

Lambda 3 kablowa:
Kabel czarny: sygnal do modulu sterujacego
2xkabel bialy: zasilanie podgrzewania sondy
Masa przez karoserie
----
Lambda 4 kablowa:
Kabel czarny: sygnal do modulu sterujacego
2xkabel bialy: zasilanie podgrzewania sondy
szary: masa

MarcinK - |29 Wrz 2004|, 2004 19:26

Dzieki za info, problem polega jednak na tym, ze u mnie z sady lambda wychodza kable:czarny, bialy i szary. Wg tego co napisales powinienem miec czarny i dwa biale. Dalej nie wiem jak to polaczyc. Blagam o pomoc.
COSSY - |29 Wrz 2004|, 2004 19:38

Ale tobie wtyczki nie beda pasowac. Musisz je obciac. Ten opis byl do uniwersalek. Najwyzej sprobuj podlaczyc z 4 kablowej 1 bialy aby. Ale sa przeciez uniwersalne 3 kablowe, po co takie cuda robic z 4 kablowymi?
MarcinK - |29 Wrz 2004|, 2004 20:15

Bo dwa Bosche uniwersalne 3 kablowe kosztuja ok 900zl, a na allegro dwa Bosche 4 kablowe niecale 180zl. 700zl roznicy to dla mnie duzo. Alternatywa to uzywki od Speedo za 160 zl. Myslisz ze co bardziej warto?
Chłodny Ar - |30 Wrz 2004|, 2004 14:12

zmierz miernikiem na ktorym z kabli bialych ( w kierunku komputera) jest masa i do tego podlacz szary z sondy 4-przewodowej
skorza - |4 Paź 2004|, 2004 15:19

Panowie, jak sprawdzić sondę! TZN SPRAWDZAŁEM , TYLKO NIE WIEM CZY DOBRZE!
PODPIĄŁEM SIĘ Z PLUSEM DO CZARNEGO PRZEWODU- I TERAZ CIEKAWE!
NA BENZYNCE OKOŁO 0,02V I OSCYLUJE NIEMRAWO DO 0,12V,
A NA GZAIE PIEKNIE 0,8-1,2V,
NA DRUGIEJ SONDZIE NA BENZYNCE PRACUJE TAK DO OKOŁO 1,3V,
DOBRZE ZMIERZYŁEM!? O CO CHODZI Z TĄ PIERWSZĄ SONDĄ??? DODAM ,ZE WYMIENILI MI JĄ GAZIARZE-I JEST TO SONDA UNIWERSALNA?

skorza - |7 Paź 2004|, 2004 11:36

marcin, jak Twoje sondy!??? Jak je zdjagnozowałeś, że są złe? jaki to jest koszt?
VIK - |7 Paź 2004|, 2004 19:14

".....Kabel czarny: sygnal do modulu sterujacego
kabel bialy: zasilanie podgrzewania sondy
szary: masa..."

MarcinK - |7 Paź 2004|, 2004 22:27

Jutro przyjada do minie dwie nowe boscha uniwersalne ale na 4 kabelki. Bo do tych uzywanych cos nie mialem szczescia. Albo juz nieaktualne, albo gosc obiecal ze przysle i... cisza! Kupilem na Allegro po 89 zl za sztuke. W sobote bede walczyl, napisze jaki efekt. A diagnoza byla wynikiem zczytania kodow bledow. Wyszlo ze obie sa uszkodzone (jesli dobrze odczytalem ;) 0
skorza - |8 Paź 2004|, 2004 08:24

...a jakie miałęś kody błędów!
U mnie od kiedy pamętam to kod 41 lub 42 wyskakiwał prawie zawsze! Ale sonda ta była wymieniana, dlatego chciałbym to zdjagnozować w inny sposób!

Czy sygnał napięciowy (ktory powinien oscylowac 0.2-0.8V) odczytujemy z czarnego przewodu???

