Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - W BOBie szarpią biegi

bednarowski - |29 Kwi 2016|, 2016 20:04
Temat postu: W BOBie szarpią biegi
Kontynuacja mojego wątku z tematu "W bob-ie rozłącza się napęd"

Co zrobiłem: ze względu na brak czasu na razie spsikałem kontaktem prostokątną wtyczkę przy skrzyni biegów, piny wyglądają ok, nie są powyginane ani zaśniedziałe

Po tej operacji się przejechałem i już nie rozłącza napędu, cały czas miga natomiast O/D OFF i szarpie przy przełączaniu z 1 na 2 bieg i z 2 na 1, pozostałe zmienia bardzo gładko.

Pojawiły się natomiast nowe błędy, te dotyczące HO2S12 to od sond lambda? Wtyczkę owalną jeszcze będę sprawdzał ale to po weekendzie majowym. Log poniżej:

Cytat:
===PATS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektromiczny immobilizer PATS

===END PATS DTC Brak===

===OBDII DTC P0138-C===
Kod: P0138 - (Zbyt) wysokie napięcie w obwodzie HO2S12.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

(Zbyt) wysokie napięcie w obwodzie HO2S12.

Moduł PCM zarejestrował wartości napięcia wyższe niż normalnyzakres pracy 0-1 V.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie obwodu sygnału HO2S z obwodem elementu grzejnego.

Zwarcie z zasilaniem obwodu sygnału HO2S.

Możliwa usterka HO2S12.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END OBDII DTC P0138-C===

===OBDII DTC P0158-C===
Kod: P0158 - Usterka obwodu HEGO.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu HEGO.

--- Possible Causes --------

Heated oxygen sensor circuit voltage not in expected range on bank 2


-Suspect HEGO sensor HEGO sensor wiring

===END OBDII DTC P0158-C===

===OBDII DTC P0708-C===
Kod: P0708 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie

Przerwa w obwodzie.

Możliwe przyczyny:

TR czujnik

Przewody wiązki

Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Nieprawidłowe połączenie

Zwarcie obwodu z Vref.

Zwarcie do VPWR

===END OBDII DTC P0708-C===

===CCM_GEM DTC B2129===
Kod: B2129 - Uszkodzenie sprzezenia zwrotnego zamka centralnego

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

===END CCM_GEM DTC B2129===

===CCM_GEM DTC B2222===
Kod: B2222 - Przekroczone sprzezenie zwrotne pradu okna drzwi tylnych po stronie pasazera

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

===END CCM_GEM DTC B2222===

===PCM DTC P0708===
Kod: P0708 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie

Przerwa w obwodzie.

Możliwe przyczyny:

TR czujnik

Przewody wiązki

Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Nieprawidłowe połączenie

Zwarcie obwodu z Vref.

Zwarcie do VPWR

===END PCM DTC P0708===

===PCM DTC P0138===
Kod: P0138 - (Zbyt) wysokie napięcie w obwodzie HO2S12.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

(Zbyt) wysokie napięcie w obwodzie HO2S12.

Moduł PCM zarejestrował wartości napięcia wyższe niż normalnyzakres pracy 0-1 V.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie obwodu sygnału HO2S z obwodem elementu grzejnego.

Zwarcie z zasilaniem obwodu sygnału HO2S.

Możliwa usterka HO2S12.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END PCM DTC P0138===

===PCM DTC P0158===
Kod: P0158 - Zbyt wysokie napięcie w obwodzie HO2S22.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Zbyt wysokie napięcie w obwodzie HO2S22.

Moduł PCM zarejestrował wartości napięcia wyższe niż normalnyzakres pracy 0-1 V.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie obwodu sygnału HO2S z obwodem elementu grzejnego.

Zwarcie z zasilaniem obwodu sygnału HO2S.

Możliwa usterka HO2S22.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END PCM DTC P0158===

===PCM DTC P0713===
Kod: P0713 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TFT.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TFT.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa w obwodzie.

TFT czujnik

Przewody wiązki

PCM

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Zwarcie czujnika TFT z zasilaniem.

Nieprawidłowe połączenie

===END PCM DTC P0713===

===PCM DTC P1754===
Kod: P1754 - Usterka elektryczna CCS.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka elektryczna CCS.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie

Przerwa w obwodzie.

