Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Inne - Trzypion - MB SLK 320 R170

trzypion - |14 Maj 2018|, 2018 20:05
Temat postu: Trzypion - MB SLK 320 R170
No to chyba czas pokazać to maleństwo, którym przyjadę na zlota, czyż nie?


gufer-posepny - |14 Maj 2018|, 2018 22:01

Małe , a jak ja mówię że małe to tak jest .
trzypion - |14 Maj 2018|, 2018 22:19

Oj, tam ;) Jedynie brak kanapy z tyłu. Pojemności ma właściwe ;)
pablo19 - |15 Maj 2018|, 2018 07:46

Hak ma?
trzypion - |15 Maj 2018|, 2018 18:26

Nie, tylko miejsce na haka. Znaczy - można założyć. Tylko wiesz, taśtasiać się nim 80km/h to tak trochę bez sensu... ;)
trzypion - |7 Cze 2018|, 2018 18:46

Cholera, strasznie nudne to auto. Jeździ, jeździ, jeździ... No nie ma co robić....
WieSiu - |8 Cze 2018|, 2018 08:50

I nawet dachu otworzyć nie można jak się jeździe z bagażem. Co to za Cabrio. Nie mówiąc już o konserwowym dachu. Nuda.... Nie ma jak szmata nad głową ;)
gt500 - |8 Cze 2018|, 2018 12:54

trzypion napisał/a:
Cholera, strasznie nudne to auto. Jeździ, jeździ, jeździ... No nie ma co robić....


dać felgi jednolite, poprawić malowanie w innym odcieniu żeby to wyglądało jak przystało :) :-d :-d

DANEK1403 - |8 Cze 2018|, 2018 13:06

gt500 napisał/a:
trzypion napisał/a:
Cholera, strasznie nudne to auto. Jeździ, jeździ, jeździ... No nie ma co robić....


dać felgi jednolite, poprawić malowanie w innym odcieniu żeby to wyglądało jak przystało :) :-d :-d


To i tak nie zmieni charakteru tego wynalazku i to jak jest odbieranay ;)

Boni - |8 Cze 2018|, 2018 13:22

Ze dwa tygodnie temu szukałem se mx5 czy mr2, ale nagle się zorientowałem, że wydzwaniam konkretnie za R170 3.2 (bo się pokazał w okolicy). Ale dzięki Boginii zaraz wytrzeźwiałem.
jaroz - |8 Cze 2018|, 2018 13:41

WieSiu napisał/a:
Nie mówiąc już o konserwowym dachu. Nuda.... Nie ma jak szmata nad głową
zależy co kto lubi :) W naszym (zawistnym) kraju i przy tej pogodzie, lepsza konserwa. Ale za klasykiem, jak choćby 500 SL przemawia szmata :) I ja mówię temu tak.
gt500 napisał/a:
dać felgi jednolite
poszedłbym w felgi a`la coss mercedesowski i będzie pięknie.
DANEK1403 napisał/a:
i to jak jest odbieranay
to zależy kto jakie ma kompleksy, lub poziom zazdrości ;) Aczkolwiek brak dwóch miejsc może powodować takie postrzeganie :P Którego to nie ma w przypadku większego brata SL. Ten jest wręcz postrzegany jako męskie auto.
gufer-posepny - |8 Cze 2018|, 2018 19:46

Myślałem że przyjechał do mnie ale kolor dachu się nie zgadza .....
trzypion - |9 Cze 2018|, 2018 00:31

A se miejta szmaty i inne badziewia. Ja tam chciałem mieć hardtopa i mam. Dwie walizki i zestaw do fondue wchodzi przy złozonym dachu, mi tam wystarczy, a że teściowa sie już nie mieści, to tym lepiej. Poza tym pogadamy o tym, kiedy mnie dogonicie :P
gufer-posepny - |9 Cze 2018|, 2018 18:21

ja tam wolę hardtopa , jakoś śednio widzę tą szmatę przy dachowaniu .
WieSiu - |9 Cze 2018|, 2018 19:29

gufer-posepny napisał/a:
ja tam wolę hardtopa , jakoś śednio widzę tą szmatę przy dachowaniu .


Pod tym względem słusznie :)

trzypion - |9 Cze 2018|, 2018 22:16

gufer-posepny napisał/a:
ja tam wolę hardtopa , jakoś śednio widzę tą szmatę przy dachowaniu .

