|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - ['97 2.3 automat] Luźny lewarek zmiany biegów
jaawor - |2 Lis 2023|, 2023 18:24 Temat postu: ['97 2.3 automat] Luźny lewarek zmiany biegów Stojąc na skrzyżowaniu i zmieniając bieg z N na D zauważyłem, że lewarek zmiany biegów zaczął bardzo luźno 'latać'. Dojechałem na parking pod blokiem, nie zmieniając już biegów, zgasiłem silnik. I klops. Nie dało się wrzucić P, a co za tym idzie odpalić samochodu. Zdemontowałem podłokietnik oraz lewarek zmiany biegów, zobaczyłem coś takiego:
https://drive.google.com/file/d/1Q61-09i9fGQ86pnleNr7XuJHE9pdyavE/view?usp=sharing
Pytanie czy da się to naprawić pod blokiem? Czy konieczne jest zrzucanie skrzyni? Może ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać?
ford2fast - |2 Lis 2023|, 2023 18:52
Napisz może jaki masz problem, fotka tego nie wyjaśnia
Aro - |2 Lis 2023|, 2023 22:37
No widać, że Ci się rozpięło od skrzyni. Z ziemi raczej się tam nie wczołgasz, ale z jakiegoś kanału czy najazdu połączysz. Tylko nie pamiętam jak to było spięte, ale może tak jak od strony wajchy czyli na taką blaszkę - zawleczkę.
jaawor - |3 Lis 2023|, 2023 07:11
Tak dokładnie, się rozpieło Problem polega na tym, że samochód jest na D co mocno utrudnia holowanie. Dodatkowo stoi w taki sposób, że trzeba go cofnąć. Ze zdjęć znalezionych w internecie wnioskuję, że punkt łączenia znajduje się gdzieś przy łączeniu katalizatora z tłumikiem środkowym, oczywiscie na skrzyni.
Pytanie czy uda się podnosząc na lewarku samochód wczołgać się pod niego i ręcznie zrzucić D na N?
ford2fast - |3 Lis 2023|, 2023 17:24
jaawor napisał/a: | Tak dokładnie, się rozpieło Problem polega na tym, że samochód jest na D co mocno utrudnia holowanie. Dodatkowo stoi w taki sposób, że trzeba go cofnąć. Ze zdjęć znalezionych w internecie wnioskuję, że punkt łączenia znajduje się gdzieś przy łączeniu katalizatora z tłumikiem środkowym, oczywiscie na skrzyni.
Pytanie czy uda się podnosząc na lewarku samochód wczołgać się pod niego i ręcznie zrzucić D na N? |
Uda się to zrobić z ziemi
Jak podniesiesz wysoko na lewarku to uda się też podpiąć cięgło wybieraka
Zawleczka powinna być taka sama jak z 2 strony
Możesz na chwilę coś dorobić zanim kupisz nową
Powinna być do kupienia w ASO
zibi8556 - |3 Lis 2023|, 2023 21:33
A po co stojąc na skrzyżowaniu wrzucasz N ? Przez 15 lat jazdy nigdy tak nie robiłem
Jak coś mogę pyknąć fotkę z kanału 609379191
jaawor - |4 Lis 2023|, 2023 12:50
Problem rozwiązany. Co prawda na parkingu pod blokiem udało mi się jedynie z lewarka wrzucić N, wycofać samochód i zapiąć D, ale po dojechaniu na kanał reszta pracy poszła bezproblemowo. Dzięki wszystkim za wskazówki.
Przy okazji polecam wrzucić do bagażnika klucz 22 - idealny do zmiany biegów w automacie od spodu.
zibi8556 napisał/a: | A po co stojąc na skrzyżowaniu wrzucasz N ? Przez 15 lat jazdy nigdy tak nie robiłem
Jak coś mogę pyknąć fotkę z kanału 609379191 |
Dziękuje za propozycja zrobienia zdjęcia, nie powinno być to już potrzebne
Co do pytanie po co wrzucać N na skrzyżowaniu. Stojąc w korku/na skrzyżowaniu, szczególnie jak jest ciemno, światła stopu, najbardziej trzecie męczy wzrok kierowcy za Tobą. Dlatego przy dłuższych przerwie w jeździe dobrze jest zdjąć nogę z hamulca. Dużo to nie kosztuje
WieSiu - |6 Lis 2023|, 2023 09:49
jaawor napisał/a: | Dużo to nie kosztuje |
właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni.
