Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Hilfe!! Kod 77.

Gruber - |7 Wrz 2016|, 2016 19:52
Temat postu: Hilfe!! Kod 77.
Kod 77: "Zbyt późna odpowiedź na kod polecenia przestawienia przepustnicy"?
Wtryskiwacze?
Coś z przepustnicą?
Potencjometr podmieniony.
Objawy. Gwałtowna reakcja na odpuszczenie i dodanie gazu. Np. w korku nie da się precyzyjnie operować pedałem, żeby auto płynie się poruszało.
Jutro w nocy startuję do Dortmundu, więc proszę o gwałtowną burzę mózgów.

Boni - |7 Wrz 2016|, 2016 19:56

Poszedłbym w kierunku: elektryka na czujnikach i przepustnicy (czy 5V z kompa wszędzie jest stabilne), zawór jałowych, lambda/lambdy (nie wiem ile masz ich), wtryskiwacze; w tej kolejności. No, na deser oczywiście komp.
Gruber - |7 Wrz 2016|, 2016 20:01

Boni napisał/a:
zawór jałowych, lambda/lambdy (nie wiem ile masz ich), wtryskiwacze; w tej kolejności. No, na deser oczywiście komp.

Wymienione na nowe. Nad resztą muszę się pochylić.

Adam_2000 - |7 Wrz 2016|, 2016 20:03

A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ?
Boni - |7 Wrz 2016|, 2016 20:05

Adam_2000 napisał/a:
A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ?


Jak objawy są w korku itp. to kij z dosłownym kodem 77, coś jest po prostu nie tak.

Gruber - |7 Wrz 2016|, 2016 20:05

O. Trop. Idę popróbować.

[ Dodano: |7 Wrz 2016|, 2016 20:07 ]
Boni napisał/a:
Adam_2000 napisał/a:
A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ?


Jak objawy są w korku itp. to kij z dosłownym kodem 77, coś jest po prostu nie tak.

Zastanawiam się czy to nie po prostu luz na dyferencjale. Przeguby, wał z krzyżakami i podpora wymienione.

Boni - |7 Wrz 2016|, 2016 20:08

Gruber napisał/a:
Nad resztą muszę się pochylić.


Zacznij od 5V na skrajnych pinach potencjometru itp. czy jest równo i ok, i czy pot mieści się w zakresie jak książka pisze (bodaj 0.5 - 4.5V), i to nawet jak młotkiem walisz w przepustnicę i jak kablami gniesz.

[ Dodano: |7 Wrz 2016|, 2016 20:10 ]
Gruber napisał/a:

Zastanawiam się czy to nie po prostu luz na dyferencjale. Przeguby, wał z krzyżakami i podpora wymienione.


No miewałem mk1 z w/w w stanie straszliwym, i nigdy mi się nie wydawało, że "nie da się gazem operować" :shock:

pablo19 - |8 Wrz 2016|, 2016 00:01

Adam_2000 napisał/a:
A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ?

Ano :)
To, że Ci coś nie abla, to może być wiele, Boni wymienił małą litanie :|
Może tylko układ WN do przeczyszczenia, ewentualnie coś małego do wymiany? ;)

Gruber - |8 Wrz 2016|, 2016 07:25

Wyminione kopułka,palec,przewody czujnik temp.powietrza i płynu,ebj,potencjometr.
Błędów w takim razie brak.
Na zegarach pokazuje trochę za wys.temp,ale chyba ten mały,jednipinowy czujniczek daje tylko na zegary?
Wydaje mi się też,że na zimnym motorze to jest mniej dokuczliwe.