Szczerze mówiąc, to ja przy dachowaniu i hardtopa nie widze za bardzo, złoży się tak czy inaczej ;)

Naprawiłem za to dzisiaj wyświetlacz (wymiana taśmy), za to zepsułem lampke kontrolna od ABS.
Co ciekawe, wygląda na to, że moja wersja nie zapala 'check engine' przy kontroli lampek. Ale to jeszcze sprawdze dokładniej ;)
Anyway, bardzo przyjemnie się wyciąga zegarki z tego maleństwa.

trzypion - |10 Cze 2018|, 2018 20:04

Jak zwykle w weekend sobie pojechałem na małą wycieczkę. Takie drobne 2431 mnpm :D

gufer-posepny - |10 Cze 2018|, 2018 20:23

zgiń przepadnij w piekle ... teraz śnieg ?
trzypion - |10 Cze 2018|, 2018 22:34

Toż ta przełęcz została niecałe dwa tygodnie temu otwarta, a to i tak tylko dla ruchu kołowego, bo pociągi jeszcze nie wystartowały, dopiero w następną sobotę ruszą. Tam na szczycie się jedzie wąwozem ze śniegu o ścianach na 4m wysokich. A sąsiednia przełęcz Sustempass nadal zamknięta, bo za dużo śniegu leży ;)

Witaj w Alpach :D

trzypion - |10 Cze 2018|, 2018 22:45

A przy okazji paru rozkminek wyregulowałem tylną półkę, która trochę dziwnie siedziała po otwarciu dachu.
jaroz - |11 Cze 2018|, 2018 23:55

To kiedy w te Alpy mam się szykować? Początek sierpnia? :P
trzypion - |12 Cze 2018|, 2018 23:28

1 lipca z mieniam mieszkanie, a w II połowie sierpnia jadę na wakacje. Pomiędzy tymi terminami wbijaj ;)
trzypion - |17 Cze 2018|, 2018 17:48

Kupiłem elektryczne fotele. Ciekawe, czy będzie teraz wygodniej :D
jaroz - |17 Cze 2018|, 2018 19:48

Ale to będą razić prądem i znieczulać obolałe plecy? ;) Czy sterowane elektrycznie? Czy od sposobu sterowania fotele są od razu wygodniejsze? :shock: :-d
trzypion - |17 Cze 2018|, 2018 19:50

Sterowane - co oznacza, że będzie osobna regulacja góra-dół przodu i tyłu oraz pompowane plecki.
Oraz wykrywacz wydmuszek premium executive indyvidual połączony z paralizatorem :P

jaroz - |17 Cze 2018|, 2018 19:55

trzypion napisał/a:
co oznacza, że będzie osobna regulacja góra-dół przodu i tyłu
no od tego raczej ergonomia nie jest lepsza (czytaj: wygoda), ale łatwiejsze odszukanie właściwej pozycji za kierą. Jedynie pompowane plecy to in plus.
trzypion napisał/a:

Oraz wykrywacz wydmuszek połączony z paralizatorem
to ja Ci współczuję - jak tylko usiądziesz, jajca znieczulone prądem :-d :-d :-d
trzypion - |17 Cze 2018|, 2018 21:38

Lepsza pozycja to własnie ergonomia ;)
jaroz - |18 Cze 2018|, 2018 00:01

trzypion napisał/a:
Lepsza pozycja to własnie ergonomia
ale narzekanie (Twoje) na twardość, to jakby sterowanie w dodatkowych kierunkach nic tu nie zmienia. Fotele nadal tak samo twarde. I w tym kontekście poruszam ergonomię.
trzypion - |18 Cze 2018|, 2018 18:02

Wybacz, mówie o ergonomii, a nie o Twoim rozumieniu tego pojęcia.
jaroz - |18 Cze 2018|, 2018 18:43

trzypion, a co tu mówić? Fotele TE SAME, czytaj tak samo twarde, więc zamiast poduszkę podkładać, to sobie kółkiem podkręcisz lędźwie i tyle. Z kręgosłupem masz chyba problem jak się nie mylę.
A czy sobie fotel pochylisz z przodu czy z tylu, to jeden pies. Więc wybacz, że uszczegółowiłem owe pojęcie ergonomii :D

trzypion - |18 Cze 2018|, 2018 19:51

Jarozku, raz, że nie te same, dwa, że masz osobną regulacje wysokości przodu i tyłu, co bardzo dużo daje. Dodatkowo elektryczne mają pompowaną poduszke lędźwiową, a nawet jakby jej nie było, to możliwośc podniesienia przedniej krawędzi fotela pozwala na inne ustawienie oparcia (bo tyłek się nie ześlizguje), co pozwala na lepsze ułożenie kręgosłupa.
I nadal zwracam Ci uwagę, że ergonomia to coś innego, niż uważasz. Sprawdź sobie może na wiki co to jest.

jaroz - |18 Cze 2018|, 2018 19:57

Dobra, nie ma co dyskutować, niech Ci będzie, że nie wiem... Będziesz się lepiej czuł :d
trzypion - |7 Lip 2018|, 2018 22:49

Wycieraczki się obraziły wczoraj i powiedziały, że nie ma opcji na działanie. Zatem demontaż mechanizmu, wybicie ośki z zapieczonej tulejki, trochę szlifowania, smarowanie i jak nowy. A żeby nie lała się woda zastosowałem gumowe osłonki z Granady. Pasowały :D
gufer-posepny - |8 Lip 2018|, 2018 08:50