[ Dodano: |6 Lis 2023|, 2023 09:50 ]
zawsze możesz zaciągnąć ręczny jak masz sprawny i tak zostawić na D.
Aro - |6 Lis 2023|, 2023 16:27
WieSiu napisał/a: | właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni |
czyli że co, jak parkoczesz na jałowych a skrzynię masz na N czy P to jej szkodzi?
zibi8556 - |6 Lis 2023|, 2023 23:09
jaawor napisał/a: | Stojąc w korku/na skrzyżowaniu, szczególnie jak jest ciemno, światła stopu, najbardziej trzecie męczy wzrok kierowcy za Tobą. Dlatego przy dłuższych przerwie w jeździe dobrze jest zdjąć nogę z hamulca. Dużo to nie kosztuje |
Z oślepianiem to masz rację, ale jak już to wrzucam P
WieSiu napisał/a: | jaawor napisał/a:
Dużo to nie kosztuje
właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni. |
Też coś mi świta we łbie, że skrzynia na N nie powinna za wiele pracować Nie wiem tylko czy gdzieś to słyszałem czy czytałem.
jaawor - |8 Lis 2023|, 2023 22:11
WieSiu napisał/a: | jaawor napisał/a:
Dużo to nie kosztuje
właśnie, że kosztuje i to Twój przyszły portfel. Zwiększasz ryzyko uszkodzenia skrzyni. |
Też coś mi świta we łbie, że skrzynia na N nie powinna za wiele pracować Nie wiem tylko czy gdzieś to słyszałem czy czytałem.[/quote]
To moje pierwsze, własne, auto z automatem. Być może faktycznie lepszym rozwiązaniem jest wrzucenie 'P' lub zaciągnięcie ręcznego. Praktykuje metodę z 'N' ze względu na bliską odległość od 'D'
Może ktoś ma wiedzę jak to właściwie jest, co jest najlepszym rozwiązaniem i dlaczego.
Adam_2000 - |9 Lis 2023|, 2023 21:05
Ale kombinujecie.
Po to jest automat, żeby w czasie jazdy nie kombinować z lewarkiem. Wrzucasz"D" i dopóki nie musisz zaparkować, czy cofać nie przełączasz ani na "N", ani na "P".
I to piszę ja - człowiek, który jeździ automatami od ponad 20 lat. I żadnego nie zepsułem
Aro - |9 Lis 2023|, 2023 23:49
Amen
jaawor - |10 Lis 2023|, 2023 15:07
Adam_2000 napisał/a: | Ale kombinujecie.
Po to jest automat, żeby w czasie jazdy nie kombinować z lewarkiem. Wrzucasz"D" i dopóki nie musisz zaparkować, czy cofać nie przełączasz ani na "N", ani na "P".
I to piszę ja - człowiek, który jeździ automatami od ponad 20 lat. I żadnego nie zepsułem |
Nie zgodzę się z takim podejściem, ale je rozumiem i toleruję.
bingo - |26 Lis 2023|, 2023 20:38
Różnica między N a P jest tylko taka, że na P jest dodatkowo blokada zębatki na wyjściu wału. Zarówno na N, jak o P żadna przekładnia i koszyk nie są pod ciśnieniem i olej skrzyni się nie grzeje tak, jak przy D lub R.
trzypion - |25 Gru 2023|, 2023 05:42
Aro napisał/a: | czyli że co, jak parkoczesz na jałowych a skrzynię masz na N czy P to jej szkodzi? |
To nie. Ale każde przejście z P lub N na D/R powoduje zuzywanie taśm/sprzęgiełek.
|
|