|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - Wyczesana A4LDE
Aro - |28 Sie 2017|, 2017 21:50 Temat postu: Wyczesana A4LDE No siemka bąbelki
To ja, Wasz ulubiony ASB-killer
Sprawa sprzed ok. miesiąca, ale jak wiecie zawsze muszę trochę po takich akcjach ochłonąć.
Po kolejnej ekstra ścigance (jeździe 0-1) w trasie ucieka czwórka, za jakieś 30km wypada 3. Ostatnie 60km do pauzy robię na 2.
Te żelazo stygnie ze 40 min i jedzie wszystkimi biegami, ale już bez ściganek. Lecę z Giżycka do Gdańska, postój i z powrotem do Łomży, ale też bez ściganek.
Forscan w temacie asb wyrzygal mi takie cóś:
===PCM DTC P0732===
Kod: P0732 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #2 przekładni.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidłowe przełożenie biegu #2 przekładni.
wybór nieodpowiedniego biegu
Przerwa w obwodzie.
Zwarcie
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Możliwe przyczyny:
zawór elektromagnetyczny (zawory elektromagnetyczne)
Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw
===END PCM DTC P0732===
===PCM DTC P0733===
Kod: P0733 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #3 przekładni.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidłowe przełożenie biegu #3 przekładni.
Przerwa lub zwarcie w obwodach zaworów elektromagnetycznychwybierania przełożeń.
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego (zaworów) wybieraniaprzełożeń.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.
===END PCM DTC P0733===
===PCM DTC P0734===
Kod: P0734 - Nieprawidłowe przełożenie biegu #4 przekładni.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidłowe przełożenie biegu #4 przekładni.
wybór nieodpowiedniego biegu
Przerwa w obwodzie.
Zwarcie
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Możliwe przyczyny:
zawór elektromagnetyczny (zawory elektromagnetyczne)
Usterka może tkwić w wewnętrznych mechanizmach przekładni.
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.
===END PCM DTC P0734===
===PCM DTC P1751===
Kod: P1751 - Usterka w funkcjonowaniu zaworu elektromagnetycznego wybieraniaprzełożeń #1.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Wydajność zaworu elektromagnetycznego zmiany biegów A
Przyczyną tego kodu DTC może być:
wewnętrzna usterka mechaniczna/hydrauliczna
Możliwe przyczyny:
SSA
Wewnętrzne elementy/podzespoły skrzyni biegów
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.
===END PCM DTC P1751===
===PCM DTC P1701===
Kod: P1701 - Błąd przy włączaniu biegu wstecznego.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Błąd przy włączaniu biegu wstecznego.
Nieprawidłowa regulacja cięgna lub czujnika TR.
Przerwa w obwodzie sygnału TR na masę.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Przerwa w obwodzie sygnału TR.
===END PCM DTC P1701===
===PCM DTC P1749===
Kod: P1749 - Usterka zaworu elektromagnetycznego A sterowania cisnieniem (niskie napiecie)
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka zaworu elektromagnetycznego A sterowania cisnieniem (niskie napiecie)
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Zwarcie
Możliwe przyczyny:
PCA
Przewody wiązki
PCM
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
===END PCM DTC P1749==
Teraz niby traski na Warmię czy do GD nim robię , ale w Bieszczady i dalej to tym gównem nie pojadę.
Wiązka skrzyni i jej montaż na 99,9% ok. Olej po ostatniej naprawie pod koniec kwietnia ładny i nie capi, ale może po zabiegach powinien być wymieniony?
Inwestować w świeży olej do tego toto, czy zakładać następną skrzynię, którą na pewno znów zajeżdżę.
A może jaki automat od zetora albo od Kamilowego MAN-a zapodać
Sorki, że tyle tego
Reader - |28 Sie 2017|, 2017 21:56
Cytat: | Po kolejnej ekstra ścigance (jeździe 0-1) w trasie ucieka czwórka, za jakieś 30km wypada 3. Ostatnie 60km do pauzy robię na 2.
Te żelazo stygnie ze 40 min i jedzie wszystkimi biegami, ale już bez ściganek. Lecę z Giżycka do Gdańska, postój i z powrotem do Łomży, ale też bez ściganek. |
Ktoś nad Tobą czuwa i ogranicza jeśli zbytnio szalejesz na drodze.