W takim jednym shabie było podobnie , tylko tam najpierw ktoś większy bezpiecznik dał bo się seryjny palił od przeciążenia . obie osie tak zapieczone że sporymi kleszczami nie dało się tego obrócić ... a silnik jakoś dawał radę .
trzypion - |16 Lip 2018|, 2018 23:59

Jednak latanie po niemieckich autostradach po 220km/h jest fajne D: :D :D
Rafał A.(antek) - |18 Lip 2018|, 2018 18:20

fajniejsze jest 240
trzypion - |18 Lip 2018|, 2018 22:41

Też się da, ale te Niemce to tak zajeżdżają ;)
trzypion - |22 Lip 2018|, 2018 10:16

Padła mi kontrolka od ABS - inspekcja wykazała, że zaczęła łamać się taśma w liczniku. No to ciach i zastąpiona została przewodami ;D


jaroz - |22 Lip 2018|, 2018 11:10

No ładnie to zrobiłeś na przewodach. A nie da się kupić takiej taśmy osobno?
trzypion - |22 Lip 2018|, 2018 11:38

Szukałem, nie znalazłem. Licznik wystepuje w katalogu jako trzy moduły, przy czym jeden to w zasadzie cały licznik + miejsca na kontrolki, a dwa pozostałe to nakładki nad kontrolki z symbolami. Do tego licznik robiony jest przez VDO (jak zresztą i w Scorpio), więc pewnie dlatego. A żeby było śmieszniej, to te taśmy są lutowane do płytki chyba parowo, albo jakos inaczej, w każdym razie nie udało mi sie ich odlutować, musiałem ciąć. A przy okazji pojawił mi się plan, żeby żarówki zastąpić LED-ami ;)
gufer-posepny - |22 Lip 2018|, 2018 16:54

licznik z angola za 30 zł i jedziem dalej
trzypion - |22 Lip 2018|, 2018 20:34

Oczywiście. Tylko przebieg mamy w milach, oczywiście daje się to przeprogramować, tylko usługa kosztuje 120 franków. Poza tym, pechowo, do 320 nie podchodzą liczniki z 200 i 230 (znaczy podchodzą, ale nie wyświetlają biegu ze skrzyni), a tych od 320 jest niewiele. No i jeszcze jak się kupi w .pl to trzeba do tej Szwajcarii jakoś przywieść.
Naprawić mniej zachodu, a i satysfakcja większa :D

pablo19 - |23 Lip 2018|, 2018 08:22

Bardziej kolorowo masz :)
trzypion - |26 Sie 2018|, 2018 13:23

Jakiś czas temu zarżnąłem łożysko w lewej piaście. Polecany serwis w Krakowie wymienił i skasował za wymianę całej zwrotnicy, twierdząc, że było to konieczne (akurat w to nie wątpiłem). Ale Jakoś tak zauważyłem, że przy łukach w prawo to lewe koło coś dziwnie szumi, dlatego na wakacje zabrałem kupioną nową piastę i korzystając z chwili normalnej pogody (czyli 25 stopni i chmury, a nie 32 i lampa) wymieniłem piastę wraz z łożyskami w godzinkę :D
Nowa piasta na miejscu:



A to stara piasta i łożysko założone przez 'fahoffcuff', z ładnymi przebarwieniami na rolkach (ciekawe jak mocno dokręcili nakrętkę).



Swoja drogą, konstrukcja piasty jak w Granadzie - i komu to w Fordzie przeszkadzało, że zmienili?

gufer-posepny - |26 Sie 2018|, 2018 15:00

Albo gówniane łożysko .
pablo19 - |26 Sie 2018|, 2018 15:38

Klucz udarowy ma się dobrze :)
trzypion - |26 Sie 2018|, 2018 18:11

Wątpię. Przebarwienia na rolkach wskazuja na przegrzanie, a to sie nie pojawia samo od siebie. Raczej 'fahoffiec' dokręcił nakrętkę tyle, ile miał pary w łapach, zamiast albo zgodnie z procedurą serwisową (uzyskanie właściwego luzu) albo z dobrą praktyką (dokręcenie mocne w czasie kręcenia piastą, cofnięcie do zluzowania i dokręcenie za pomocą dwóch palców na kluczu).
Anyway, skasowali mnie za wymianę całej zwrotnicy, a wymienili jedynie piastę. I dlatego wracam sie stołować do pewnej krakowskiej kawiarni :D

trzypion - |26 Sie 2018|, 2018 18:12

I komplet nasadówek kupiony jeszcze do Granady ;)
trzypion - |24 Wrz 2018|, 2018 21:46

