Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Olej spływa...?

725236408 - |12 Mar 2017|, 2017 10:59
Temat postu: Olej spływa...?
Witajcie. Auto obecne mam od niedawna. Już wcześniej miałem Scorpio ale 2,0 bez tego problemu.

Problem jest taki że gdy auto długo postoi (tydzień/dwa) to po odpaleniu kontrolka oleju mi świeci. Gdy zwiększę obroty do np. 1500 gaśnie. Musze w ten sposób potrzymać auto przez 30 sekund na tak wysokich obrotach. Po czym problem już nie występuje. I można spokojnie jechać. Nie ważne czy -30 czy + 10 .

Poprzedni właściciel jeździł na 5w40 ja zmieniłem olej na 10w40 bo z tego co pamietam jest on bardziej zalecany.

Jaka może być przyczyna?
-czujnik ?
- syf w kanałach olejowych?
- pompa ?
- a może coś innego ?

Pozdrawiam

sobolaqe - |12 Mar 2017|, 2017 11:53

moze odkrecony zaworek na pompie oleju ?

Bylo to nie raz i nie dwa opisywane na forum

gt500 - |12 Mar 2017|, 2017 19:56

nie wiem gdzie 10w40 jest bardziej zalecany niz 5w40 ale to akurat najmniejszy problem. Liczy się kiedy wymieniany.
A reszta na forum 100 razy , zaworek na pompie lub sama pompa. Chociaż zawsze trzeba zacząć od zaworka.

725236408 - |12 Mar 2017|, 2017 20:40

wymieniany z 2 tygodnie temu, na nowym i starym to samo.
ogarne ten zaworek

[ Dodano: |13 Mar 2017|, 2017 15:39 ]
pytanie tutaj moje, zlecić to mechanikowi czy próbować samemu? Bo powiem szczerze że poczytałem opisy i nie wiem czy sam dam rade :(

gt500 - |5 Mar 2018|, 2018 20:43

Panowie a jakie macie sugestie gdy
Olej 5w30 5w40 czy 5w50
pierw dokręcony zaworek, potem nowa pompa- uzywana od jankesa
nowy zaworek z spreżynką.

W kanały od pompy i do miski wlewana ropa i kilka razy przepłukane.

Zawsze po nocy jak auto odpalane kontrolka pali się z 3 sekundy. Czasami po tygodniu stania przy odpalaniu zgaśnie zaraz
Ogólnie mega dramat jest jak auto stoi nawet mikro pod górkę

obroty i samo odpalanie auta jest git. olej na max

Ktoś ma pomysły?? ogólnie po chwili nawet jak kontrolka pali się 3 sekundy silnik milknie nic nie stuka.
Tak z ciekawości zarzucam czy ktoś ma jakieś pomysły? Zastanawia mnie problem z gaśnieciem kontrolki jak lekko mordą do góry stoi. Nie mówie o górze konkret tylko dosłownie zbiedą co.

pablo19 - |5 Mar 2018|, 2018 21:56

Jaki masz filtr oleju?
gt500 - |5 Mar 2018|, 2018 22:08

Efl 90 ori. Zapomniałem napisać
pablo19 - |5 Mar 2018|, 2018 23:13

Smok masz na pewno od tego silnika?
gt500 - |5 Mar 2018|, 2018 23:49

Gdybym rozebrał silnik na kawałki to pewnie bym wiedział. Jeszcze 5 lata temu nie było problemu z tym a nic się nie zmieniło. Potem wystąpiły objawy więc był dokręcony zaworek i było spokoju przez rok czy dłużej.

Silnik raczej ciśnienie też ma bo od 2 lat eksploatacja jego jest podobna, jak złapie temp to dostaje zazwyczaj wycisk mocniejszy :)

Jankes - |6 Mar 2018|, 2018 07:41

Miałem tak jak magistrala w bloku pękła i olej szedł bokiem :P
Struna - |6 Mar 2018|, 2018 09:48

5w40
gt500 - |6 Mar 2018|, 2018 13:18

wymieniłem jakie miałem już i problem cały czas występuje:)
Obecnie jest 5w40

Pierwsze odpalenie robię tak że kręce i jak już odpali to zaraz gasze. odpalam i kontrolka zaraz gaśnie. Sobie opóźniacz zamontuje żeby rozrusznik dłuzej kręcił hehe :)
Poskładam drugi silnik wsadzę a temu zrobię rewizję i zobaczymy co wyjdzie.

Zamówiłem sobie filtr już oleju i na próbę zaminnik efl 90 od mana . Z wyglądu identyko jak efl i zaworek w środku jest. Wygodniej bo na miejscu go mogę brac.

Aro - |6 Mar 2018|, 2018 17:32

A po prostu czujnik podmieniałeś?
gt500 - |6 Mar 2018|, 2018 19:04

Aro napisał/a:
A po prostu czujnik podmieniałeś?


W jakim celu??
raz że to się dzieje po postoju dłuższym
większe objawy są jak stoi pyskiem do przodu
Słychać po pracy silnika że ciśnienie jest kiepskie jak kontrolka się pali

Nigdy nic nie mryga, przy odpalaniach z małymi przerwami nie ma problemu

Ciśnienie jest kiepskie dlatego kontrolka się pali przez te 3 s po dłuższym postoju.

Aro - |6 Mar 2018|, 2018 19:13

Cholera wie, ja bym spróbował - kosztuje tyle co nic.
A nie masz jak zmierzyć ciśnienia?

gt500 - |6 Mar 2018|, 2018 20:41

Wymiana czujnika w tym przypadku to trochę tak jakby mieć kapcia w kole i podmieniać dekielek :) odpalasz i słychać rozrząd i ciut hydraulike, kontrolka gaśnie i po sekundzie silnik milknie to wiadomo że to nie czujnik :)

Ciśnienie chce sprawdzić ale nadal nic nie powie :) jak będzie za niskie po odpaleniu i nabije powoli lub do wartości ciut mniejszych. Zostaje niestety teoria jankesa o której już mi dawno mówił :) bo wszystko co można było zrobić bez grubej rzeźby zostało zrobione :)

Liczyłem że może ktoś coś oryginalnego palnie :) bo silnik oleju nie wcina, nie dymi, moc ma katalogową , nie klepie.

gufer-posepny - |6 Mar 2018|, 2018 21:14

pompa albo rzadszy olej .
DANEK1403 - |6 Mar 2018|, 2018 21:40

Moc katalogowy ?
Pompę wymień i zapomnij bo epopeja się robi

WieSiu - |6 Mar 2018|, 2018 23:42

Ale przecież pisał że pompę wymieniał i nawet plukal kanały olejowe.
DANEK1403 - |7 Mar 2018|, 2018 07:02

Ja trzy wymieniłem i przy czwartej się uspokoiło , a miałem podobny problem że jak stał ryjem do dołu to nie śpiewał rano , a kumplowi znowu uszczelka od smoka nie trzymała
gt500 - |7 Mar 2018|, 2018 07:44

no z tą pompą jest jakaś mikro szansa, ale to nową muszę kupić bo z używanymi zawsze loteria. Chociaż tą którą wyciągnełem rozebrałem nie wykazuje zmęczenia, rys nie ma.

Ale pompy do końca nie mogę wykluczyć :(

mario d - |8 Mar 2018|, 2018 19:48

Pompę rozkręcić i sprawdzić zużycie zębatek.oraz luz miedzynimi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group