|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Elektryka - Kasowanie błędów ABS/TCS
toyman - |10 Maj 2021|, 2021 11:17 Temat postu: Kasowanie błędów ABS/TCS Wraz z wiązką podłużnicy regenerowałem kompletnie również wiązkę ABS.
Po tej operacji ABS owszem działa (miałem okazję dzisiaj się o tym przekonać), ale cały czas świeci mi się kontrolka TCSa na zegarach (kontrolka ABS gaśnie), a forScan pokazuje błędy i twierdzi, że trzeba jakąś magię deszczy odczynić, żeby je skasować.
Podpowiedzcie proszę co muszę zrobić, żeby pozbyć (zresetować) te błędy ? tylko ASO ?
Struna - |10 Maj 2021|, 2021 13:22
A jakie błędy pokazuje ? Może masz siłownik od TCS zakleszczony.
toyman - |10 Maj 2021|, 2021 13:38
Pokazuje błędy przednich czujników czujników (nie mam ich kodów pod ręką) - i to są te czujniki, których kable wymieniałem. Zrobiłem je zgodnie ze sztuką - skręcona każda para ze sobą.
ABS działa i z tym nie ma problemu.
Forscan pokazuje komunikat, że są to błędy permanentne (nie znikną po odłączeniu zasilania jak błędy ECU) i z jego pomocą nie można ich skasować (dokładnej treści błędu nie mam teraz przed oczami, ale taki był sens).
Gaiger - |10 Maj 2021|, 2021 21:32
toyman, coś tu nie pasuje, TCS i ABS to ten sam komp. Jeżeli nie działa TCS a ABS normalnie to problem nie leży w czujnikach kół tylko gdzie indziej. Napisz co konkretnie pokazuje forscan. A generalnie forscanem skasujesz wszystkie błędy w scorpio o ile ich przyczyna została naprawiona. W tym module TCS masz silniczek (komp mierzy oporność) i czujnik położenia.
toyman - |11 Maj 2021|, 2021 12:53
Faktycznie. Masz rację. Można skasować kody błędów ABSu forscanem. Musi źle zrozumiałem treść angielskojęzycznego komunikatu.
Na tą chwilę (zanim skasowałem) - moduł ABS nie zgłaszał żadnych błędów poza: C1267 - wewnętrzna usterka ECU (Funkcje ABS czasowo odłączone). Czyli błędy związane z czujnikami zniknęły same.
Po wyczyszczeniu błędów moduł ABS nie zgłasza żadnych błędów - ale kontrolka TCS świeci się nadal.
Mam jeszcze błędy PCM związane z TPSem, ale to chyba do osobnego wątku.
Struna - |11 Maj 2021|, 2021 13:35
Chyba miałeś to samo w kosie z siłownikiem TCS - był zapieczony mechanizm.
Tu pewnie będzie podobnie.
toyman - |11 Maj 2021|, 2021 13:54
Chodzi o ten mechanizm przy lampie, który również steruje tempomatem ?
[ Dodano: |11 Maj 2021|, 2021 13:55 ]
Czy to może mieć wpływ na błędy związane z TPCem, które widzi i wywala PCM ?
Jankes - |11 Maj 2021|, 2021 17:51
Była kiedyś taka rozpiska na forum, sprawdzić wartości czujników, wszystkie zasilania i masy na wtyczce modulatora, jak są ok to wymienić modulator na sprawny, co graniczy z cudem żeby jeszcze trafić na sprawny.
Gaiger - |11 Maj 2021|, 2021 20:25
toyman napisał/a: | Mam jeszcze błędy PCM związane z TPSem, ale to chyba do osobnego wątku. |
Jeżeli dobrze pamiętam to jest to powiązane, a przypadkiem tempomat działa?
toyman - |12 Maj 2021|, 2021 10:14
Gaiger napisał/a: | toyman napisał/a: | Mam jeszcze błędy PCM związane z TPSem, ale to chyba do osobnego wątku. |
Jeżeli dobrze pamiętam to jest to powiązane, a przypadkiem tempomat działa? | Ogólnie rzecz biorąc działa. W miarę płynnie utrzymuje zadaną prędkość i reaguje na sprzęgło, hamulec i wyrzucenie biegu (bez sprzęgła).