Mietek jest tak pedalski, że nawet pedalarze przed nim na twarz padają :D

https://youtu.be/JwUC_fj1DsM?t=162

trzypion - |9 Gru 2018|, 2018 14:26

ASB nabawiła się nietrzymania....ATF ;) Równy wyciek, niezależnie czy jedzie, czy stoi, kapie szklanka na dobę.
Auto odstawione do skrzyniarzy, poza likwidacja wycieku wymiana oleju, filtra/ów, regulacja czego sie da.

gufer-posepny - |10 Gru 2018|, 2018 12:13

Olewa cie . Cieplym... atf-em .
trzypion - |10 Gru 2018|, 2018 20:11

Nie mnie, tylko stanowisko parkingowe ;) Ale już u mechaników i sie leczy. Mam nadzieje, że do piątku dadzą radę. A ja zgarne kolejne piwerko na pokładzie Swissa ;)
trzypion - |18 Gru 2018|, 2018 23:46

Serwis na ul. Makuszyńskiego w Krakowie przetestowany.
Na razie mogę powiedzieć tyle:
1. Elastyczne podejście do klienta. Z racji tego, że ja mogłem być tylko w weekendy nie było problemu z ewentualnym przekazaniem.odbiorem auta w weekend, a także z odebraniem auta od klienta i podstawieniem do klienta po robocie.
2. Termin - auto maiło być na piątek, było podstawione gotowe w czwartek
3. Usługa - no tutaj wróżka nie jestem, anyway, skrzynia nie cieknie, olej wymieniony, poziom oleju właściwy, przeleciałem na razie marne 1800km.
4. Cena - 1500 za wszystko. IMO rozsądnie, bo sam filtr + olej to prawie 600 zeta, a gdzie robocizna, uszczelki etc.

trzypion - |18 Gru 2018|, 2018 23:49

A przy okazji wymieniłem tarcze hamulcowe. Niestety, wyszło, że TRW zaczęło brandować jakieś tanie chinole, bo założyłem dwa komplety i obydwa po ~1000km biły jak ta lala.
Teraz poszły Zimmermanny, testowo zrobiłem parę hamowań z ~200 do zera i nic. Prościutko jedzie.

gt500 - |19 Gru 2018|, 2018 08:40

No to witam w klubie TRW... w scorpio 300mm tak samo 1200 km i tańczyły jak szalone...
Podejrzewam że zimmermany i ate też w chinach klepią ale albo używają lepszych materiałów, lepsza kontrola jakości.

trzypion - |19 Gru 2018|, 2018 22:09

CHiny zrobią to, co zamówisz. Jak zamówisz jakość, to zrobią jakość. Tylko to kosztuje więcej niż miska ryżu.
Ale wątpię, żeby klepali w Chinach. Brembo robi m. in. w Polsce, Zimmermann chyba tez w Europie.

VIK - |20 Gru 2018|, 2018 15:04

W Niemczech.
gufer-posepny - |20 Gru 2018|, 2018 22:04

zimmermany też pięknie padają .

maxgear , starline , daco , cokolwiek , najtańsze guano działa . a jak krzywa piasta albo syf a niej to ceramika za 10 k padnie .

trzypion - |21 Gru 2018|, 2018 08:58

Krzywa piasta każdą tarczę załatwi. Ale tutaj akurat obydwie piasty były wymienione i sprawdzone czy proste, tarcze po założeniu również. No i niestety, TRW sie krzywiły błyskawicznie.
gufer-posepny - |21 Gru 2018|, 2018 19:56

niestety te markowe .... niby padają . z ryżu klepane
trzypion - |2 Sty 2019|, 2019 20:54

Lekkie wibracje przy hamowaniu zostały wyeliminowane przez wymianę felgi na prostą :D
gufer-posepny - |2 Sty 2019|, 2019 21:03

albo tamta pęknięta była
trzypion - |3 Sty 2019|, 2019 14:14

Nie, cała, tylko na osadzeniu latała o 2-3mm góra-dół. Zero zwichrowania etc, tylko jakoś taka niecentryczna była. No ale tak to jest, jak sie używki kupuje ;)
Teraz mam nadkomolet felg, pójdą do zrobienia na zazy (prostowanie, piaskowanie, malowanie).

Struna - |3 Sty 2019|, 2019 14:23

trzypion napisał/a:
nadkomolet
trzypion napisał/a:
na zazy

yhy :)

trzypion - |3 Sty 2019|, 2019 14:29

Kocham klawiaturę laptoka ;)
trzypion - |13 Mar 2019|, 2019 23:04

W zasadzie to chciałbym coś napisać, ale jakoś nie mam czego. No w sumie co mam napisać? Że wymieniłem, po raz kolejny, olej i filtry?
Jeździ, jeździ, jeździ... Nudne to auto.... zaraz pęknie 100 tysi odkąd kupiłem.