MarcinK - |8 Paź 2004|, 2004 19:32

41 i 91. No i jeszcze 12 ale jak mi sie wydaje to normalne, bo ten reg. wolnych obrotow jest na gazie odcinany, i komputer musi widziec go jako uszkodzony. Jutro zmienie obie sondy i dam znac jaki jest tego efekt.
MarcinK - |9 Paź 2004|, 2004 22:23

Niestety, zmiana sond nie dala zadnego rezultatu. Nadalnie ma mocy i bardzo nierowno pracuje na benzynie, na gazie dobrze. Prosze was bardzo o sugestje co, i jak sprawdzac dalej. Przypominam: 2.9 v6 12v, 92 rok ASB.
skorza - |11 Paź 2004|, 2004 09:27

MarcinK napisał/a:
Niestety, zmiana sond nie dala zadnego rezultatu. Nadalnie ma mocy i bardzo nierowno pracuje na benzynie, na gazie dobrze. Prosze was bardzo o sugestje co, i jak sprawdzac dalej. Przypominam: 2.9 v6 12v, 92 rok ASB.


No to widzę,że mamy ten sam problem!? U mnie tez na gazie ok, a benzyna-lipa!
nie masz czasem wrażenia, ze bardzo duzo spala tej benzyny???

Na angielskiej stroni wyczytałm, ze przyczyną może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy!?może być albo za duze, albo za małe cisnienie-!

Zmierz ciśnienie na pompie!

Ja zmierzyłem ,ae nie wiem jeszcze ile powinno być??? z pomiarów na zapłonie około 3 bar, na wolnych obrotach okolo2,5 a zwiekszając obroty do 2,7bara!
nie wiem czy to dobrze? może ktoś wie?

...a i jeszcze jedno na ang. stronie piszą, ze powinno byc 2 bary na pracującym silniku-ale opis jest do innego modelu?!?

skorza - |11 Paź 2004|, 2004 15:03

cisnienie powinno byc tak jak napisałem wyżej!
trzeba jeszcze podobno sprawdzić wydajność pompy powinno byc nie mniej niz 750cm3-na 30 sek!

Nastepnie jezeli jest ok! to trzeba sprawdzic MAP-czujnik podcisnieina w kolektorze ssacym- ale jak to zrobić!???

...a jak nie to przeczyscic wtryski!

ktoś mi sugerował, zeby wlac trochę benzyny ekstrakcyjnej!??? ale chyba lepiej jakis preparat np STP

skorza - |11 Paź 2004|, 2004 17:32

do Marcina K,
sprawdzałeś moze wtryskiwacze! Bo objawy mamy bardzo podobne~!
ja juz sprawdziłem chyba wszytko~!

jezeli wtryskiwacze zle działają to podobno sondy moze wykazywać!!!

MarcinK - |11 Paź 2004|, 2004 19:01

Nie sprawdzalem, bo nie mam jak sprawdzic! Jeszcze chce zmienic czujnik polozenia przepustnicy, bo tez wykazalo jego blad, ale myslalem do tej pory ze to na pewno te sondy.
Jak bede cos wiedzial to Ci dam znac. Ty tez zdawaj relacje, moze bedziesz pierwszy wiedzial o co chodzi?!?! Zycze szczescia.

Mikrob - |12 Paź 2004|, 2004 12:44
Temat postu: jw.
Mam Skorpio91r. do niego pasuje sonda od Poloneza z systemem wtryskowym Boscha
Musisz przerobic tylko wtyczkę.Sonda ta jest 4 przewodowa. Na giełdzie mozna kupic używaną za 30zł.
Ja zrobilem jeszcze inaczej zostawilem sonde stara a jak zakladalem gaz podlaczylem go pod sade nowa dwukabelkowa i na gazie jezdzi mi bez zarzutow.

Jacek EL - |12 Paź 2004|, 2004 15:06

A jakie sa lambdy w cossim wielorybniku ( napiecie, ilość kabli...???
skorza - |19 Paź 2004|, 2004 16:42

MarcinK napisał/a:
Nie sprawdzalem, bo nie mam jak sprawdzic! Jeszcze chce zmienic czujnik polozenia przepustnicy, bo tez wykazalo jego blad, ale myslalem do tej pory ze to na pewno te sondy.
Jak bede cos wiedzial to Ci dam znac. Ty tez zdawaj relacje, moze bedziesz pierwszy wiedzial o co chodzi?!?! Zycze szczescia.

wITAJ ZMIENIŁES JUZ CZUJNIK POŁOZENIA PRZEPUSTNICY!???
u MNIE CHYBA map NAWALa I DLATEGO SONDY WYRZUCA!
nIE MASZ CZASEM PORZYCZYC SPRAWNEGO MAPA?