Boni - |8 Wrz 2016|, 2016 10:02

Ale sprawdziłeś te 5V na silniku w paru miejscach, w różnych okolicznościach (np. właśnie ciepło - zimno), czy w szale podmianek nie starczyło czasu?
Gruber - |8 Wrz 2016|, 2016 10:29

Spoko Boni. Będę zaraz mierzył i zdam raport.
Struna - |8 Wrz 2016|, 2016 12:02

Gruber napisał/a:
Kod 77: "Zbyt późna odpowiedź na kod polecenia przestawienia przepustnicy"?

dokładnie to co Adam napisał - nie wykonałeś na czas noga-podłoga
To żadna usterka, no chyba że wykonałeś ale komp tego nie zakumał, to wtedy pewnie TPS albo jego obwód nie teges.

trzypion - |8 Wrz 2016|, 2016 12:22

Gruber, miałem podobnie jak Ty jak mi padł MAP sensor - to nie wychodzi na kodach, a objawy własnie takie, jak opisałeś. Podmień na próbę na inny.
Boni - |8 Wrz 2016|, 2016 13:08

Gruber napisał/a:
Spoko Boni. Będę zaraz mierzył i zdam raport.


Sprawdź na TPSie, na MAPie i chyba na TIFie też jest te same 5V, wszędzie ma być ładnie i równo. No i przy okazji można by TPSa sprawdzić na środkowej nodze czy ma prawie-zero do prawie-5V jak ruchać pedałem (i tyle, bo o ile pamiętam do MAPa to trza mieć sensowny miernik z Hz i kwity, a do TIFa najsensowniej to oscyloskop...)

[ Dodano: |8 Wrz 2016|, 2016 13:14 ]
Gruber napisał/a:
Spoko Boni. Będę zaraz mierzył i zdam raport.


A jeszcze jedno - ty masz automat jak Ghia przykazała, czy manual? Bo przy automacie, to jeszcze jest kwestia tego durnego wężyczka, trójnicza, pierdolniczka na tyle silnika/grodzi, na podciśnieniu miedzy silnikiem, MAPem, (ew. siłownikiem obiegu zamkniętego), automatem; jak tam w dowolnym miejscu coś popękało itp. ale nie do końca i zasysa lewe albo i nie zasysa, bywają cudowności, że można zwariować. Bo jak całkiem spadnie czy urwie się wężyk, no to się czuje, że masakra; ale bywały też sparciałe czy przetarte kawałki.

pablo19 - |8 Wrz 2016|, 2016 14:28

Manual, ale wężyki można ponaginać, może któryś pęknięty.
Gruber - |8 Wrz 2016|, 2016 17:25

trzypion napisał/a:
Gruber, miałem podobnie jak Ty jak mi padł MAP sensor - to nie wychodzi na kodach, a objawy własnie takie, jak opisałeś. Podmień na próbę na inny.

Wymieniony, ale niestety na używkę.

[ Dodano: |8 Wrz 2016|, 2016 17:27 ]
Reszta do szybkiej weryfikacji. Zaraz zdam raport. Jak nie znajdę to walę na Germanię takim.

Aro - |8 Wrz 2016|, 2016 23:26

Weź Ty zresetuj dokładnie kompa...
Eeeech - już pojechałeś :/

Gruber - |14 Wrz 2016|, 2016 15:37

Aro napisał/a:
Weź Ty zresetuj dokładnie kompa...
Eeeech - już pojechałeś :/
A to hardcorowo na odpięciu aku polega?

[ Dodano: |14 Wrz 2016|, 2016 15:38 ]
Wróciłem. Napięcie na TPS stabilne 5V. Na autostradzie to nie jest dokuczliwe, ale trzymanie niewielkiej prędkości w korku jest prawie niemożliwe.

Aro - |14 Wrz 2016|, 2016 15:52

Gruber napisał/a:
A to hardcorowo na odpięciu aku polega?
no tak. Zdejmujesz na kilka minut klemę , zakładasz i jeździsz najlepiej ciurkiem ze 20-30km w różnych warunkach na beni, na gazie nie ale nie masz itak na szczęście.
Komputer się nauczy i zobaczysz. Silnik może się przez ten czas dziwnie zachowywać, przygasać telepać itp, ale to norma w czasie adaptacji.
Ja z któregoś zlotu z 50 km musiałem z nim walczyć, bo mój aku chodził po ludziach i nie dość że komp głupiał to rozładowany do prawie zera akumulator też swoje robił.