jaroz - |14 Mar 2019|, 2019 00:40

trzypion, tylko się cieszyć, że nic się nie dzieje. Chociaż pamiętam, że coś jednak tam robiłeś :P poza olejami i filtrami.
pablo19 - |14 Mar 2019|, 2019 07:31

tzw. ukryta prawda? ;)
trzypion - |14 Mar 2019|, 2019 20:22

No wymieniłem oleum i filtry w ASB. Przy 200 tysiącach chyba sie należy?
gufer-posepny - |14 Mar 2019|, 2019 21:24

CHyba tak .
jaroz - |15 Mar 2019|, 2019 05:22

trzypion napisał/a:
No wymieniłem oleum i filtry w ASB
Cuś tam jeszcze robiłeś :P
WieSiu - |15 Mar 2019|, 2019 08:51

jaroz, nie drąż, niech zostanie, że auto mega bezawaryjne. Zresztą po scorpio wielorybie to wiekszosc auto jest bezawaryjna ;)
Struna - |15 Mar 2019|, 2019 11:40

coś tam ze dwa podejścia do piasty/łożyska kojarzę ( o ile nie więcej )
jaroz - |15 Mar 2019|, 2019 17:40

WieSiu, :D oki
trzypion - |16 Mar 2019|, 2019 14:43

Struna napisał/a:
coś tam ze dwa podejścia do piasty/łożyska kojarzę ( o ile nie więcej )


No ale to juz byyyyło (i jest opisane). Wymienione i jeździ. Jeździ. Jeździ. Jeździ......
Nuda, panie.

jaroz - |16 Mar 2019|, 2019 16:38

trzypion napisał/a:
Jeździ. Jeździ. Jeździ......
Nuda, panie.
Kup Scorpio Mk3 :d
trzypion - |16 Mar 2019|, 2019 21:47

Może mk2 - wiesz które ;)
jaroz - |17 Mar 2019|, 2019 02:26

trzypion napisał/a:
Może mk2 - wiesz które
Nie mam pojęcia... wałbrzyskie, poznańskie czy szczecińskie?
trzypion - |17 Mar 2019|, 2019 09:25

Nie, to spotkane na ulicy ;)
jaroz - |17 Mar 2019|, 2019 10:01

Aaaa :D
jaroz - |17 Mar 2019|, 2019 10:02

Mi się wydaje, że to było Mk1. Aż z ciekawości sprawdzę :)
trzypion - |17 Mar 2019|, 2019 19:51

Pionowe wyloty nawiewów na desce przy oknie....
trzypion - |9 Kwi 2019|, 2019 20:57

Nie kupujcie kupolitu markowanego 'Febi'. Znów mi zaczęła tarcza hamulcowa bić przy hamowaniu. Tym razem zamiast tarcz wymienić postanowiłem również piasty. Zamiast chinoli za 130 zeta kupiłem dwa razy Febi. Za 430 zeta sztuka. Zamontowałem prawą piastę. Mniód. TArcza założona, test bicia śrubokrętowy daje własciwe wyniki (dla niewtajemniczonych - śrubokręt przyciśnięty do zwrotnicy, dotykający tarczy i przy obracaniu tarczą słycghać, czy mamy równomierny dźwięk, czy gdzieś zanika).
I wszystko było cacy do montażu lewej. Po założeniu piasty i tarczy wyszło, że tarcza (Zimmermann) lata radośnie tak ze 3 mm.... Zdjąłem tarczę. Założyłem poprzednią. Lata tak samo. Zdjąłem i założyłem poprzednią z prawej strony - też lata. Założyłem tarczę zdemontowaną z prawej strony (tą przetestowaną) - też lata.
Zdjąłem tarczę. Zrobiłem test śrubokrętowy samej piasty.
Nosz jak można za pomocą tokarki zrobić piastę, której tarcza jest zryksztosowana i ma bicie ok milimetra? No jak? I jak to przeszło kontrolę jakości?

Na lewej zamontowałem była prawą tarczę (znaczy fabryczną) - zero bicia.
Auto wreszcie hamuje tak, jak w Sindelfingen mu przykazali :D
(od dzis kupuje chinole - niech się Febi wypcha, jakośc ta sama, nie bede przepłacał).

trzypion - |27 Kwi 2019|, 2019 23:18

A jednak prawa piasta (Febi...) też krzywa się okazała. Jakieś 0,17mm bicia, więc dzisiaj wyleciała, a wróciła stara, zamontowana jeszcze przez fabrykę z nowymi łożyskami SKF. Teraz jest bicie 0,06mm, tylko nie na piaście, a na końcu tarczy hamulcowej. Jutro testy.
gt500 - |28 Kwi 2019|, 2019 08:56

faktycznie nuda i nuda, od roku wibrujące hamulce i bijące koła :D nic tylko lać zmieniać łożyska piasty łozyska , tarcze piasty i łozyska piasty tarcze:D
WieSiu - |28 Kwi 2019|, 2019 09:19

A może w końcu wizyta w aso w celu naprawy samochodu ? Mądry Szwajcar by tak zrobił. Albo po prostu kupił nowe auto ;)
lukas2 - |28 Kwi 2019|, 2019 14:57