MarcinK - |25 Paź 2004|, 2004 21:31

Niestety nic nie ruszylem, bo brak mi czasu i czesci. Dlaczego sadzisz ze u Ciebie to moze byc MAP? Wykazalo Ci jego blad?
skorza - |26 Paź 2004|, 2004 08:50

kiedys (ZANIM SAM ZROBIŁEM -ZCZYTYWACZ KODÓW) byłem u speca od fORDÓW W JOZEFOWIE- PANA KACZORKA! I ON WTEDY KRZYKNĄŁ, ZE WYSKOCZYŁ MU map I SONDA! jEZELI MAP CHRZANI TO SONDY MOZE WYRZUCAC!

NO I Sam sprawdziłem,
Pisałem kiedys , ze jedna sonda lezała mi na 0,02V, jak odłączyłem MAP, TO WSKOCZYŁA W ZAKRES!
JA NA RAZIE POWOLI BO MI SIE AUTOMAT POWOLI SYPIE

skorza - |9 Lis 2004|, 2004 17:19

MarcinK napisał/a:
Niestety nic nie ruszylem, bo brak mi czasu i czesci. Dlaczego sadzisz ze u Ciebie to moze byc MAP? Wykazalo Ci jego blad?


to nie był MAP, a jak u Ciebie_zdjagnozowałes problem??? _ napisz!
U mnie nadal kicha! ALe słyszałem o jakims specu w PIASTOWIE!

Art - |10 Lis 2004|, 2004 11:04

Hej Skorza!
Moze chodzi o tego gościa z Piastowa- kumpel naprawial Mondeo 2.5 V6 i mowi ze facet zna sie rzeczywiscie na elektryce Fordow (ja niestety go nie znam, wiec nie recze ...)
Moze cos Ci pomoze w temacie.

Namiary:
Piastow, ul. Reja 31 (róg Grunwaldzkiej)
0.501.328.901

Pzdr,
Art

MarcinK - |10 Lis 2004|, 2004 12:21

Niestety nic nie wiem (brak czasu i forsy na mechanika). Ale u mnie doszlo jeszcze to ze na gazie, jak jest zimny to mi gasnie. Horror.
skorza - |10 Lis 2004|, 2004 12:39

...a na paliwie też gasnie!??? u siebie zmieniłem MAP, ALE TO NIE BYŁO TO! bez zmian! Mysle, ze czujnik ECT lub sonda~!
napisz jak bedzeisz cos wiedział!

MarcinK - |10 Lis 2004|, 2004 12:44

Na paliwie to nie wiem, bo tak chodzi fatalnie i strzela ze staram sie jezdzic tylko na benzynie. Zmienilem sondy, ale tez to nic nie dalo, a co to ECT?
skorza - |10 Lis 2004|, 2004 15:41

rozumiem, ze jezdzisz na gazie!

...a ECT to czujnik temperatuty chłodziwa (czyli wody), a koszt jego to 100,- w ASO,

Napisz dlaczego myślisz , ze to MAP- sprawdzałeś gdzieś??

strzelanie na benzynie moze podobno świadczyć o ubogiej mieszance!? Może wtryski-sprawdzaeś??

...a te sondy NDK po 89,- pasują!
a i jeszcze najważniejsze miałem spytac!

Mieżyłeś napięcie na czARNYM PRZEWODZIE SONDY? POWINNO BYC SKOKOWO 0,2-0,8!