Możliwe przyczyny:

CCS

Przewody wiązki

Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

===END PCM DTC P1754===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC Brak===

gufer-posepny - |29 Kwi 2016|, 2016 22:11

To pewnie wcieło masę na całą wiązkę skrzyni . a jest ona jedna na skrzynię i te sondy i łączy się gdzieś z tyłu z wiązką silnika . Prędzej i prościej będzie pociągnąć nowy kabel masowy niż szukać czasem gdzie się sypnęło .
trzypion - |29 Kwi 2016|, 2016 22:12

Na mój gust to Ty masz tę wiązkę 'regenerowaną' a nie zregenerowaną. Albo tez podłużnicowa się sypie i stąd tyle lewych sygnałów.
Swoją drogą - sperawdź czy wtyczka od wiązki skrzyni jest porządnie dokręcona do gniazda w wiązce podłużnicy...

gufer-posepny - |29 Kwi 2016|, 2016 22:17

podłużnicowa była robiona ( nie ja )
bednarowski - |30 Kwi 2016|, 2016 09:05

gufer-posepny napisał/a:
To pewnie wcieło masę na całą wiązkę skrzyni . a jest ona jedna na skrzynię i te sondy i łączy się gdzieś z tyłu z wiązką silnika . Prędzej i prościej będzie pociągnąć nowy kabel masowy niż szukać czasem gdzie się sypnęło .


Zrobić tak jak mówisz na pewno nie zaszkodzi, widziałem tam jakiś kabel masy jest przy przy VSS przykręcony, to będzie to? Bo on jest chyba w bardzo słabym stanie.
W następnym kroku sprawdzę wiązkę.

Aro - |30 Kwi 2016|, 2016 09:10

Ta lineczka od śruby VSS-a leci pod jedną ze śrub M8 trzymających poduszkę skrzyni.
ford2fast - |30 Kwi 2016|, 2016 17:05

bednarowski napisał/a:
Bo on jest chyba w bardzo słabym stanie

Nie jest taki zły :)
Sprawdź miernikiem masę na obudowie skrzyni względem minusa akumulatora

trzypion - |1 Maj 2016|, 2016 16:20

gufer-posepny napisał/a:
podłużnicowa była robiona ( nie ja )


Pytanie jak była robiona - ta na któej robiłem instrukcję regeneracjki też była 'robiona'....

gufer-posepny - |1 Maj 2016|, 2016 19:03

kable były nowe od pinu do pinu .
trzypion - |2 Maj 2016|, 2016 01:34

No to powinno być ok. A wiązka skrzyni była ruszana?
gufer-posepny - |2 Maj 2016|, 2016 09:24

raczej też robiona . nie jestem pewien . chyba że rozerwało się połączenie pod baranami masy . ale to prościej od spodu puścić nową niż zdejmować dolot .
trzypion - |2 Maj 2016|, 2016 10:25

Jak dla mnie,to za dużo różnych przypadkowych byków. Dla spokoju bym wydał wiązkę skrzyni i obejrzał dokładnie.
ford2fast - |2 Maj 2016|, 2016 11:27

trzypion napisał/a:
Jak dla mnie,to za dużo różnych przypadkowych byków. Dla spokoju bym wydał wiązkę skrzyni i obejrzał dokładnie.


W BOBie nie ma osobnej wiązki skrzyni

gufer-posepny - |2 Maj 2016|, 2016 21:48

łączy to jeden kabelek w sumie . masowy właśnie .
ford2fast - |2 Maj 2016|, 2016 22:55

gufer-posepny napisał/a:
łączy to jeden kabelek w sumie . masowy właśnie .


To nie do końca prawda :)

bednarowski - |15 Maj 2016|, 2016 19:49

Wygląda, że faktycznie nie ma masy w wiązce, zmierzyłem opór między pinem masy na sondach a nowym kablem masowym który sobie pociągnąłem z komory silnika i nic, zmierzyłem jeszcze między wtyczkami sond i też nic. To teraz trzeba by się zabrać ciągnięcie nowej masy..
Jankes - |15 Maj 2016|, 2016 19:57

no to daj te 4 nowe kable jak mowilem i niech jezdzi poki co.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group