Kto nie liczy drobnych nie ma grubych....
trzypion - |28 Kwi 2019|, 2019 15:32

A sami sobie jeździjcie do ASO :P Hamulce są dla mięczaków, nie używam ich prawie ;)

P.S. Problemy z hamulcami zaczęły się po pierwszej wymianie tarcz. W ASO.

lukas2 - |28 Kwi 2019|, 2019 16:38

S-maxem jeżdżę, scorpio już mi w Szczecinie nie naprawią
trzypion - |4 Maj 2019|, 2019 21:40

No to dzisiaj sprawdziłem raz jeszcze - lewa OK - na krawędzi tarczy bicie o 0,02mm. Prawa w sumie prosto już była, ale od tej przekoszonej, nowiutkiej piasty się nierówno zużyła i w efekcie miała dwa 'garby' po 0,07mm. |
Wziąłem poprzednie tarcze mające raptem 3000 przejechane, przemierzyłem dokładnie - jedna miała tak samo dwa garby, drugiej wyszły różnice 0,02mm w grubości. Założyłem, sprawdziłem bicie (0,03mm), zrobiłem testową jazdę. Miodzio. Równiutko, ani śladu wibracji.

Wniosek - zaufanie do producentów to błąd. Stówka na czujnik i wio.

zibi8556 - |5 Maj 2019|, 2019 12:47

trzypion napisał/a:
zrobiłem testową jazdę. Miodzio. Równiutko, ani śladu wibracji.

To się okaże po zrobieniu pewnej ilości kilometrów.

trzypion - |5 Maj 2019|, 2019 19:02

dzisiaj zrobiłem tylko 500, nadal cacy.
Wychodzi na to, że czasy montażu nowych części na 'ślepo' odeszły do lamusa i trzeba obecnie mierzyć wszystko.....

pablo19 - |5 Maj 2019|, 2019 21:14

Czyli co? Montujesz nowe, mierzysz i jak bije to oddajesz?
Rafał A.(antek) - |6 Maj 2019|, 2019 08:16

Niestety tak.
U mnie nowa piasta chinczyk bila bardziej niż stara używana zdjęta z auta...

Struna - |6 Maj 2019|, 2019 10:21

Kolega co Jeepy serwisuje na życzenie klienta założył piastę chinola za drobne - wyjazd na drogę, no ok, luzu nie ma ale od razu przy obciążeniach bocznych wyje :)
gt500 - |6 Maj 2019|, 2019 10:36

Takie czasy.... gość zamówił za grubą kasę wałki newmana ph2 do durateca, wałki powinny mieć 9,52 mm krzywki na in i ex a mialy 9,35 i 9,4 więc jakość wykonania kupa straszna.
Kupujesz nowe i nie wiesz czy sprawne. Ostatnio znajomy walczył z astrą 3, wypadanie zapłonu, wymieniłe świece oraz całą listwe cewek, nie na nonamy czy coś tylko boscha tak jak ori. Dalej to samo, auto prycha, sprawdzona kompresja ,rozrząd, szczelności wszystko ok... przyjechał drugi gośc takim autem na zmiane kół, pozyczył cewkę i działa, nowy bosch trafiony na 3 cylindrze...

Struna - |6 Maj 2019|, 2019 12:43

To też spora wina hurtowni, bardzo często jak ktoś oddaje na reklamację to wrzucają na półkę i niech se sprawdzi kto inny...
pablo19 - |6 Maj 2019|, 2019 15:50

Tak, taki pasek rozrządu do Forestera chcieli mi wcisnąć, lekko nagryziony ;)
gt500 - |6 Maj 2019|, 2019 16:00

Struna napisał/a:
To też spora wina hurtowni, bardzo często jak ktoś oddaje na reklamację to wrzucają na półkę i niech se sprawdzi kto inny...


A to też prawda :D zamówiłem tarcze ostatni kpl w hurtowni, przyjechały, miały wyłupany spory kawałek na brzegu, oddałem, na drugi dzień były znów na stanie :D specjalnie kazałem kumplowi zamówić, przyjechały te same i znowu zwrot. Przy 4 razie nie wróciło na stan w ciągu 2 tyg :)

bednarowski - |6 Maj 2019|, 2019 18:33

ja kiedyś zamówiłem lampy i takie coś było w paczce oczywiście to nie od tych lamp było a dosyć długo potem się męczyłem z odzyskaniem hajsu
Rafał A.(antek) - |6 Maj 2019|, 2019 22:58

Struna napisał/a:
o też spora wina hurtowni, bardzo często jak ktoś oddaje na reklamację to wrzucają na półkę i niech se sprawdzi kto inny...

Prawda, 3x cewka do v6 do mnie przychodziła, ciągle ta sama uwalona... żeby dostać dobrą, zamawiałem po 2 sztuki :)

trzypion - |7 Maj 2019|, 2019 22:40

pablo19 napisał/a:
Czyli co? Montujesz nowe, mierzysz i jak bije to oddajesz?