To oczywiste.
[ Dodano: |28 Sie 2017|, 2017 22:06 ]
Aro, a tak poza tym zmieniał biegi poprawnie, żadnych poślizgów, itp. ?
Jankes - |29 Sie 2017|, 2017 07:14
Aro, nie
Aro - |29 Sie 2017|, 2017 08:37
Reader, Zaraz po założeniu czasem trzeba było chwilę poczekać aż załapie D, ale długo leżała w pokrzywach i się zaraz rozchodziła. Było cacy. Biegi zmieniała elegancko, nie przeciągała - aż się dziwiliśmy, że taka zleżała...
Te skrzynie zabija dynamika i częste kickdowny. Jak się jedzie szybko, ale stabilnie, bez gwałtownych przyspieszeń to da się żyć, ale co to za życie
W chwili obecnej jak się dobrze nagrzeje to trzeba poczekać na spięcie przy D.
1 i 2 łapie zdecydowanie sprawniej.
Jankes, hehe, ja tam się z tego śmieję, nie bierz do dyni
Dzisiaj po robocie wyskoczę gdzieś za miasto i jej wstawię, bo przez ostatnie dni traski robiła tylko Krycha.
Zysio - |29 Sie 2017|, 2017 08:38
A jakieś dodatkowe, zewnętrzne chłodzenie oleju jest? A jeśli nie ma, to czy założenie takowego może pomóc w przedłużeniu egzystencji skrzyni?
Pytam, bo nie wiem, jak to w BOBku wygląda.
Jankes - |29 Sie 2017|, 2017 08:40
Tam juz jest chlodnica skrzyni dodatkowa.
WieSiu - |29 Sie 2017|, 2017 09:21
W mojej opinii dodatkowa niefabryczna chłodnica to doskonały pomysł. Nawet byłbym skłonny stwierdzić że warto zamienić oryginalna malutka na coś dużego uniwersalnego za okolo 300zl. Miałem takie coś w windstarze gdzie wiadomo skrzynie padają jak muchy i sprawowalo się to doskonałe. Olej chłodny prawie zawsze.
kat - |29 Sie 2017|, 2017 09:41
ta w cosie az taka mała nie jest
Struna - |29 Sie 2017|, 2017 09:50
kat napisał/a: | ta w cosie az taka mała nie jest | ja sobie drugą dołożyłem - to był dobry pomysł.
WieSiu - |29 Sie 2017|, 2017 09:53
Struna napisał/a: | kat napisał/a: | ta w cosie az taka mała nie jest | ja sobie drugą dołożyłem - to był dobry pomysł. |
To najlepsze co można zrobić, albo dać druga albo całkiem nowa duża. Ja swoją skrzynie w Boniek usmazylem bo nie chciało mi się dokładać chłodnicy. Jak ktoś lubi poszalec to jest to najważniejsza czynność przy aucie do wykonania przed szalenstwami.
Reader - |29 Sie 2017|, 2017 09:56
Błędy wyświetlone sugerują raczej elektrykę.
kat - |29 Sie 2017|, 2017 09:56
a czy ewentualne złe chlodzenie nie wynika tez czasem z umiejscowienia tej chlodnicy?
Struna - |29 Sie 2017|, 2017 09:57
w volvo niektórzy to pomijają obieg przez chłodnicę płynu, żeby dodatkowo nie podgrzewać oleju - różnica w temperaturze oleju znaczna.
WieSiu - |29 Sie 2017|, 2017 09:58
Raczej jest dobrze umiejscowiona. W mojej opinii wydajność tej oryginalnej chłodnicy jest dużo nizsza niż dużych uniwersalnych montowanych przed wszystkimi chlodnicami.
Reader - |29 Sie 2017|, 2017 10:20
Adam_2000, o tym pisał:
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=27040
Jankes - |29 Sie 2017|, 2017 11:14
Aro, ale na poczatek sprawdz czy sie wiazka nie zsunela na wydech.
Aro - |19 Wrz 2017|, 2017 07:16
Jeszcze nic nie działałem, bo niedługo po założeniu tematu chyba się precel rozchrzanił i jeżdżę granatnikiem. A toto stoi bo nie mam czasu...
|
|