Struna - |10 Lis 2004|, 2004 15:42

A może lewe powietrze ssie...
skorza - |10 Lis 2004|, 2004 15:43

...a JAK TO SPRAWDZIĆ???
Struna - |10 Lis 2004|, 2004 15:51

Generalnie obejrzyj dokładnie wszystkie połączenia, węże itp. Zerknij na kolektor ssący i jego połączenie z silnikiem.
MarcinK - |10 Lis 2004|, 2004 20:04

Sorry, oczywiscie ze jezdze na gazie, bo na benzynie sie nie da. MAP chce zmienic bo to moze byc on, ale nie wiem na pewno, bo to moze byc tez czujnik temp. wody, albo powietrza w kolektorze, albo wtryski, albo .... (sondy juz zmienilem, bo z kodow bledow wynikalo ze sa obie kaput, ale napiecia nie mierzylem). A od czegos musze zaczac!
skorza - |15 Lis 2004|, 2004 08:35

Witaj, zlokalizowałem u siebie, ze nie pracują mi 2 wtryski!
a jak rozwaliłem MAPA to na gazie też nie chciał chodzic! U mnie nie chce pracowałc jak zimny także byc może czujnik ECT?
Gdzie przebywasz w Wawie, mogłbym Ci mapa pozyczyc zebys sobie sprawdził!

MarcinK - |15 Lis 2004|, 2004 13:36

A jak zlokalizowales usterke wtryskow? Bo moze u mnie tez sa zepsute? Kupiles komplet? Ile kosztuja? Mapa chetnie bym pozyczyl za jakis czas (bo na razie nie mam nawet gdzie i kiedy sie za to zabrac).
skorza - |15 Lis 2004|, 2004 16:13

Z pierwszych 3 cylindrów (łatwy dostęp) zdejmowałem wtyczki z wtryskiwaczy i obserwowałem reakcję! ...a z 3 kolejnych, prezewody wysokiego napięcia!
Zakładam, ze przewody i swiece OK, bo na gazie chodzi i nie strezla!
Zlokalizwałem 2 wtryski! 1 i 5

...ale to moze nie byc jedyna przyczyna złej pracy!? mysle, ze tez ECT!!


... no ale MAPA, to tylko na miejscu moge pozyczyc do sprawdzenia reakcji silnika!

MarcinK - |28 Lis 2004|, 2004 18:51

Chyba mam to samo co Ty. Zmienilem dzis czujnik polozenia przepustnicy, regulator wolnych obrotow i MAP'a. Zadnej poprawy. Potem (w akcie desperacji) przy pracujacym (ale slabo!!) na benzynie silniku odpiolem jeden wtrysk, pogorszylo sie . Potem drugi i.... nic, zadnego pogorszenia. Wiec to chyba wtrysk, lub wtryski. Czy zmieniles je juz u siebie? Gdzie kupiles i ile dales?
skorza - |30 Lis 2004|, 2004 13:51

Witaj! udało mi sie naprawić furkę! wymieniłem 2 wtryskiwacze i oczywiście czujnik temperatury ECT, który podejzewalem od początku, a szkoda mi było kasy!
Poprawa jest ogromna! aczkolwiek jak sie przyjzałem zauwazyłem w okolicach cewki przeskok iskry! to może jeszcze pogarszac! TRZEBA WYMIENIĆ PRZEWÓD WYSOK. NAP.

UWAGA! JAK SPRAWDZIĆ CZ.TEMP. ECT!
NALEŻY PORÓWNAĆ WSKAZANIA CZUJNIKÓW TEM. ACT I ECT!SAMOCHÓD PO NOCY-ZIMNY PODŁĄCZAMY MIERNIK NAPIĘCIA DO JEDNEGO Z PRZEWODÓW CZUJNIKA W OKOLICACH 0 ST. CELCJUSZA POWINNO BYĆ OKOŁO 3.85V NA OBU!! WSKAZANIA POWINNY BYĆ PODOBNE!
jEŻELI URUCHOMIMY SILNIK WODA ZACZNIE SIĘ NAGRZEWAĆ I NA CZ. ECT ILOŚC WOLTÓW ZACZNIE SPADAĆ DO OKOŁO <1.0V

DAJ ZNAC JAK SIE UPORASZ!?

A wtryskiwacze, musiałem niestety kupic całą listwę! na szrocie!