Pablo, dwie nówki FEBI, bo wlasnie nie chciałem się na chinola nadziać.
Po montażu prawa na oko i czuja ok, a lewa, po montażu tarczy - tarcza lata na krawędzi o 1,5mm. Oczywiście wylot, założona stara z prawej strony (ori merc) - bicia nie stwierdzono.

Po ~1500km - hamowanie robi sie impulsowe. Tym razem mam już czujnik zegarowy.
Mierzę. Lewa strona (czyli stara ori piasta) - bicia nie ma. Tarcza na krawędzi ma odchylenia w granicach 0,01mm, czyli poniżej luzu na łożysku.
Prawa strona (na tej nówce febiego) - tarcza na krawędzi 0,18mm, sama piasta 0,06mm. Nówka.

Wziąłem starą, ori piastę z zajechanymi łożyskami, wymieniłem łożyska na nowe (SKF) - Po założeniu bicie samej piasty poniżej 0,01mm (choć mierzone z trudem, bo korozja dała się we znaki i trochę skacze odczyt). Wpadła poprzednia tarcza. Niestety, od razu wypadła, bo juz zdążyła się nierówno wytrzeć i ma prawie 0,1mm różnicy pomiędzy najcieńszym i najgrubszym miejscem. Założyłem tarczę z lewej strony sprzed wymiany piast (bo zmieniałem komplet), po uprzednim jej przemierzeniu - wyszło, że ma odchyłkę grubości rzędu 0,03mm, po założeniu bicia nie stwierdzono.
Hamuje równo, bez drgań.

Wniosek - nie ma znaczenia ani marka, ani renoma. Kiedyś napis na pudełku oznaczał, że kontrola jakości działa i za to się płaciło więcej. Teraz - to tylko złudzenia. Trzeba mierzyć.
Zegarówka kosztuje 100zł, warto mieć.

Struna - |8 Maj 2019|, 2019 11:26

A rzuć może jakiś link czy cokolwiek na tą zegarówkę jakiej używasz.
jaroz - |8 Maj 2019|, 2019 15:06

trzypion napisał/a:
dwie nówki FEBI, bo wlasnie nie chciałem się na chinola nadziać
trzepane w bele firmie. Mają tylko kilka "pieczątek" z logo firm, którym robią na zamówienie. Pisałem o tym kiedyś. Pod Poznaniem też jest taka firma i wypuszcza Bosch,itp. :D
kat - |8 Maj 2019|, 2019 15:26

Febi to tylko pakowacz
co spadnie na podłoge to wsadzają do pudełek,a wlascieciele bmw sie zlewają potem nad tym

jaroz - |8 Maj 2019|, 2019 15:32

kat napisał/a:
a wlascieciele bmw sie zlewają potem nad tym
:d
trzypion - |8 Maj 2019|, 2019 19:23

Struna napisał/a:
A rzuć może jakiś link czy cokolwiek na tą zegarówkę jakiej używasz.


Taki https://allegro.pl/oferta/czujnik-zegarowy-statyw-magnetyczny-0-10mm-zestaw-6930567761

Nic wielkiego, na amatorkę wystarczy.

trzypion - |8 Maj 2019|, 2019 19:24

kat napisał/a:
Febi to tylko pakowacz
co spadnie na podłoge to wsadzają do pudełek,a wlascieciele bmw sie zlewają potem nad tym


Kiedyś jednak pakowali coś, co miało jakąś jakość. Vide przeguby wału do Scorpio, które jakoś tylko z Febiego wytrzymywały...
No ale czasy sie zmieniają, jak widać.
Zastanawiam się nad kupieniem mini-tokarki, żeby sobie takie krzywe piasty obtoczyć ;)

trzypion - |25 Cze 2019|, 2019 21:51

No to się trafiło. Czyli - zdechła pompa paliwa. A byłem w Łodzi akurat, więc cóż, assistance, warsztat i zostawienie auta. Plus oczywiście zakup biletów na samolot i takie tam...
W poniedziałek przed zlotem info, że pompa zrobiona. Świetnie.
W środę jednak okazało się, że nie jest świetnie. Pracownik warsztatu sobie pojechał... i jakimś cudem cofając nie zmieścił się w bramie.
Efekty takie:


Niby z zewnątrz nie jest tragicznie, ale już ze środka:


No cóż, grubsza robota.