Natomiast - rzeczywiście zmagam się z taką przypadłością, że komputer tak jakby z opóźnieniem reaguje na naciśnięcie pedału, a kiedy już to zrobi - potrafi szarpnąć. Sądziłem, że to kwestia samego czujnika przepustnicy (PCM wywala bład P0122, a OBD-II bład P0122-C - oba wskazują na TPSa). Kupiłem nowy ... jak się okazało od 2.3 (sprzedawca zarzekał się, że tak ma w katalogu - 2.0-2.3 - no nie. Działają w przeciwne strony), a potem kupiłem całą, używaną przepustnicę.
W międzyczasie kupiłem nowe aku boscha S5 i zrobiłem regenerację alternatora (komutator i szczotki były nietknięte od nowości i wytarte znacząco) - myślałem, że może komp dostaje świra bo napięcia potrafiły skakać - szczególnie po rozruchu. Niby palił z półobrotu ale widać i czuć było, że dopiero po chwili, jak altek podładuje utratę soku w aku (miałem centrę wyjętą z Foki TDCI, gdzie nie dawała już rady).
Koniec końców kupiłem drugą kompletną przepustnicę i w pewnym sensie sytuacja się uspokoiła, bo teraz można w miarę gładko przyspieszać i zmieniać biegi, a obrotu nie spadają po odpuszczeniu gazu do poziomu 250, tylko do ok 750 i szybciutko wskakują na ok 850-900 (nie ma wrażenia, że silnik za chwilę się udusi).
Zastanawia mnie tylko - linka gazu biegnie bezpośrednio od pedału do przepustnicy, a druga linka biegnie od siłownika/sterownika tempomatu do przepustnicy.
Nie mam też tak jak w kosie osobnego przełącznika TCS na obudowie podłokcia - choć tutaj nie mam pewności czy ktoś podłokcia nie dołożył - jak to rozbierałem ... miałem wrażenie, że brakuje punktów mocowania, a ręczny nie schodzi idealnie dołu i po spuszczeniu odstaje odrobinę. Na tyle, żeby kontrolka ręcznego cały czas się świeciła.
Wracając. Czy ten mechanizm da się rozebrać ? Wydaje mi się, że jak miałem problem w kosie to nie kupowałem "nowego", tylko rozbierałem i czyściłem/smarowałem. Struna chyba pamięta lepiej ode mnie.
Struna - |12 Maj 2021|, 2021 13:21
Da się rozebrać, wyczyścić, przesmarować.
lukas2 - |12 Maj 2021|, 2021 22:51
Linka gazu nie biegnie w mk3 od pedału do przepustnicy bezpośrednio, tylko od pedału do siłowniką za lewą lampą, a z niego linka idzie do przelustnicy
[ Dodano: |12 Maj 2021|, 2021 22:53 ]
Tak w mk3 2,3 miałem. Tempomatu nie było na początku pojawił sie później.
toyman - |13 Maj 2021|, 2021 08:52
[quote="lukas2"]Linka gazu nie biegnie w mk3 od pedału do przepustnicy bezpośrednio, tylko od pedału do siłowniką za lewą lampą, a z niego linka idzie do przelustnicy
[ Dodano: |12 Maj 2021|, 2021 22:53 ]
U mnie idzie bezpośrednio.
Może u mnie nie ma TCSa po prostu.
lukas2 - |13 Maj 2021|, 2021 09:06
toyman napisał/a: | Może u mnie nie ma TCSa po prostu. |
Może tak być że go nie ma. U mnie pedał gazu nie szedł bezpośrednio do przepustnicy tak jak pisałem wyżej
ford2fast - |13 Maj 2021|, 2021 10:36
Istnienie TCS zależy od rodzaju zamontowanego modułu ABS
|
|