MarcinK - |30 Lis 2004|, 2004 16:15

Ile dales za listwe i jak sie zmienia (co trzeba odkrecic)? Bo mam namiar na same wtryski i chetnie bym to zrobil samodzielnie.
Struna - |30 Lis 2004|, 2004 16:19

Zdejmujesz kolektor ssący i masz dostęp do listwy. Oczywiści eprzewody odpinasz, linki itp :)
skorza - |1 Gru 2004|, 2004 09:36

Struna napisał/a:
Zdejmujesz kolektor ssący i masz dostęp do listwy. Oczywiści eprzewody odpinasz, linki itp :)


dokładnie tak to ( w desperacji) zrobiłem! Bałem sie wsadzić wszytkie nowe wtryski dlatego włożyłem tylko dwa!

za listwe dałem 240,00!

...sprawdz tez przy okzaji czujnik ECT

MarcinK - |1 Gru 2004|, 2004 10:29

To tez biore pod uwage bo jak jest zmino na dworzu to chodzi duzo gorzej niz po rozgrzaniu. I to na benzynie i na gazie.
skorza - |1 Gru 2004|, 2004 11:42

...jeszcze jedno zauważyłem u siebie wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa!

Wiesz czemu?

zepsuty czujnik , podawał zły sygnał do kompa, a komp przestwiał zapłon!- tak myśle!
U mnie czujnik podwała ok 2.0 V dlatego silnik pracował tak jak by był zimny przy tem po 20st. na dworze! dlatego problemy sie pojawiły waraz ze spadkiem tem. powietrza!

skorza - |6 Gru 2004|, 2004 11:08

MarcinK napisał/a:
To tez biore pod uwage bo jak jest zmino na dworzu to chodzi duzo gorzej niz po rozgrzaniu. I to na benzynie i na gazie.


witaj, jak sytuacja na froncie!?

MarcinK - |6 Gru 2004|, 2004 20:43

JUtro mam dostac wtryski, bede zmienial w srode, dam znac jaki efekt. Na razie po zmianie RegWolnychObrotow, i przeczyszczeniu czujnika przepustnicy, na gazie pracuje lepiej i nastapil wzrost mocy. Ale na benzynie nadal slabo...
MarcinK - |12 Gru 2004|, 2004 21:31

Wymienilem dwa wtryskiwacze i ECT. Mialem drobne problemy (robilem to pierwszy raz) bo po zlozeniu sikala mi benzyna (zapomnialem o jednej malej uszczelce) ale po wymianie chodzi dobrze i zimny zapala i nie gasnie!! Ale niestety pojawil sie inny problem. Po tej operacji nie moge dac sobie rady z wolnymi obrotami na gazie. Trzesie silnikiem i smierdzi zle spalonym gazem. Gazownik tez nie mogl tego wyregulowac. Jak jade szybko to jest OK, ale jak przy szybkosci 100 zdejme noge z gazu to tez czuje ze wystepuje jakies drobne dlawienie i takie leciutkie pykniecia w ukladzie wydechowym. A i jeszcze w tlumiku na gazie zdecydowanie bardziej dudni, dzwiek zrobil sie taki jak w samochodach rajdowych (nieprzyjemny). Moze ktos cos potrafi doradzic?
skorza - |13 Gru 2004|, 2004 08:17

...ale juz na benzynce chodzi super? i zapala bez problemu? a jakie zuzycie paliwa?
ile dales za wtryski?, czy moze czyściles?
pozdrawiam

MarcinK - |13 Gru 2004|, 2004 11:32

Najlepiej to zapala! Jak jest zimny to czuc ze prawdopodobnie pozostale 4 wtryskiwacze tez juz sie powoli koncza bo ma taki "dolek" przy przyspieszaniu. Jak sie rozgrzeje to jest OK. Ale na gazie slabo... A wtryski kupilem po 20 zl za sztuke.
Struna - |15 Gru 2004|, 2004 22:19

JAk śmierdzi gazem to znaczy że gdzieś ci spierdziela - może węże niedokładnie nałożyłeś albo świeca niedokręcona któraś.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group