I teraz pałowanie z PZU mnie czeka. ASO jak na razie wywaliło cenę, że szkoda całkowita.
No to zobaczymy....

pablo19 - |25 Cze 2019|, 2019 22:03

Czyli co, zarobisz na nowszy model?
jaroz - |25 Cze 2019|, 2019 22:45

Na porządne cabrio - SLa :D
trzypion - |25 Cze 2019|, 2019 23:07

Nie, zrobię poza ASO ;)
WieSiu - |26 Cze 2019|, 2019 09:16

Trzypion, nie umiesz fotki dodać? ;) Ja jej nie widzę.
aviator - |26 Cze 2019|, 2019 09:41

Widzę na PC, iPhonie a na iPadzie już nie ...
WieSiu - |26 Cze 2019|, 2019 10:32

ja na PC tez nie widzę. Ale to pewnie zamierzone aby nie wszyscy widzieli ;)
trzypion - |29 Sty 2020|, 2020 20:30

Się naprawił. Nie powiem, długo trwało, ale chyba pierwszy raz widzę lakier tak położony, że nie ma najmniejszych śladów że to nie jest fa-brycznie ;) Folia carbon-srarbon plastic-fantastisch out, dach i słupki w ślicznej czerni :D
pablo19 - |29 Sty 2020|, 2020 23:06

Kawał czasu, taka niby mała usterka.
trzypion - |30 Sty 2020|, 2020 22:59

Taka mała, że ją ASO na 24 tysie wyceniło. A ja jeszcze dodałem wyciągnięcie wszystkich wgniotek pogradowych, zdarcie karbonu, zdjęcie wszystkiego co się da, wyczyszczenie wszystkiego podejrzanego zakonserwowanie i pomalowanie całości :D
pablo19 - |30 Sty 2020|, 2020 23:07

Zapłacili już za naprawę?
jaroz - |1 Lut 2020|, 2020 17:06

trzypion napisał/a:
dach i słupki w ślicznej czerni
mat czy fortepianowa? Pochwal się jaki zakład lakierniczy to uczynił?
gt500 - |1 Lut 2020|, 2020 19:00

trzypion napisał/a:
Się naprawił. Nie powiem, długo trwało, ale chyba pierwszy raz widzę lakier tak położony, że nie ma najmniejszych śladów że to nie jest fa-brycznie ;) Folia carbon-srarbon plastic-fantastisch out, dach i słupki w ślicznej czerni :D


w sumie albo mało widziałeś albo widziałeś tylko prace jakiś papudraków

trzypion - |2 Lut 2020|, 2020 11:16

@Pablo - nie, prawnik już działa.
@jaroz - Fortepianowa
Auto Centrum Kopij, Konstantynów Łódzki, Srebrzyńska 2.

trzypion - |2 Lut 2020|, 2020 11:17

gt500 napisał/a:
w sumie albo mało widziałeś albo widziałeś tylko prace jakiś papudraków

czyli 99% 'fahoffcuff' :D

trzypion - |28 Mar 2020|, 2020 22:34

Od pewnego czasu przy naciskaniu hamulca pojawiał się dziwny, skrobiący dźwięk. Dzisiaj zapuściłem żurawia, okazało sie, że w wyłączniku światła stop pękła sprężynka i wydawała taki dźwięk. Na szczęście miałem atrybut prezydencki, czyli długopis który posłużył jako źródło części zamiennej :D
Darek_Police - |29 Mar 2020|, 2020 11:53

No to się popisałeś :P
pablo19 - |29 Mar 2020|, 2020 14:06

Sprężynka jest z drutu, więc DRUTim :P
trzypion - |15 Kwi 2020|, 2020 18:21

Lekki luz na prawym kole skasowany za pomocą poprawnego ustawienia bieżni łożyska. Czujnik zegarowy się przydał.
trzypion - |3 Sie 2020|, 2020 17:49

Zepsuło się! Żarówkę prawego stopu muszę wymienić!
VIK - |3 Sie 2020|, 2020 18:26

WIĄZKA :)
Darek_Police - |3 Sie 2020|, 2020 18:55

no to już grubo się zaczęło
pablo19 - |4 Sie 2020|, 2020 08:47

duża skrzynka
trzypion - |4 Sie 2020|, 2020 21:12

Śmiejcie się - 20 lat chyba nie była ruszana, musiałem zdemontować cały bok bagażnika, żeby się do niej dostać i wyciągnąć oprawkę.
A, żarówka była cała, lekko przykorodował jeden ze styków. Minuta papierkiem i zaś 30 minut składania ;)

Darek_Police - |4 Sie 2020|, 2020 21:13

ja tam nie wiem, moj scorpio ma 30 lat i wszystko sie pali
trzypion - |4 Sie 2020|, 2020 21:46

Tapicerka, wiązki.... ;)
pablo19 - |4 Sie 2020|, 2020 22:57

Wiązki w silikonie :P
trzypion - |8 Sie 2020|, 2020 21:36

Z nudów wymieniłem gumki od taśm zakrywających boki ruchomej półki przy dachu.
trzypion - |8 Sie 2020|, 2020 22:25

Am zapomniałbym - 30 lipca mały przeszedł przegląd, diagnosta sam z siebie powiedział, że jest w doskonałym stanie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group