Gruber - |23 Wrz 2016|, 2016 14:49

Wyjąłem dyfer i chciałem go wysłać do regeneracji, ale jak na mój gust to wszystko z nim ok. To, że jak kręcę jednym wyjściem na półoś to jednocześnie obraca się drugie oznacza, że jest zeszperowany czy rozdupcony?
Tracę przyjemność z jazdy. Wystarczy, że odpuszczę gaz a auto dostaje kagura, przy czym silnik chodzi równo. Muszę wysprzęglić, albo dodać gazu żeby to ogarnąć.
W akcie desperacji wymieniłem nowe tuleje belki na nowe.
Tak sobie myślę, że może to sprzęgło z transita jakoś mu nie podeszło?

Zysio - |23 Wrz 2016|, 2016 14:52

No tarcza w 2.9 z deczka inna jest, ma jeszcze 6 takich małych sprężynek.

Wg mnie bardziej miękko działa niż Transitowa.

Gruber napisał/a:
To, że jak kręcę jednym wyjściem na półoś to jednocześnie obraca się drugie oznacza, że jest zeszperowany czy rozdupcony?


Jeśli druga strona obraca się w tę samą stronę, co kręcisz - to ma szansę być zeszperowany ;)

Adam_2000 - |23 Wrz 2016|, 2016 14:53

Gruber, mnie to wygląda, jakby PCM nie dostawał sygnału VSS.
kat - |23 Wrz 2016|, 2016 14:57

jaka tam siedzi skrzynia?
Gruber - |23 Wrz 2016|, 2016 15:26

N9
kat - |23 Wrz 2016|, 2016 15:29

łozysko igielkowie dałes nowe?
precel masz cały ?
podpora wału cała?
poduszka pod skrzynia w jakim stanie?

sprawdzałes to wszystko?

Gruber - |23 Wrz 2016|, 2016 15:53

kat napisał/a:
łozysko igielkowie dałes nowe?
precel masz cały ?
podpora wału cała?
poduszka pod skrzynia w jakim stanie?

sprawdzałes to wszystko?

Nie wiem, ale się dowiem.
Precel nowy.
Podpora nowa.
Poduszka była wymieniona na nową, ale skrzynia latała na niej jak chciała, wróciłem do starej.

zibi8556 - |24 Wrz 2016|, 2016 00:31

Gruber napisał/a:
jak kręcę jednym wyjściem na półoś to jednocześnie obraca się drugie oznacza, że jest zeszperowany

Zysio napisał/a:

1
Jeśli druga strona obraca się w tę samą stronę, co kręcisz - to ma szansę być zeszperowany

2
Jeśli druga strona obraca się w przeciwną stronę to jest to normalne w normalnym dyfrze.

gufer-posepny - |24 Wrz 2016|, 2016 10:12

może tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej się rozwalił i takie cyrki są .
kat - |24 Wrz 2016|, 2016 13:02

to tak troche własnie wyglada na pekniete sprezynki w tarczy,ale tak wnisokuje,ze nowe ,skoro Gruber sie spytał,czy mu transitowe sprzegło nie podeszło
Gruber - |24 Wrz 2016|, 2016 21:42

Sprzęgło wymienione na tranzitowe LUKa max 10tys temu, ale we wtorek mają zwalać skrzynię. Muszę dojść co to.

[ Dodano: |2 Paź 2016|, 2016 21:02 ]
Wymieniłem linkę gazu bo stara wydawała się za luźna. Pokręciłem też trochę śrubą do regulacji przepustnicy - wydawało mi się, że się nie domyka. Efekt? Jakby lepiej, ale testy trwają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group